Σούπερ μάρκετ: Ποιες ημέρες θα παραμείνουν κλειστά – Πότε θα ξαναλειτουργήσουν

Σούπερ μάρκετ: Τι θα γίνει με τη λειτουργία των τραπεζικών καταστημάτων. Τι θα ισχύσει για τα εμπορικά. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Κλειστά για τρεις ημέρες θα παραμείνουν τα σούπερ μάρκετ στη χώρα μας λόγω της μεταφοράς της αργίας της Πρωτομαγιάς.

Συγκεκριμένα:

-Κυριακή 5 Μαΐου: Ανήμερα του Πάσχα

-Δευτέρα 6 Μαΐου: Δευτέρα του Πάσχα

-Τρίτη 7 Μαΐου: Λόγω της μεταφοράς της Πρωτομαγιάς

Τα σούπερ μάρκετ θα ξανανοίξουν την Τετάρτη 8 Μαΐου

Την ίδια ώρα, «παγώνουν» οι συναλλαγές στις τράπεζες για έξι ημέρες λόγω του Πάσχα των Ορθόδοξων και η μεταφορά της Πρωτομαγιάς και αυτό με τη σειρά του προκαλεί προβληματισμό στους καταναλωτές.

Λόγω της εορτής του Πάσχα και της μεταφοράς της αργίας της Πρωτομαγιάς, οι πληρωμές οφειλών και τα εμβάσματα που θα καταχωρούνται από την Μ. Πέμπτη 2 Μαΐου, θα εκτελεστούν την Τετάρτη 8 Μαΐου που θεωρείται ως η επόμενη εργάσιμη.

Ζήτημα πλέον είναι πώς θα καταβληθούν οι μισθοδοσίες αλλά και κατά περίπτωση ακόμη και το «δώρο Πάσχα» για κάποιες επιχειρήσεις.

Οι μεταφορές θα εκτελεστούν κανονικά, αλλά με ημερομηνία αξίας την Τετάρτη 8 Μαΐου. Για την εκτέλεση των μισθοδοσιών θα πρέπει να καταχωρηθεί στο αρχείο μισθοδοσίας ως ημερομηνία εκτέλεσης η Τετάρτη 8 Μαΐου.

Οι μεταχρονολογημένες και μελλοντικές εντολές με ημερομηνία εκτέλεσης την Τρίτη 7 Μαΐου θα εκτελεστούν την Τετάρτη 8 Μαΐου.

Επίσης, το Χρηματιστήριο Αθηνών θα παραμείνει κλειστό την Παρασκευή 3 Μαΐου, τη Δευτέρα 6 Μαΐου και την Τρίτη 7 Μαΐου.

Σούπερ μάρκετ: Πότε ξεκινά το «Καλάθι του Πάσχα»

Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα, το Καλάθι του Πάσχα έρχεται πριν από την Μεγάλη Εβδομάδα και θα ισχύσει από τις 24 Απριλίου.

Όσον αφορά το περιεχόμενο για το Καλάθι του Πάσχα δεν φαίνεται να αλλάζει κάτι σε σχέση με το περσινό.

Υπενθυμίζεται ότι πέρσι το Πασχαλινό Καλάθι είχε αρνί, κατσίκι, τσουρέκι, σοκολατένια αυγά και αλλά παραδοσιακά εδέσματα.

Ταυτόχρονα υπάρχουν σκέψεις στην κυβέρνηση για να έρθει και φέτος το Καλάθι των Νονών.

Σύμφωνα με τον Κώστα Σκρέκα ακόμα δεν έχει παρθεί καμία απολύτως απόφαση και η κυβέρνηση μαζί με το αρμόδιο υπουργείο επειδή έχει δεχθεί πολλές ερωτήσεις, αναμένεται να μιλήσει με τα μεγάλα πολυκαταστήματα παιχνιδιών και με την αγορά γενικότερα, έτσι ώστε να γίνει μια ανάλυση για το πώς κινήθηκε πέρσι το μέτρο και αν έχει ουσία να γίνει και φέτος το ίδιο.

