Σούπερ μάρκετ: Η έξαρση της πανδημίας αναγκάζει και πάλι την κυβέρνηση να θέσει όρους στους τρόπους που ψωνίζουμε από τα Σούπερ μάρκετ. Τι θα αλλάξει στις αποστάσεις και στους τρόπους εισόδου στα καταστήματα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Ανοιχτό «παράθυρο» περί αλλαγών λειτουργίας στα Σούπερ μάρκετ αφήνουν κυβερνητικά στελέχη. Όπως είπε, αναμένεται να περιοριστεί ο αριθμός των καταναλωτών που εισέρχονται στο εσωτερικό αναλόγως της χωρητικότητας του καταστήματος.
Οι αποφάσεις για τις αλλαγές στα Σούπερ μάρκετ αναμένεται να ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες.
Υπενθυμίζεται ότι και χθες το θέμα των Σούπερ μάρκετ τέθηκε επί τάπητος στη συνάντηση που είχε ο Κυριάκος Μητσοτάκης με φορείς του λιανεμπορίου και της εστίασης.
Για το θέμα των σούπερ μάρκετ μίλησε στον RealFm 97,8 και ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Νίκος Παπαθανάσης. «Μεταξύ αυτών των μέτρων, βρίσκεται η επανεξέταση της πυκνότητας των ατόμων που εισέρχονται στα καταστήματα», τόνισε.
«Δεν μπορούμε να περιορίσουμε τον αρνητή στο να πάει να πάρει τα βασικά τρόφιμα. Υπάρχουν αρνητές που δεν κάνουν καν το rapid test, δεν μπορούμε να τους περιορίσουμε, πρέπει να μπαίνουν ελεύθερα στα Σούπερ μάρκετ. Αυτό που είπα και ισχύει είναι ότι επειδή έχουμε ένα όριο εισόδου στα καταστήματα, θα μπορούσαμε να επανεξετάσουμε την πυκνότητα των ατόμων που εισέρχονται στα καταστήματα. Αυτό μπορούμε να το επανεξετάσουμε», επεσήμανε ο κ. Παπαθανάσης.
Σούπερ μάρκετ: «Ποτέ μη λες ποτέ για lockdown»
Μπορεί η κυβέρνηση να διαμηνύει σε κάθε τόνο πως δεν πρόκειται να γίνει νέο lockdown, ωστόσο φαίνεται πως η επιτροπή των λοιμωξιολόγων έχει πολύ διαφορετική άποψη!
«Ποτέ μη λες ποτέ» είναι η απάντηση του καθηγητή Μικροβιολογίας στο Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και μέλους της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, Αλκιβιάδη Βατόπουλου στο κρατικό πρακτορείο ειδήσεων σχετικά με το ενδεχόμενο ενός νέου lockdown και απαγόρευσης κυκλοφορίας λόγω του κορονοϊού.
Ο καθηγητής παρά την κάθετη άρνηση της κυβέρνησης για οποιαδήποτε σκέψη νέου lockdown αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο και αναφέρει: «Ποτέ μη λες ποτέ. Διότι η επιδημία είναι πολλές φορές απρόβλεπτη, κινείται με μεγάλη ταχύτητα και με διαφορετικό τρόπο κάθε φορά. Προφανώς ισχυρή θέληση όλων μας και όλοι κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση είναι να μην χρειαστεί να φτάσουμε σε τέτοια μέτρα. Αν δούμε ότι έχουμε μία πολύ μεγάλη αύξηση στα κρούσματα, στα βαριά περιστατικά, στις νοσηλείες τότε κανείς μπορεί να σκεφτεί ότι πρέπει να γίνει πρόληψη τώρα».
Ερωτώμενος μάλιστα σχετικά με ενδεχόμενο και οι εμβολιασμένοι να χρειαστεί κάποια στιγμή να δείχνουν rapid test για να μπουν σε κλειστούς χώρους, απαντά πως «Αυτό θα εξαρτηθεί από την πορεία της επιδημίας» χωρίς να το αποκλείει.
Σούπερ μάρκετ: Έξαλλοι με την κυβέρνηση
Δύο rapid test για όλους τους εργαζόμενους ανεμβολίαστους σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα θα ισχύσει από το Σάββατο 6 Νοεμβρίου.
