ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέλη Κυκλοφορίας 2022: Πότε θα αναρτηθούν – Δείτε τι θα πληρώσουμε φέτος

Τέλη Κυκλοφορίας 2022: Το χέρι στην τσέπη θα βάλουν εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ, καθώς πλησιάζει η εποχή των τελών κυκλοφορίας. Δείτε στο xristika.gr τι θα πληρώσουμε φέτος…

Κερδισμένοι φέτος θα είναι όσοι έχουν οχήματα τα οποία ταξινομήθηκαν μετά την 1 Ιανουαρίου 2021. Τα τέλη για τα οχήματα τα οποία εκπέμπουν έως 122 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο τα οποία έχουν ταξινομηθεί μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 θα είναι μηδενικά.

Συγκεκριμένα, επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από 1/11/2010 έως 31/12/2020 με βάση τις εκπομπές CO2 ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με το νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC) όπως αναγράφονται στην Άδεια του οχήματος και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Ταξινόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρο 212 του εθνικού τελωνειακού κώδικα (ν. 2960/2001).

Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από την 1η Ιανουαρίου 2021 και εφεξής με βάση τις τιμές εκπομπών CO2 ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) όπως αναγράφονται στη άδεια του οχήματος

Τέλη Κυκλοφορίας 2021: Εκπομπές CO2 – Tιμή (ευρώ)

  • 0-122 – 0
  • 123-139 – 0,64
  • 140-166 – 0,70
  • 167-208 – 0,85
  • 209-224 – 1,87
  • 225-240 – 2,20
  • 241-260 – 2,50
  • 261-280 – 2,70
  • Πάνω από 281 – 2,82

Οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες οχημάτων αναμένεται να πληρώσουν τα ίδια τέλη κυκλοφορίας με την προηγούμενη χρονιά. Αναλυτικά, οι τιμές των τελών κυκλοφορίας για οχήματα που είναι αγορασμένα από το 2006 και μετά:

Από 1.072 κ.ε – 1.357 κ.ε ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 135 ευρώ

Από 1.358 κ.ε – 1548 κ.ε ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 255 ευρώ

Από 1.549 κ.ε – 1.738 κ.ε ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 280 ευρώ

Από 1.739 κ.ε – 1.928 κ.ε ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 320 ευρώ

Από 1.929 κ.ε – 2.357 κ.ε ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 690 ευρώ

Από 4.001 κ.ε και άνω ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 1.380 ευρώ

Κατάθεση πινακίδων

Όσοι δεν επιθυμούν να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας θα πρέπει να καταθέσουν πινακίδες ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής πλατφόρμας της AADE.

Συγκεκριμένα οι ιδιοκτήτες με τους κωδικούς τους TAXISNet θα πρέπει να ακολουθήσουν τα εξείς βήματα:

Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης ΑΑΔΕ

Μπαίνετε στην εφαρμογή myCar

Βάζετε τους κωδικούς Taxisnet

Καταχωρείται: α) τον ΤΚ της περιοχής β) την οδό γ) τον αριθμό

Δηλώνετε το χώρο στάθμευσης ( ενοικιασμένος ή καταχωρημένος)

Υποβάλετε την αίτηση

Λαμβάνεται τον αριθμό αίτησης

Αφαιρείται τις πινακίδες από το όχημα και τις κρατάτε σε ασφαλές μέρος

Από τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί η διαδικασία το όχημα δεν μπορεί να μετακινηθεί. Σε αντίθετη περίπτωση υπάρχουν κυρώσεις οι οποίες φτάνουν έως και τα 30.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής. Ο μοναδικός τρόπος μετακίνησης του οχήματος είναι με προσωρινές πινακίδες για τις οποίες θα χρειαστεί ο οδηγός να έχει μαζί του ασφάλεια αυτοκινήτου.

Τέλη Κυκλοφορίας 2022: Πώς πληρώνονται τα φετινά τέλη κυκλοφορίας

Το φετινό ειδοποιητήριο, για τους ιδιοκτήτες οχημάτων, περιλαμβάνει και έναν QR Code. Σκανάροντας τον κωδικό αυτό, οι φορολογούμενοι μπορούν να πληρώνουν εύκολα τα τέλη κυκλοφορίας, μέσω mobile banking, χωρίς να γράφουν τον κωδικό πληρωμής και το ποσό.

Η ΑΑΔΕ συνιστά στους ιδιοκτήτες οχημάτων να ακολουθούν τη συγκεκριμένη διαδικασία, αποφεύγοντας την επίσκεψη στα υποκαταστήματα των τραπεζών και των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Όμως, και οι πολίτες, οι οποίοι δεν είναι εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο και επισκέπτονται τις τράπεζες για να πληρώσουν, μπορούν να κάνουν χρήση του QR Code στα μηχανήματα αυτόματων πληρωμών.

