ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ: Ποιος Σκλαβενίτης και ποιος Βασιλόπουλος – Αυτός έχει… τινάξει την μπάνκα!

Σούπερ μάρκετ: Μπορεί ο Βερόπολους να πούλησε τη γνωστή αλυσίδα Σούπερ μάρκετ, ωστόσο, φαίνεται πως ο ίδιος βρήκε άλλο πεδίο… δράσης και μάλιστα «χρυσό»! Τι κάνει σήμερα ο Mr.VERO,πέντε χρόνια μετά την «έξοδό» του από την ελληνική αγορά και το deal με τη METRO.

Οι νέες προοπτικές και τα σχέδια σε Βόρεια Μακεδονία, Σερβία. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Πέντε χρόνια μετά την «έξοδό» του από την εγχώρια αγορά και το deal με τη METRO (My Market) που άλλαξε πολλά δεδομένα στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, ο Νίκος Βερόπουλος όχι μόνο δεν μετάνιωσε για την απόφαση του να πουλήσει την ελληνική αλυσίδα του σε έναν ανταγωνιστή του και να ρίξει όλο το βάρος των επιχειρηματικών/εμπορικών δραστηριοτήτων του στα Βαλκάνια, αλλά δεν κάνει καμία σκέψη επιστροφής προς το παρόν.

Στην Ελλάδα τα σούπερ μάρκετ θεωρούνται από τους μεγάλους κερδισμένους της πανδημίας, κυρίως στις περιόδους των lockdown κατά τις οποίες αυξήθηκε κατακόρυφα η οικιακή κατανάλωση, ωστόσο η «κούρσα» εσόδων και κερδών του ομίλου VERO στη Σερβία και τη Βόρεια Μακεδονία (πρώην Σκόπια) από το 2016 δεν δημιουργεί προϋποθέσεις για αλλαγή σχεδίων.

Αντιθέτως, το συνεχιζόμενο εκτός συνόρων success story ενός από τους παλαιότερους και πιο παραδοσιακούς «παίκτες» του κλάδου ωθεί τον κ.Βερόπουλο σε νέες επενδύσεις, όπως είναι η δημιουργία δυο νέων μεγάλων καταστημάτων τους προσεχείς μήνες, ενός ιδιόκτητου με εμβαδόν χώρου πώλησης 10.000 τ.μ. στο Νόβι Σαντ, την δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Σερβίας και ενός 4.000 τ.μ. στο Κουμάνοβο της Βόρειας Μακεδονίας.

Σήμερα το δίκτυο του ομίλου ΒΕΡΟ Α.Ε. μετρά 21 συνολικά καταστήματα και ο απολογισμός της 4ετίας (2016-20) περιλαμβάνει αύξηση τζίρου 26,8%, κερδοφορίας 43,97%, βελτίωση καθαρής θέσης κατά 42,1 εκατ. ευρώ και λογιστική αξία ακινήτων η οποία πλησιάζει τα 78 εκατ. €.

Ποια είναι τα επιχειρηματικά μυστικά αυτής της πορείας; Πού αποδίδεται η ραγδαία βελτίωση μεγεθών; «Από το 2016 το διοικητικό management ήταν πολύ πιο στενό και λεπτομερές. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να αντικατασταθούν πολλά στελέχη με ικανότερα και πιο πιστά στους στόχους του ομίλου μας. Έτσι, αλλάχθηκαν οι γενικές διευθύνσεις, τα εμπορικά τμήματα και οι διευθύνσεις πωλήσεων και στις δύο χώρες.

Σε συνδυασμό με αυτό η Βερόπουλος δημιούργησε μία ολιγομελή ομάδα υψηλόβαθμων στελεχών με έδρα την Αθήνα με πολύ μεγάλη εμπειρία στον κλάδο όπου λειτουργεί ως ομπρέλα ελέγχου και εμπορικής και διοικητικής κατεύθυνσης», αναφέρουν πηγές του ομίλου ΒΕΡΟ Α.Ε. στο newmoney.

Σύμφωνα με την κεντρική διοίκηση «…το 2021 προβλέπεται κερδοφορία πολύ κοντά στα αποτελέσματα του 2020, ίσως δε και να την ξεπεράσει, καθώς και ο τζίρος είναι σταθερά υψηλός και τα κόστη θεωρούνται ελεγχόμενα.»

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 26,8% – Κερδών 43,97%

Από το 2016 ο όμιλος Βερόπουλου εστιάζει αποκλειστικά στις αγορές των δυο βαλκανικών κρατών και πρόσφατα δημοσίευσε τα επίσημα αποτελέσματα στον ενοποιημένο ισολογισμό του για την χρήση του 2020, με φορολογική έδρα σημειωτέον την Ελλάδα.

Παρότι εξ αρχής οι εταιρείες σε Σερβία-Β.Μακεδονία εμφάνιζαν καλές πωλήσεις και κερδοφορία, η σχετική σύγκριση των αντίστοιχων στοιχείων δείχνει μια εντυπωσιακή διαφορά στους ρυθμούς ανάπτυξης, από το 2016 και μετά.

Βελτίωση κύκλου εργασιών: Από 110,9 εκατ. € το 2016 έφτασε στα 140,6 εκατ. € (με Φ.Π.Α.) το 2020, με αύξηση 29,7 εκατ. € ή +26,8%. Αυτό δεν είναι τόσο εντυπωσιακό, διότι πολλές εταιρείες έχουν καταφέρει αύξηση τζίρου, αλλά υστερούν σε άλλους δείκτες.

Βελτίωση κερδοφορίας: Από 7,1 εκατ. € το 2016 σε 12,8 εκατ. € το 2020, με «άλμα» κερδοφορίας 5,62 εκατ.€, που αντιστοιχεί σε ποσοστιαία αύξηση 43,97%.

Η εταιρεία δουλεύει με δείκτη ΕΒΙΤ από 8,91% το 2016 σε 12,00% το 2020, άρα με βελτίωση 3,09% ποσοστιαίες μονάδες.

Καθαρή θέση: Ο όμιλος μέσα σε αυτά τα 4 χρόνια αύξησε την καθαρή του θέση από 139,3 εκατ.€ το 2016 στα 181,4 εκατ.€ το 2020, με βελτίωση κατά 42,1 εκατ.€ (η οποία οφείλεται σε σωρευμένα θετικά αποτελέσματα των δύο εταιρειών Σκόπια και Σερβία σε μία 4ετία).

Παρατηρώντας διαφόρους δείκτες στον ισολογισμό της ΒΕΡΟ Α.Ε. το παραπάνω αποτέλεσμα είναι επακόλουθο από τα παρακάτω.

Αξία ακινήτων: Το 2016 ήταν 68 εκατ.€ και το 2020 είναι 77,9 εκατ.€, με αύξηση 9,91 εκατ.€

Παρά τις αποσβέσεις μιας 4ετίας, η αξία ανέβηκε λόγω επενδύσεων σε εμπορικά ακίνητα.

Αύξηση διαθέσιμων: Το 2016 η εταιρεία είχε 7,3 εκατ.€ και το 2020 αυτό το νούμερο ανέβηκε στα 21,7 εκατ.€, δηλαδή βελτίωση διαθέσιμων κατά 14,4 εκατ.€.

Μείωση μακροπρόθεσμων υποχρεώσεων: Το 2016 είχε 5,5 εκατ.€ και το 2020 έπεσαν στο 1,4 εκατ.€. δηλαδή μείωση δανείων κατά 4,1 εκατ.€.

Γενικά, σημειώθηκε μείωση συνόλου υποχρεώσεων από 34,98 εκατ.€ το 2016 σε 28,28 εκατ.€ το 2020, κατά 6,7 εκατ.€ (-23,68%), παρά την αύξηση του τζίρου της εταιρείας.

Ο δείκτης υποχρεώσεις/παθητικό το 2016 ήταν στο 20,07% και το 2020 έπεσε στο 13,49%, ήτοι μείωση κατά -6,58% αρνητικός δείκτης δανειακής εξάρτησης. Συνεπώς, ο όμιλος δεν εξαρτάται από ξένα κεφάλαια.

Σούπερ μάρκετ: Το χτύπημα από τα Kiosky’s

Κατακόρυφη αύξηση των κερδών μέσα στην πανδημία για τα μίνι μάρκετ Kiosky’s. Πώς κατάφεραν να κερδίσουν τους καταναλωτές και να πάρουν μερίδιο και από τις μεγάλες αλυσίδες Σούπερ μάρκετ. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Τα Kiosky’s Convenience Stores αποτελούν σήμερα το ισχυρότερο εμπορικό σήμα μικρής λιανικής και ένα από τα πιο δυναμικά brand στην Ελλάδα, με καταστήματα μίνι μάρκετ στην Αττική και σε πόλεις της περιφέρειας.

Τα KIOSKY’S Convenience Stores, που αποτελούν μέρος των δραστηριοτήτων της εταιρείας ΙΝΚΑΤ, καταγράφουν μια νέα πορεία ανάπτυξης για το 2021, το οποίο θα αποτυπωθεί στη σημαντική αύξηση τόσο του τζίρου, όσο και του ρυθμού ανάπτυξης των καταστημάτων, κεφαλαιοποιώντας το στρατηγικό πλάνο επέκτασης του δικτύου των σημείων πώλησης, που υλοποιεί τους τελευταίους μήνες η εταιρεία, ανοίγοντας μίνι μάρκετ σε κάθε πόλη της Ελλάδας.

Η πρόβλεψη για το κλείσιμο του 2021, βάσει των στοιχείων του πρώτου οκταμήνου (Ιανουάριος – Αύγουστος 2021) καταγράφει αύξηση του τζίρου κατά 44%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος καθώς και αντίστοιχη αύξηση 47% του ρυθμού ανάπτυξης των καταστημάτων. Τα νέα δεδομένα προκύπτουν από την υλοποίηση του πλάνου διεύρυνσης του δικτύου, μέσα από το πρόγραμμα franchise που προωθεί η εταιρεία.

Πηγή: newmoney.gr

Παναγιώτης Ελενόπουλος

Ο Παναγιώτης Ελενόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, όπου ασχολείται με τη συγγραφή άρθρων και ειδήσεων που καλύπτουν διάφορα θέματα, όπως την οικονομία, την τεχνολογία, την αγορά και την καθημερινή επικαιρότητα. Μέσα από τη δουλειά του στο xristika.gr, συμβάλλει στην ενημέρωση του κοινού με αξιόπιστο και προσιτό τρόπο, προσφέροντας ανάλυση και πληροφορίες που ενδιαφέρουν το μέσο αναγνώστη.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago