Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Μέχρι και κάθειρξη ισοβίων αντιμετωπίζουν οι υπεύθυνοι της τραγωδίας. Συνελήφθη ο Σταθμάρχης Λάρισας ως βασικός υπαίτιος. Δέσμευση Μητσοτάκη ότι θα μάθουμε τα αίτια και ότι η κυβέρνηση θα κάνει τα πάντα για να μην ξανασυμβεί κάτι τέτοιο. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Στη σύλληψη του σταθμάρχη Λάρισας για την τραγωδία με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη ο οποίος είχε προσαχθεί λίγη ώρα μετά το τραγικό δυστύχημα, προχώρησε η ΕΛΑΣ.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, οι ποινικές διώξεις που πιθανά θα ασκηθούν θα αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης στην ασφάλεια συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος. Το αδίκημα αυτό επισύρει ποινές που ξεκινούν από κάθειρξη 10 ετών μέχρι και ισόβια.
Ακόμη, οι πιθανές διώξεις που μπορεί να ασκηθούν αφορούν και το αδίκημα της ανθρωποκτονίας, χωρίς να αποκλείεται και η πιθανότητα θα αποδοθεί ενδεχόμενος δόλος.
Σημειώνεται ότι ο προϊστάμενος της Εισαγγελέας εφετών Λάρισας Σταμάτης Δασκαλόπουλος, στον οποίο έχει ανατεθεί η εποπτεία του συνόλου των ερευνών για την τραγωδία στα Τέμπη, με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου, μεταβαίνει επί τόπου προκειμένου να έχει προσωπική εποπτεία των ερευνών.
Όπως έγραψε νωρίτερα το protothema.gr οι τελευταίες πληροφορίες για την τραγωδία με τη σύγκρουση των τρένων δείχνουν ότι προκλήθηκε από ένα ολέθριο σφάλμα του συλληφθέντα πλέον σταθμάρχη ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό.
Κατά πληροφορίες, ο σταθμάρχης φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.
Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν πριν να προσεγγίσουν το ένα το άλλο δεδομένου ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς.
Σε κάθε περίπτωση από τον ΟΣΕ έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.
Οι υπεύθυνοι για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και τους δεκάδες τραυματίες είναι πολύ πιθανό να βρεθούν αντιμέτωποι με σοβαρότατα αδικήματα τα οποία τιμωρούνται από πρόσκαιρη κάθειρξη δέκα ετών μέχρι και ισόβια κάθειρξη.
Αυτή τη στιγμή, βρίσκονται σε πλήρη στιγμή οι έρευνες για τα αίτια και τους υπευθύνους του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη με τη συνεργασία δικαστικών και αστυνομικών αρχών με τον σταθμάρχη βάρδιας του ΟΣΕ Λαρίσης να δίνει εξηγήσεις παρουσία εισαγγελέα ενώ ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτης Δασκαλόπουλος, στον οποίο έχει ανατεθεί η εποπτεία του συνόλου των ερευνών μεταβαίνει επι τόπου προκειμένου να έχει προσωπική εποπτεία των ερευνών.
Στο πλαίσιο της προανάκρισης, ερευνάται μάλιστα η τέλεση βαρύτατων αδικημάτων. Συγκεκριμένα, βάσει των τελευταίων αλλαγών στο Ποινικό Κώδικα το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών τιμωρείται με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου.
Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
Στο πλαίσιο της προανάκρισης ερευνάται και το αδίκημα της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο, βαρύτατο κακούργημα κι αυτό το οποίο τιμωρείται επίσης με ισόβια κάθειρξη.
Μόλις ολοκληρωθεί η προανάκριση, οι εισαγγελικές αρχές θα αποφασίσουν εάν θα προχωρήσουν στην άσκηση ποινικών διώξεων για την υπόθεση και σε βάρος ποιων προσώπων.
Μια άμορφη μάζα σιδερικών που δεν θύμιζε σε τίποτα το πρώτο βαγόνι του επιβατηγού τρένου που συγκρούστηκε με εμπορικό χθες βράδυ στη Λάρισα, σηκώθηκε από τα γερανοφόρα της Πυροσβεστικής που επιχειρούν στο σημείο της τραγωδίας.
Εδώ και λίγες ώρες, τα γερανοφόρα επιχειρούν σηκώνοντας και μεταφέροντας με τεράστια προσοχή συντρίμμια από τα βαγόνια που διαλύθηκαν χθες βράδυ προσπαθώντας να φτάσουν στους αγνοούμενους, αλλά και στις σορούς που βρίσκονται κάτω από αυτά. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κατάσταση είναι «εύθραυστη» για αυτό και οι κινήσεις της Πυροσβεστικής γίνονται με τεράστια προσοχή μιας και έχει δημιουργηθεί ντόμινο μετά την σύγκρουση. Όπως δήλωσε νωρίτερα ο πρόεδρος των ΕΚΑΒ Θεσσαλίας, τα δύο πρώτα βαγόνια των τρένων σηκώθηκαν στον άερα και καταπλάκωσαν τα υπόλοιπα.
Πυροσβεστική, ΕΜΑΚ, αστυνομία και στρατός βρίσκονται στο σημείο με τους άνδρες των Ενόπλων Δυνάμεων να έχουν στήσει μάλιστα την τελευταία ώρα σκηνές στο σημείο της τραγωδίας ώστε να συμβάλλουν τόσο στο συντονιστικό έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη, όσο και σε οτιδήποτε χρειαστούν οι Αρχές που επιχειρούν με τη βοήθεια σκύλων της Αστυνομίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από τις έρευνες που βρίσκονται σε εξέλιξη έχουν βρεθεί σοροί οι οποίοι μεταφέρονται στο Γενικό Νοσοκομείο της Λάρισας και εκεί γίνεται αναγνώριση των νεκρών.
«Βρήκαμε στα χωράφια 4 με 5 ανθρώπους που δεν ήταν στην ζωή», λέει διασώστης
Ο κ. Νίκος, διασώστης, που επιχειρεί στο σημείο του δυστυχήματος μίλησε στην «Κοινωνία Ώρα MEGA».
«Επιχειρήσαμε 20 εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού από τα τμήματα της Λάρισας, της Κατερίνης και την Ελασσόνας στο σημείο που ήταν το συμβάν. Στα τρία πρώτα βαγόνια δεν ήταν δυνατόν να πλησιάσει κάποιος γιατί υπήρχε φωτιά. Φθάσαμε στις 12μιση η ώρα το βράδυ».
Ο διασώστης μίλησε για την κατάσταση των ανθρώπων που αντίκρισαν: «Η κατάσταση ήταν τραγική, καθώς υπήρχαν πολύ νεκροί καθώς από τη 1:15 και μετά δεν είχαμε απεγκλωβίσει ήταν όλοι νεκροί. Βρήκαμε στα χωράφια 4 με 5 ανθρώπους που δεν ήταν στην ζωή και στα βαγόνια – κυρίως στα τρία πρώτα – δεν ήταν κανένας εν ζωή. Οι τραυματίες βγήκαν την πρώτη μία με μιάμιση ώρα από εκεί και πέρα βγάζαμε μόνο νεκρούς».
Όπως είπε ο διασώστης από τα τρία πρώτα βαγόνια έβγαζαν νεκρούς καθώς εκεί η κατάσταση ήταν τραγική. «Στο σύνολο έβγαιναν πολλοί νεκροί», είπε χαρακτηριστικά. Μιλώντας για την ταυτότητα των θυμάτων ο διασώστης ανέφερε ότι στην πλειονότητά τους είναι φοιτητές.
«Υπήρχαν νέα παιδιά στην πλειονότητά τους, το 80% ήταν νέα παιδιά, κάτω από 30 ετών. Οι περισσότεροι που βρήκαμε νεκρούς ήταν νέα παιδιά». Όσον αφορά στον αριθμό των θυμάτων ο διασώστης εκτίμησε ότι οι νεκροί θα είναι πολύ παραπάνω από 32. «Από την εικόνα που έβλεπα στο σημείο πιστεύω πως τους έχουμε ξεπεράσει».
Η αναγνώριση των σορών
«Αυτή την ώρα γίνεται αναγνώριση των σορών στο νοσοκομείο της Λάρισας από τους συγγενείς που θέλουν να αναγνωρίσουν τους δικούς τους ανθρώπους. Από τα δύο πρώτα βαγόνια βγήκαν και 2-3 απανθρακωμένοι. Ήταν δύσκολη ακόμα και η αναγνώρισή τους. Επιχειρούσε η πυροσβεστική και πολλά ακόμα άτομα. Η φωτιά έσβησε κάποια στιγμή. Μέσα στα δυο βαγόνια δεν ξέραμε αν υπήρχαν ακόμα άτομα καθώς ψάχνανε και προσπαθούσαν να γίνει δυνατή η πρόσβαση. Υπήρχαν και μερικοί αγνοούμενοι που μπορεί να βρίσκονταν μέσα στο τρένο ή κάτω από το βαγόνι ή σε διάφορα σημεία».
Φως στα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η φονική σύγκρουση των τρένων στην περιοχή των Τεμπών ρίχνουν νεώτερες πληροφορίες. Οι Αρχές αναζητούν την αλήθεια για το τι ακριβώς συνέβη στις 23:15 το βράδυ της Τρίτης όταν και συγκρούστηκε η επιβατική αμαξοστοιχία 62 με το εμπορικό τρένο 63503. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Κατά τις τελευταίες πληροφορίες από την εν εξελίξει έρευνα, το δυστύχημα φαίνεται να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό.
Σημειώνεται ότι σε όλο το μήκος της η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μοιραία, όπως αποδείχθηκε, εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)».
Ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει προσαχθεί στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας, φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.
Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν πριν να προσεγγίσουν το ένα το άλλο δεδομένου ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς.
Σε κάθε περίπτωση από τον ΟΣΕ έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.
Σε σχέση με τις φήμες ότι ήταν άπειρος αρμόδιες πηγές του ΟΣΕ διευκρινίζουν ότι είναι ηλικίας 56 ετών, είναι εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον οργανισμό και ανέλαβε κάθηκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους και πιστοποίηση μαζί με άλλους περίπου 100 συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια διαδικασία.
Όπως διευκρινίζουν αρμόδιες πηγές η εκπαίδευση, εξέταση και πιστοποίησή των σταθμαρχών γίνεται από τον ΟΣΕ, ο οποίος και είναι ο διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής με πεδίο ευθύνης το δίκτυο και τη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών.
Όσο για την Hellenic Train σημειώνεται ότι είναι η Σιδηροδρομική Επιχείριση που εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους μηχανοδηγούς.
Η εκπαίδευση των μηχανοδηγών, πάντως, γίνεται από τον ΟΣΕ και η εξέταση και πιστοποίησή τους γίνεται από τη ΡΑΣ, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία έχει ως αρμοδιότητα τη ρύθμιση και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς.
Στους 38 ανέρχονται πλέον οι νεκροί από τη φονική σύγκρουση επιβατικής με εμπορική αμαξοστοιχία έξω από τη Λάρισα.
Στην τελευταία επίσημη ενημέρωση της Πυροσβεστικής, στις 11:15, ανακοινώθηκαν 36 νεκροί, όμως σύμφωνα με πληροφορίες ο αριθμός αυτός ανέρχεται στους 38.
Όπως εξήγησε ο εκπρόσωπος τύπου της Πυροσβεστικής κατά την τελευταία ενημέρωση, οι τραυματίες είναι 66 εκ των οποίων οι 6 νοσηλεύονται σε μονάδα εντατικής θεραπείας. Οι επιχειρήσεις έρευνας για απεγκλωβισμό επιβατών είναι σε πλήρη εξέλιξη από διασώστες αλλά και εθελοντές που έχουν σπεύσει στο σημείο και ψάχνουν κάθε σπιθαμή. Η έρευνα στο πρώτο και το δεύτερο βαγόνι συνεχίζεται.
Εν τω μεταξύ ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος ανέθεσε την εποπτεία των ερευνών για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, στον εισαγγελέα Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο.
Επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες, η πυροσβεστική νωρίτερα είχε ανακοινώσει από τις 6:20 τα ξημερώματα ότι υπήρχαν 32 νεκροί και 66 τραυματίες, ενώ υπήρχαν και εγκλωβισμένοι επιβάτες της αμαξοστοιχίας, η οποία λίγο μετά τις 23:00 το βράδυ της Τρίτης συγκρούστηκε με εμπορικό τρένο, λίγο έξω από τη Λάρισα.
Σε νέα ενημέρωση στις 07:30 έδωσε τηλέφωνα επικοινωνίας για συγγενείς επιβατών των τρένων που συγκρούστηκαν το βράδυ της Τρίτης στη Λάρισα.
Σύμφωνα με την εκπρόσωπο τύπου οι συγγενείς των επιβατών μπορούν να καλούν στα τηλέφωνα: 2410 683175 και 2410 683176. Όπως είπε η ίδια στο νοσοκομείο Λάρισας έχει ξεκινήσει η διαδικασία ταυτοποίησης νεκρών ενώ για την οριστική αναγνώριση θα πρέπει να γίνει διαδικασία βιολογικής ταυτοποίησης
Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής ανακοίνωσε ότι «η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού ατόμων παραμένει σε εξέλιξη εξηγώντας ότι «αυτή τη στιγμή οι προσπάθειες έρευνας έχουν επικεντρωθεί στα δύο πρώτα βαγόνια που έχουν ανασηκωθεί με τη βοήθεια γερανοφόρων».
Το κείμενο της ενημέρωσης στις 7:20 το πρωί της Τετάρτης
«Η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού ατόμων, στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών παραμένει σε εξέλιξη.
Αυτή τη στιγμή, οι προσπάθειες έρευνας των Πυροσβεστικών Δυνάμεων, έχουν επικεντρωθεί στα δύο πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας, που έχουν ανασηκωθεί, με τη βοήθεια γερανοφόρων οχημάτων. Ο επιβεβαιωμένος αριθμός των νεκρών παραμένει στους 32, ενώ για νοσηλεία σε νοσοκομεία παραμένουν 53 τραυματίες.
Δίνω το λόγο στην εκπρόσωπο Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας. Οι οικείοι και οι συγγενείς των επιβατών της αμαξοστοιχίας της Hellenic Train που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη μπορούν να επικοινωνούν στα τηλέφωνα 2410683175 και 76 της Διεύθυνσης Αστυνομίας Λάρισας προκειμένου να πάρουν πληροφορίες για τους επιβάτες που μετακινήθηκαν με ασφάλεια στη Θεσσαλονίκη καθώς και για όσους έχουν μεταφερθεί σε νοσοκομεία. Επαναλαμβάνω τους τηλεφωνικούς αριθμούς 2410683175 και 76. Στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας έχει ξεκινήσει η διαδικασία αναγνώρισης και ταυτοποίησης των θυμάτων, όπου επισημαίνεται ότι υπάρχει αριθμός νεκρών για την οριστική αναγνώριση των οποίων θα πρέπει να πραγματοποιηθεί διαδικασία βιολογικής ταυτοποίησης. Για οποιαδήποτε εξέλιξη θα ακολουθήσει νεότερη ενημέρωση».
Δείτε φωτογραφίες από την επιχείρηση της Πυροσβεστικής στο σημείο της τραγωδίας
Σημειώνεται ότι στο σημείο της τραγωδίας μεταβαίνει ο υπουργός Μεταφορών και υποδομών, Κώστας Καραμανλής, ενώ το μεσημέρι αναμένεται στην περιοχή ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της Πυροσβεστικής, στο σημείο επιχειρούν 150 πυροσβέστες, ενώ έχουν σπεύσει 40 ασθενοφόρα. Ακόμη, στο σημείο βρίσκονται 32 αστυνομικοί με 15 περιπολικά.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…