Οι φορολογούμενοι μπορούν να πληρώσουν τα τέλη με 3 διαφορετικούς τρόπους:

Με τον QR κωδικό, τον οποίο οι φορολογούμενοι μπορούν να σκανάρουν, πληρώνοντας το αντίστοιχο ποσό μέσω της κινητής τραπεζικής (mobile banking)

Με web banking, όπου η πληρωμή πραγματοποιείται μέσω κωδικού RF

Με την καταβολή του ποσού σε υποκαταστήματα τραπεζών και Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ)

Για να λάβουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων τα ειδοποιητήρια για να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας πρέπει να ακολουθήσουν την εξής διδικασία στην ειδική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, www.aade.gr

Εάν έχετε κωδικούς Taxisnet:

Πολίτες > οχήματα > τέλη κυκλοφορίας TAXISnet ή
Επιχειρήσεις > φορολογικές υπηρεσίες > οχήματα >τέλη κυκλοφορίας

Εάν δεν έχετε κωδικούς Taxisnet:

Πολίτες > οχήματα > τέλη κυκλοφορίας χωρίς κωδικούς TAXISnet

Επιχειρήσεις > φορολογικές υπηρεσίες > οχήματα > τέλη κυκλοφορίας χωρίς κωδικούς TAXISnet

Τέλη κυκλοφορίας 2022: Τα πρόστιμα για όσους δεν τα πληρώσουν

Υπενθυμίζεται ότι, το υπουργείο Οικονομικών ανέφερε πρόσφατα σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας πως «μετά την παρέλευση της συγκεκριμένης προθεσμίας, κάθε πληρωμή θα θεωρείται εκπρόθεσμη και θα επιβαρύνεται με πρόστιμο».

Παράλληλα επισημαίνεται πως οι ιδιοκτήτες οχημάτων μπορούν να θέσουν τα οχήματά τους σε ακινησία έως την παραπάνω ημερομηνία εάν δεν επιθυμούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας.

Η εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας ή η μη πληρωμή τους επισύρει πρόστιμο στο 100% των τελών που αναλογούν στο όχημα.

Αναλυτικά καταβάλλεται:

Πρόστιμο ισόποσο των τελών, αν το όχημα είναι δίκυκλο/τρίκυκλο Ι.Χ. ή επιβατικό Ι.Χ.

Πρόστιμο ίσο με το 50% των τελών, αν το όχημα είναι επιβατικό Δ.Χ. ή φόρο Μηδενικό πρόστιμο, αν τα τέλη κυκλοφορίας είναι λιγότερα από 30 ευρώ.

Μηδενικό πρόστιμο , αν τα τέλη κυκλοφορίας είναι λιγότερα από 30 ευρώ.

Τέλη κυκλοφορίας 2022: Αλλάζει και ο δακτύλιος

Για λίγες ακόμη οι μέρες θα μπορούν άνετα οι οδηγοί να κυκλοφορούν στο κέντρο της Αθήνας καθώς επιστρέφει ο Δακτύλιος. Διαβάστε στο xristika.gr τις ημερομηνίες.

Μιλώντας ο κ. Καραμανλής στον Real Fm ο νέος Δακτύλιος θα ονομαστεί «Καθαρός Δακτύλιος».

«Είναι γεγονός ότι η κίνηση στους δρόμους της Αθήνας έχει επιβαρυνθεί. Όσοι ζούμε – κι εγώ ζω στο κέντρο της Αθήνας – νομίζω ότι όλοι βιώνουμε καθημερινά αυτή την κατάσταση.

Εγώ και καιρό μελετάμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα μέτρων και μάλιστα το έχουμε ονομάσει, “Ανάσα για την Αθήνα”. Το πρώτο μέτρο θα είναι το μέτρο του Δακτυλίου. Ο Δακτύλιος μπορεί να είναι ένα ξεπερασμένο μέτρο αλλά εμείς θα το εφαρμόσουμε με μια διαφορετική λογική και θα το ονομάσουμε “Καθαρό Δακτύλιο”.

Ένα μέτρο που ξεκινά στις 25 Οκτωβρίου. Αυτός ο νέος Δακτύλιος βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών – ζυγών, αλλά με μια θεμελιώδη διαφορά ότι τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα παραθυράκια», σημείωσε ο υπουργός Μεταφορών.

«Σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα, τα οποία εξαιρούνται από τον Δακτύλιο. Αυτό θα λήξει, τα μόνα αυτοκίνητα που θα μπορούν να εξαιρεθούν είναι τα ηλεκτρικά. Γι’ αυτό άλλωστε έχει ονομαστεί “πράσινος Δακτύλιος”, εμείς θα τον ονομάσουμε “καθαρό Δακτύλιο”. Μάλιστα ήδη έχουμε κάνει μελέτη για να προσδιορίσουμε τα γεωγραφικά όρια του Δακτυλίου» πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, «όλοι θα συμφωνήσουμε ότι έτσι όπως ήταν σχεδιασμένος ο Δακτύλιος χρειάζεται αναπροσαρμογή. Θα ανοίξει ο κύκλος».

Σημειώνεται πως τα όρια του Μικρού δακτυλίου ορίζονται από τις παρακάτω οδούς και λεωφόρους:

Λ. Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Λ. Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Λ. Ανδρ. Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλ. Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Λ. Αλεξάνδρας.
Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του μικρού δακτυλίου το μέτρο δεν ισχύει

Στις οδούς και λεωφόρους που περικλείονται από τον μικρό δακτύλιο επιτρέπεται μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων, καθώς και των Ι.Χ.Φ. αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους (μονά – ζυγά).

Σωτήρης Παπαδόπουλος

Ο Σωτήρης Παπαδόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, με ειδίκευση σε θέματα οικονομίας, κοινωνίας και επιχειρηματικότητας. Έχει πολυετή εμπειρία στη δημοσιογραφία και επικεντρώνεται στην ανάλυση οικονομικών τάσεων και ειδήσεων, βοηθώντας τους αναγνώστες να κατανοούν τις εξελίξεις και να παίρνουν ενημερωμένες αποφάσεις. Με την ακρίβεια και την αμεσότητα που χαρακτηρίζουν τα άρθρα του, ο Σωτήρης Παπαδόπουλος έχει καταξιωθεί ως αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης στο χώρο της ελληνικής ψηφιακής δημοσιογραφίας.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago