«Σύννεφα» στα Jumbo – Τι φοβάται ο Βακάκης έως το 2023

Jumbo: Τι και αν η κερδοφορία για την γνωστή αλυσίδα παιχνιδιών και ειδών σπιτιού συνεχίζεται; Ο ιδιοκτήτης των Jumbo, Απόστολος Βακάκης, ανησυχίε για το μέλλον…

Μπορεί τα αποτελέσματα του 2021 και η πορεία του πρώτου τριμήνου της Jumbo να μοίρασαν χαμόγελα στους μετόχους όμως ο πρόεδρος της Απόστολος Βακάκης δεν ασπάζεται αυτή την αισιοδοξία και θεωρεί την εικόνα πλασματική, καθώς τα σύννεφα πάνω από την οικονομία αντί να απομακρύνονται, πολλαπλασιάζονται. «Έχουμε κατά νου το χειρότερο σενάριο, αλλά στον σημερινό κόσμο η εκτίμηση για το χειρότερο σενάριο έχει αποδειχθεί ότι δεν είναι αρκετή και αυτό γιατί κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει τις επιπτώσεις που θα έχει στην παγκόσμια οικονομία το εμπάργκο στην Ρωσία και τις επιπλοκές τα κόστη στην αλυσίδα εφοδιασμού» ανέφερε χθες κατά την διάρκεια ενημέρωσης των επενδυτών.

Σύμφωνα με τον κ. Βακάκη, ενώ ο κύκλος εργασιών στην τρέχουσα χρήση θα αυξηθεί από 2% έως 5% τα καθαρά κέρδη εκτιμάται ότι θα έχουν ως βάση τα 180 εκατ. ευρώ (από 216 εκατ. ευρώ το 2021) λόγω της μείωσης του περιθωρίου κέρδους που είχε αρχίσει να εμφανίζεται ήδη από το τρίτο τρίμηνο του 2021. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Jumbo φοβάται ότι η κατάσταση δεν αναμένεται να βελτιωθεί ούτε το 2023 το οποίο θα είναι μία ακόμη «χαμένη χρονιά».

Σε όλους τους τομείς δραστηριότητας όπως είναι η ενέργεια, τα μεταφορικά και το εργατικό κόστος εκτιμά ότι θα συνεχίσει να υπάρχει αύξηση του κόστους με την εικόνα να χειροτερεύει το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Μάλιστα έδωσε 51% πιθανότητες η κατάσταση να χειροτερέψει και 49% να παραμείνουν ίδιες ή να βελτιωθούν.

Στα πλαίσια αυτά ο κ. Βακάκης προανήγγειλε την ενεργοποίηση προγράμματος επαναγοράς μετοχών έως και το 10% των μετοχών που βρίσκονται σε κυκλοφορία με το εύρος τιμών επαναγοράς και τις άλλες λεπτομέρειες να ανακοινώνονται σύντομα – πιθανόν και σήμερα – μετά από την λήψη των τελικών αποφάσεων. Παράλληλα σημείωσε ότι δεν θα υπάρξουν αλλαγές στην μερισματική πολιτική, η οποία θα παραμείνει ίδια και για το 2022 παρά τις προκλήσεις και τις δυσκολίες.

Jumbo: Νέα μεγάλη αλυσίδα με παιχνίδια απειλεί τον Βακάκη

Τέλος στην κυριαρχία των Jumbo επιθυμεί να βάλει πασίγνωστη αλυσίδα από την Πολωνία που φτάνει στη χώρα μας από το 2022! Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Αρχής γενομένης από το 2022, έρχεται στην Ελλάδα με 12 καταστήματα η πολωνική αλυσίδα Pepco.

Πρόκειται για εκπτωτική αλυσίδα καταστημάτων, η οποία δραστηριοποιείται στην λιανική πώληση ρούχων για όλη την οικογένεια, στα αξεσουάρ μόδας, σε παιχνίδια και καλλυντικά, αλλά και στον οικιακό εξοπλισμό και τα είδη διακόσμησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η αλυσίδα – σε πρώτη φάση με 12 καταστήματα – θα φτάσει στην Ελλάδα το προσεχές φθινόπωρο.

Το πρώτο βήμα ανάπτυξης των καταστημάτων της θα γίνει στην Αθήνα, ενώ στη συνέχεια θα επεκταθεί και στην ελληνική περιφέρεια.

Στο πλάνο της είναι, μάλιστα, η μίσθωση ακινήτων σε μακροχρόνια βάση, σε κομβικά σημεία της πρωτεύουσας, με στόχο τη δημιουργία καταστημάτων επιφάνειας από 350 έως και 650 τ.μ.

Στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι σε πρώτη φάση θα δημιουργήσει 120 νέες θέσεις εργασίας.

Τα καταστήματά της εκτείνονται από την Εσθονία έως την Ιταλία και από την Ισπανία στα δυτικά, τη Βουλγαρία στα ανατολικά.

Φέτος το φθινόπωρο διεύρυνε την παρουσία της διεθνώς με την είσοδό της αυστριακή αγορά.

Jumbo: Πώς έφτιαξε ο Βακάκης την αυτοκρατορία του

Η οικογενειακή του ιστορία λίγο πολύ γνωστή. «Τέκνο» του απόδημου Ελληνισμού, ο Απόστολος Βακάκης γεννήθηκε το 1954 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.

Ο πατέρας του Γεώργιος Βακάκης, βιομήχανος στην Αίγυπτο, παρήγαγε διογκωμένη πολυστερίνη, που αποτελούσε το βασικό μονωτικό υλικό της εποχής εκείνης για ψυγεία αλλά και για κτίρια.

Οι πολιτικές εξελίξεις στην Αίγυπτο με την επανάσταση Νάσερ, υποχρέωσαν την οικογένεια Βακάκη το 1962 να έρθει στην Ελλάδα. Με την κατάσταση στη «μητέρα πατρίδα» να μην είναι και η καλύτερη, ο Γεώργιος Βακάκης ξενιτεύεται στη γειτονική Ιταλία, όπου πιάνει δουλειά σε μια μικρή οικοτεχνία κατασκευής λούτρινων ζώων και κουκλιών.

Από την ξενιτιά του Γεώργιου Βακάκη ξεκινά το υπέροχο παραμύθι του δεσμού της οικογένειας με τα παιχνίδια. Ήταν ο σπόρος που έμελε να φέρει την τεράστια «φασολιά» που οδήγησε στη “χήνα με τα χρυσά αυγά”.

Τα πάντα για την φαμίλια Βακάκη ήταν οικογενειακή υπόθεση. Το πρώτο κεφάλαιο κίνησης για να χτιστεί η σπουδαία βιομηχανία “El Greco” προήλθε από την πώληση των κοσμημάτων που είχε προλάβει να φέρει μαζί της από την φλεγόμενη Αίγυπτο η μητέρα του Απόστολου Βακάκη, Σοφία.

Μετά τα 20 του χρόνια, ο Απόστολος Βακάκης φεύγει για σπουδές Λογιστικής και Finance στο Warwick της Βρετανίας με όνειρο να καταλήξει στο Berkeley. Τότε ήρθε και το πρώτο χτύπημα. Μια μεγάλη πυρκαγιά στο εργοστάσιο της El Greco στην Άνω Γλυφάδα υποχρέωσε τον 23χρονο Απόστολο να επιστρέψει στην Ελλάδα και να προσπαθήσει να ανασυγκροτήσει τη βιομηχανία από τα αποκαΐδια με τη βοήθεια της παραγωγικής μονάδας στο νησί της Ζακύνθου.

Στο νησί των Επτανήσων ο Απόστολος Βακάκης ζει μια εκρηκτική “μαθητεία” δίπλα στον πατέρα του στα 3 χρόνια που έμεινε στο νησί, μέχρι το 1985 που ανέλαβε την θέση του προέδρου της El Greco που κυριαρχεί στο ελληνικό παιχνίδι.

Το 1990 βλέποντας την επέλαση των πολυεθνικών στην Ελλάδα, αποφασίζει να πουλήσει την El Greco στην πολυεθνική Hasbro, ενώ συνεχίζει να διευθύνει την εταιρεία και ταυτόχρονα συμμετέχει στη διοικούσα επιτροπή της Hasbro Europe.

Και εγένετο τα καταστήματα Jumbo, με το πρώτο κατάστημα να λειτουργεί στη Γλυφάδα το 1986 και τον Απόστολο Βακάκη να προσπαθεί να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη ρευστότητα ώστε να προχωρήσει στο κτίσιμο της δικής του αυτοκρατορίας. Το 1997 μπαίνει στο Χρηματιστήριο, το 1998 αποκτά μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους και το 1999 συνεχίζει την ραγδαία εξάπλωση των καταστημάτων του. Ο πόλεμος με τους άλλους παιχνιδάδες της εποχής έχει ξεκινήσειμε τελικό νικητή τον Απόστολο Βακάκη.

Τα χρόνια που ακολουθούν βρίσκουν την εταιρεία σταθερά στην κορυφή της επιτυχίας με κορύφωση το 2004, όταν αναλαμβάνει ύστερα από πλειοδοτικό διαγωνισμό το δικαίωμα αποκλειστικής παραγωγής και εμπορίας της Μασκότ του 2004 για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Η απάντηση στη συνταγή της επιτυχίας του; Όπως ο ίδιος λέει: «στην Ελλάδα δεν χρειάζεται ακόμη να «σκέφτεσαι», χάνεις πολύτιμο χρόνο. Σε πρώτη φάση δεν έχεις παρά να μελετάς και να ακολουθείς τα βήματα της εξέλιξης στις αναπτυγμένες αγορές του εξωτερικού. Εγώ απλώς ακολούθησα την κυρίαρχη διεθνή τάση».

Με πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 582,55 εκατ. ευρώ, με αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 7,51%, με κάθε χρονιά να αποδεικνύεται ακόμα πιο κερδοφόρα από την προηγούμενη καθώς τα κέρδη σημειώνουν συνεχώς αύξηση, με 72 καταστήματα όπου 53 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 8 στη Βουλγαρία και 6 στη Ρουμανία, ενώ ο Όμιλος διαθέτει και το ηλεκτρονικό κατάστημα e-Jumbo που εξασφαλίζουν και φέτος ακόμα πιο αυξημένες πωλήσεις, το μόνο σίγουρο είναι πως ο Mr. Jumbo και η «αυτοκρατορία» του θα μας απασχολούν για πολλά χρόνια ακόμη…