Σάλος με κορυφαίο σούπερ μάρκετ: Πρόστιμο 300.000 ευρώ – Έκλεβε τους πελάτες

Σούπερ μάρκετ: Ακριβά θα πληρώσει την ιδέα να θησαυρίζει σε βάρος των καταναλωτών γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη χώρα μας.

Υψηλό πρόστιμο σε πολύ μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ αναμένεται να επιβάλει το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, το σχεδόν αποφασισμένο πρόστιμο ίσως να είναι και μεγαλύτερο των 300.000 ευρώ.

Πρόκειται για ένα αρκετά μεγάλο ποσό και θα είναι η δεύτερη βαριά «καμπάνα» που επιβάλλεται σε μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, καθώς το προηγούμενο πρόστιμο των Αρχών άγγιξε τα 600.000 ευρώ.

Να σημειωθεί ότι η εταιρεία θα κληθεί να δώσει τις εξηγήσεις της στην αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία όσον αφορά τις παραβάσεις που φέρεται να έχουν καταγραφεί.

Το πρόστιμο αφορά δύο κατηγορίες παραβάσεων: πρώτον, παρατηρήθηκαν περιπτώσεις προϊόντων με διαφορετικές τιμές στο ράφι και στο ταμείο του καταστήματος και, δεύτερον, αύξηση των περιθωρίων κέρδους πέραν των ορίων που επιτρέπει σχετική νομοθετική ρύθμιση.

Και οι περιπτώσεις είναι αρκετές, κατά τις σχετικές πληροφορίες, δηλαδή δεν αφορούν ένα – δύο προϊόντα, αλλά πολύ περισσότερα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το businessdaily.gr.

Το πρόστιμο, το οποίο ουσιαστικά έχει ήδη προαναγγελθεί από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία στον κλάδο του λιανεμπορίου.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η ανησυχία αυτή οφείλεται, πρώτον, στο γεγονός ότι η προαναγγελία του προστίμου έγινε πριν ακόμη η συγκεκριμένη αλυσίδα απαντήσει στις αιτιάσεις της ΔΙΜΕΑ σχετικά τις διαπιστώσεις «παράνομης κερδοφορίας» -δηλαδή, είχε προεξοφληθεί η απόρριψη τους.

Και δεύτερον, διότι στην προκειμένη περίπτωση η αλυσίδα η οποία πρόκειται να τιμωρηθεί «αγγίζει», λόγω του μεγέθους της, όλο τον κλάδο.

Τούτο πρακτικά σημαίνει, κατά τις ίδιες πηγές, ότι δυσφημίζεται όλος ο κλάδος κι ως εκ τούτου οι κατηγορίες που απευθύνονται στο λιανεμπόριο και αφορούν το φαινόμενο της «αισχροκέρδειας» κατ΄αυτό τον τρόπο εμφανίζεται ότι «έχουν βάση».

Το ύψος του προστίμου δείχνει και το μέγεθος των παραβάσεων.

Η συγκεκριμένη αλυσίδα, που βρίσκεται στις πρώτες θέσεις κατάταξης του λιανεμπορίου, επιχειρεί για μία ακόμη φορά στο διάστημα της τελευταίας δεκαετίας να τροποποιήσει την φυσιογνωμία της, επιχειρώντας να αποβάλει τον χαρακτηρισμό της «ακριβής» που της έχουν αποδώσει οι καταναλωτές και να συμβαδίσει με το κλίμα της περιόδου, αναπτύσσοντας όλο και περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Σούπερ μάρκετ: Κυρίαρχος ο Σκλαβενίτης

Σε απόλυτο κυρίαρχο στην αγορά των σούπερ μάρκετ έχει μετατραπεί ο Σκλαβενίτης, καθώς αγόρασε νέα αλυσίδα σούπερ μάρκετ!

Η δε επιτυχία είναι μεγαλύτερη για τον Σκλαβενίτη, καθώς και ο Μασούτης προσπάθησε να εξαγοράσει την αλυσίδα Γέγος, ωστόσο πήρε μόλις δυο καταστήματα!

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Μετά από 51 χρόνια ιστορίας η αυλαία έπεσε.

Τα Super Market Γέγος ιδρύθηκαν το 1971 και πέρασαν πριν λίγες μέρες στις αλυσίδες Σκλαβενίτης (4 καταστήματα) και Μασούτης (2 καταστήματα).

Ενα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους συνεργάτες, προμηθευτές, στα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ καθώς και σε όλο το προσωπικό μας που μας στήριξε όλα αυτά τα χρόνια. Σας ευχαριστούμε θερμά όλους. Κάθε τέλος μια νέα αρχή!» αναφέρει στον λογαριασμό του στο LinkedIn, ο Ευάγγελος Γέγος, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «Γέγος».

Την περασμένη Παρασκευή υπεγράφη συμφωνία ανάμεσα στην αλυσίδα «Μασούτης» και στην αλυσίδα «Γέγος», η οποία προβλέπει ότι τα καταστήματα της δεύτερης σε Αργυρούπολη και Κερατέα περνούν στον έλεγχο της πρώτης.

Στις 12 Δεκεμβρίου 2022 είχε υπογραφεί συμφωνία ανάμεσα στην αλυσίδα «Γέγος» και στη «Σκλαβενίτης», βάσει της οποίας η δεύτερη εξαγόρασε τα 4 από τα 6 καταστήματα της πρώτης και συγκεκριμένα τα καταστήματα στο Πόρτο Ράφτη, στη Λούτσα και στο Μαρκόπουλο Μεσογαίας.

Η εταιρεία «Γέγος» ιδρύθηκε το 1971 από τρεις συνεταίρους με το πρώτο κατάστημα να λειτουργεί στο Πόρτο Ράφτη.

Το 2021 ο κύκλος εργασιών της «Γέγος» διαμορφώθηκε σε 19,07 εκατ. ευρώ έναντι 20,5 εκατ. ευρώ το 2020 με το καθαρό αποτέλεσμα, μετά από φόρους, να είναι κέρδη ύψους 719.548 ευρώ.

Σούπερ μάρκετ: Μην αγγίζετε αυτά τα τρόφιμα στα ράφια

Πώς μπορεί να μείνει ζωντανός σε τρόφιμα και συσκευασίες των σούπερ μάρκετ ο κορονοϊός και άλλοι ιοί. Ο μεγάλος κίνδυνος που όλοι αγνοούμε. Τι πρέπει να κάνουμε. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Βρετανοί επιστήμονες ισχυρίζονται ότι ο κορωνοϊός μπορεί να μείνει ζωντανός σε ορισμένα τρόφιμα και συσκευασίες των σούπερ μάρκετ για ημέρες.

Ειδικότερα, οι επιστήμονες του πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον, πραγματοποίησαν δοκιμές για λογαριασμό του Οργανισμού Προδιαγραφών Τροφίμων (FSA), επαλείφοντας σκόπιμα τον ιό σε συσκευασίες και τρόφιμα, όπως εμφιαλωμένα ποτά, μήλα, πιπεριές, τυρί, ζαμπόν, ελιές, τραγανό ψωμί και κρουασάν.

Η πλειοψηφία των τροφίμων που εξετάστηκαν επέδειξαν «σημαντική πτώση» των επιπέδων του ιού κατά τις πρώτες 24 ώρες. Ωστόσο σε ορισμένες περιπτώσεις τα ίχνη επιβίωναν για περίπου μία εβδομάδα.

«Για έναν εξαιρετικά μολυσματικό παράγοντα όπως ο Sars-Cov-2, ο οποίος μπορεί να μεταδοθεί μέσω της επαφής με μολυσμένες επιφάνειες και στη συνέχεια με το πρόσωπο, τα ευρήματα αυτά είναι άκρως αξιοσημείωτα», υποστηρίζουν.

Η ομάδα εξέτασε ένα εύρος θερμοκρασιών και επιπέδων υγρασίας για να μιμηθεί τις τυπικές συνθήκες αποθήκευσης, μετρώντας τον ρυθμό αδρανοποίησης του ιού, και διαπίστωσε ότι ο ιός φαίνεται να διαρκεί περισσότερο σε προϊόντα με ανώμαλη επιφάνεια – μπρόκολο και σμέουρα – από ότι σε προϊόντα με λεία επιδερμίδα, όπως τα μήλα (αν και σε ορισμένες διατηρημένες με απλή ψύξη φρέσκες πιπεριές ο ιός ήταν ανιχνεύσιμος μια εβδομάδα αργότερα).

Τα μήλα περιέχουν φυσικές χημικές ουσίες στη φλούδα τους που μπορεί να αρχίσουν να διασπούν τον ιό Covid μέσα σε λίγα λεπτά ή ώρες, λένε οι επιστήμονες.

Τα αρτοσκευάσματα όπως το pain au chocolat φάνηκε να έχουν ελάχιστο ιό μετά από λίγες ώρες – ίσως επειδή επικαλύπτονται με ένα λεπτό στρώμα αυγό κατά το ψήσιμο, λένε οι επιστήμονες της FSA. Τα αυγά περιέχουν αραχιδονικό οξύ το οποίο μπορεί να έχει αντιιική δράση.