Υπενθυμίζεται ότι πέρσι το αντίστοιχο καλάθι περιείχε μεταξύ άλλων: Λαμπάδα με παιχνίδι, Πασχαλινά σοκολατοειδή (αυγά κοκ), Επιτραπέζια/Παζλ, Παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα, και πολλά άλλα παιχνίδια.

Σούπερ μάρκετ: 329 ευρώ τον μήνα για τα βασικά είδη διατροφής

Ο μέσος αγοραστής είναι γυναίκα 39 ετών, λίγο νεότερη από τη μέση ηλικία του πληθυσμού στη χώρα που είναι τα 42 έτη, και πρόκειται για το άτομο που είναι κυρίως υπεύθυνο για την πλειοψηφία των αγορών στο νοικοκυριό. Επίσης λήφθηκε υπόψη πως βασικές αγορές του νοικοκυριού γίνονται σε εβδομαδιαία βάση, ενώ οι συμπληρωματικές και έκτακτες αγορές πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο 2 φορές την εβδομάδα, σε τουλάχιστον δύο διαφορετικές αλυσίδες λιανεμπορίου.

Έτσι το ποσό της μηνιαίας δαπάνης για τα ψώνια του νοικοκυριού στο σούπερ μάρκετ υπολογίστηκε από τους ερωτώμενους στα 329 ευρώ, προσαυξημένο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Αυτό αποτελεί την υψηλότερη τιμή της τελευταίας τετραετίας, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από την έρευνα.

Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι στα 352 ευρώ, ωστόσο υψηλότερα από αγορές με μεγαλύτερο ΑΕΠ, όπως η Γερμανία, με την κατάταξη της τελευταίας να μπορεί να ερμηνευθεί από την ισχυρή παρουσία των μεγάλων εκπτωτικών καταστημάτων και την ευρεία γκάμα των επιλογών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Όσον αφορά στις προωθητικές ενέργειες αυτές φαίνεται να επηρεάζουν την πιστότητα στις μάρκες αλλά και στα καταστήματα με 1 στους 4 αγοραστές να δηλώνει πως αλλάζει είτε μάρκα είτε κατάστημα, ανάλογα με αυτό που έχει τις καλύτερες προσφορές.

Οι προϊοντικές κατηγορίες που εντοπίζονται με τη μεγαλύτερη συχνότητα μέσα στο καλάθι του αγοραστή αφορούν τα βασικά είδη διατροφής, κυρίως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, οι αμυλούχες κατηγορίες και τα λοιπά γαλακτομικά. Ο καταναλωτής επιλέγει κυρίως φρέσκο κρέας, πουλερικά, φρέσκα φρούτα και λαχανικά αλλά και φρέσκο γάλα. Επίσης επιλέγει snacks, γλυκίσματα αλλά και αναψυκτικά.

Το πρώτο σούπερ μάρκετ με ωράριο από 07:45 και άνοιγμα τις Κυριακές

Εδώ και καιρό συζητείται και ανακοινώθηκε το πρώτο σούπερ μάρκετ με νέο ωράριο, αλλά και άνοιγμα τις Κυριακές σε συγκεκριμένες μόνο περιοχές. Η Lidl ξεκινά από σήμερα κιόλας, Δευτέρα 4 Μαρτίου, να εφαρμόζει διευρυμένο ωράριο λειτουργίας στα καταστήματά της, ανοίγοντας τον δρόμο για εξελίξεις και αλλαγές και στα υπόλοιπα μεγάλα σούπερ μάρκετ.

Ο νόμος εξάλλου δίνει το δικαίωμα στους επιχειρηματίες το δικαίωμα λειτουργίας των Κυριακών αλλά και εφαρμογής διευρυμένου ωράριο και η Lidl πρώτη εφαρμόζει το νέο πλάνο.