Ειδικότερα ο ανεμβολιαστος εργαζόμενος θα πρέπει να καταβάλλει 20 ευρώ την εβδομάδα, 80 ευρώ τον μήνα για rapid test προκειμένου να πάει στην εργασία του.
Το κόστος φτάνει τα 160 ευρώ το μήνα αν πρόκειται για ζευγάρι ενώ αν πρόκειται να πραγματοποιήσει και 2 εξόδους το μήνα το κόστος φτάνει τα 200 ευρώ.
Υποχρέωση για διενέργεια rapid test για να προσέλθουν στην εργασία τους έχουν:
α) Όλοι οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα που απασχολούνται με σχέση εξαρτημένης εργασίας ή με πρακτική άσκηση
β) Οι ωφελούμενοι των προγραμμάτων Κοινωφελούς Χαρακτήρα του ΟΑΕΔ που απασχολούνται σε Δήμους, Περιφέρειες κλπ.
γ) Οι καταρτιζόμενοι/μαθητευόμενοι/σπουδαστές των δημόσιων ή ιδιωτικών εκπαιδευτικών δομών και οι φοιτητές των ΑΕΙ που διεξάγουν πρακτική άσκηση ή μαθητεία στο πλαίσιο εκπαιδευτικής διαδικασίας σε φορείς του ιδιωτικού τομέα.
Δεν υποχρεούνται να υποβληθούν σε rapid test oι εργαζόμενοι που έχουν εμβολιαστεί (και είναι κάτοχοι του σχετικού Πιστοποιητικού Εμβολιασμού), ή έχουν νοσήσει από κορωνοϊό το τελευταίο εξάμηνο (και έχουν Πιστοποιητικό Νόσησης).
Το τεστ θα διενεργείται έναντι αντιτίμου, με επιβάρυνση του ίδιου του εργαζομένου, μπορεί να είναι είτε rapid είτε μοριακό και να γίνεται σε ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, σε ιδιωτικές κλινικές, σε ιδιώτες γιατρούς ή φαρμακεία. Διενεργείται 2 φορες την εβδομάδα με χρονική απόσταση κατ’ ελάχιστον 2 ημερών ή 48 ωρών μεταξύ των δυο τεστ.
Να σημειωθεί ότι η υποχρέωση για δυο τεστ την εβδομάδα (αντί για ένα) μέχρι σήμερα αφορούσε τους εργαζομένους σε:
- Εστίαση
- Τουριστικές επιχειρήσεις
- Μεταφορές προσώπων
- Τηλεοπτικές, κινηματογραφικές, θεατρικές, μουσικές παραγωγές
- Εργαζόμενοι σε ιδιωτικές δομές εκπαίδευσης (σχολεία, φροντιστήρια, ΚΕΚ, ΙΕΚ, κέντρα ξένων γλωσσών, καλλιτεχνική εκπαίδευση κ.α.) – Υγειονομικό προσωπικό που έχει απαλλαγεί από την υποχρέωση εμβολιασμού για τους λόγους υγείας που προβλέπονται από το νόμο
Σούπερ μάρκετ: Δείτε τι έχουν κάνει οι αλυσίδες
Παράλληλα, με τα ενεργειακά αποθέματα και τις πρώτες ύλες να αυξάνοντες σε δυσανάλογα ποσοστά , έρχεται δύσκολο… φθινόπωρο για καταναλωτές και επιχειρήσεις, κάτι που έχει αντιληφθεί και προσπαθεί να «μαζέψει» η κυβέρνηση κινούμενη στο να ανακοινώσει αντισταθμιστικά μέτρα.
Ωστόσο, αυξήσεις καταγράφονται ήδη σε φυσικό αέριο, πετρέλαιο και προϊόντα καθημερινότητας, ενώ ανατιμήσεις αναμένονται για το επόμενο χρονικό διάστημα και σε άλλα βασικά είδη των σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα, οι πελάτες να «κυνηγούν» από τώρα τις προσφορές και να ετοιμάζουν την «καβάντζα» τους…!