Τα τυριά και τα αλλαντικά, με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και λίπος, φαίνεται ότι επιτρέπουν στον ιό να επιβιώσει για ημέρες, ενδεχομένως και για μια εβδομάδα.

Η Covid μπορεί να επιβιώσει έως και μία εβδομάδα σε πλαστικές επιφάνειες. Για τα χαρτοκιβώτια, μπορεί να είναι αρκετές ημέρες. Για τα κουτιά αλουμινίου, είναι πιθανώς μόνο ώρες, λένε οι ερευνητές.

Σούπερ μάρκετ: Γιατί «σφάζονται» Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος

Στα… μαχαίρια είναι δυο από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας μας!

Μπορεί τα Νότια Προάστια να μονοπωλούν το ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια λόγω του mega project του Ελληνικού, όμως έντονη κινητικότητα εμφανίζει και ο Βόρειος Τομέας, με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να προσπαθούν να τοποθετηθούν σε σημεία που θεωρούν ότι θα καταφέρουν να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Αρχής γενομένης από αυτήν την εβδομάδα, Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος ξεδιπλώνουν τις επενδυτικές τους κινήσεις στην περιοχή.

Οι τελευταίες πινελιές μπαίνουν στο νέο hyper market της Σκλαβενίτης, που ανοίγει αυτήν την εβδομάδα στον πάλαι ποτέ κραταιό κόμβο της Renault στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας, στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας.

Πρόκειται για τον χώρο που φιλοξενούσε στο παρελθόν την έκθεση και τα γραφεία της αντιπροσωπίας αυτοκινήτων Mava AE, τα οποία πέρασαν στον όμιλο σούπερ μάρκετ έπειτα από έναν περιπετειώδη πλειστηριασμό τον Σεπτέμβριο του 2021, καθώς από την αρχική τιμή των 4,05 εκατ. ευρώ ο πλειοδότης χρειάστηκε, λόγω έντονου ανταγωνισμού, να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, καταβάλλοντας το ποσό των 11,2 εκατ. ευρώ.

Εντυπωσιακοί ήταν οι χρόνοι ριζικής μετατροπής του κτιρίου σε σούπερ μάρκετ, καθώς οι εργασίες κράτησαν κάτι λιγότερο από έξι μήνες, από τη στιγμή που η Σκλαβενίτης πήρε στο χέρι της τον περασμένο Μάιο την άδεια από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας.

Το νέο hyper market, το 33ο του ομίλου, διαθέτει εκθεσιακούς χώρους 4.700 τ.μ. και φιλοξενεί την πλήρη γκάμα των τμημάτων που διαθέτει ο Σκλαβενίτης στα μεγάλα καταστήματά του (σ.σ.: καθώς και παιδότοπο), ενώ οι συνολικοί κτιριακοί χώροι φτάνουν τα 16.500 τ.μ.

Το πρώτο σούπερ μάρκετ του ομίλου που σχεδιάζεται από την αρχή στην εποχή της ενεργειακής κρίσης, είναι σε μεγάλο βαθμό «πράσινο», καθώς στη στέγη του έχουν τοποθετηθεί 500 φωτοβολταϊκά πάνελ και θέσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Συνολικά το κατάστημα διαθέτει 200 θέσεις πάρκινγκ, που μοιράζονται σε δύο υπόγειους χώρους και στο δώμα.

Σούπερ μάρκετ: Πώς ο Μασούτης «τσάκισε» τους ανταγωνιστές του

Κίνηση – ματ από τον Μασούτη καθώς έχει καταφέρει να ελέγχει σχεδόν πλήρως την αγορά των σούπερ μάρκετ στο Αιγαίο, σβήνοντας τον ανταγωνισμό.

Την τουριστική κίνηση του φετινού καλοκαιριού, η οποία σε αρκετά σημεία της χώρας μας εκτιμάται ότι θα φθάσει σε νέα ιστορικά υψηλά, ξεπερνώντας ακόμα και τις επιδόσεις προ πανδημίας, στοχεύει να εκμεταλλευθεί η αλυσίδα Μασούτης.

Το άνοιγμα νέων καταστημάτων από τη βορειοελλαδίτικη αλυσίδα σε νησιά του Αιγαίου περιλαμβάνεται στη συμφωνία της Μασούτης με τη ΣΥΝΚΑ, η οποία θυμίζουμε ότι αφορά στη μεταβίβαση των καταστημάτων της Κέρκυρας στη Μασούτης των εταιρειών Γαλαξίας και Μαρκάτο, και τη μεταβίβαση των υποκαταστημάτων που βρίσκονται στα νησιά του Αιγαίου.

Για την Κρήτη συμφωνήθηκε η συμμετοχή της Μασούτης στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, όπου και τα καταστήματα θα διατηρήσουν την υφιστάμενη ταυτότητά τους.

Εάν μερικά χρόνια πριν η δύναμη της αλυσίδας περιοριζόταν στην Βόρεια Ελλάδα, πλέον κάνει αισθητή την παρουσία της τόσο στην πρωτεύουσα, όσο και στα κορυφαία νησιά της χώρας.

Σύμφωνα με τα όσα είχε δηλώσει, μεταξύ άλλων, ο επικεφαλής της αλυσίδας, Γιάννης Μασούτης, με αφορμή τη συμφωνία με τη ΣΥΝΚΑ, «η ενίσχυση των τοπικών παραγωγών και προϊόντων θα είναι -όπως πάντα- βασικός άξονας της παρουσίας μας στα νέα σημεία, αφού η ανάπτυξη της εταιρείας μας γίνεται πάντα με όρους ανταπόδοσης στην ελληνική κοινωνία».

Οι τελευταίες προσθήκες αφορούν σε τρία νέα καταστήματα σε Κάλυμνο (Χρίστου Πόθια), Μήλο (Αδάμαντα) και Τήνο (Ακτή Νάζου), τα οποία προέρχονται από τη συμφωνία με τη ΣΥΝΚΑ, ανεβάζοντας το δίκτυο της Μασούτης σε 343 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Στα συγκεκριμένα καταστήματα, τα οποία έχουν συνολικά 11 ταμεία, απασχολούνται 69 άτομα.

Πριν από λίγες ημέρες, εξάλλου, είχε ανακοινωθεί το άνοιγμα ακόμη δύο νέων καταστημάτων: στη Χίο (Κωνσταντίνου Μονομάχου 1) με 4 ταμεία και στη Μήλο (Κεντρικό σημείο Τριοβάσαλλου) με 2 ταμεία.

Είχε προηγηθεί το άνοιγμα τριών καταστημάτων, και πιο συγκεκριμένα δύο στη Νάξο (ένα στην περιφερειακή οδό Εγγάρων-Χώρας Νάξου και ένα στην περιφερειακή οδό της Χώρας Νάξου) και ένα στη Χίο (στην περιοχή Αγίου Μηνά – θέση Βάγια) με 20 θέσεις parking.

Μέσα στον μήνα, στις 16 Ιουνίου, είχε ανοίξει και νέο κατάστημα στη Σαντορίνη, στον Πύργο Δήμου Θήρας (κεντρικός επαρχιακός δρόμος Περίσσας-Φηρών) με 3 ταμεία και 2 θέσεις parking.

Η αρχή της φετινής επέκτασης της Μασούτης στα νησιά είχε γίνει από τον περασμένο Μάρτιο, όταν η εταιρεία ανακοίνωσε το νέο της κατάστημα στη Σκιάθο, το οποίο βρίσκεται στην περιφερειακή οδό (ΟΤ 265) και διαθέτει 4 ταμεία, 15 άτομα προσωπικό και 15 θέσεις parking.

Σημειώνεται ότι στη νησιωτική Ελλάδα η αλυσίδα έχει επίσης παρουσία με καταστήματα σε Άνδρο, Λέσβο, Λήμνο και Θάσο.

Παράλληλα, συνεχίζεται και το πλάνο ανακαινίσεων. Πρόσφατα, ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση του καταστήματος στη Σίνδο Θεσσαλονίκης (Λεωφόρο Όχι 3), ενώ τον περασμένο μήνα είχε προηγηθεί το κατάστημα στο Διδυμότειχο Έβρου (Μπεγέτη 10 & Γερμανού).

Τον ίδιο μήνα, τον Μάιο, άνοιξε πάλι τις πόρτες του το κατάστημα στην Ηρακλείτσα Καβάλας (Κρήτης & Ύδρας γωνία), ενώ τον περασμένο Μάρτιο είχε ανακοινωθεί η ανακαίνιση του καταστήματος στη Δάφνη Αττικής (Πλούτωνος 36).

Εκτός από την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου της, η Μασούτης επενδύει συνεχώς σε νέες τεχνολογίες και βέλτιστες πρακτικές με στόχο τη βελτιστοποίηση της αγοραστικής εμπειρίας και την καλύτερη εξυπηρέτηση του καταναλωτή στο ηλεκτρονικό του κατάστημα.

Έτσι, έχει καταφέρει να ενσωματώσει στο eshop.masoutis.gr λειτουργικότητες που εξασφαλίζουν στον πελάτη ένα βέλτιστο αγοραστικό ταξίδι με δυνατότητα αυθημερόν παράδοσης και κάλυψη σε 45 πόλεις.