ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Απίστευτες εικόνες στα σούπερ μάρκετ: Δεν πιστεύουν στα μάτια τους οι επιχειρηματίες

Σούπερ μάρκετ: Πώς οι καταναλωτές άλλαξαν συνήθειες. Γιατί την κατακόρυφη αύξηση κερδών το 2020 διαδέχεται η πτώση. Εκνευρισμός των καταναλωτών για τις συνεχείς αυξήσεις τιμών σε όλα τα προϊόντα. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Στις 4 Ιουνίου το περιοδικό The New Yorker δημοσίευσε ένα άρθρο για την απροσδόκητη ομορφιά των COVID μαλλιών και την απόφαση κάποιων γυναικών να τα αφήσουν στο φυσικό τους χρώμα.

Αν και δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι αυτό αποτελεί τάση στις ΗΠΑ, πόσο μάλλον στην Ελλάδα, οι αναλυτές λένε με περισσότερη σιγουριά ότι η πανδημία, τα lockdowns αλλά και το τρέχον κύμα ανατιμήσεων, έχει αλλάξει το καταναλωτικό μοντέλο.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της IRI Hellas κ. Παναγιώτη Μπορετό, ο Έλληνας προσπαθεί να καταναλώνει λιγότερο και εντός σπιτιού ενώ εκτίμησε ότι θα μείνουν, εντός σπιτιού, και κάποιες συνήθειες όπως η βαφή των μαλλιών, η διασκέδαση, όπως είναι η συνδρομητική τηλεόραση, το φαγητό και το ποτό. Όπως είπε, μιλώντας στην Foodexpo, “ο κόσμος εδώ και 1,5 χρόνο έχει συνηθίσει να παραμένει στο σπίτι, φοβάται και προβληματίζεται”.

Επικαλούμενος έρευνες που έχει “τρέξει” η IRI σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και στις ΗΠΑ, ανέφερε πως μετά τους εμβολιασμούς και κυρίως από το 2022 οι καταναλωτές θα βγαίνουν σιγά – σιγά σε μικρά groups και θα καταναλώνουν περισσότερο εκτός σπιτιού.

Παρά όμως το γεγονός ότι ο καταναλωτής παραμένει κυρίως εντός σπιτιού και λόγω της τηλεργασίας, η κατανάλωση από τα σούπερ μάρκετ δεν έχει αυξηθεί. Αντιθέτως ο Μάιος ήταν ο χειρότερος μήνας της τελευταίας διετίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ υποχώρησαν κατά 6% σε σχέση με πέρυσι ενώ ήταν κάτω και από τον Μάιο του 2019.

Αυτό συνδέεται αφ ενός με το γεγονός ότι κάποιος τζίρος έχει μετακινηθεί εκτός σούπερ μάρκετ πχ στην εστίασης αλλά και με τη συγκράτηση των αγορών λόγω της ανησυχίας των καταναλωτών για την οικονομία της χώρας, το διαθέσιμο εισόδημα της οικογένειας τους και τις ανατιμήσεις.

Για το σύνολο της χρονιάς, η IRI αναμένει απώλειες 2% σε σχέση με το 2020, ενώ αν το πρόγραμμα των εμβολιασμών επιταχυνθεί και δεν ξαναμπεί η χώρα σε νέο lockdown η υποχώρηση μπορεί να αγγίξει το 4-5%.

Σε ό,τι αφορά στο e-commerce, όπως είπε ο κ. Μπορέτος, έχει αρχίσει σιγά – σιγά και ξεφουσκώνει και να καταγράφει απώλειες 35-40%.

Σούπερ μάρκετ: Σε αυτά τα προϊόντα αυξήθηκαν οι τιμές

Αυξήθηκε στο 0,1% ο πληθωρισμός τον Μάιο. Πτώση 1,2% για τον Εναρμονισμένο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή. Ποια προϊόντα κατέγραψαν την μεγαλύτερη αύξηση. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Αύξηση του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) σημειώθηκε τον Μάιο καθώς ενισχύθηκε σε ετήσια βάση κατά 0,1% έναντι μείωσης 1,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2020 με το 2019.

Οπως αναφέρει η ΕΛΣΤΑΤ, Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Μάιο 2021, σε σύγκριση με τον Απρίλιο 2021, παρουσίασε μείωση 0,4% έναντι μείωσης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2020 – Μαΐου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2019 – Μαΐου 2020, παρουσίασε μείωση 1,5% έναντι μείωσης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2019 – Μαΐου 2020 με το δωδεκάμηνο Ιουνίου 2018 – Μαΐου 2019.

