Σούπερ μάρκετ: Ποιος θα είναι ο μεγάλος κερδισμένος στο online καλάθι του Σούπερ μάρκετ; Χοντραίνει το παιχνίδι μεταξύ των εταιρειών delivery. Πώς θα αντιδράσουν Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Μασούτης, Lidl, My Market. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Τη «μάχη» των γιγάντων του online delivery πυροδότησε η εκτόξευση των πωλήσεων του διαδικτυακού καναλιού των σούπερ μάρκετ, που παρατηρήθηκε αρχής γενομένης της πανδημίας του κορονοϊού.
Μέσα σε αυτό τον ένα χρόνο όλο και περισσότερες εταιρείες προσθέτουν στα διαδικτυακά τους ράφια είδη σούπερ μάρκετ και παντοπωλείου, διεκδικώντας μερίδιο από μια πίτα που όσο διαρκεί τουλάχιστον ο κορονοϊός αυξάνει.
Σούπερ μάρκετ: Δίκτυο dark store από την Wolt
Την πιο πρόσφατη είσοδο στον κλάδο, έκανε η φινλανδική startup Wolt, η οποία ανακοίνωσε την Παρασκευή την υπηρεσία Wolt Market.
Σε λιγότερο από 3 μήνες από την ίδρυση της Wolt Market Greece, η φινλαδική startup έκανε την είσοδό της στην αγορά της λιανικής, στο πλαίσιο του επενδυτικού πλάνου που είχε ανακοινώσει για την Ελλάδα.
Το μοντέλο που θα ακολουθήσει η Wolt δεν προβλέπει, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, συνεργασία με κάποια μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ.
Αντ αυτού η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα δίκτυο dark store καταστημάτων τα οποία σε συνδυασμό με το μεγάλο δίκτυο συνεργατών διανομής που έχει αναπτύξει, θα παραδίδουν τα ψώνια της εβδομάδας, και τις 7 ημέρες από το πρωί έως και τα μεσάνυχτα.
Η υπηρεσία θα είναι εξαρχής διαθέσιμη σε συγκεκριμένες περιοχές της Αθήνας: Αγ. Δημήτριος, Αγ. Νικόλαος, Αγ. Παντελεήμονας, Αιγάλεω, Ακρόπολη, Άλιμος, Αμπελόκηποι, Βύρωνας, Γκάζι, Δάφνη, Ζωγράφου, Ηλιούπολη, Κ. Πατήσια, Καισαριανή, Καλαμάκι, Καλλιθέα, Καρέας, Κολωνάκι, Κυψέλη, Μοναστηράκι, Μοσχάτο, Ν. Σμύρνη, Νέος Κόσμος, Ομόνοια, Π. Φάληρο, Πετράλωνα, Ρέντη, Σεπόλια, Σύνταγμα, Ταύρος, Ψυρρή. Σταδιακά βέβαια αναμένεται να επεκταθεί σε όλο το λεκανοπέδιο Αττικής.
Όσο για το τη γκάμα προϊόντων που περιλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά ράφια της Wolt να σημειωθεί ότι επεκτείνονται σε 2000 κωδικούς σε κατηγορίες όπως τρόφιμα, φρέσκα φρούτα και λαχανικά προς ζύγιση, συσκευασμένα προϊόντα όπως τυριά, αλλαντικά και κρέας, αλλά και είδη προσωπικής υγιεινής, καθαριστικά, χαρτικά και πολλά ακόμα.
Φυσικά η εταιρεία αξιοποιεί και όλα τα τεχνολογικά εργαλεία που υπάρχουν διαθέσιμα εντός των εφαρμογών, προσφέροντας την δυνατότητα livetracking παραγγελίας αλλά προγραμματισμού της παράδοσης αυτής.
Η χώρα μας μάλιστα αποτελεί την πρώτη χώρα εκτός Φινλανδίας που η Wolt εφαρμόζει αυτό το μοντέλο, με στόχο η ελληνική αγορά να αποτελέσει οδηγό για την περαιτέρω ανάπτυξη του Wolt Μarket σε άλλες χώρες.
Σούπερ μάρκετ: Όλο και νέα προϊόντα προσθέτει το efood
Η κίνηση της Wolt ήρθε έναν λίγους μήνες μετά από μια αντίστοιχη επέκταση που πραγματοποίησε το eFood.
Η δημοφιλής εφαρμογή εγκαινίασε σχετικά πρόσφατα το efood market δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να επιλέξουν ανάμεσα σε 1.000+ προϊόντα, από σνακ και είδη περιπτέρου μέχρι φρέσκα φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά, τα οποία και μπορούν να παραλάβουν εντός 25 λεπτών από τους διανομείς της πλατφόρμας.
Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη από τις 08:30 έως τις 22:30, καθημερινά αλλά και Σαββατοκύριακα και μέσα σε έναν μήνα από το λανσάρισμά της πολλαπλασίασε τις περιοχές που μπορούν να την χρησιμοποιήσουν.
Πλέον η ακτίνα της περιλαμβάνει τις περιοχές Αγία Παρασκευή, Πεύκη, Κολωνός, Δάφνη, Χαλάνδρι, Παλαιό Φάληρο, Ήλιον, Ακρόπολη, Νέα Ιωνία, Γαλάτσι, Φιλοθέη, Ηλιούπολη, Εξάρχεια, Κηφισιά και Μαρούσι.
Να θυμίσουμε ότι το efood είχε δραστηριοποιηθεί στον κλάδο των ειδών σούπερ μάρκετ αρχής γενομένης της πανδημίας, όταν και ανακοίνωσε την συνεργασία του με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης.
Ήδη μάλιστα η εταιρεία δρομολογεί την είσοδό της και σε άλλες κατηγορίες λιανικής όπως τα φαρμακευτικά και καλλυντικά προϊόντα, που προσφέρονται μέσω πλατφόρμας σε συγκεκριμένες περιοχές.
Στη διανομή προϊόντων σούπερ μάρκετ επένδυσε εν μέσω της κρίσης του κορονοϊού και η Box του ΟΤΕ, μέσω της συνεργασίας της με τις αλυσίδες Κρητικός και Μασούτης, ενώ και η ελληνική Delivery, πλατφόρμα που ξεκίνησε πρώτη, το «μακρινό» 2006, με έδρα -τότε- την Πάτρα, εξυπηρετεί τις διανομές προϊόντων από τον ΑΒ Βασιλόπουλο ενώ δηλώνει παρόν σε αντίστοιχα είδη λιανικής μέσω του e-kioskys.gr.
Σούπερ μάρκετ: Μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης
Πλέον όλες οι μεγάλες online πλατφόρμες παραγγελιών έχουν επεκταθεί και στο χώρο των σούπερ μάρκετ, δίνοντας μία νέα διάσταση στους τρόπους αξιοποίησης τους αλλά και διαμορφώνοντας νέες τάσεις όσον αφορά στις καταναλωτικές συμπεριφορές.
Την στροφή αυτή εξηγεί σίγουρα ο υπερδιπλασιασμός των πωλήσεων των Online σούπερ μάρκετ που παρατηρήθηκε το 2020 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με την Convert Group οι συνολικές πωλήσεις ξεπέρασαν τα 100 εκατ. ευρώ, όταν το 2019 ήταν 46,7 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα, έρευνα του ΙΕΛΚΑ δείχνει ότι οι καταναλωτές που αγοράζουν από Οnline σουπερμάρκετ έχουν φτάσει πλέον στο ποσοστό του 25%, δηλαδή 1 στους 4, έναντι μόλις 1-2% το 2019.
Τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα που εξασφαλίζουν οι ηλεκτρονικές αγορές, είναι η ασφάλεια από τον κορονοϊό, όπως υποστηρίζει το 40% (ανεξάρτητα από το αν αγοράζουν οι ίδιοι από Οnline σούπερ μάρκετ).
Ακολουθούν, η ευκολία των αγορών σε ποσοστό 38%, η ταχύτητα αγορών με 23% και η αναζήτηση προσφορών με 22%.
Επιπλέον υπάρχουν και προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη αν σκεφτεί κανείς ότι βάσει της έρευνας 1 στους 4 καταναλωτές, δεν έχει εικόνα για τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών.
Σούπερ μάρκετ: Συναγερμός σε LIDL, Βασιλόπουλο και Σκλαβενίτη: Αντεπίθεση από τα Kiosky’s
ιπλασιασμός καταστημάτων με στόχο τα 100 μέσα στο 2021 για την εταιρεία Kiosky’s Convenience Stores. Γιατί αγωνιούν οι μεγάλες αλυσίδες Σούπερ μάρκετ που θέλουν να «σβήσουν» τα μπακάλικα της γειτονιάς. Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.
Τα Kiosky’s Convenience Stores επεκτείνoνται εκτός Αττικής, με στόχο τον διπλασιασμό του αριθμού καταστημάτων που λειτουργούν σήμερα.
Ως βάση υλοποίησης του πλάνου ανάπτυξής της, η εταιρεία βασίζεται στο εξής τρίπτυχο:
1. Διεύρυνση του δικτύου φυσικών καταστημάτων
2. Ενίσχυση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ekiosky’s
3. Ενδυνάμωση του καναλιού διανομών
Η ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων υποστηρίζεται από τη σύνδεσή τους με την ηλεκτρονική πλατφόρμα ekiosky’s καθώς και από τη διανομή προϊόντων κατ΄ οίκoν, δημιουργώντας ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα τόσο για την εταιρεία όσο και για τους καταναλωτές, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους με τρεις τρόπους: από το φυσικό κατάστημα, από την ηλεκτρονική πλατφόρμα αλλά και τηλεφωνικά, με διευρυμένο ωράριο, έως τις 23:00, καθημερινά αλλά και τις Κυριακές.
Σημειώνεται ότι η πλατφόρμα ekiosky’s, ξεπέρασε σε ένα χρόνο από την έναρξη λειτουργίας της, τον στόχο των 300.000 παραγγελιών και των 2 εκατομμυρίων επισκεπτών, έχοντας στη διάθεση των καταναλωτών πάνω από 1000 κωδικούς για τα μικροψώνια τους που οφείλεται τόσο στη γενικότερη τάση απομακρυσμένων αγορών λόγω και της πανδημίας, όσο και στη δυνατότητα που παρέχεται στον καταναλωτή για διανομή κατ’ οίκον, μέσα σε λίγα λεπτά από την παραγγελία.
Με τον συνδυασμό του φυσικού καταστήματος με το ηλεκτρονικό, η Kiosky’s είναι η μοναδική εταιρεία που καλύπτει ήδη, σε επίπεδο διανομής προϊόντων μικρής λιανικής, περισσότερο από το 90% της γεωγραφίας της Αττικής.
Η εταιρεία διαθέτει σήμερα 57 καταστήματα στην Αττική, ενώ τους τελευταίους μήνες ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τα πρώτα Κiosky`s Convenience Stores στη Θεσσαλονίκη, τον Πύργο Ηλείας, τη Λαμία και τη Σύρο.
Το στρατηγικό πλάνο της εταιρείας προβλέπει την επέκταση του δικτύου της και σε άλλες πόλεις, με στόχο τη λειτουργία 100 καταστημάτων, μέχρι το τέλος του έτους, με τη δημιουργία τόσο ιδιόκτητων καταστημάτων όσο και με τη μέθοδο franchise.
«Η ανάπτυξή μας τα τελευταία χρόνια, μας δίνει τη δυνατότητα να κατακτήσουμε νέες προκλήσεις, όπως η επέκταση του δικτύου μας και ο πραγματικός συνδυασμός φυσικού και ηλεκτρονικού καταστήματος.
Σε μια αγορά με μεγάλη κινητικότητα, έχουμε καταφέρει να υλοποιούμε μια στρατηγική που δείχνει το δρόμο για τη λιανική των επόμενων χρόνων. Έχουμε παρουσία σε όλη την αλυσίδα της αγοράς, από τα logistics και τη διανομή μέχρι την πώληση των προϊόντων και από το φυσικό κατάστημα, στο ηλεκτρονικό κατάστημα και στην κατ’ οίκον διανομή.
Βρισκόμαστε ένα βήμα μπροστά από την ανάπτυξη της αγοράς, η οποία διευρύνεται με νέους παίχτες και στόχος μας είναι να παραμείνουμε πρωτοπόροι, με τη δημιουργία δική μας τεχνολογίας για την ακόμη καλύτερη εμπειρία του καταναλωτή”, σημειώνει ο Γιώργος Μούχαλης, Πρόεδρος της εταιρείας.