Σούπερ μάρκετ: Επιτέλους, ανάσα για τους καταναλωτές, καθώς ΦΕΚ βάζει τέλος στην κοροϊδία στα ράφια από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Σάρκα και οστά παίρνει επιτέλους το σχέδιο για νέα καρτελάκια τιμών στα προϊόντα στα σούπερ μάρκετ μετά τις αναφορές πως βιομηχανίες τροφίμων και άλλων προϊόντων προχωρούν σε αυξήσεις, μειώνουν τις ποσότητες και συρρικνώνουν τις συσκευασίες.
Με νέο ΦΕΚ που δημοσιεύτηκε ορίζεται οτι πλέον η πληροφορία που παρέχεται από τον έμπορο προς τον καταναλωτή για τα προϊόντα που διατίθενται προς πώληση πρέπει να είναι:
α) Επαρκής,
β) σαφής,
γ) εύκολα αντιληπτή και εύκολα προσβάσιμη από τον καταναλωτή,
δ) ειλικρινής,
ε) ακριβής,
στ) μη παραπλανητική ως προς την τιμή ή την ποσότητα του προϊόντος.
Η πληροφορία που παρέχεται από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιέχεται σε πινακίδες ή ετικέτες ή άλλα αντίστοιχα μέσα πληροφόρησης που είναι τοποθετημένα επί του προϊόντος ή δίπλα σε αυτό με τρόπο που να είναι άμεσα αντιληπτή από τον καταναλωτή η σύνδεση μεταξύ της παρεχόμενης πληροφορίας και του προϊόντος.
Η πληροφορία που παρέχεται από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με τα απαιτούμενα, από την εθνική και ενωσιακή νομοθεσία, χαρακτηριστικά του προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιέχεται σε πινακίδες ή ετικέτες ή άλλα αντίστοιχα μέσα πληροφόρησης που είναι τοποθετημένα επί του προϊόντος.
Η πληροφορία που παρέχεται, με οποιονδήποτε τρόπο, από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του συσκευασμένου προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστο:
α) Την τιμή πώλησης ανά συσκευασία προϊόντος,
β) την τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος και
γ) την ονομασία του προϊόντος.
Ποιοι εξαιρούνται:
α) Τα καταστήματα λιανικών πωλήσεων με εμβαδόν μικρότερο από πενήντα (50) τετραγωνικά μέτρα, εφόσον δεν πωλούν προϊόντα αρτοποιίας,
β) τα περίπτερα,
γ) τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης, εφόσον δεν εντάσσονται στο πλαίσιο καταστήματος πώλησης ομοειδών προϊόντων,
δ) μαγειρεμένα ή ωμά τρόφιμα που προσφέρονται από καταστήματα εστίασης,
ε) παγωτά καθαρού βάρους έως διακόσια (200) γραμμάρια,
στ) σοκολάτες καθαρού βάρους έως εκατό (100) γραμμάρια,
ζ) προϊόντα καθαρού βάρους έως πενήντα (50) γραμμάρια, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,
η) προϊόντα καθαρού όγκου έως πενήντα (50) χιλιοστά του λίτρου, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,
θ) καλλυντικά και προϊόντα αρωματοποιίας,
ι) είδη κοσμηματοπωλείου
Σούπερ μάρκετ: Ισοπέδωσε τα πάντα ο Σκλαβενίτης
Για μια ακόμη χρονιά ο Σλαβενίτης απέδειξε πως παραμένει το μεγάλο… αφεντικό στην αγορά των σούπερ μάρκετ!
Πιστοί παραμένουν οι πολίτες στον Σκλαβενίτη καθώς το σούπερ μάρκετ σημείωσε τζίρο διπλάσιο από το αμέσως επόμενο.
Κυρίαρχος και με διαφορά σε αυτό το περιβάλλον ήταν και είναι ο Σκλαβενίτης.
Το 2022 άγγιξε τα 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε τζίρο (3,98 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021) για πρώτη φορά στην ιστορία του και μάλιστα αναπτυσσόμενος διαρκώς τα τελευταία χρόνια μετά την εξαγορά και απορρόφηση του Μαρινόπουλου.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος είδε το τζίρο της να παραμένει σχεδόν στα ίδια επίπεδα, με μία μικρή μείωση, από τα 1,96 δισεκατομμύρια ευρώ του 2021 στα 1,92 δισεκατομμύρια του 2022, ενώ η Lidl αποτελεί επίσης μεγάλη δύναμη στην αγορά με τζίρο που υπολογίζεται σε περίπου 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ, χωρίς ωστόσο να δημοσιεύει επίσημες οικονομικές καταστάσεις, καθότι η εταιρική της μορφή είναι αυτή της ομόρρυθμης εταιρείας.
Σε ό,τι αφορά τον όμιλο Metro – Μy market, τζίραρε 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ (1,48 δισ.) το 2022 και είναι η τέταρτη δύναμη στην ελληνική αγορά των σούπερ μάρκετ, διατηρώντας και έναν ισχυρό πόλο δραστηριότητας εκτός από τα καταστήματα My market, ο οποίος είναι τα καταστήματα χονδρικής για επαγγελματίες εστίασης και ξενοδοχείων, τα Metro Cash & Carry.
Σούπερ μάρκετ: Αυτά είναι τα 400 προϊόντα που ακριβαίνουν
Δεν έχει τέλος η περιπέτεια των καταναλωτών καθώς 400 προϊόντα θα ακριβύνουν!
Ολο και πιο ακριβά γίνονται τα “καλάθια” προϊόντων ευρείας κατανάλωσης – το παραδοσιακό “της νοικοκυράς” και το καινούργιο του “νοικοκυριού”, με το οποίο η κυβέρνηση φιλοδοξούσε να ελαφρύνει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
Μετά τις μεγάλες ανατιμήσεις που σημειώθηκαν αμέσως μετά τις γιορτές Χριστουγέννων-Πρωτοχρονιάς, ένα νέο κύμα ανατιμήσεων βρίσκεται σε εξέλιξη κι άλλο ένα θα ακολουθήσει τον Φεβρουάριο.
Προοίμιο αποτελούν οι νέοι τιμοκατάλογοι που αποστέλλονται σε πελάτες χονδρικής από βιομηχανίες και εισαγωγές. Περιλαμβάνουν αυξημένες τιμές για εκατοντάδες κωδικούς προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων τυποποιημένων τροφίμων, ποτών και αναψυκτικών, ειδών οικιακής χρήσης,
Οι αυξήσεις στις τιμές χονδρικής είναι κατά μέσο όρο της τάξεως του 8% με 12%, αλλά σε πολλές περιπτώσεις προσεγγίζουν και το 20%.
Στις τιμές λιανικής θα είναι λίγο μεγαλύτερες, καθώς σ’ αυτές προστίθεται και το αναλογούν ποσοστό κέρδους των σούπερ μάρκετ.
Σημαντικές ανατιμήσεις αναμένονται και στα νωπά προϊόντα που διακινούνται μέσω λαϊκών αγορών, μανάβικων και αλυσίδων σουπερμάρκετ.
Τα νωπά προϊόντα ακριβαίνουν όχι μόνο λόγω του αυξημένου κόστους για ενέργεια,λιπάσματα, φυτοφάρμακα κλπ, αλλά και εξ αιτίες των δυσμενών καιρικών συνθηκών που έχουν μειώσει την παραγωγή, ενώ παράλληλα δυσχεραίνουν τη συγκομιδή και τη διανομή-διακίνηση προς την Κεντρική Λαχαναγορά και τα καταστήματα.
Κατά τις εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς και με βάση τις πληροφορίες από υπευθύνους προμηθειών αλυσίδων σουπερμάρκετ, μέσα στις δύο προσεχείς εβδομάδες θα έχουμε ανατιμήσεις στα ακόλουθα προϊόντα – που αναφέρονται ενδεικτικά, είναι δηλαδή λίγα από αυτά που θα ακριβύνουν:
-Εως 20% σε δημητριακά, τυποποιημένη ζάχαρη, είδη προσωπικής περιποίησης,, σαμπουάν, καθαριστικά σπιτιού, απορρυπαντικά και ζωοτροφές
- Εως 18% θα αυξηθούν οι τιμές τυποποιημένων χυμών, εμφιαλωμένων και ανθρακούχων νερών
- Σε διάφορα είδη τυριών οι τιμές θα αυξηθούν περίπου 15% κατά μέσο όρο. Ανατιμήσεις της ίδιας τάξεως αναμένονται επίσης σε κρασιά, γαλακτοκομικά, αρτοσκευάσματα, προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, μαρμελάδες
- Στα τυποποιημένα ελαιόλαδα οι τιμές θα ανεβούν περίπου 8%, στις βρεφικές τροφές, στα σοκολατοειδή, και τα μπισκότα έως 10%,
- Στα κατεψυγμένα λαχανικά και κατεψυγμένες ζύμες οι τιμές θα “φουσκώσουν” κατά 5% με 7%,
Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι οι βιομηχανίες και οι εμπορικές επιχειρήσεις θα συνεχίσουν και το επόμενο διάστημα να αποστέλλουν ανατιμημένα τιμολόγια στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Οι αυξήσεις, όπως εκτιμάται, θα κινούνται σε χαμηλότερα ποσοστά λόγω της αποκλιμάκωσης της ενεργειακής κρίσης αλλά και του γεγονότος ότι πλέον οι καταναλωτές γυρίζουν την πλάτη σε εκείνα τα προϊόντα όπου καταγράφεται σημαντική άνοδος τιμών.