Σούπερ μάρκετ: Ακάθεκτη η ακρίβεια από το χωράφι μέχρι το Σούπερ μάρκετ. Τεράστιες αυξήσεις σε λάδι, φρούτα και λαχανικά. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι τιμές παραγωγού αυξήθηκαν 25,8% σε ετήσια βάση. Σταθερά ανοδική η πορεία τους φέτος. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Nέα επιτάχυνση σημείωσαν στην Ελλάδα τον Αύγουστο οι τιμές που πωλούσαν οι αγρότες τα προϊόντα τους, συνεχίζοντας έτσι την πίεση στον πληθωρισμό τροφίμων, ο οποίος έτρεχε τον περασμένο μήνα με ετήσιο ρυθμό 9,4%.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι τιμές παραγωγού (γενικός δείκτης τιμών εκροών στη Γεωργία – Κτηνοτροφία) αυξήθηκαν 25,8% σε ετήσια βάση, ενώ σε μηνιαία βάση οι τιμές αυξήθηκαν 2,6%.
Η πορεία των τιμών παραγωγού είναι σταθερά ανοδική φέτος καθώς, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat που είχε παρουσιάσει η «Ημερησία», το α’ τρίμηνο είχαν αυξηθεί 17% και το β’ τρίμηνο κατά 21%, μία αύξηση δεκαπλάσια σε σχέση με το 2% κατά μέσο όρο στην ΕΕ για το β’ τρίμηνο. Τον Αύγουστο του 2022, οι τιμές είχαν αυξηθεί 8,1%.
Σούπερ μάρκετ: Διπλασιασμός της τιμής του ελαιόλαδου
Η εκτίναξη τον Αύγουστο οφείλεται κυρίως στον διπλασιασμό της τιμής του ελαιόλαδου (αύξηση 102,3%) και τις μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των λαχανικών και κηπευτικών (37,8%) και των φρούτων (28,5%).
Διψήφια ήταν και η αύξηση στις τιμές των κρεάτων (11,5%) και των ζωϊκών προϊόντων (11,1%).
Σούπερ μάρκετ: Μείωση του κόστους παραγωγής
Ενώ οι τιμές παραγωγού εκτινάχθηκαν, το κόστος για την παραγωγή τους (γενικός δείκτης τιμών εισροών στη Γεωργία – Κτηνοτροφία) μειώθηκε 2% σε ετήσια βάση τον Αύγουστο.
Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στις τιμές για ενέργεια και λιπαντικά (7,6%), τα λιπάσματα (6,5%) και τις ζωοτροφές (4,5%), ενώ αύξηση 8% σημείωσε το κόστος παγίου κεφαλαίου.
Σούπερ μάρκετ: Έκτακτη ανακοίνωση Μητσοτάκη – Τα τρία νέα μέτρα
Νέο βίντεο του Μητσοτάκη στο TikTok. Τα τρία μέτρα που θα βοηθήσουν. «Η κυβέρνηση θα είναι πάντα εδώ και θα χρησιμοποιεί όλα τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή της έτσι ώστε να περιορίσει το πρόβλημα όσο το δυνατόν περισσότερο», είπε ο πρωθυπουργός. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Aναφερόμενος στο ζήτημα της ακρίβειας στα τρόφιμα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο νέο του βίντεο στο TikTok αναφέρθηκε στα τρία μέτρα της κυβέρνησης που θα βοηθήσουν τους καταναλωτές, περιορίζοντας το πρόβλημα όσο το δυνατόν περισσότερο.
«Ναι ξέρω ότι η ακρίβεια ειδικά σε τρόφιμα είναι επίμονη. Όμως η κυβέρνηση θα είναι πάντα εδώ και θα χρησιμοποιεί όλα τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή της έτσι ώστε να περιορίσει το πρόβλημα όσο το δυνατόν περισσότερο» αναφέρει ο πρωθυπουργός.
Αναλυτικά όσα είπε ο πρωθυπουργός στο βίντεο στο TikTok:
«Ακρίβεια. Πολύ μεγάλο πρόβλημα. Και δεν κάνω αυτό το βίντεο για να σας πω ότι έχουμε όλες τις λύσεις για το πρόβλημα της ακρίβειας, αλλά για να μοιραστώ μαζί σας τρία μέτρα τα οποία πιστεύω ότι θα βοηθήσουν. Πάμε να τα δούμε μαζί σε λίγα δευτερόλεπτα.
- Με τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης που ήδη έχει ψηφιστεί από τη βουλή, όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ είναι πια υποχρεωμένα να μας κοινοποιούν τις αυξήσεις που τους κάνουν οι προμηθευτές τους. Κάνει ο προμηθευτής αύξηση; Τη βλέπουμε στο ράφι του σούπερ μάρκετ; Πρέπει να την γνωρίζουμε, έτσι στους ελέγχους που κάνουμε θα δίνουμε προτεραιότητα σε αυτούς που αυξάνουν τις τιμές τους.
- Όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ πρέπει να ανεβάζουν στην πλατφόρμα του e- Καταναλωτή καθημερινά τις τιμές τους για τα φρούτα και τα λαχανικά. Η πλατφόρμα e-katanalotis.gov.gr είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο το οποίο βοηθάει τους καταναλωτές να συγκρίνουν τιμές και να επιλέγουν τελικά τις χαμηλότερες.
- Η ταμπέλα με το νούμερο 5. Τι σημαίνει αυτό; Σε λίγο θα πηγαίνετε στα σούπερ μάρκετ και θα βλέπετε μια ένδειξη που θα λέει -5%, αυτό σημαίνει ότι οι προμηθευτές σε αυτά τα προϊόντα έχουν δεσμευτεί να κρατήσουν τις τιμές μειωμένες κατά 5% για το επόμενο εξάμηνο.
Ναι, ξέρω ότι η ακρίβεια ειδικά σε τρόφιμα είναι επίμονη. Όμως η κυβέρνηση θα είναι πάντα εδώ και θα χρησιμοποιεί όλα τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή της έτσι ώστε να περιορίσει το πρόβλημα όσο το δυνατόν περισσότερο».