PLUS

Τα ίδια… Παντελάκη μου: Στα όρια τους και πάλι οι εταιρείες κούριερ

Κούριερ: Έχοντας νωπή την εικόνα του περασμένου Δεκεμβρίου, όπου παρατηρήθηκαν σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις και ουρές έξω από τα καταστήματα των εταιρειών courier, το ερώτημα είναι αν θα επαναληφθούν τα ίδια προβλήματα και με το νέο lockdown στην Αττική και σε άλλες περιοχές της χώρας που βρίσκονται στο κόκκινο.

Οι εταιρείες courier αναμένουν ότι με τα εμπορικά καταστήματα να κλείνουν για άλλη μια φορά, οι παραδόσεις θα αυξηθούν και πάλι, αλλά όχι όπως τις προηγούμενες φορές. “Σαφώς αναμένεται μια αύξηση στους όγκους αποστολών, όχι όμως τόσο μεγάλη όσο στα προηγούμενο lockdown”, δηλώνει στο Capital.gr ο Κωνσταντίνος Μενεγάκης, γενικός διευθυντής της ACS.

“Στα δύο προηγούμενα lockdown υπήρχαν και άλλες συνθήκες που αύξησαν τους όγκους, όπως η γιορτή του Πάσχα, τα Χριστούγεννα, η Black Friday και η Cyber Monday”, εξηγεί ακόμη, σημειώνοντας πως στο lockdown του Νοεμβρίου o όγκος των αποστολών των εταιρειών ταχυμεταφορών, λόγω της αύξησης των αγορών από το ηλεκτρονικό εμπόριο έφτασε απότομα να έχει αυξηθεί σε έως και +90% πάνω από την προηγούμενη χρονιά και έως και +65% από το προηγούμενο lockdown, “με αποτέλεσμα να μην είναι διαχειρίσιμος από τις εταιρείες του κλάδου των ταχυμεταφορών”. Σύμφωνα με τον κ. Μενεγάκη, η ACS κατά το τελευταίο δίμηνο του 2020 διακίνησε και παρέδωσε περισσότερες από 7.500.000 αποστολές.

Κούριερ: Διορθωτικές κινήσεις

Έχοντας το προηγούμενο των δύο προηγουμένων lockdown και ειδικά αυτό των εορτών οι εταιρείες προχώρησαν σε ενίσχυση του προσωπικού και των οχημάτων τους. Γεγονός το οποίο δεν βοήθησε άμεσα τα Χριστούγεννα, αλλά αναμένεται ότι θα φανεί σε μια νέα απότομη αύξηση της ζήτησης για μεταφορές.

Σύμφωνα με τον κ. Μενεγάκη η ACS έχει πραγματοποιήσει τους τελευταίους μήνες επιπρόσθετες δαπάνες και επενδύσεις, οι οποίες ξεπέρασαν τα 4 εκατ. ευρώ και αφορούσαν σε έμψυχο και άψυχο δυναμικό και σε κτιριακές υποδομές. “Οι παραπάνω ενέργειες και επενδύσεις είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση της τρέχουσας δυναμικότητας διανομής της ACS σε περίπου +40%, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να ανταπεξέλθει σε μεγαλύτερους όγκους αποστολών”, σημειώνει.

Παράλληλα, στο πλαίσιο προσαρμογής των νέων δεδομένων της αγοράς, η εταιρεία υλοποιεί το πρόγραμμα αναβάθμισης των καταστημάτων του Δικτύου της, ώστε να ενισχύσει τις δυνατότητές τους στην ανταπόκριση του αυξανόμενου πλήθους και όγκου των αποστολών ηλεκτρονικού εμπορίου. Επιπλέον, προγραμματίζει την επέκταση των σημείων παραλαβής και παράδοσης αποστολών “ACS Smart Points” με νέα αυτόματα lockers, καθώς και τη δυνατότητα ηλεκτρονικής κλήσης courier μέσω της εφαρμογής ACS Mobile App.

Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι και η λειτουργία της υπηρεσίας Estimated Time of Arrival (ΕΤΑ) μέσω κινητού, η οποία θα επιτρέπει στον πελάτη να επιλέγει ο ίδιος το χρονικό περιθώριο που θα παραλάβει την αποστολή του, αποδεσμεύοντας έτσι ένα μεγάλο μέρος της ημέρας του, ενώ αναμένεται ότι θα εξαλείψει τις επαναλαμβανόμενες προσπάθειες παράδοσης αποστολών, μεγιστοποιώντας έτσι το σύνολο των παραδόσεων κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Σε πιο μακροπρόθεσμο επίπεδο η ΑCS προχωρά στην κατασκευή του νέου κέντρου διαλογής δεμάτων στο Αιγάλεω Αττικής, με στόχο την αύξηση της δυναμικότητας. “Η επένδυση αυτή, ύψους 40 εκατ. Ευρώ, θα αλλάξει πραγματικά τα δεδομένα στον κλάδο των ταχυμεταφορών, καθώς θα υπερτριπλασιάσει την τρέχουσα δυναμικότητα διαλογής δεμάτων της εταιρείας, εκτινάσσοντάς την σε 50.000 αποστολές/ώρα”, σημειώνει ο γενικός διευθυντής της ACS.

Κούριερ: Η κοροϊδία των εταιρειών

Σου έχει συμβεί κι εσένα να βρίσκεις ειδοποιητήριο από εταιρία courier έξω από την πόρτα σου και να αναρωτιέσαι “πως και δεν άκουσα το κουδούνι, αφού ήμουν εδώ όλη μέρα”; Αν ναι, δεν είσαι ο μόνος.

Όχι δεν χάλασε το κουδούνι σου, δεν ήσουν τουαλέτα όταν ήρθε ο courier, ούτε μιλούσες στο τηλέφωνο και δεν άκουσες.

Απλώς οι εταιρίες courier έχουν βρει μια πάρα πολύ ωραία πατέντα για να μειώνουν τα έξοδά τους.

Αντί να σου φέρνουν το δέμα στο σπίτι, έρχονται και σου αφήνουν απλώς το ειδοποιητήριο! Ναι αυτό που ακούς. Δεν έχουν καν το δέμα μαζί τους.

Απλώς έρχονται και σου αφήνουν το χαρτάκι. Εσύ το βλέπεις, λες θα ήρθαν οι άνθρωποι και δεν τους άκουσα και πας να παραλάβεις το δέμα από το κατάστημά τους.

Με αυτό τον τρόπο οι εταιρίες courier και τα franchise καταστήματά τους, γλιτώνουν ένα σωρό λεφτά.

Φαντάσου πως το κάθε μηχανάκι μπορεί στο κουτί του να μεταφέρει πχ 40 δέματα. Αν για κάθε δέμα ο οδηγός κατεβαίνει, χτυπάει κουδούνι, ανεβαίνει στον όροφο, κάνει την παράδοση, πάρει υπογραφές κλπ, χάνει περίπου 10 λεπτά. Άρα θέλει 400 λεπτά για αυτά τα 40 δέματα. Δηλαδή 6,5 ώρες. Βάλε και τα πήγαινε έλα, το έφαγε το μεροκάματό του.

Δηλαδή η εταιρία πρέπει να πληρώσει ένα ολόκληρο μεροκάματο μόνο για 40 δέματα. Η εταιρία courier όμως, εκείνη τη μέρα πρέπει να παραδώσει πχ 1.000 δέματα. Άρα χρειάζεται 25 μηχανάκια για να κάνει όλες τις παραδόσεις. Αυτό σημαίνει 25 μεροκάματα, 25 ασφαλιστικές εισφορές, 25 έξοδα για βενζίνες, 25 κινητά τηλέφωνα, 25 POS κλπ.

Κορόιδο είναι λοιπόν η εταιρία να σου φέρει το δέμα; Αντί αυτού σου αφήνει μόνο το ειδοποιητήριο.

Με αυτό τον τρόπο αντί να χρειάζεται 25 μηχανάκια, τώρα χρειάζεται μόνο 3, τα οποία παραδίδουν από 330 χαρτάκια το καθένα! Αυτό είναι όλο. Έτσι οι εταιρείες κάνουν 88% (!) μείωση του κόστους παραδόσεων.

Εσύ το κορόιδο τώρα, παίρνεις τηλέφωνο και λες μπορείτε να μου το ξαναφέρετε;

Η εταιρία είναι έτοιμη για αυτό το ενδεχόμενο. Φυσικά και μπορούμε κύριε, αλλά δεν μπορούμε να σας ορίσουμε συγκεκριμένη ώρα.