Σύμφωνα με πληροφορίες, στη λίστα ανατιμήσεων περιλαμβάνονται τα εξής προϊόντα:
πανάκια καθαρισμού (αύξηση της τάξης 4-25%)
ζυμαρικά (7-23%)
χυμοί (5-15,5%)
ρύζι τζαζμίν (10%)
φέτα (9%)
αφρόλουτρα (7%)
κατεψυγμένα λαχανικά (6%)
τυριά (5,7%)
εσπρέσο (5,5%)
στιγμιαίος καφές (5%)
αλάτι (5%)
κρουασάν (5%)
πουρές (4,5%)
σάλτσες (4,5%)
παιδικές τροφές σε βαζάκια (4,8%)
ελληνικός καφές (4,5%)
αλεύρι (4,5%)
αλουμινόχαρτο (3,5%)
σοκολάτα-κουβερτούρα (3,5%)
βρεφικό γάλα (3%)
χλωρίνη (3%)
κέτσαπ, μουστάρδες, μαγιονέζες (3%)
τσάι (3%)
χαρτί υγείας (3%)
γάλα εβαπορέ (3%)
κρεμοσάπουνο (2,5%)
τοματοειδή (2,5%)
δημητριακά (2,5%)
ροφήματα (2,5%)
εισαγόμενα νερά (2-4%)
ζωοτροφές (1,5-5%)
Σούπερ μάρκετ: Τι δείχνουν τα στοιχεία για την ακρίβεια
Προς το παρόν, σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις εμφανίζονται σε βασικά τρόφιμα, όπως είναι τα έλαια, τα κρέατα, τα ψάρια, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα τυριά, οι μαργαρίνες.
Ενδεικτικά οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις σε σχέση με πέρυσι, όπως εμφανίζονται στην τελευταία έρευνα για το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή το μήνα Ιούλιο, έγιναν: φυσικό αέριο 72,32%, πετρέλαιο κίνησης 20,25%, βενζίνη 16,8%, άλλα βρώσιμα έλαια 16,32%, αρνί και κατσίκι 13,21%, νωπά λαχανικά 8%, νωπά ψάρια 6,58%, νωπά φρούτα 5,19%, φρέσκα θαλασσινά 4,39%, τυριά 3,54%, μαργαρίνη και άλλα φυτικά λίπη 3%, ελαιόλαδο 2,61%, πίτσες και πίτες 2,08%, ζυμαρικά 1,83%, παιδικές τροφές 1,73%, κατεψυγμένα ψάρια 1,73%, αλεύρι 1,69%, πατάτες 1,21%.
Τον κύκλο των αυξήσεων δεν δίστασαν μάλιστα να ανοίξουν οι πολυεθνικές εταιρείες, μιλώντας ανοικτά για εντεινόμενες πληθωριστικές πιέσεις.
Η Coca Cola έχει προχωρήσει ήδη σε ανατιμήσεις, το ίδιο και η Nestle η οποία εκτιμά ότι ως το τέλος της χρονιάς οι μεσοσταθμικές αυξήσεις που θα έχει επιβάλει στα προϊόντα της θα φθάνουν το 4%. Απ’ τις τελευταίες ενδιάμεσες οικονομικές εκθέσεις τους δείχνουν ότι την ίδια προσέγγιση θα ακολουθήσουν Unilever και Reckitt Benckiser διεθνώς προκειμένου να διοχετεύσουν μέρος του αυξημένου κόστους που αντιμετωπίζουν στους καταναλωτές.
Πρόσφατα τόσο η Pepsico όσο και η Heineken προειδοποιούσαν πως η μεγαλύτερη πίεση που θα δεχθούν απ’ την άνοδο των πρώτων υλών θα είναι μέσα στους επόμενους μήνες, γεγονός που αφήνει ανοικτό το παράθυρο νέων προσαρμογών στους τιμοκαταλόγους τους στο τέλος της χρονιάς. Επίσης μεγαλύτερες πληθωριστικές πιέσεις κατά τους επόμενους μήνες βλέπουν η Danone και η General Mills.
Το κύμα των ανατιμήσεων θα επηρεάσει και τον οικιακό εξοπλισμό και τα έπιπλα και τις λευκές συσκευές και τα είδη τεχνολογίας και την ένδυση και υπόδηση.