Απάτη: Συναγερμός για ακόμη μια φορά στις υπηρεσίες ασφαλείας και στην ελληνική αστυνομία καθώς μια νέα μορφή εξαπάτησης ανυποψίαστων πολιτών έκανε την εμφάνισή της, αυτή τη φορά στα ΑΤΜ!

Τα «σκίμερς» είναι συσκευές που διαβάζουν τις πληροφορίες που περιέχονται στη μαγνητική ταινία της κάρτας σας, και μπορούν να κρύβονται πίσω από «βλάβες» του ΑΤΜ.

Η ανίχνευση ενός «σκίμερ» είναι δύσκολη, καθώς είναι σχεδόν ίδιο με ένα συνηθισμένο ATM σε σχήμα, χρώμα και υλικό, ή έχει πειραγμένο πληκτρολόγιο.

Αλλά υπάρχουν σημάδια που μπορείτε να προσέξετε, όπως σχισμές, ρωγμές, γρατζουνιές και άλλα σημάδια μηχανικής βλάβης στο ΑΤΜ.

Οπότε, από εδώ και πέρα να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Kάμερα ασφαλείας σε τράπεζα της Αγγλίας κατέγραψε το τελευταίο κόλπο που χρησιμοποιούν συμμορίες κυρίως από την πρώην Ανατολική Ευρώπη για να κλέψουν χρήματα από ανυποψίαστους πολίτες που κάνουν αυτόματη ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ.

Στην Αγγλία οι πελάτες ΑΤΜ βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα νέο κύμα απατών όπου σε λίγα λεπτά χάνουν όχι μόνο τα μετρητά που βγάζουν από τα μηχανήματα αυτόματης ανάληψης, αλλά οι επιδέξιοι κακοποιοί καταφέρνουν να αδειάζουν και τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους.

Μάλιστα η Barclays δημοσιοποίησε βίντεο που δημιούργησε με βάση υλικό από κάμερες ασφαλείας ώστε να προετοιμάσει και «υποψιάσει» τους πελάτες της για το τι μπορεί να τους συμβεί ενώ κάνουν ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ.

Απάτη: Μην απαντήσετε ΠΟΤΕ σε αυτό το SMS

Θύμα μιας νέας μεθόδου απάτης έπεσε πασίγνωστος Έλληνας τραγουδιστής, με την Ελληνική Αστυνομία να επιστεί την προσοχή των πολιτών σε διάφορα τεχνάσματα που σκαρφίζονται οι επιτήδειοι.

Με ένα instagram story ο Ηλίας Βρεττός αποκάλυψε πώς κάποιοι επιτήδειοι κατάφεραν να τού αποσπάσουν χρήματα από τον τραπεζικό του λογαριασμό.

Ο τραγουδιστής σε μία προσπάθεια του να ζητήσει βοήθεια, αλλά και να προστατέψει τον κόσμο από το να εξαπατηθεί, εξήγησε με ένα στόρι στο Instagram τον τρόπο, που χρησιμοποίησαν για να του αφαιρέσουν τα χρήματα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έδωσε ο Ηλίας Βρεττός, έλαβε στο κινητό του ένα μήνυμα, το οποίο τον ενημέρωνε ότι η κάρτα του έχει μπλοκαριστεί. Συγκεκριμένα, έγραφε: «Η κάρτα σας είναι προσωρινά μπλοκαρισμένη για λόγους ασφαλείας», έχοντας δίπλα ένα λινκ, το οποίο παρέπεμπε στον λογαριασμό του.

Όπως εξηγεί στην συνέχεια ο τραγουδιστής: «Με αυτό το SMS και αφού πάτησα το λινκ, μου έκλεψαν χθες χρήματα από τον τραπεζικό μου λογαριασμό της Εθνικής Τράπεζας», ενώ ζητά τη βοήθεια όποιου γνωρίζει κάτι: «Όποιος μπορεί να βοηθήσει και γνωρίζει κάτι ας στείλει μήνυμα».

Απάτη: Το επικίνδυνο SMS

Μία νέα απάτη φαίνεται πως εξελίσσεται, καθώς επιτήδειοι στέλνουν SMS δήθεν από την Εθνική Τράπεζα.

