Συναγερμός σε Jumbo, Mουστάκα, Ζαχαριά – «Τρέμουν» τα… Χριστούγεννα!

Δώρα Χριστουγέννων: Μπορεί οι τζίροι στα παιχνιδάδικα στις γιορτές των Χριστουγέννων να φτάνουν στα… ύψη, ωστόσο λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, κρύος ιδρώτας έχει λούσει τις μεγάλες αλυσίδες!

Πέρσι ήταν οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις από τις εταιρείες μεταφορών και τα e-shop που «μπλόκαραν» από τον τεράστιο όγκο των παραγγελιών, λόγω των κλειστών καταστημάτων. Φέτος, μείζον ζήτημα για τις επιχειρήσεις ενόψει Χριστουγέννων, αποτελούν οι επιπτώσεις από τη διαταραχή στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και τα υψηλά μεταφορικά κόστη που καλούνται να πληρώνουν.

Επιπλέον, ακόμη ένα «αγκάθι» αποτελούν τα νέα μέτρα που ισχύουν από το Σάββατο στην αγορά, με τους ελέγχους που διενεργούνται κατά τη είσοδο των πελατών στα καταστήματα. Ενόψει μάλιστα της εορταστικής κίνησης την περίοδο των Χριστουγέννων, στην οποία ο κλάδος, παραδοσιακά, «ποντάρει» πολλά.

Ο επικεφαλής της Jumbo, Απόστολος Βακάκης, είχε ήδη τονίσει τα συνεχιζόμενα προβλήματα στην τροφοδοτική αλυσίδα κάνοντας λόγο για «χαοτικές καταστάσεις», στην ενημέρωση για τα οικονομικά στοιχεία του Ομίλου τον Σεπτέμβριο.

Αν και παράγοντες της αγοράς σημειώνουν πως από το καλοκαίρι ήδη ο κ. Βακάκης έχει στραφεί σε εναλλακτικές λύσεις για την προμήθεια των προϊόντων, σε χώρες όπως η Τουρκία και και το Ισραήλ, με χαμηλότερο μεταφορικό κόστος σε σχέση με την ασιατική αγορά, η διαδικασία αυτή, όπως τονίζουν, χρειάζεται χρόνο για να επιτευχθεί.

Στην τελευταία ενημέρωση της Jumbo, o επικεφαλής της Oμίλου εκφράζει και τη δυσαρέσκειά του σχετικά με τα νέα μέτρα που ισχύουν από το Σάββατο στην αγορά, κάνοντας λόγο για συνθήκες «αθέμιτου ανταγωνισμού». Κι αυτό γιατί οι έλεγχοι για πιστοποιητικό εμβολιασμού, νόσησης ή αρνητικό rapid test απαιτούνται μόνο για τα καταστήματα λιανεμπορίου και όχι για τα σούπερ μάρκετ που πωλούν άλλωστε αρκετά προϊόντα, αντίστοιχα με αυτά πουλά η Jumbo. Ακόμη και παιχνίδια.

Από την πλευρά του ο project manager της εταιρείας Μουστάκας, Δήμος Χατζηαθανασίου, σημειώνει στo mononews ότι αναμένονται αρκετά προβλήματα λόγω της διαταραχής εφοδιαστικής αλυσίδας, ενόψει Χριστουγέννων.

«Όποιος αφήσει τις αγορές, τελευταία στιγμή, δεν θα βρει αυτό που θέλει» επισημαίνει, ερωτηθείς σχετικά με το εάν θα υπάρχουν ελλείψεις σε προϊόντα τα Χριστούγεννα. «Από τις 2.000 ευρώ, το μεταφορικό κόστος ανά κοντέινερ, φτάνει πλέον τις 8.000 -10.000 ευρώ» σημειώνει, περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην αγορά.

Προβληματισμό εκφράζει για τα νέα μέτρα που εφαρμόζονται στην αγορά καθώς και για το ενδεχόμενο, όσο πλησιάζουμε προς τα Χριστούγεννα, λόγω της εξέλιξης της πανδημίας, αυτά να αυστηροποιηθούν.

Το υπέρογκο κόστος των μεταφορικών, απασχολεί και την αλυσίδα Ζαχαριάς.

Πηγές της εταιρείας σημειώνουν στο mononews ότι καταβάλλονται μεγάλες προσπάθειες το τελευταίο διάστημα, προκειμένου οι αυξήσεις να μην περάσουν στον τελική τιμή και τον καταναλωτή. Υπάρχουν ωστόσο, όπως σημειώνουν, προϊόντα που ήδη πωλούνται κατά 1 -1,5 ευρώ ακριβότερα στα ράφια.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι για τις ελλείψεις σε προϊόντα που αναπόφευκτα θα προκύψουν την περίοδο των Χριστουγέννων, θα υπάρχου εναλλακτικές λύσεις για τους καταναλωτές, ώστε να μπορέσουν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους.

Κι αν όλα τα παραπάνω, ισχύουν για τους «μεγάλους» των παιχνιδιών, είναι προφανές ότι τα προβλήματα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι οξυμένα.

«Είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν ελλείψεις σε προϊόντα κατά την περίοδο των γιορτών» σημειώνουν χαρακτηριστικά παράγοντες της αγοράς παιχνιδιών. Και μάλιστα, όπως επισημαίνουν, σε μία περίοδο κατά την οποία, καταγράφεται άνω του 50% του ετήσιου κύκλου εργασιών τους.

Δώρα Χριστουγέννων: Σοβαρές καταγγελίες από τον Mr. Jumbo

Παράλληλα, μπορεί τα Jumbo να καταγράφουν διαρκώς κέρδη ωστόσο ο ιδιοκτήτης του κολοσσού παιχνιδιών, Απόστολος Βακάκης, προχώρησε σε σοβαρές καταγγελίες περί αθέμιτου ανταγωνισμού!

Αύξηση 7% των συνολικών πωλήσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό για τον Όμιλο Jumbo, σημειώθηκε κατά τη 10μηνη περίοδο Ιανουάριος- Οκτώβριος 2021. Ωστόσο, ο Όμιλος στην ανακοίνωσή του καταλογίζει στην κυβέρνηση πολιτικές που προωθούν τον αθέμιτο ανταγωνισμό μετά την εφαρμογή των νέων μέτρων για τον περιορισμό του κορονοϊού από το Σάββατο 6 Νοεμβρίου.

Ειδικότερα, ο Οκτώβριος 2021 παρέμεινε σε θετικό έδαφος καταγράφοντας αύξηση κατά +0,6% περίπου σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2020. Η Ελλάδα και η Κύπρος κατέγραψαν θετική πορεία σε επίπεδο πωλήσεων καθώς τα εμπορικά καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά και χωρίς την επιβολή νέων μέτρων.

«Ωστόσο, η αύξηση του επιδημιολογικού φορτίου οδήγησε τον Νοέμβριο τις αρχές στην Ελλάδα στην επιβολή νέων μέτρων και πάλι στην αρχή της πιο κρίσιμης περιόδου για το λιανεμπόριο όπως έγινε και το 2020 και δημιουργώντας για ακόμα μία φορά συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού. Από το Σάββατο 6 Νοεμβρίου στα εμπορικά καταστήματα και όχι στα Super- market και στα Υπερ-market ο ανεμβολίαστος πληθυσμός θα μπορεί να εισέρχεται μόνο με την επίδειξη αρνητικού αποτελέσματος» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων.

Στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία, τον Οκτώβριο, καταγράφηκε μείωση των πωλήσεων.

Η εμβολιαστική κάλυψηστις χώρες αυτές παραμένει εξαιρετικάχαμηλή, ενώ η πολιτική αβεβαιότητα εντείνει το πρόβλημα.
Οι μεταβατικές κυβερνήσειςστην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το νέο κύμα Covid προβαίνουν σε σπασμωδικές κινήσεις επιβάλλοντας εξαιρετικά σκληρά μέτρα.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, σήμερα, οι πωλήσεις στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία να καταγράφουν διψήφιο ποσοστό μείωσης.

Η πτωτική τάση είναι πιθανό να διευρυνθείκαθώς η κατάσταση που επικρατεί στις χώρες αυτές θυμίζει την αντίστοιχη περίοδο πριν την επιβολή lockdown σε Ελλάδα και Κύπρο κατά το τελευταίο 2μηνο του 2020.

Αναλυτικά η πορεία των πωλήσεων ανά χώρα:

Στην Ελλάδα:

Tον Οκτώβριο του 2021, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά +2,8% περίπου, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2020.

Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το δεκάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Οκτώβριος 2021) είναι αυξημένες κατά +3% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στην Κύπρο:

Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους καθώς και ελέγχου της κατοχής safe pass για τους εισερχόμενους πελάτες.

Οι πωλήσεις κατά τον Οκτώβριο του 2021 εμφανίζονται αυξημένες κατά 15% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Οι πωλήσεις κατά το δεκάμηνο του 2021 είναι αυξημένες κατά +10% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στη Βουλγαρία:

Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με εξαιρετικά σκληρούς νέους περιορισμούς για τη χώρα. Πέραν του περιορισμού του αριθμού των πελατών στους εσωτερικούς χώρους, ξεκίνησαν οι έλεγχοι πιστοποιητικών στους εισερχόμενους πελάτες.

Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -23% περίπου τον Οκτώβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το δεκάμηνο του 2021 είναι αυξημένες +6% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Η τάση για τον μήνα Νοέμβριο προϊδεάζει δραματική μείωση των πωλήσεων στη Βουλγαρία σε ποσοστό άνω του 50% εάν διατηρηθούν τα μέτρα που επιβλήθηκαν ενώ δεν αποκλείεται το σενάριο του ολικού lockdown.

Στην Ρουμανία:

Από την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου έγινε υποχρεωτική η επίδειξη σχετικού πιστοποιητικού για είσοδο σε όλα τα εμπορικά καταστήματα της χώρας.

Η επιβολή μέτρων οδήγησε τις πωλήσεις του δικτύου να καταγράψουν μείωση κατά –1,6% περίπου τον Οκτώβριο του 2021, παρά την επιτυχημένη έναρξη λειτουργίας του νέου καταστήματος του Ομίλου Jumbo στην πόλη Craiova.

Οι πωλήσεις κατά το δεκάμηνο του 2021 είναι αυξημένες +17% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Η τάση για τον μήνα Νοέμβριο προϊδεάζει δραματική μείωση των πωλήσεων στη Ρουμανία σε ποσοστό άνω του 30% εάν διατηρηθούν τα πρόσθετα μέτρα που επιβλήθηκαν και πιθανόν να οδηγήσουν και σε ολικό lockdown.