Εσύ σκέφτεσαι πως θα πρέπει να πάρεις μια ολόκληρη μέρα άδεια από τη δουλειά να περιμένεις πότε θα έρθει ο courier κι έτσι αποφασίζεις να πας να το πάρεις μόνος σου.

Πάλι είναι κερδισμένη η εταιρία!

Σε πολλές περιπτώσεις δε, συμβαίνει κάτι το ακόμα πιο κωμικό. Δεν αφήνουν ούτε καν ειδοποιητήριο. Απλώς σου έρχεται ένα μήνυμα στο κινητό.

Παίρνεις εσύ τηλέφωνο και λες εδώ ήμουν σπίτι και δεν πέρασε κανείς. Δεν γίνεται αυτό κύριε σου λέει η εταιρία, ο courier πέρασε και δεν ήσασταν εκεί. Άντε βρες το δίκιο σου εσύ. Μα καλά πως πέρασε αφού δεν άφησε ούτε καν ειδοποιητήριο ρωτάς; Δεν ξέρουμε κύριε σου απαντάνε. Μπορεί να το πήρε ο αέρας, ή κάποιος άλλος ένοικος της πολυκατοικίας. Εμείς είμαστε καλυμμένοι από τον νόμο με το SMS μήνυμα που σας στέλνουμε διότι νομικά και αυτό παίζει τον ρόλο ειδοποίησης.

Πάρτο απόφαση φίλε. Είτε θα έρθεις από εδώ να παραλάβεις το δέμα σου είτε δεν θα το παραλάβεις ποτέ. Πάντως άκρη με εμάς δεν θα βρεις. Και στην τελική τυχερός είσαι που σου απαντήσαμε και στο τηλέφωνο. Συνήθως οι περισσότερες τέτοιες εταιρείες σε βάζουν σε αναμονή μισή ώρα μόνο και μόνο για να βαρεθείς, να το κλείσεις και να πας από εκεί.

Κούριερ: Τα δικαιώματα των καταναλωτών

Με αφορμή την εορταστική περίοδο και λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19, η ΕΕΤΤ απευθύνει χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές-χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών και εφιστά την προσοχή στα ακόλουθα:

