Σούπερ μάρκετ: Έτσι μας κλέβουν – Δείτε τι κάνουν με τις τιμές στα ράφια

Σούπερ μάρκετ: Εφιάλτης για χιλιάδες καταναλωτές είναι η ακρίβεια των τιμών σε πολλά προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ, με τους περισσότερους εξ αυτών να αναγκάζονται να αγοράζουν τα απολύτως απαραίτητα, παρά τις προσπάθειες ώστε οι τιμές να συγκρατηθούν σε προσιτά επίπεδα και να μην καταγράψουν ράλι ανόδου.

Την ίδια ώρα, δεκάδες προϊόντα, παρά το γεγονός ότι εντάσσονται στο «ταμπελάκι» μείωσης τιμής, παρουσιάζουν, σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε ο τηλεοπτικός σταθμός Mega, αυξήσεις.

Συγκεκριμένα:

Γιαούρτι στραγγιστό 1 κιλό (πλήρες ή 1,5% λιπαρά): Τετάρτη (20/11) 3,05€, Πέμπτη (21/11) 3,99€ (+ 94 λεπτά)
Μακαρόνια: Τετάρτη (20/11) 0,83€, Πέμπτη (21/11) 0,88€ (+ 5 λεπτά)
Μαλακτικό 52 πλύσεις: (24/10) 3,38€, (20/11) 3,39€
Γκοφρέτα με σοκολάτα: (13/11) 0,38€, (20/11) 0,48€
Φρυγανιές χωριάτικες σταρένιες (240γρ.): (26/10) 1,67€, (20/11) 1,95€

Σούπερ μάρκετ: Ταμεία… τέλος – Πώς θα κάνουμε τις πληρωμές

Ο κλάδος των σουπερ μάρκετ στην Ελλάδα βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε μια περίοδο δυναμικών αλλαγών, με την εστίαση σε καταστήματα μικρότερου μεγέθους και την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών.

Κύριο χαρακτηριστικό είναι τα αυτόματα ταμεία εξυπηρέτησης. Αυτή η στροφή έρχεται ως απάντηση στη ζήτηση για ταχύτερη, πιο άνετη και ασφαλή αγοραστική εμπειρία.

Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ επενδύουν σε αυτόματα ταμεία παρέχοντας στους πελάτες δυνατότητα αυτοεξυπηρέτησης.

Αν στο παρελθόν οι επιχειρήσεις έδιναν προτεραιότητα στα μεγάλα υπερκαταστήματα, σήμερα αναζητούν πιο φιλόξενα, ευέλικτα καταστήματα που μπορούν να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές χωρίς να επιβαρύνουν τον χώρο.

Η πρακτική αυτή ξεκίνησε από μεγάλες πολυεθνικές αλυσίδες και πλέον επεκτείνεται ταχύτατα και στα ελληνικά σουπερμάρκετ.

Ενδεικτικά, η αλυσίδα Lidl έχει ως στόχο να διαθέτει αυτόματα ταμεία σε όλα της τα καταστήματα έως το 2026, ενώ η ΑΒ Βασιλόπουλος και η METRO (My Market) τοποθετούν αντίστοιχα ταμεία σε νέα και υφιστάμενα καταστήματά τους.

Παράλληλα, η Μασούτης εισήγαγε το μέτρο αυτό πριν από δύο χρόνια, ενώ και άλλες αλυσίδες ακολουθούν την ίδια λογική.

Ωστόσο, τα στελέχη των επιχειρήσεων επισημαίνουν πως στόχος δεν είναι η πλήρης αντικατάσταση του ανθρώπινου προσωπικού στα ταμεία, καθώς η προσωπική επαφή με τους πελάτες είναι ουσιαστική για τη δημιουργία πιστής πελατειακής βάσης.

Ετσι, τα αυτόματα ταμεία λειτουργούν επικουρικά, διατηρώντας το ανθρώπινο στοιχείο στην εξυπηρέτηση.Τα δεδομένα του κλάδου καταδεικνύουν την αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών για καταστήματα μικρότερου μεγέθους (έως 400 τ.μ.), τα οποία καταγράφουν την υψηλότερη ανάπτυξη (+5,8%) σε σύγκριση με τα υπερμάρκετ (+3,9%).

Οι μεγάλες αλυσίδες που ακολουθούν την πρακτική franchise θεωρούν τα μικρά καταστήματα πιο ευέλικτα και αποδοτικά, καθιστώντας τα ιδανική επιλογή για την επέκτασή τους.Η ανάπτυξη του κλάδου αποτυπώνεται και σε οικονομικό επίπεδο, με τον κύκλο εργασιών των σουπερμάρκετ στο εννεάμηνο του 2024 να ανέρχεται στα 7,02 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 (6,81 δισ. ευρώ), σύμφωνα με στοιχεία της Circana.

Παράλληλα, οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 5,2%, με μερίδιο αγοράς 26,7%, ενώ τα επώνυμα προϊόντα αυξήθηκαν κατά 2,3%, με μερίδιο αγοράς 73,3%.

Ειδικά στον τομέα των τροφίμων, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρουσίασαν άνοδο, καταλαμβάνοντας μερίδιο 27,4%, έναντι 26,6% το 2023.

Στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και στα απορρυπαντικά, ωστόσο, παρατηρήθηκε μικρή μείωση του μεριδίου, ως αποτέλεσμα των προωθητικών προσφορών από πλευράς βιομηχανίας.

Η στροφή του εγχώριου λιανεμπορίου προς τα μικρότερα καταστήματα και στην τεχνολογία δεν αποτελεί απλώς απόκριση στις νέες καταναλωτικές συνήθειες, αλλά και μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της καταναλωτικής εμπειρίας.

Με την υιοθέτηση καινοτόμων λύσεων, οι ελληνικές αλυσίδες σουπερμάρκετ προσπαθούν να προσαρμοστούν σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον και να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους στον κλάδο.

Σούπερ μάρκετ: Γίγαντας εισβάλλει στην ελληνική αγορά – Γονατίζει Βασιλόπουλο, Σκλαβενίτη

Νέα καταστήματα ανοίγει στην Ελλάδα η Svetofor, η μεγαλύτερη αλυσίδα discount στη Ρωσία, η οποία εισήλθε στην εγχώρια αγορά το 2022, υπό το brand Mere.

Ωστόσο η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία δημιούργησε προβλήματα στην επέκταση του δικτύου της εταιρείας στην Ευρώπη, ενώ και στην Ελλάδα το πλάνο ανάπτυξης που είχε σχεδιαστεί πάγωσε. Τώρα ωστόσο φαίνεται ότι ο Ρωσικός γίγαντας, ετοιμάζει αντεπίθεση με την επέκταση του δικτύου λιανικής πώλησης.

Η δυναμική επαναφορά της εταιρείας, βρέθηκε πάντως αντιμέτωποι με δημοσιεύματα που επιχείρησαν να την «σαμποτάρουν».

Αμεση ήταν πάντως η αντίδραση της εταιρείας, η οποία απειλεί με μηνύσεις σημειώνοντας για τα επίμαχα δημοσιεύματα θα ενημερωθεί άμεσα η αρμόδια αστυνομική διεύθυνση.

Ακολουθεί η ανακοίνωση της εταιρείας:

Αναφορικά με τις δημοσιεύσεις που αναπαράγονται στο διαδίκτυο με περίσσια επιπολαιότητα η εταιρεία TORG HELLAS ΙΚΕ ανακοινώνει ότι η προσπάθεια διασποράς ψευδών ειδήσεων, μέσω ανώνυμων καταχωρίσεων, με σκοπό την δημιουργία δυσμενούς εμπορικού και επιχειρησιακού κλίματος στην Ελληνική και διεθνή αγορά θα τύχει απαντήσεων δια

νομικών ενεργειών.

Ο όμιλος μας με περισσότερα από 1500 καταστήματα διεθνώς αποδεικνύει εμπράκτως, τα μεγέθη και την δύναμη του μέσω των αριθμών, οι οποίοι δεν επιδέχονται αμφισβήτησης.

Επιπλέον η πολιτική άμεσων πληρωμών προς τους προμηθευτές μας εν αντιθέσει με τις μακροχρόνιες πιστώσεις, και η λειτουργία μας χωρίς δανειακές εξαρτήσεις από τρίτους, αποτελούν ατράνταχτη απόδειξη της οικονομικής δύναμης που συνοδεύει το όραμά μας το οποίο μόλις ξεκίνησε να υλοποιείται και στην Ελλάδα.

Τονίζεται ότι για τα επίμαχα δημοσιεύματα θα ενημερωθεί άμεσα η αρμόδια αστυνομική διεύθυνση.

Τώρα σε ότι έχει να κάνει με το δίκτυο των νέων καταστημάτων, η αλυσίδα ετοιμάζει:

ΑΜΑΛΙΑΔΑ

H εταιρεία ανοίγει ένα νέο κατάστημα στην Αμαλιάδα, στην οδό Αντωνίου Πετραλιά. Για τη στελέχωσή του έχει αναρτήσει και αγγελία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναζητώντας ταμίες, υπαλλήλους αποθήκης και Διευθυντές καταστημάτων.

ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ

Επίσης, σε λίγο καιρό πρόκειται να ανοίξει ένα ακόμα σημείο στα Γιαννιτσά. Οι εργασίες για το συγκεκριμένο κατάστημα έχουν ήδη ξεκινήσει και με βάση τις πληροφορίες μας θα είναι κατάστημα λιανικής.

ΚΑΛΑΜΑΤΑ

Τέλος, σχεδιάζει το άνοιγμα καταστήματος στην Καλαμάτα, το οποίο συνεχίζει να στελεχώνει με νέο προσωπικό, καθώς αναζητά άτομα για τη διαχείριση της αποθήκης. Πρόκειται για καταστήματα μεγέθους γύρω στα 600 τ.μ.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Πρόσφατα η εταιρεία άνοιξε ένα νέο κατάστημα στον Εύοσμο, στην οδό Ακαδήμου 83, αποκτώντας και πάλι παρουσία στην Θεσσαλονίκη μετά τη βραχύβια λειτουργία του πρώτου της σημείου στον Λαγκαδά.

ΔΙΚΤΥΟ

Μέχρι στιγμής καταστήματα Mere λειτουργούν σε:

Εύοσμο Θεσσαλονίκης
Λάρισα
Κόρινθο
Τρίπολη

Σούπερ μάρκετ: Ξεκινούν να επιβάλλουν νέα χρέωση στους πελάτες – Πόσα θα μας παίρνουν

Μετά τον Σκλαβενίτη, από τις 5 Μαρτίου και ο Μασούτης ξεκινά να χρεώνει τις ηλεκτρονικές παραγγελίες και διανομές κατ’ οίκον, με βάση το κόστος της εκάστοτε παραγγελίας, ενώ από 90 ευρώ και πάνω, δεν θα υπάρχει κάποια χρέωση.

Ειδικότερα, το εν λόγω σούπερ μάρκετ θα χρεώνει 3,5 ευρώ για παραγγελίες από 20 έως 39,99 ευρώ και 2,5 ευρώ για παραγγελίες από 40 έως 89,99 ευρώ.

Επίσης, κατεβάζει στα 20 ευρώ το ελάχιστο όριο παραγγελίας, από 40 ευρώ που είναι μέχρι τώρα, καθώς αφενός δεν έκανε προσιτό το ηλεκτρονικό της κατάστημα για μικρότερες παραγγελίες και αφετέρου η ανυπαρξία οποιασδήποτε χρέωσης καθιστούσε το εν λόγω κανάλι πωλήσεων εξαιρετικά κοστοβόρο.

Παραμένει δωρεάν το click and collect, δηλαδή όταν ο καταναλωτής παραγγέλνει ηλεκτρονικά, αλλά επιλέγει να παραλάβει ο ίδιος την παραγγελία από το κατάστημα.

Υπενθυμίζεται ότι η Σκλαβενίτης επιβάλλει:

5,00 ευρώ για αγορές έως 30 ευρώ

2,50 ευρώ για αγορές από 30 ευρώ έως 100 ευρώ

Δωρεάν για αγορές από 100 ευρώ και άνω

Δεν υπάρχει ελάχιστο όριο παραγγελίας.

Πολιτική δωρεάν μεταφορικών μόνο για παραγγελίες πάνω από 100 ευρώ εφαρμόζει και το e-fresh.gr, με τα έξοδα αποστολής να κυμαίνονται από 2 έως 3 ευρώ, αναλόγως του ύψους της παραγγελίας.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος εφαρμόζει ελάχιστο όριο παραγγελίας τα 25 ευρώ και παρέχει δωρεάν διανομή για παραγγελίες πάνω από 45 ευρώ

Στο My Market στην Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο και Ιωάννινα οι χρεώσεις για μεταφορικά κυμαίνονται από 1,50€ έως 3,00€ για παραγγελίες από 40,01€ έως 90,00€. Για όλες τις παραγγελίες από 90,00€ και άνω τα μεταφορικά είναι ΔΩΡΕΑΝ. Στην υπόλοιπη Ελλάδα, για παραγγελίες από 40,01€ και άνω, 10€ μεταφορικά με μέγιστο ποσό παραγγελίας τα 300€. Εάν επιλέξετε ως τρόπο πληρωμής την “αντικαταβολή” υπάρχει μια επιπλέον χρέωση 3€.

Ο «Κρητικός» εφαρμόζει χρέωση ανεξαρτήτως ύψους παραγγελίας για την υπηρεσία Express Delivery, ενώ για τις απλές παραδόσεις χρέωση επιβάλλεται για παραγγελίες κάτω από 40 ευρώ.

Τέλος να σημειώσουμε ότι τα Lidl δεν διαθέτουν υπηρεσία παράδοσης κατ΄οίκον αφού εκτιμούν ότι θα αυξήσει το κόστος των προϊόντων τους.

Σούπερ μάρκετ: Μόνο αυτό θα λειτουργήσει Καθαρά Δευτέρα

Αλλαγές στο ωράριο λειτουργίας του LIDL είναι έτοιμη να ανακοινώσει η διοίκηση του μεγάλου super market.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα καταστήματα σούπερ μάρκετ πανελλαδικά θα ανοίγουν ένα τέταρτο νωρίτερα από τον ανταγωνισμό και συγκεκριμένα στις 07:45.

Παράλληλα, θα ανακοινωθεί άνοιγμα των καταστημάτων και ανήμερα της Καθαράς Δευτέρας 18 Μαρτίου. Μένει να φανεί αν θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι παίκτες μεγάλων σούπερ μάρκετ σε ανάλογη κίνηση.

Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι πέρσι ανήμερα της Καθαράς Δευτέρας είχαν ανοίξει πολλά καταστήματα my Market.

Παράλληλα, όπως αποκάλυψε η στήλη «Πληροφοριοδότης» το εν λόγω σούπερ μάρκετ προχωρά σε νέα αύξηση μισθών. H Γερμανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ προχωρά στη χορήγηση μισθολογικών αυξήσεων και επιπρόσθετων παροχών συνολικού ύψους 7 εκατ. ευρώ με στόχο την ενίσχυση του εισοδήματος της ομάδας της.

Μετά την αύξηση του κατώτατου μεικτού μισθού στα 1.000€ που προχώρησε η εταιρεία από 1η Δεκεμβρίου του 2023, η ενίσχυση των 7 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβάνει και την καθιέρωση από 1η Μαρτίου 2024 του κατώτατου μισθού για τους ανθρώπους των καταστημάτων στα 1.050€ για τους άγαμους και 1.200€ για τους έγγαμους.

Η νέα μισθολογική πολιτική για τα καταστήματα έρχεται να προστεθεί σε ένα γενικότερο ανταγωνιστικό πακέτο αμοιβών και παροχών που προσφέρει η εταιρεία στους πάνω από 6.700 ανθρώπους της.

Σούπερ μάρκετ: Θρίλερ με τα… καρότσια – Τι έχει συμβεί

Πρόκειται για ένα σχεδόν αναπόφευκτο σενάριο: μπαίνεις σε ένα κατάστημα για να πάρεις μερικά απαραίτητα και σπρώχνεις, σηκώνεις και/ή σέρνεις το καρότσι σου στον διάδρομο καθώς συνήθως οι τροχοί κολλάνε, κάνουν θόρυβο ή στρίβουν στην αντίθετη πορεία.

Ένας αστικός μύθος που κυκλοφορεί εδώ και χρόνια υποστηρίζει ότι οι έμποροι λιανικής σκόπιμα κάνουν τα καρότσια δυσκίνητα ώστε να επιβραδύνουν την πορεία των καταναλωτών μεταξύτων διαδρόμων, ελπίζοντας να στρέψουν την προσοχή σε περισσότερα εμπορεύματα.

Ωστόσο, η πραγματικότητα φαίνεται ότι είναι διαφορετική: οι διαβόητες προβληματικές ρόδες δημιουργούνται στην πραγματικότητα από το επαναλαμβανόμενο χτύπημα στο οποίο συχνά υπόκεινται τα καροτσάκια, εξήγησε ο Alex Poulos.

Ο Poulos είναι ο διευθυντής πωλήσεων της RW Rogers, η οποία προμηθεύει χιλιάδες καροτσάκια αγορών σε εταιρείες όπως η Whole Foods, η Tractor Supply Company και η Meijer.

Με την πάροδο του χρόνου, τραβώντας τα καρότσια μέσα από ανώμαλους χώρους στάθμευσης, σπρώχνοντάς τα μέσα και έξω από το κατάστημα και αναγκάζοντάς τα να ανεβοκατεβαίνουν στο κράσπεδο παραμορφώνει την πλάκα τροχίσκου, το μεταλλικό κομμάτι που στερεώνει τον μηχανισμό του τροχού στο σώμα του καροτσιού, υπογράμμισε με δηλώσεις του στο CNN.

«Εάν αυτή η πλάκα τροχίσκου στρίψει λίγο, μπορεί να σηκώσει τον τροχό προς τα πάνω και τότε και οι δύο τροχοί δεν αγγίζουν το έδαφος ταυτόχρονα», τόνισε.

Σε έναν τέλειο κόσμο όπου τα καροτσάκια χειρίζονταν ήπια και χρησιμοποιούνται μόνο σε εσωτερικούς χώρους, ο τυπικός τροχός από πολυουρεθάνη των πέντε ιντσών θα μπορούσε να διαρκέσει από έξι έως οκτώ χρόνια, δήλωσε από την πλευρά του ο Alvar Diaz, αντιπρόεδρος πωλήσεων και μάρκετινγκ στην εταιρεία κατασκευής τροχών P&H Casters.

Σε ένα περιβάλλον καταστημάτων 24/7, είναι πιο πιθανό να διαρκέσουν δύο ή τρία χρόνια, ενώ οι μεταλλικοί τροχοί διαρκούν περίπου πέντε.

Αλλά η αντικατάσταση του τροχού χωρίς να προσεχθούν τα παξιμάδια και τα μπουλόνια που συγκρατούν τα πάντα σημαίνει ότι ένας νέος τροχός μπορεί να ταλαντεύεται εξίσου με έναν παλαιότερο.

Οι καταναλωτές φέρουν μέρος της ευθύνης.

Τα καρότσια που εγκαταλείπονται έξω αφού οι ξεφορτώσουν τα ψώνια τους στο αυτοκίνητο βρίσκονται στο έλεος της υπερβολικής ζέστης, του χιονιού, του πάγου και του αλατιού στο δρόμο.

Αυτή η παρατεταμένη έκθεση μπορεί επίσης, να βλάψει το καρότσι και τους τροχούς του.

Για να καταπολεμηθεί αυτό, πολλοί λιανοπωλητές στην Ευρώπη, όπως η Aldi, η Tesco και η Lidl, έχουν κλειδαριές με νομίσματα στα καρότσια τους (αρκετά σύνηθες και στην Ελλάδα).