Σούπερ μάρκετ: Πού καταγράφονται αυξήσεις τιμών

Η μείωση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,4% τον μήνα Μάιο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

  • 10,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω του θερινού δεκαήμερου εκπτώσεων.
  • 0,3% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 0,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, ελαιόλαδο, νωπά φρούτα, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: νωπά ψάρια, νωπά λαχανικά.
  • 0,3% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 0,1% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο.
  • 0,6% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
  • 0,5% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας

Σούπερ μάρκετ: Εναρμονισμένος Δείκτης – Ετήσια μείωση 1,2%

Η εξέλιξη του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Μαΐου 2021 (έτος αναφοράς 2015=100,0) έχει ως εξής: Ο ΕνΔΤΚ του μηνός Μαΐου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2020, παρουσίασε μείωση 1,2% έναντι μείωσης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2020 με το 2019 (Πίνακες 1,2).

Ο ΕνΔΤΚ κατά τον μήνα Μάιο 2021, σε σύγκριση με τον Απρίλιο 2021, παρουσίασε μείωση 0,3% έναντι μείωσης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους (Πίνακας 2).

Ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2020 – Μαΐου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2019 – Μαΐου 2020, παρουσίασε μείωση 2,0% έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2019 – Μαΐου 2020 με το δωδεκάμηνο Ιουνίου 2018 – Μαΐου 2019.

Σούπερ μάρκετ: Τεράστια κλοπή σε βάρος μας στα ταμεία

Μπροστά σε αυξήσεις που προκαλούν σοκ ήρθαν οι καταναλωτές, καθώς τα προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ φτάνουν (και ξεπερνούν) στο 17% πάνω από την τιμή τους!

Το ράλι που καταγράφεται εδώ και λίγους μήνες στις πρώτες ύλες και στο μεταφορικό κόστος σε παγκόσμιο επίπεδο πέρασε και την πόρτα της χώρας μας, με τις πρώτες μεγάλες αυξήσεις τιμών να έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων, από τα τρόφιμα και τα καταναλωτικά είδη μέχρι τα οικοδομικά υλικά και τις ζωοτροφές (έως και 40%).

Το φαινόμενο αναμένεται να ενταθεί το επόμενο διάστημα καθώς πληροφορίες αναφέρουν πως έχουν δρομολογηθεί σημαντικές ανατιμήσεις που θα αποτυπωθούν άμεσα στα ράφια των σουπερμάρκετ.

Χοιρινό κρέας (έως 17%), εισαγόμενα τυριά, έλαια (όλων των ειδών πάνω από 5%), όσπρια (έως 8%), ζάχαρη, βρεφικά γάλατα, μαγιονέζες, είδη βρεφικής φροντίδας (πάνω από 6%), αρωματικά χώρου αλλά και πολλά ακόμη προϊόντα ετοιμάζονται να πάρουν την… ανιούσα, πιέζοντας περαιτέρω το καλάθι της νοικοκυράς.

Ανάλογες πιέσεις ασκούνται και σε άλλες κατηγορίες, με ειδικούς και αναλυτές να εμφανίζονται ανήσυχοι για την τροπή που μπορεί να πάρουν τα πράγματα, δεδομένου ότι οι αντοχές των προμηθευτών για απορρόφηση του επιπλέον κόστους είναι περιορισμένες. Ενδεικτική είναι η περίπτωση των λιπασμάτων, τα οποία έχουν ανέβει ήδη από 20% έως 30%.

Εμποροι του κλάδου αναφέρουν πως λαμβάνουν μηνύματα από τους μεγάλους προμηθευτές πως δεν αναμένεται υποχώρηση των τιμών από αυτά τα επίπεδα για το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους.

Η ανοδική τάση καταγράφεται και στους δείκτες της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ), όπως οι δείκτες τιμών εκροών αγροτικής παραγωγής, δηλαδή οι τιμές διάθεσης των προϊόντων. Για παράδειγμα, ο δείκτης φυτικής παραγωγής παρουσιάζει αύξηση τον Μάρτιο κατά 6,1% σε σχέση με το 2020 και ο δείκτης ζωικής παραγωγής κατά 0,6% σε σχέση με το 2020.

Το θέμα παρακολουθεί στενά η κυβέρνηση, με αρμόδιες πηγές να μην κρύβουν τον προβληματισμό τους για τον εισαγόμενο πληθωρισμό και το πώς αυτός θα μπορούσε να επηρεάσει την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.

