Γαλαξίας: Δύο άδειες χωρίζουν τον Γαλαξία από την κατασκευή του ιδιόκτητου Mall. Τι θα περιλαμβάνει η πολιτεία Σούπερ μάρκετ που ετοιμάζει. Πού θα κατασκευαστεί, τι θα περιλαμβάνει. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Συνολικά 12 διαφορετικές άδειες ήταν απαιτητές από τις εκάστοτε δημόσιες υπηρεσίες προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του Mall που ετοιμάζει η Πέντε Α.Ε., εταιρεία που έχει στην ιδιοκτησία της τα σούπερ μάρκετ Γαλαξίας.
Το συγκεκριμένο Mall, για την κατασκευή του οποίου η επιχείρηση διατηρεί ιδιόκτητο οικόπεδο στην περιοχή της Σαλαμίνας, θα έχει συνολική δομημένη επιφάνεια 5.000 τ.μ. η οποία θα μοιράζεται σε δύο ορόφους – από 2.500 τ.μ. ο κάθε όροφος.
Το εμπορικό κέντρο θα περιλαμβάνει εμπορικά καταστήματα, κινηματογράφο και χώρους εστίασης, ενώ θα διαθέτει και 340 θέσεις στάθμευσης.
Όπως πληροφορούμαστε, αυτήν τη στιγμή εκκρεμούν δύο τελευταίες εγκρίσεις αδειών από την Περιφέρεια και από την αρμόδια πολεοδομία της περιοχής, οι οποίες θα δώσουν το πράσινο φως για να προχωρήσει η έναρξη των εργασιών.
Ο σχεδιασμός, σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, προέβλεπε ότι η κατασκευή του Mall επρόκειτο να ξεκινήσει εντός του 2022 και συγκεκριμένα μετά το τέλος του καλοκαιριού, ωστόσο όλες οι ενδείξεις αυτήν τη στιγμή αντίκεινται στο συγκεκριμένο ενδεχόμενο.
Γαλαξίας: Ετοιμάζει νέο ιδιόκτητο κατάστημα στην Κόρινθο, διαπραγματεύεται για ακόμα τέσσερα
Την ίδια στιγμή ο Γαλαξίας συνεχίζει να επενδύει στο ιδιόκτητο δίκτυο καταστημάτων, δεδομένου ότι ένα σημαντικό μέρος των σημείων πώλησης που διαθέτει αποτελούν στοιχείο της στρατηγικής που έχει να αγοράζει οικόπεδα και να αναπτύσσει καταστήματα από μηδενική βάση.
Σε αυτό το πλαίσιο έχει αγοράσει οικόπεδο στην Κόρινθο και διαπραγματεύεται για ακόμα τέσσερα στην υπόλοιπη Ελλάδα, με σκοπό να τα κατασκευάσει και να λειτουργήσουν κατά το προσεχές χρονικό διάστημα.
Στόχος είναι μετά την απόκτησή τους τα καταστήματα αυτά να λάβουν τις απαιτούμενες άδειες δόμησης και να λειτουργήσουν έως και τον Μάρτιο του 2023.
Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο εξαγορών, αυτήν την περίοδο ο Γαλαξίας βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με δύο μικρότερου βεληνεκούς επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ, χωρίς προς το παρόν να έχει υπάρξει συμφωνία.
Κομβικό σημείο στην επόμενη μέρα θα είναι η λειτουργία του eshop για τον Γαλαξία, κάτι που ήταν προγραμματισμένο να συμβεί τον περασμένο Νοέμβριο, ωστόσο μετατέθηκε για την τρέχουσα χρονιά και πιθανότατα θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους.
Σε ό,τι αφορά τις ανατιμήσεις και τις ευρύτερες πληθωριστικές πιέσεις που αποτυπώνονται, ο Γαλαξίας δεν λειτουργεί με κεντρικοποιημένες παραδόσεις από τους προμηθευτές του σε αποθήκες, αλλά οι παραδόσεις γίνονται από πόρτα σε πόρτα στα καταστήματά του.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι αυξήσεις που προέρχονται από τους προμηθευτές σε επιμέρους προϊόντα, να καθυστερούν να λογιστικοποιηθούν εγκαίρως σε όλα τα καταστήματα με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να βασίζονται στις παλιές τιμές, ενώ ήδη έχουν έρθει νέες τιμές από τη βιομηχανία.
Το γεγονός αυτό σύμφωνα με τις συγκεκριμένες πηγές αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα ζημίας για την επιχείρηση και επί της ουσίας αναμένεται να αποτυπωθεί στις κάτω γραμμές των αποτελεσμάτων χρήσης για το 2022.
Γαλαξίας: Νέες επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά
Έναν ακόμα τομέα επενδύσεων για την αλυσίδα καταστημάτων Γαλαξίας αποτελεί η προσθήκη φωτοβολταϊκών στα καταστήματά της, κάτι που ήδη είχε ξεκινήσει να υλοποιεί προ δεκαετίας, προχωρώντας στην τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων με ίδια δαπάνη σε ιδιόκτητα σημεία πώλησης.
Ο προγραμματισμός αυτήν τη στιγμή αφορά στην τοποθέτηση φωτοβολταϊκών σε 10 καταστήματα του δικτύου, με στόχο την περαιτέρω εξοικονόμηση ενέργειας.
Ως προς το τζίρο του τετραμήνου, η εικόνα για τον Γαλαξία είναι ότι διατηρείται στα ίδια επίπεδα με το 2021, γεγονός ωστόσο που οφείλεται στο ότι έχουν περάσει ανατιμήσεις στα προϊόντα και επομένως ο κύκλος εργασιών εμφανίζεται αυξημένος.
Σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων η εικόνα εκτιμάται σε αυτήν την περίπτωση ότι είναι πτωτική.
Θυμίζουμε ότι το σύνολο των σούπερ μάρκετ τον Απρίλιο κατέγραψε πτώση πωλήσεων σε όγκο, η οποία ανήλθε περίπου στα επίπεδα του 8% και οφείλεται στη μείωση της κατανάλωσης λόγω των ανατιμήσεων που έχουν περάσει στα ράφια.
Γαλαξίας: Ποια μάζεψαν όλο το… χαρτί – Αύξηση τζίρου 113%
Χρυσές δουλειές έκαναν τα σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια του λοκντάουν με τα κέρδη του να εκτοξεύονται! Δείτε στο xristika.gr τα απίστευτα ποσά…
Αυξημένα κέρδη ενισχυμένα κατά 113,6% σημείωσαν τα σούπερ μάρκετ κατά την περσινή χρονιά, μία χρονιά που σημαδεύτηκε από μέτρα κατά του κορονοϊού.
Όμως αυτή η ανάπτυξη, που έφερε στο ταμείο του κλάδου επιπλέον 847,249 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019 δεν μοιράστηκε ισομερώς. Κάποιοι, όπως ο Σκλαβενίτης “μάζεψαν” τη μερίδα του λέοντος από αυτή την αύξηση ενώ κάποιοι, όπως ο ΣΥΝΚΑ και το Bazaar κατέγραψαν απώλειες.
Από την ανάλυση των ισολογισμών των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ που έκανε το Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2021, -το δείγμα είναι 34 επιχειρήσεις- τις υψηλότερες πωλήσεις εμφάνισε ο όμιλος Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, με τζίρο 3,79 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 15,59% και πρόσθετο τζίρο 511,46 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019.
Στη δεύτερη θέση βάσει κύκλου εργασιών βρίσκεται ο όμιλος ΑΒ Βασιλόπουλος με 2,02 δισ. ευρώ, αύξηση 3,76% σε σχέση με το 2019 και επιπλέον τζίρο 70,20 εκατ. ευρώ.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Μετρό, με αύξηση 6%, και ακολουθεί η Δ. Μασούτης με 882,47 εκατ. ευρώ και αύξηση 6,34%. Από την 10άδα απουσιάζει η Lidl, που δεν δημοσιεύει ισολογισμό.
Συνολικά οι 10 μεγάλοι του κλάδου τζίραραν πέρυσι 9,7 δισ. ευρώ από 8,8 δισ. ευρώ (+9,54%) ενώ εμφάνισαν κέρδη 171,73 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 167,56% σε σχέση με το 2019.
Δηλαδή παρήγαγαν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων που μπήκε στα ταμεία των 34 αλυσίδων του δείγματος. Συνολικά οι 10 μεγάλοι ενίσχυσαν τις πωλήσεις τους κατά 868,7 εκατ. ευρώ αφήνοντας τις υπόλοιπες 24 αλυσίδες μόλις 21,52 εκατ. ευρώ από τις επιπλέον πωλήσεις του 2020.
Για να αντιληφθούμε το χάσμα μεταξύ μεγάλων και μικρών θα πρέπει να αναφέρουμε πως το 2019 οι 24 μικροί έκαναν τζίρο 223 εκατ. ευρώ και πέρυσι 245 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχη εικόνα και σε επίπεδο κερδών. Οι 10 μεγαλύτεροι όμιλοι και εταιρείες εμφάνισαν κέρδη προ φόρων 171,73 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 167,56% σε σχέση με τα 64,18 εκατ. ευρώ του 2019.
Ως εκ τούτου, ο δείκτης καθαρής κερδοφορίας τους διαμορφώθηκε στο 1,76% από 0,72% το 2019.
H κερδοφορία για το σύνολο των 34 υπό εξέταση επιχειρήσεων το 2020 είναι λίγο υψηλότερη, αλλά παρουσιάζει μικρότερη ποσοστιαία μεταβολή, λόγω της επίδρασης των μεγεθών των μεγαλύτερων εταιρειών.
Συγκεκριμένα, τα καθαρά αποτελέσματα εμφανίζονται αυξημένα κατά 113,60% από 89,36 εκατ. ευρώ σε 190,87 εκατ. ευρώ. Το καθαρό περιθώριο κέρδους επομένως διαμορφώθηκε σε 1,91% έναντι 0,98% το 2019.
Συγκεκριμένα, οι 8 από τις 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις-ομίλους καταγράφουν συνολικά αυξημένα κέρδη, όπως και οι 28 από τις 34 στο σύνολο.
Το EBITDA, παρουσίασε μεγάλη αύξηση, από 5,50% σε 6,26% για τους 10 μεγαλύτερους ομίλους και εταιρείες, ενώ για το σύνολο των 34 εταιρειών και ομίλων αυξήθηκε από 5,69% σε 6,48%.