Συγκεκριμένα, από Δευτέρα έως και Σάββατο τα Lidl θα ανοίγουν από τις 07:45 ενώ το Σάββατο θα κλείνουν στις 21:00 αντί για τις 20:00.

Επίσης, αρχίζει να εφαρμόζεται η κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων, αλλά προς το παρόν μόνο σε τουριστικές περιοχές. Αυτό όμως δεν θα γίνει άμεσα, αλλά από την έναρξη του θερινού ωραρίου σε λίγο καιρού.

Η αποκάλυψη έγινε την περασμένη Παρασκευή, από τον CEO και πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της Lidl Ελλάς, Martin Brandenburger, που μίλησε σε δημοσιογράφους, σημειώνοντας ότι η εν λόγω απόφαση ελήφθη με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού. Για παράδειγμα, για όσους θέλουν να αγοράσουν πρωινό.

Σούπερ μάρκετ: Ζητούν αύξηση στις υπερωρίες, «καταργούν» ημιαργία

Η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας που ιδρύθηκε τον Μάιο του 2023, απέστειλε επιστολή στην Υπουργό Εργασίας Δόμνα Μιχαηλίδου και ζητούν από αύξηση του επιτρεπόμενου ετήσιου αριθμού υπερωριών μέχρι και το να μην θεωρείται εργάσιμος χρόνος, ο χρόνος που μεσολαβεί από την είσοδο του εργαζομένου στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης μέχρι και την ανάληψη της εργασίας.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Δημοκρατία», επιπλέον ζητούν να αναγνωριστούν ως επίσημος κοινωνικός εταίρος (τώρα υπάρχουν έξι εργοδοτικές οργανώσεις και ως εκπρόσωπος των εργαζομένων μόνο η ΓΣΕΕ).

Αναλυτικά η επιστολή της ΕΣΕ (Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας) στη Δόμνα Μιχαηλίδου:

  • Άμεση λειτουργία του ειδικού λογαριασμού επαγγελματικής κατάρτισης του νόμου 4921/2022 με πρωτοβουλία της Δ.ΥΠ.Α. ως εναλλακτική επιλογή μια που δεν έχει προχωρήσει η σύστασή του που βάσει νόμου προβλεπόταν από 1/1/2023.
  • Απαλλαγή των Διατακτικών Σίτισης από ασφαλιστικές εισφορές.
  • Ευέλικτο σύστημα στα χτυπήματα της ψηφιακής κάρτας όταν οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε διαδοχικές εργασίες της επιχείρησης.
  • Να υπάρχει όριο αποκλίσεων στα χτυπήματα της κάρτας και να εξορθολογιστεί το πρόστιμο των 10.500 ευρώ όταν διαπιστώνονται παραβάσεις.
  • Να μη θεωρείται εργάσιμος χρόνος ο χρόνος που μεσολαβεί από την είσοδο του εργαζομένου στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης μέχρι την ανάληψη της εργασίας του και αντίστοιχα από τη λήξη της εργασίας του ως την αποχώρησή του
  • Μερική άρση της απαγόρευσης για εργασία κατά την Μ. Παρασκευή πριν τις 13:00, όταν πρόκειται για αναγκαίες εργασίες ανεφοδιασμού των καταστημάτων.
  • Κατάργηση του βιβλίου αδειών καθώς η τήρησή του δημιουργεί γραφειοκρατικό φόρτο δεδομένου ότι οι άδειες δηλώνονται στο πρώτο δεκαήμερο για τον επόμενο μήνα και πλέον στο βιβλίο δεν απαιτείται η υπογραφή του εργαζομένου.
  • Αύξηση του επιτρεπόμενου ετησίου αριθμού υπερωριών. Η ρύθμιση θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν τις τρέχουσες ανάγκες τους ενώ θα ενισχύσει το εισόδημα των εργαζομένων, που επιθυμούν να εργαστούν επιπλέον ώρες και σήμερα δεν μπορούν.