Μια γενικευμένη ακρίβεια μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά στην αναθέρμανση της κατανάλωσης, η οποία αποτελεί βασικό ζητούμενο για να πάρει μπροστά η ελληνική οικονομία στη μετά Covid-19 εποχή.

Σούπερ μάρκετ: Σήκωσαν τα… χέρια ψηλά οι επιχειρήσεις!

Οι επιχειρήσεις από την πλευρά τους πάντως φαίνεται πως προσπαθούν στο μέτρο των δυνατοτήτων τους να συγκρατήσουν τις τιμές και να αποτρέψουν οποιαδήποτε μετακύλισή τους στον τελικό καταναλωτή.

Πράγμα που δεν είναι πάντοτε εύκολο καθώς εξαρτάται από την επιβάρυνση που υφίστανται.

Υπάρχει μεγάλη ανησυχία πού θα οδηγήσει αυτή η κατάσταση…

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι επικεφαλής μεγάλων βιομηχανιών τροφίμων αλλά και της εστίασης, οι οποίοι επισημαίνουν πως παρατηρούνται ανοδικές τάσεις σε ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής, από το γάλα και το άζωτο μέχρι τα υλικά συσκευασίας και τα πλαστικά.

Ο επιχειρηματικός κόσμος επιμένει πως μια αποκλιμάκωση της φορολογίας θα μπορούσε να δώσει λύση στο πρόβλημα που αρχίζει και δείχνει τα δόντια του.

Η μείωση του ΦΠΑ εκτιμάται πως θα μπορούσε να οδηγήσει σε συγκράτηση των τιμών, οδηγώντας παράλληλα σε τόνωση της ζήτησης και κατ’ επέκταση σε ενδυνάμωση των δημόσιων εσόδων.

Είναι κάτι που, όπως λένε άνθρωποι της αγοράς, έχει δουλέψει στο παρελθόν και μπορεί να αποδειχθεί λειτουργικό και τώρα.

Οι πληθωριστικές πιέσεις πάντως δεν εξαιρούν κανένα, ακόμη και εύρωστες οικονομίες, όπως η γερμανική.

Ο πληθωρισμός στη Γερμανία παρουσίασε ρεκόρ δεκαετίας τον περασμένο μήνα (Μάιος), σκαρφαλώνοντας στο 2,5%, με τους ειδικούς να τον αποδίδουν στην αύξηση των τιμών πετρελαίου, του φυσικού αερίου, των αγαθών, αλλά και της παροχής υπηρεσιών.

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου της Γερμανικής Οικονομίας Μίχαελ Χίτερ, μιλώντας στον γερμανικό ραδιοσταθμό DLF, έσπευσε να καθησυχάσει την αγορά, διατυπώνοντας την εκτίμηση ότι η εκτίναξη του πληθωρισμού είναι παροδικό φαινόμενο και οφείλεται στις επιπτώσεις της πανδημίας.

«Ποτέ στο παρελθόν, αν εξαιρέσουμε τις περιόδους πολέμου, δεν είχαμε πλήρη διακοπή της παραγωγής, διακοπές στις εφοδιαστικές αλυσίδες και κλείσιμο των συνόρων. Η οικονομία δεν μπορεί τώρα να επανέλθει από τη μια μέρα στην άλλη σαν να μη συνέβη τίποτα» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Σούπερ μάρκετ: Παγκόσμιο φαινόμενο το ράλι τιμών

Σύμφωνα με μετρήσεις του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών αυξήσεις παρατηρήθηκαν και σε άλλα είδη όπως η φέτα, το γιαούρτι, τα αυγά. Ωστόσο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το συνολικό ποσοστό αύξησης στον οικογενειακό προϋπολογισμό συγκρατήθηκε στο 0,7%, καθώς εξισορροπήθηκε από προϊόντα σε προσφορά.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ, Κωνσταντίνος Μαχαίρας, στον enikos.gr «οι ανατιμήσεις αφορούν σε ολόκληρη την Ευρώπη καθώς ανεβαίνουν οι πρώτες ύλες». Σύμφωνα με τον ίδιο, έχουμε «μεσοσταθμικές αυξήσεις 5%-6% εφέτος και το λιανεμπόριο έως τώρα έχει απορροφήσει ένα 4% και στην τελική τιμή του προϊόντος έχει… περάσει ένα 2%. Με το που άνοιξαν έξω οι αγορές, ήρθαν και οι ανατιμήσεις. Είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο και όχι ελληνικό».