Το νέο SMS ενημερώνει τους πελάτες της τράπεζας πως η κάρτα τους έχει μπλοκαριστεί, ενώ δίνει και ένα link στο οποίο μπορούν να πατήσουν οι χρήστες ώστε να μπορέσουν δήθεν να λύσουν το πρόβλημά τους.

Στη συνέχεια, γίνεται ανακατεύθυνση σε μία σελίδα που μοιάζει με της Εθνικής Τράπεζας, όμως αν βάλετε τα στοιχεία σας τότε έχετε δώσει όλα σας τα στοιχεία στους επιτήδειους. Αν και δεν φαίνεται εκ πρώτης όψεως στο μήνυμα, η ιστοσελίδα αναγράφει “ngb” και όχι “nbg”, μία μικρή διαφορά που πολλοί μπορεί να μην παρατηρήσουν καν.

Μεγάλη προσοχή λοιπόν αυτές τις μέρες και αν σας έρθει κάποιο σχετικό μήνυμα επικοινωνήστε κατευθείαν με την Εθνική Τράπεζα στο τηλέφωνο 210 48 48 484 ή ηλεκτρονικά μέσω της φόρμας επικοινωνίας.

Ότι και να κάνετε μην ανοίξετε το link στο σχετικό SMS!

Απάτη: Η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ενημερώνει τους πολίτες:

να μην κοινοποιούν σε κανέναν και να μην εισάγουν σε άγνωστες ιστοσελίδες τους κωδικούς ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking), δηλαδή όνομα χρήστη (username) και κωδικό πρόσβασης (password), ή αριθμούς καρτών.

Σημειώνεται ότι οι τράπεζες ποτέ και με κανένα τρόπο δεν ζητούν τους κωδικούς των πελατών μέσω διαδικτύου (on line),

αν το κινητό τηλέφωνο σταματήσει να λειτουργεί για ασυνήθιστους λόγους, πρέπει να επικοινωνήσουν αμέσως με τον πάροχο κινητής

τηλεφωνίας και να επιβεβαιώσουν ότι δεν έχει αντικατασταθεί η κάρτα SIM,

να ελέγχουν συχνά τις κινήσεις των τραπεζικών τους λογαριασμών,

να έχουν ενημερωμένο λογισμικό και πρόγραμμα προστασίας από ιούς (antivirus),

να περιορίσουν τις προσωπικές πληροφορίες, ειδικά στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media),

να μην ανοίγουν ύποπτους υπερσυνδέσμους (links) και να μην αποστέλλουν προσωπικά στοιχεία και δεδομένα σε κανέναν,

να χρησιμοποιούν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης (password) και

αν είναι εφικτό, αν μη συσχετίζουν τον τηλεφωνικό τους αριθμό με ευαίσθητους λογαριασμούς στο διαδίκτυο.

Σε κάθε περίπτωση, υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν, ανώνυμα ή επώνυμα, με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, προκειμένου να παρέχουν πληροφορίες ή να καταγγέλλουν παράνομες ή επίμεμπτες πράξεις ή δραστηριότητες που τελούνται μέσω Διαδικτύου, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

Τηλεφωνικά: 11188
Στέλνοντας e-mail στο: [email protected]
Μέσω twitter: @CyberAlertGR
Μέσω της διαδικτυακής πύλης (portal) της Ελληνικής Αστυνομίας (https://portal.astynomia.gr )
Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones): CYBERΚΙD

Απάτη: Επιτήδειοι ακόμη και στα εμβόλια του κορονοϊού!

Μια πρώτης τάξεως ευκαιρία φαίνεται πως είναι η πανδημία του κορονοϊού για εκατομμύρια… αετονύχηδες του πλανήτη για να πλουτίσουν!

Πέρυσι, μια εντελώς νέα κατηγορία ευκαιριών αποτέλεσε μια από τις πιο κερδοφόρες απάτες.

Οι απατεώνες χρησιμοποίησαν εκτενώς τα σχετικά με την COVID-19 spam email και τις σελίδες phishing για να επωφεληθούν από την πιο ανησυχητική και κορυφαία είδηση της χρονιάς.

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση της Kaspersky, “Spam and Phishing in Q1 2021”, οι απατεώνες συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται αυτήν την επιδημιολογική πρόκληση – αυτή τη φορά, εστιάζοντας στη διαδικασία εμβολιασμού.

Οι ειδικοί της Kaspersky ανακάλυψαν διάφορους τύπους ιστοσελίδων phishing που διανέμονται παγκοσμίως. Μέσω των spam emails, οι παραλήπτες καλούνταν να εμβολιαστούν, να λάβουν μέρος σε μια έρευνα ή να διαγνωστούν για COVID-19. Για παράδειγμα, ορισμένοι χρήστες από το Ηνωμένο Βασίλειο έλαβαν ένα email που φαίνεται να προέρχεται από το Εθνικό Σύστημα Υγείας της χώρας. Ο παραλήπτης κλήθηκε να εμβολιαστεί, αφού πρώτα επιβεβαίωνε την επιθυμία του να εμβολιαστεί ακολουθώντας τον σύνδεσμο.

Για να κλείσει ραντεβού για εμβολιασμό, ο χρήστης έπρεπε να συμπληρώσει τη φόρμα με τα προσωπικά του δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων της τραπεζικής του κάρτας.

Ως αποτέλεσμα, παρέδιδε τα οικονομικά και προσωπικά του δεδομένα στους εισβολείς.

Ένας άλλος τρόπος για να αποκτήσουν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών ήταν μέσω ψευδών ερευνών εμβολιασμού.

Οι απατεώνες έστελναν email για λογαριασμό μεγάλων φαρμακευτικών εταιρειών που παράγουν εμβόλια COVID-19, καλώντας τον παραλήπτη να συμμετάσχει σε μια σύντομη έρευνα.

Σε όλους τους συμμετέχοντες υπόσχονταν δώρο για τη συμμετοχή τους στην έρευνα.

Αφού απαντούσε στις ερωτήσεις, το θύμα ανακατευθυνόταν σε μια σελίδα με το «δώρο».

Για να λάβει το βραβείο, ζητήθηκε από τον χρήστη να συμπληρώσει μια λεπτομερή φόρμα με τα προσωπικά του στοιχεία.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι επιτιθέμενοι ζήτησαν την πληρωμή ενός διακριτικού ποσού, για παράδοση.

Τέλος, ειδικοί της Kaspersky βρήκαν spam email που προσφέρουν υπηρεσίες εκ μέρους Κινέζων κατασκευαστών.

Τα email προσέφεραν προϊόντα για τη διάγνωση και τη θεραπεία του ιού, αλλά η έμφαση δόθηκε στην πώληση συρίγγων εμβολιασμού.

«Το 2021, είδαμε τη συνέχιση των τάσεων του 2020. Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου εξακολουθούν να χρησιμοποιούν ενεργά το θέμα COVID-19 για να προσελκύσουν δυνητικά θύματα. Καθώς τα προγράμματα εμβολιασμού έχουν τεθεί σε εφαρμογή, οι spammers έχουν υιοθετήσει τη διαδικασία ως δόλωμα. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι παρόλο που τέτοιες προσφορές μπορεί να φαίνονται πολύ δελεαστικές, η πιθανότητα να κλείσετε μια συμφέρουσα συμφωνία είναι μηδενική. Ο χρήστης μπορεί να αποφύγει την απώλεια δεδομένων ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, χρημάτων, εάν παραμείνει σε εγρήγορση για τις υποτιθέμενες προσοδοφόρες προσφορές που διανέμονται στο διαδίκτυο», σχολιάζει η Tatyana Shcherbakova, ειδικός ασφαλείας της Kaspersky.

Για να μην πέσουν θύματα απάτης, η Kaspersky συμβουλεύει επίσης τους χρήστες:

  • Να είστε δύσπιστοι με τυχόν ασυνήθιστα γενναιόδωρες προσφορές και προωθητικές ενέργειες.
  • Να επαληθεύετε ότι τα μηνύματα προέρχονται από αξιόπιστες πηγές.
  • Να μην ακολουθείτε συνδέσμους από ύποπτα email, άμεσα μηνύματα ή επικοινωνίες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Να ελέγχετε την αυθεντικότητα των ιστότοπων που επισκέπτεστε.
  • Να εγκαταστήσετε μια λύση ασφάλειας με ενημερωμένες βάσεις δεδομένων που περιλαμβάνουν γνώση των πιο πρόσφατων phishing και spam email.


Στοιχηματική εμπειρία... όπως θα ήθελες να είναι! Παίξε Νόμιμα (21+)