Τέλη Κυκλοφορίας 2021: Αλλάζει ριζικά ο τρόπος με τον οποίο πληρώνουμε τα τέλη κυκλοφορίας καθώς μπαίνει σε εφαρμογή σε όλη την Ευρώπη η μέθοδος WLTP υπολογισμού ρύπων CO2.
Σκοπός της νέας ρύθμισης για τον προσδιορισμό των αναλογούντων τελών κυκλοφορίας είναι να μην υπάρξει επιβάρυνση των ιδιοκτητών οχημάτων σε σχέση με τα ισχύοντα, ενώ παράλληλα διασφαλίζεται ο ήδη υφιστάμενος μέχρι σήμερα τρόπος υπολογισμού στα τέλη κυκλοφορίας όπως και του τέλους ταξινόμησης, ώστε επίσης να μην υπάρξει επιβάρυνση για τα λοιπά επιβατικά αυτοκίνητα.
Ακόμη εισάγεται ρύθμιση, η οποία καλύπτει το νομοθετικό κενό ως προς τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης υβριδικών επιβατικών οχημάτων και καθορίζεται ποια τιμή της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα (CO2) επιλέγεται μεταξύ διαφορετικών τιμών για τη διαφοροποίηση των συντελεστών τέλους ταξινόμησης.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, για τα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 1η Ιανουαρίου του 2021 και μετά, με βάση τις τιμές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανά χιλιόμετρο) σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Wordwide Light Test Procedure – WLTP), όπως αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ο υπολογισμός γίνεται με βάση των παρακάτω πίνακα.
Σύμφωνα με τις εκπομπές καυσαερίων κάθε μοντέλου αυτοκινήτου κατά το πρότυπο WLP σημειώνεται μείωση κατά περίπτωση, συγκρίνοντας με τα αντίστοιχα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020.
Αναλυτικά, ο νέος τρόπος υπολογισμού για τα τέλη κυκλοφορίας από τον ερχόμενο Ιανουάριο:
εύρος CO2 – συντελεστής υπολογισμού
- 0 – 122 – 0
- 123 – 139 – 0,64
- 140 – 166 – 0,70
- 167 – 208 – 0,85
- 209 – 224 – 1,87
- 225 – 240 – 2,20
- 241 – 260 – 2,50
- 261 – 280 – 2,70
>281 2,85
Με το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, εισάγεται ρύθμιση, η οποία καλύπτει το υφιστάμενο νομοθετικό κενό ως προς τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης υβριδικών επιβατικών οχημάτων και καθορίζεται ποια τιμή της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα (CO2) επιλέγεται μεταξύ διαφορετικών τιμών για τη διαφοροποίηση των συντελεστών τέλους ταξινόμησης.
Το WLTP αντικαθιστά τον παλιό κύκλο NEDC ο οποίος καθιερώθηκε τη δεκαετία του 1980 για την προσομοίωση καταστάσεων αστικής (εντός πόλεως) οδήγησης ενός επιβατικού αυτοκινήτου.
Το 1992, το NEDC επικαιροποιήθηκε ώστε να περιλαμβάνει και μια εκτός πόλεως διαδρομή (που χαρακτηρίζεται από μεσαίες έως υψηλές ταχύτητες) και τέλος το 1997 προστέθηκε επίσης και η μέτρηση των εκπομπών CO2.
Σήμερα, ο κύκλος NEDC θεωρείται ξεπερασμένος, καθώς δεν είναι αντιπροσωπευτικός των σύγχρονων τρόπων οδήγησης. Η δομή του NEDC χαρακτηρίζεται από μια μέση ταχύτητα 34 km/h, οι επιταχύνσεις είναι ομαλές, οι στάσεις είναι λίγες και παρατεταμένες και η μέγιστη ταχύτητα είναι τα 120 km/h.
Το νέο πρότυπο, WLTP, έχει σχεδιαστεί για να είναι πιο αντιπροσωπευτικό των πραγματικών και σύγχρονων οδηγικών συνθηκών.
Για την επίτευξη αυτού του στόχου, το WLTP διαρκεί 10 λεπτά περισσότερο από το NEDC (30 αντί για 20 λεπτά), με ένα πιο δυναμικό προφίλ οδήγησης το οποίο συνίσταται από μεγαλύτερες επιταχύνσεις που ακολουθούνται από απότομα φρεναρίσματα. Επιπλέον, η μέση και η μέγιστη ταχύτητα αυξήθηκαν στα 46,5 και 131,3 km/h αντίστοιχα.
Η συνολική διανυθείσα απόσταση είναι 23,25 χιλιόμετρα, υπερδιπλάσια από αυτή των 11 χιλιομέτρων που προβλεπόταν από τον κύκλο NEDC.
Οι βασικές διαφορές μεταξύ του παλιού κύκλου NEDC και του νέου προτύπου WLTP είναι ότι το WLTP:
- έχει υψηλότερη μέση και μέγιστη ταχύτητα
- καλύπτει ένα ευρύτερο φάσμα συνθηκών οδήγησης (αστική, προαστιακή, εκτός πόλης, σε αυτοκινητόδρομο)
- προσομοιώνει μεγαλύτερη απόσταση
- έχει υψηλότερη μέση και μέγιστη ισχύ κίνησης
- εξετάζει σε απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις
- λαμβάνει υπ’όψιν τον προαιρετικό εξοπλισμό του οχήματος
Ως αποτέλεσμα, η απόδοση του αυτοκινήτου μειώνεται σε σχέση με τον προηγούμενο κύκλο.
Τέλη Κυκλοφορίας 2021: Η τεράστια αδικία με τα φετινά τέλη
Μπορεί τα τέλη κυκλοφορίας για τη νέα χρονιά να βρίσκονται ήδη στο Taxisnet, ωστόσο θα πληρώσουμε ενώ δεν θα μπορούμε να κινηθούμε!
Εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα κληθούν να πληρώσουν το 100% για τα τέλη κυκλοφορίας 2021 ενώ τα οχήματά τους βρίσκονται σε μερική ακινησία.
Μη εξετάζοντας ότι οι συνθήκες είναι ιδιαίτερες λόγω πανδημίας, το υπουργείο Οικονομικών θα έπρεπε να μεριμνήσει για εκπτώσεις στα τέλη κυκλοφορίας 2021 λόγω μη κυκλοφορίας στην καραντίνα.
Θα ήταν ένα μέτρο δίκαιο η έκπτωση στα τέλη κυκλοφορίας 2021 και θα έβρισκε σύμφωνους όλους τους πολίτες.
Δεν γίνεται τα οχήματα να είναι σχεδόν κλειστά στο γκαράζ για 3 μήνες το 2020 και το 2021 οι ιδιοκτήτες να πληρώνουν το 100% του ποσού.
Τι και αν χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους πλέον, ελέω και τηλεργασίας, μια φορά τη βδομάδα για να πάνε σε ένα κοντινό σούπερ μάρκετ.
Το φετινό ειδοποιητήριο, που είναι διαθέσιμο από το απόγευμα της Παρασκευής για τους ιδιοκτήτες οχημάτων για να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας 2021, περιλαμβάνει και έναν QR Code.
Σκανάροντας τον κωδικό αυτό, οι φορολογούμενοι μπορούν να πληρώνουν εύκολα τα τέλη, μέσω mobile banking, χωρίς να γράφουν τον κωδικό πληρωμής και το ποσό.
Η ΑΑΔΕ συνιστά στους υπόχρεους να ακολουθούν τη συγκεκριμένη διαδικασία, αποφεύγοντας την επίσκεψη στα υποκαταστήματα των τραπεζών και των Ελληνικών
Ταχυδρομείων.
Όμως, και οι πολίτες, οι οποίοι δεν είναι εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο και επισκέπτονται τις τράπεζες για να πληρώσουν, μπορούν να κάνουν χρήση του QR Code στα μηχανήματα αυτόματων πληρωμών.
Για να λάβετε το ειδοποιητήριο των τελών κυκλοφορίας, ακολουθείτε την εξής διαδικασία:
Στο site της ΑΑΔΕ, www.aade.gr, επιλέγετε:
ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΚΩΔΙΚΟΥΣ ΣΤΟ myTAXISNET:
Πολίτες – οχήματα – τέλη κυκλοφορίας με κωδικούς TAXISnet ή
Επιχειρήσεις – φορολογικές υπηρεσίες – οχήματα – τέλη κυκλοφορίας με
κωδικούς TAXISnet
ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΩΔΙΚΟΥΣ ΣΤΟ myTAXISNET:
Πολίτες – οχήματα – τέλη κυκλοφορίας χωρίς κωδικούς TAXISnet
Επιχειρήσεις – φορολογικές υπηρεσίες – οχήματα – τέλη κυκλοφορίας χωρίς
κωδικούς TAXISnet.