Συναγερμός στα Jumbo: Δείτε ποια προϊόντα αποσύρονται από τα ράφια και γιατί

Jumbo: Ποια προϊόντα έχει αφαιρέσει από το ράφι για να μην πληγεί ο τζίρος. Παρά την προσπάθεια για να αποφύγει την κατάρρευση, ο Απόστολος Βακάκης είναι και πάλι αντιμέτωπος με μια νέα κρίση. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

«Οποιοδήποτε προϊόν έχει μεγάλο όγκο και μικρή αξία, δεν συμφέρει». Σε αυτή τη φράση συνοψίζεται η στρατηγική του Ομίλου Jumbo τους τελευταίους μήνες, προκειμένου να διαχειριστεί «την εισοδηματική αναστάτωση που προκαλούν η πληθωριστική έκρηξη και οι γεωπολιτικές συνθήκες, η ενεργειακή ανασφάλεια και το παράλογα ακριβό κόστος μεταφορών.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον όμιλο «καμία από τις παραμέτρους αυτές δεν παρουσιάζει βελτίωση αλλά αντιθέτως εμφανίζουν τάση περαιτέρω αρρυθμίας οδηγώντας το σύστημα στα απόλυτα όρια του».

Ενδεικτικό παράδειγμα ενός προϊόντος με μεγάλο όγκο και μικρή αξία είναι τα γυάλινα μπουκάλια. Και σίγουρα δεν είναι το μόνο.

«Η στρατηγική επιλογή του ομίλου Jumbo να εξαιρέσει από το προϊοντικό του φάσμα, κάθε προϊόν που λόγω των νέων κοστολογικών δεδομένων η σχέση μεταξύ τιμής και ποιότητας, κρίνεται ότι δεν κλίνει προς όφελος του καταναλωτή, αποδίδει ήδη συγκεκριμένα θετικά αποτελέσματα» ανέφερε χθες σε ανακοίνωσή της η εταιρεία, επιβεβαιώνοντας πως συνεχίζει να μην γεμίζει τα ράφια της με προϊόντα που δεν… συμφέρουν.

Ήταν τον περασμένο Ιανουάριο όταν, στο πλαίσιο της παρέμβασής του στην έκτακτη Γενική Συνέλευση του ομίλου, ο επικεφαλής του Απόστολος Βακάκης αποκάλυπτε ότι η διοίκηση αποφάσισε να αφαιρέσει από τα ράφια των καταστημάτων το 25% περίπου των κωδικών που έρχονται από την Άπω Ανατολή, λόγω του αυξημένου κόστους μεταφοράς.

«Περιορίσαμε τον αριθμό των κωδικών μας – το 25% όσων έρχονται από την Άπω Ανατολή – μέχρι να εξομαλυνθεί το κόστος μεταφοράς. Αυτή είναι η πεμπτουσία του ομίλου όταν οι τιμές είναι εκτός λογικής και όταν αφού η τελική σχέση τιμής-ποιότητας αδικεί κατάφωρα τον καταναλωτή», εξηγούσε ο κ. Βακάκης.

Μάλιστα, διατύπωνε την πρόβλεψη πως «η βιομηχανία των κοντέινερς θα έχει περισσότερα κέρδη το 2022 από ότι η Google και η Microsoft μαζί», προκειμένου να περιγράψει τις έντονες αρρυθμίες που προκαλούν στην εφοδιαστική αλυσίδα οι πρωτοφανείς αυξήσεις στα κόστη μεταφοράς των προϊόντων.

Σήμερα, έξι μήνες μετά, η κατάσταση δεν έχει αλλάξει. Τα μεταφορικά κόστη εξακολουθούν να βρίσκονται στα ύψη, με αποτέλεσμα το ποσοστό που είχε αναφέρει στις αρχές του 2022 ο κ. Βακάκης να μην έχει μεταβληθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, ένα 25% των κωδικών από την Άπω Ανατολή εξακολουθεί να λείπει από τα ράφια του ομίλου Jumbo, προκειμένου να «θωρακιστεί ο καταναλωτής».

Πρόκειται για κωδικούς που καλύπτουν μεγάλο μέρος του προϊόντικού φάσματος και δεν περιορίζονται στα… γυάλινα μπουκάλια.

Jumbo: Η εικόνα των πωλήσεων

Όπως ανακοινώθηκε χθες, οι πωλήσεις για τον όμιλο Jumbo κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους (Ιανουάριος- Ιούνιος), καταγράφονται αυξημένες κατά 12,8% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στην Ελλάδα, τον Ιούνιο, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας – χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές – παρουσίασαν μείωση κατά 1,4% περίπου σε σχέση με τον Ιούνιο του 2021, ενώ συνολικά για το εξάμηνο του 2022 παρουσίασαν αύξηση κατά 21% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.

Στην Κύπρο, οι πωλήσεις τον Ιούνιο αυξήθηκαν κατά 14% περίπου, σε σχέση με πέρυσι, ενώ συνολικά για το εξάμηνο είναι αυξημένες κατά 25% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.

Στη Βουλγαρία, οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά 1,5% περίπου τον Ιούνιο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ενώ συνολικά για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους εμφανίζονται μειωμένες κατά 0,3% περίπου σε σχέση με πέρυσι.

Στη Ρουμανία, τέλος, οι πωλήσεις του δικτύου ήταν μειωμένες κατά 4% περίπου τον Ιούνιο συγκριτικά με ένα χρόνο πριν, ενώ συνολικά για το εξάμηνο κατέγραψαν μείωση 7% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.

Jumbo:Το επενδυτικό πρόγραμμα

Στοχεύοντας στην ενίσχυση της αγοράς της Ρουμανίας, ο όμιλος Jumbo θα προχωρήσει στο άνοιγμα ενός ακόμα ιδιόκτητου υπερ-καταστήματος στο Sibiu, πριν τα Χριστούγεννα του 2022, ενώ το 2023 αναμένεται να λειτουργήσουν δύο ακόμα υπερ-καταστήματα στη Ρουμανία και ένα υπερ- κατάστημα στην Κύπρο. Επίσης, αναμένεται να ξεκινήσει και η λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος στη Ρουμανία.

«Όσον αφορά το 2024 η αβεβαιότητα είναι τέτοια που κινήσεις οι οποίες υπό κανονικές συνθήκες θα γινόντουσαν σήμερα έχουν προς το παρόν ετεροχρονισθεί λόγω της ανεξέλεγκτης αύξησης του κόστους και τις πιθανολογούμενες παρενέργειές που αυτό μπορεί να έχει στην ανταγωνιστικότητα κάθε μελλοντικής μας επενδυτικής επιλογής», καταλήγει η χθεσινή ανακοίνωση του ομίλου.

Jumbo: Πτώση κερδών

Πτώση 4,5% κατέγραψαν οι πωλήσεις του Ομίλου Jumbo κατά τον Μάιο 2022 σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στο πρώτο πεντάμηνο του 2022, οι πωλήσεις του Ομίλου καταγράφουν συνολική αύξηση κατά 17% (έναντι αύξησης 25% κατά το τετράμηνο του 2022).

Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις του Μαΐου 2022 συγκρίνονται με την ισχυρή ζήτηση του Μαΐου του 2021 αμέσως μετά το πολύμηνο κλείσιμο των καταστημάτων κατά τους χειμερινούς μήνες και τους αυστηρούς περιορισμούς που ακολούθησαν στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την εταιρεία «η αρρυθμία που προκάλεσαν τα αλλεπάλληλα lockdown λιμανιών στην Κίνα λόγω του Covid-19, μαζί με τις απεργιακές κινητοποιήσεις στα ελληνικά λιμάνια, επιδείνωσαν την τροφοδοσία της αγοράς προκαλώντας καθυστερήσεις στην παράδοση προϊόντων».

Στην Ελλάδα, τον Μάιο 2022, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας (χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές), παρουσίασαν μείωση κατά περίπου 9% σε σχέση με τον Μάιο του 2021.

Συνολικά για το πεντάμηνο του 2022, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας – χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές – παρουσίασαν αύξηση κατά περίπου 29% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό πεντάμηνο.

Στην Κύπρο οι πωλήσεις τον Μάιο του 2022 αυξήθηκαν κατά περίπου 31%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Σημειώνεται ότι το σύνολο του δικτύου παρέμεινε κλειστό κατά την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου πέρυσι.

Συνολικά οι πωλήσεις στην Κύπρο για το πεντάμηνο του 2022 είναι αυξημένες κατά περίπου 29%, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό πεντάμηνο.

Στη Βουλγαρία, οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά περίπου 5% τον Μάιο του 2022, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Συνολικά οι πωλήσεις στη Βουλγαρία για το πεντάμηνο του 2022 είναι μειωμένες κατά περίπου 0,8%, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό πεντάμηνο.

Στη Ρουμανία οι πωλήσεις του δικτύου ήταν μειωμένες κατά περίπου 6% τον Μάιο του 2022, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Συνολικά οι πωλήσεις στη Ρουμανία για το πεντάμηνο του 2022 είναι μειωμένες κατά περίπου 8%, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό πεντάμηνο.

Η διοίκηση της εταιρείας, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, είχε διαβεβαιώσει τους μετόχους-συνεταίρους κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης, ότι πρόθεσή της είναι να διατηρηθεί στο ακέραιο η μερισματική πολιτική του 2021 και κατά το 2022, με την καταβολή συνολικού μερίσματος 0,77 ευρώ/ μετοχή.

Πέραν του μικτού ποσού 0,3850 ευρώ ανά μετοχή που αποφασίστηκε και διανεμήθηκε τον Ιανουάριο του 2022, στις 8 Ιουνίου καταβάλλεται και το υπόλοιπο 0,3850 ευρώ ανά μετοχή, και πάλι με τη μορφή έκτακτης χρηματικής διανομής.

Jumbo: Νέα μεγάλη αλυσίδα με παιχνίδια απειλεί τον Βακάκη

Τέλος στην κυριαρχία των Jumbo επιθυμεί να βάλει πασίγνωστη αλυσίδα από την Πολωνία που φτάνει στη χώρα μας από το 2022! Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Αρχής γενομένης από το 2022, έρχεται στην Ελλάδα με 12 καταστήματα η πολωνική αλυσίδα Pepco.

Πρόκειται για εκπτωτική αλυσίδα καταστημάτων, η οποία δραστηριοποιείται στην λιανική πώληση ρούχων για όλη την οικογένεια, στα αξεσουάρ μόδας, σε παιχνίδια και καλλυντικά, αλλά και στον οικιακό εξοπλισμό και τα είδη διακόσμησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η αλυσίδα – σε πρώτη φάση με 12 καταστήματα – θα φτάσει στην Ελλάδα το προσεχές φθινόπωρο.

Το πρώτο βήμα ανάπτυξης των καταστημάτων της θα γίνει στην Αθήνα, ενώ στη συνέχεια θα επεκταθεί και στην ελληνική περιφέρεια.

Στο πλάνο της είναι, μάλιστα, η μίσθωση ακινήτων σε μακροχρόνια βάση, σε κομβικά σημεία της πρωτεύουσας, με στόχο τη δημιουργία καταστημάτων επιφάνειας από 350 έως και 650 τ.μ.

Στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι σε πρώτη φάση θα δημιουργήσει 120 νέες θέσεις εργασίας.

Τα καταστήματά της εκτείνονται από την Εσθονία έως την Ιταλία και από την Ισπανία στα δυτικά, τη Βουλγαρία στα ανατολικά.

Φέτος το φθινόπωρο διεύρυνε την παρουσία της διεθνώς με την είσοδό της αυστριακή αγορά.