  • Κόστος αποστολής: Ελέγξτε εάν το κόστος αποστολής είναι ενιαίο ή διαφοροποιείται ανά περιοχή και επίσης, εάν επηρεάζεται από παράγοντες όπως το ογκομετρικό βάρος της αποστολής (για αντικείμενα που ξεπερνούν το καθορισμένο από την εταιρία όριο βάρους ή/και είναι ογκώδη, όπως π.χ. ηλεκτρικές συσκευές), την παράδοση στον χώρο του παραλήπτη ή σε δυσπρόσιτες περιοχές, την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών (π.χ. express).
  • Χρόνος παράδοσης: Ενημερωθείτε από τον ταχυδρομικό πάροχο για τον αναμενόμενο χρόνο παράδοσης ή/και τη δυνατότητα παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών ως προς τον χρόνο παράδοσης (π.χ. αυθημερόν παράδοση, επίδοση σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή σε μη εργάσιμη ημέρα), οι οποίες ενδέχεται να συνεπάγονται επιπλέον χρέωση.
  • Τρόπος παραλαβής: Πληροφορηθείτε για τις διαθέσιμες επιλογές παραλαβής του ταχυδρομικού αντικειμένου (π.χ. στον χώρο σας, από καταστήματα της εταιρίας, από θυρίδα, από σημεία εξυπηρέτησης με διευρυμένο ωράριο κ.λπ.) καθώς και για τη δυνατότητα αλλαγής διεύθυνσης επίδοσης του αντικειμένου (υπηρεσίες ανακατεύθυνσης της αποστολής σε άλλη διεύθυνση).
  • Παρακολούθηση αποστολής: Ενημερωθείτε για την πορεία παράδοσης του ταχυδρομικού αντικειμένου, π.χ. από την ιστοσελίδα της επιχείρησης, μέσω sms, email, τηλεφώνου κ.λπ.
  • Επανάληψη της προσπάθειας επίδοσης: Οι ταχυδρομικοί πάροχοι υποχρεούνται σε δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, σε περίπτωση απουσίας σας κατά την αρχική προσπάθεια, με σχετική έγγραφη ειδοποίησή σας.
  • Παραλαβή με επιφύλαξη: Έχετε τη δυνατότητα είτε να παραλάβετε με επιφύλαξη είτε να δηλώσετε επιφύλαξη εντός μίας ημέρας από την παραλαβή του ταχυδρομικού αντικειμένου, δηλώνοντάς το εγγράφως, εάν το αντικείμενο που σας παραδίδεται έχει υποστεί φθορά ή είναι κατεστραμμένο.
  • Δυνατότητα μη υπογραφής: Με σκοπό την προληπτική προστασία της δημόσιας υγείας, επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση και μόνο προσωρινά, η επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών χωρίς υπογραφή του παραλήπτη. Σε περίπτωση που γίνεται χρήση της δυνατότητας αυτής, ο διανομέας βεβαιώνει την επίδοση και καταγράφει, τουλάχιστον, ημερομηνία, τόπο, ώρα επίδοσης και τα στοιχεία του παραλήπτη, ή/και την καταχώρηση μοναδικού προσωπικού κωδικού αναγνώρισης που θα έχει αποσταλεί στους παραλήπτες.
  • Δικαίωμα αποζημίωσης: Έχετε δικαίωμα να αιτηθείτε αποζημίωση εντός 6 μηνών για την πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, σε περίπτωση ολικής ή μερικής απώλειας/κλοπής/καταστροφής του περιεχομένου επιστολής ή δέματος, καθώς και την εκπρόθεσμη επίδοση του ταχυδρομικού αντικειμένου, σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται στην ατομική σύμβαση που υπογράψατε κατά την αποστολή.
    Επιστροφή προϊόντων: Ενημερωθείτε για τη δυνατότητα επιστροφής προϊόντων και τους διαθέσιμους τρόπους αποστολής που σας δίνει το ηλεκτρονικό κατάστημα (π.χ. μέσω συνεργαζόμενης ταχυδρομικής επιχείρησης ή με εταιρία της επιλογής σας) καθώς και το σχετικό κόστος.
  • Έρευνα αγοράς: Προβείτε σε έρευνα αγοράς και αναζητήστε αναλυτικές πληροφορίες για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τα σχετικά τιμολόγια, μέσω των διαδικτυακών τόπων και των τηλεφωνικών γραμμών εξυπηρέτησης που διαθέτουν οι ταχυδρομικοί πάροχοι. Προς διευκόλυνση της αναζήτησης και επιλογής υπηρεσίας ταχυμεταφορών, είναι διαθέσιμο το διαδικτυακό εργαλείο Pricescope της ΕΕΤΤ, που σας παρέχει τη δυνατότητα αναζήτησης και σύγκρισης τιμών για τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών των μεγαλύτερων ταχυδρομικών παρόχων στην Ελλάδα.

Τροποποίηση υπηρεσιών: Ρωτήστε εάν υπάρχουν τροποποιήσεις στις παρεχόμενες ταχυδρομικές υπηρεσίες, λόγω των μέτρων περιορισμού της πανδημίας (π.χ. αναστολή υπηρεσιών, τροποποίηση όρων παροχής, διαφοροποίηση χρόνων παράδοσης κ.λπ.) μέσω των ιστοσελίδων ή/και των κέντρων εξυπηρέτησης των ταχυδρομικών εταιριών και των ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Για περισσότερες χρηστικές πληροφορίες σχετικά με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες συμβουλευθείτε τον Οδηγό Καταναλωτή για Ταχυδρομικές Υπηρεσίες της ΕΕΤΤ.

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr

Παναγιώτης Ελενόπουλος

Ο Παναγιώτης Ελενόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, όπου ασχολείται με τη συγγραφή άρθρων και ειδήσεων που καλύπτουν διάφορα θέματα, όπως την οικονομία, την τεχνολογία, την αγορά και την καθημερινή επικαιρότητα. Μέσα από τη δουλειά του στο xristika.gr, συμβάλλει στην ενημέρωση του κοινού με αξιόπιστο και προσιτό τρόπο, προσφέροντας ανάλυση και πληροφορίες που ενδιαφέρουν το μέσο αναγνώστη.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago