Σούπερ μάρκετ: Μειώνουν τις δαπάνες οι καταναλωτές. Στροφή στην ιδιωτική ετικέτα. H αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου υποχώρησε κατά 1,4% το α’ τρίμηνο. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Μείωση της καταναλωτικής δαπάνης λόγω των αυξημένων τιμών και στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας διαπιστώνει έρευνα της NielsenIQ για την πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου το πρώτο τρίμηνο του έτους, που χαρακτηρίστηκε από αύξηση των τιμών με ταυτόχρονη μείωση της ζήτησης.
Σύμφωνα με την έρευνα της NielsenIQ, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου υποχώρησε κατά 1,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η απώλεια πωλήσεων αφορά κυρίως τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους.
Η μεγάλη κατηγορίες των Φρέσκων, αλλά και των Bazaar προϊόντων παρουσιάζουν αρκετά πιο συγκρατημένες τάσεις, στο -0,3% και +0,8% αντίστοιχα.
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά σημειώνουν πιο μετριοπαθή αρνητική τάση, στο -1,2%, κυρίως λόγω των Τροφίμων, καθώς τα Ποτά, και κυρίως τα Αλκοολούχα, κινούνται σημαντικά πιο αρνητικά.
Επιπλέον, οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 κατά -3,5% και -4,8% αντίστοιχα, καθώς συνεχίζεται η εκλογίκευση της κατανάλωσής τους, έπειτα από την εκτίναξη που είχαν σημειώσει, πολλές από αυτές, το 2020.
«Σημαντικό είναι να τονίσουμε στο σημείο αυτό ότι αν αποδομήσουμε την αρνητική τάση, που παρουσιάζουν τα FMCGs στο σύνολό τους, σε όγκο πωλήσεων και μέση μεταβολή των τιμών, μπορούμε εύκολα να διαπιστώσουμε μια αύξηση των τιμών, με ταυτόχρονη μείωση της ζήτησης», σημειώνεται σχετικά στην έρευνα της NielsenIQ.
Η μείωση αυτή πέρα από την εκλογίκευση της κατανάλωσης πιθανότατα οφείλεται και στην προσπάθεια των καταναλωτών να μειώσουν τις δαπάνες που πραγματοποιούν στα super markets, καθώς ο ευρύτερος πληθωρισμός και οι μεγάλες αυξήσεις τιμών, που έχουν σημειωθεί σε άλλες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, όπως είναι η ενέργεια, τα καύσιμα κτλ., φαίνεται να έχουν μειώσει σε ένα βαθμό την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, ακόμη και για τις βασικές κατηγορίες των FMCGs.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο καταναλωτής προβληματίζεται για τις τιμές, καθώς νιώθει περισσότερο από ποτέ ότι ακολουθούν ανοδική πορεία, με μια ξεκάθαρη αύξηση στο ποσοστό αυτών που το αναφέρουν (από 72% στο 92%) στην ετήσια έρευνα των Shopper Trends της NielsenIQ.
Ενδεικτικό του παραπάνω είναι επιπλέον το γεγονός ότι η πορεία του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει πλέον αντιστραφεί φτάνοντας το πρώτο τρίμηνο του 2022 το 14,2% (εξαιρουμένου του Discount καναλιού), μια αυξητική τάση που ξεκίνησε από τα μέσα του 2021 και έπειτα, οπότε και ξεκίνησαν να παρουσιάζονται γενικότερες πληθωριστικές τάσεις στην αγορά.
Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι έχει περαιτέρω ενισχυθεί η προωθητική ένταση για τα Branded προϊόντα, η οποία έχει φτάσει στο 64,6%, «προφανώς σε μια προσπάθεια συγκράτησης των τιμών τόσο από τους προμηθευτές όσο και από τις διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες, στα πλαίσια του πολύ ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, στο οποίο κινούνται», αναφέρει η NielsenIQ.
«Δίχτυ προστασίας» απέναντι στο δυσθεώρητο ενεργειακό κόστος επιχειρούν να απλώσουν η μια μετά την άλλη οι μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας, αλλά και επιχειρήσεις της βιομηχανίας τροφίμων και του λιανεμπορίου, προσπαθώντας να διαχειριστούν την ενεργειακή κρίση που έχει χτυπήσει την πόρτα τους.
Με στόχο την ενεργειακή τους ανεξαρτησία και τη μείωση του κόστους κατ’ επέκταση, οι ισχυροί «παίκτες» της οργανωμένης λιανικής – και όχι μόνο – στρέφονται στη λύση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, προκειμένου να βελτιώσουν το σύνολο των ενεργειακών τους υποδομών, αλλά και να επενδύσουν στην τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις οροφές των κτηρίων τους.
Πρόκειται για κινήσεις που έχουν ήδη κάνει τα προηγούμενα χρόνια μεγάλες βιομηχανίες της χώρας, ωστόσο η σφοδρότητα της τρέχουσας ενεργειακής κρίσης απαιτεί ταχύτερα αντανακλαστικά και από το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, το οποίο καλείται όχι μόνο να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, αλλά και να θωρακιστεί απέναντι στην ενεργειακή «θύελλα» που δεν λέει να κοπάσει.
Με το βλέμμα προς το μέλλον, σούπερ μάρκετ και επιχειρήσεις του λιανεμπορίου επανασχεδιάζουν τα επενδυτικά τους σχέδια, αναπτύσσοντας πρωτοβουλίες τοποθέτησης φωτοβολταϊκών συστημάτων στα κτήριά τους, ώστε να διασφαλιστεί η ενεργειακή τους αυτοτέλεια και να μειωθεί το κόστος ενέργειας που ρίχνει βαριά τη σκιά του στη λειτουργία τους.
Όπως δήλωσε τον περασμένο Φεβρουάριο στο insider.gr, ο Γενικός Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών της METRO ΑΕΒΕ, Μανώλης Καρυδάκης, η πρώτη φάση της ανάπτυξης δικτύου φωτοβολταϊκών συστημάτων, με στόχο τη μείωση του υψηλού ενεργειακού κόστους και την περαιτέρω αξιοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας αναμένεται να υλοποιηθεί στις στέγες 35-40 ιδιόκτητων καταστημάτων My market και METRO Cash & Carry και μάλιστα εντός του τρέχοντος έτους.
Σύμφωνα με τον κ. Καρυδάκη, ποσό ύψους 10 εκατ. ευρώ θα διοχετευθεί στην κατεύθυνση εγκατάστασης των φωτοβολταϊκών συστημάτων, ενώ συνολικά για το 2020 η METRO έχει προγραμματίσει συνολικές επενδύσεις ύψους 45 εκατ. ευρώ.
Στη λύση των φωτοβολταϊκών συστημάτων στρέφεται και η Σκλαβενίτης, δρομολογώντας την τοποθέτησή τους στη στέγη του νέου καταστήματος στη Νέα Φιλαδέλφεια.
Πρόκειται για το πρώην ακίνητο της Renault επί των οδών Λ. Θεσσαλονίκης, Σκρα και Λαχανά, με τη συνολική επιφάνεια του οικοπέδου να ξεπερνά τα 7.358 τμ.
«Στην οροφή της κατασκευής τοποθετούνται φωτοβολταϊκές συστοιχίες και σε καθορισμένα σημεία του δώματος προβλέπεται φύτευση με χαμηλούς θάμνους και αρωματικά φυτά», υπογράμμιζε τον περασμένο Ιανουάριο το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ), ανάβοντας το «πράσινο φως» στην επένδυση της Σκλαβενίτης στη Νέα Φιλαδέλφεια.
Την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις οροφές των καταστημάτων έχει ήδη ξεκινήσει η ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ σχέδια για ενεργειακή ανεξαρτησία αναπτύσσει και η Μασούτης.
«Η εκτίναξη του ενεργειακού κόστους είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, με το οποίο θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε για μεγάλο χρονικό διάστημα», προειδοποίησε πριν από μερικά 24ωρα ο Διευθύνων Σύμβουλος της ιστορικής κονσερβοποιίας ΚΥΚΝΟΣ, Αχιλλέας Αγγελόπουλος.
Σύμφωνα με τον ίδιο, καθώς οι εξελίξεις τρέχουν σε όλα τα μέτωπα, η εταιρεία έχει ήδη εκπονήσει μελέτες στην κατεύθυνση μείωσης του ενεργειακού κόστους, ενώ ήδη από το 2020 έχει προχωρήσει σε εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ στη στέγη του εργοστασίου της, με στόχο την ενεργειακή της αυτονομία και δη την εξασφάλιση του 80% περίπου των ενεργειακών της απαιτήσεων.
Με τα φωτοβολταϊκά πάνελ παράγεται ηλεκτρική ενέργεια που αποτρέπει την έκλυση 1.100 τόνων διοξειδίου του άνθρακα, ενώ τη δεδομένη χρονική στιγμή η εταιρεία βρίσκεται σε τροχιά ενεργειακής αναβάθμισης του συνόλου των δομών της.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…