Ο Γιώργος Λεχουρίτης, πρόεδρος του ΙΝΚΑ, βλέπει ωστόσο πιο μόνιμα χαρακτηριστικά στις ανατιμήσεις, οι οποίες όπως είπε ξεκίνησαν από τον Ιανουάριο.

Όπως είπε σε συνέντευξή του στο OPEN το μπαράζ ανατιμήσεων παρατηρείται σχεδόν σε όλα τα προϊόντα από τα μακαρόνια και όσπρια μέχρι το λάδι και το ρύζι. Μάλιστα, επεσήμανε ότι οι ανατιμήσεις είναι μεγάλες εάν αναλογιστεί κανείς δεν υπάρχει καμιά αύξηση στις αποδοχές των εργαζομένων και στις συντάξεις.

Στο ερώτημα εάν συνδέονται οι ανατιμήσεις με το κύμα της πανδημίας ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ σημείωσε ότι δεν υπάρχει καμιά συσχέτιση της πανδημίας με τις αυξήσεις στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα και στα προϊόντα που φτάνουν στα ράφια του σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΙΝΚΑ, «αυτό που επικαλούνται για παράδειγμα οι πωλητές λαϊκών αγορών ότι πήγαιναν κάθε 15 ημέρες και ότι μειώθηκαν οι πάγκοι, γι’ αυτό και αυξήθηκαν οι τιμές, δεν ισχύει για τα σούπερ μάρκετ, καθώς αυτά δεν έκλεισαν καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας.

Όταν θέλουμε να δικαιολογήσουμε τις αυξημένες τιμές προϊόντων, βρίσκουμε δικαιολογίες. Θεωρούμε λοιπόν ως ΙΝΚΑ ότι πολλές επιχειρήσεις βρίσκουν δικαιολογίες για να αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων. Η αύξηση των τιμών πρώτων υλών επηρεάζει τις τελικές τιμές αλλά δεν δικαιολογούνται τέτοιου είδους αυξήσεις.

Παράλληλα ενώ μειώθηκε ο ΦΠΑ από το 24% στο 13% θα περιμέναμε και γενικότερη μείωση τιμών στα προϊόντα, ωστόσο αυτές δεν μειώθηκαν, παρέμειναν σταθερές ή ίσως και να αυξήθηκαν σε ορισμένες περιπτώσεις».

Την ίδια στιγμή ο πλανήτης βιώνει μία οξεία επισιτιστική κρίση. Συγκεκριμένα, σχεδόν 20 εκατ. επιπλέον άνθρωποι προστέθηκαν στους πληγέντες των επισιτιστικών κρίσεων στη διάρκεια της περσινής χρονιάς, ενώ οι προοπτικές για το άμεσο μέλλον φαντάζουν εξίσου δυσοίωνες, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Δίκτυο Κατά των Επισιτιστικών Κρίσεων (GNAFC).

Σούπερ μάρκετ: Για όλα φταίει το κριθάρι;

Με τις παγκόσμιες τιμές τροφίμων να είναι στα υψηλότερα επίπεδά τους από τα μέσα του 2014, αυτή η νέα αύξηση των τιμών των σιτηρών έχει προκαλέσει ανησυχία, καθώς αναμένεται να επηρεάσει τις τιμές και σε άλλα προϊόντα – από το ψωμί και τη ζύμη πίτσας μέχρι το κρέας και τα αναψυκτικά.

Οι υψηλές τιμές στις πρώτες ύλες έχουν συνέπειες για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, απειλώντας μια παγκόσμια οικονομία η οποία προσπαθεί να αναρρώσει από τη ζημία της πανδημίας του κοροναϊού. Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα φέρνει μεγαλύτερες δυσκολίες στις οικογένειες οι οποίες παλεύουν ήδη με την οικονομική πίεση από την απώλεια του εισοδήματος ή των θέσεων εργασίας τους.

«Υπάρχει μια ολοένα και αυξανόμενη δύναμη πίσω από τις τιμές παγκοσμίως», αναφέρει ο Abdolreza Abbassian, οικονομολόγος της Διεθνής Οργάνωσης Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ. «Φαίνεται μάλιστα ότι οι τιμές δεν θα μείνουν σε αυτά τα επίπεδα, αλλά θα αυξηθούν. Έχουμε πολλές δυσκολίες μπροστά μας».

Οι αναδυόμενες οικονομίες, σε κάποιες περιπτώσεις ήδη υπό πίεση από αδύναμα νομίσματα, είναι ιδιαίτερα ευάλωτες γιατί ο κύριος όγκος των εξόδων τους είναι για τα τρόφιμα. Για τις πιο φτωχές και συχνά πολιτικά ασταθείς χώρες, η αύξηση των τιμών στις πρώτες ύλες απειλεί να αυξήσει την πείνα παγκοσμίως.

«Η ασταμάτητη αύξηση στις τιμές διογκώνει τη φτώχεια, οδηγώντας εκατομμύρια ανθρώπους στην πείνα και την απελπισία», είπε ο Κρις Νικόι, επικεφαλής για τη Δυτική Αφρική στο Παγκόσμιο Πρόγραμμα Σίτισης. «Εκατομμύρια φτωχές οικογένειες, που ήδη παλεύουν για την επιβίωσή τους, δεν θα μπορούν να εξασφαλίσουν ένα βασικό γεύμα».

Η πρόσφατη αύξηση στις τιμές των σιτηρών ακολουθεί μήνες κερδών από τη ζήτηση για εισαγωγές από την Κίνα. Οι τιμές του καλαμποκιού διπλασιάστηκαν τον τελευταίο χρόνο, ενώ η σόγια αυξήθηκε περίπου στο 80% και το σιτάρι 30%.

Με τις αγορές από την Κίνα να συνεχίζονται και μια σειρά από ακραία καιρικά φαινόμενα να απειλούν τα σιτηρά στη Βραζιλία και τις ΗΠΑ, δεν φαίνεται να υπάρχει ανάπαυλα. Οι αναλυτές όλοι βλέπουν ένα ρίσκο αυξημένων τιμών, οι οποίες θα διαφέρουν από αγορά σε αγορά.

Οι συνέπειες στα ράφια των σούπερ μάρκετ ήδη φαίνονται από την αύξηση της τιμής της τορτίγιας στο Μεξικό, του μοσχαριού στη Βραζιλία και του φοινικέλαιου στη Μιανμάρ. Στις ΗΠΑ, έχει ακριβύνει το μπέικον και άλλα κρεατικά.

«Γενικά ο κόσμος βλέπει τον πληθωρισμό αυτό να συνεχίζεται», σχολιάζει ο Τόσιν Τζακ, αναλυτής για τη Mintec, η οποία ελέγχει τις τιμές εμπορευμάτων. «Αυτό θα συνεχιστεί για αρκετό καιρό και θα επηρεάσει τα καταναλωτικά προϊόντα».

Η απειλή του πληθωρισμού τροφίμων κάνει τις κυβερνήσεις νευρικές. Η Ρωσία, ένας από τους κορυφαίους εξαγωγείς σιτηρών στον κόσμο, διέταξε το πάγωμα σε ορισμένες τιμές λιανικής, λαμβάνοντας παράλληλα μέτρα για τον περιορισμό των εξαγωγών. Η Βολιβία έχει απαγορεύσει προσωρινά τις εξαγωγές βοείου κρέατος για να διασφαλίσει τον εφοδιασμό στο σπίτι και να ελεγχθούν οι τιμές.

Γενικά, οι τιμές των τροφίμων παγκοσμίων αυξάνονται εδώ και 10 συνεχόμενους μήνες, το μεγαλύτερο ράλι τιμών εδώ και μια δεκαετία, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη. Η αύξηση αυτή ξυπνά μνήμες από το 2008 και το 2011, όταν διαδηλώσεις για τα τρόφιμα είχαν ξεσπάσει σε περισσότερα από 30 έθνη στην Αφρική, την Ασία και τη Μέση Ανατολή, υποδαυλισμένες από την πολιτική ένταση της Αραβικής Άνοιξης.

Σωτήρης Παπαδόπουλος

Ο Σωτήρης Παπαδόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, με ειδίκευση σε θέματα οικονομίας, κοινωνίας και επιχειρηματικότητας. Έχει πολυετή εμπειρία στη δημοσιογραφία και επικεντρώνεται στην ανάλυση οικονομικών τάσεων και ειδήσεων, βοηθώντας τους αναγνώστες να κατανοούν τις εξελίξεις και να παίρνουν ενημερωμένες αποφάσεις. Με την ακρίβεια και την αμεσότητα που χαρακτηρίζουν τα άρθρα του, ο Σωτήρης Παπαδόπουλος έχει καταξιωθεί ως αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης στο χώρο της ελληνικής ψηφιακής δημοσιογραφίας.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago