Σούπερ μάρκετ «έκπληξη» απειλεί να περάσει τον Σκλαβενίτη: Δείτε ποιο είναι

Μπορεί ο Σκλαβενίτης να είναι ασυναγώνιστος ανάμεσα στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, όμως, σιγά – σιγά μικρές αλυσίδες μπαίνουν σφήνα στον ανταγωνισμό. Διαβάστε ποιο είναι το ελληνικό σούπερ μάρκετ που έκανε την έκπληξη και ανεβαίνει συνεχώς level.

Ο Σκλαβενίτης είναι ο πρώτος των πρώτων

Η αλυσίδα Σκλαβενίτης παραμένει στην κορυφή της ελληνικής αγοράς, με διαφορά από τους άλλους μεγάλους παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου και διατηρώντας το θετικό τέμπο και κατά το τρέχον έτος. Ο όμιλος, που απασχολεί σήμερα πάνω από 39.000 εργαζόμενους, ενίσχυσε το δίκτυό του σε 537 καταστήματα και πέτυχε ανάπτυξη πάνω από τον μέσο ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς, που κινήθηκε κοντά σε διψήφιο ποσοστό το 2023.

Οι υπόλοιπες θέσεις

Mε τη δεύτερη θέση της κατάταξης «φλερτάρει» από την προηγούμενη χρονιά η Lidl Ελλάς η οποία επωφελείται από τη στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Δεδομένων των επενδύσεων που τρέχουν για την περαιτέρω αύξηση του δικτύου των περίπου 230 καταστημάτων, όπου απασχολούνται πάνω από 6.700 εργαζόμενοι, εκτιμάται ότι το 2023 αύξησε περαιτέρω το μέγεθός της, «απειλώντας» την ΑΒ Βασιλόπουλος, της οποίας ο τζίρος είναι σχεδόν «καθηλωμένος» στα περίπου 2 δισ. ευρώ, χωρίς να έχει καταφέρει να ξεπεράσει αυτήν την οροφή την τελευταία τριετία.

Στην επόμενη θέση της κατάταξης, σταθερός, ο όμιλος ΜΕΤΡΟ, με κύκλο εργασιών 1,6 εκατ. ευρώ το 2023, ενισχυμένος κατά 6% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. 

Την πεντάδα των ισχυρών παικτών συμπληρώνει η Διαμαντής Μασούτης, η μεγαλύτερη εταιρεία στη Βόρεια Ελλάδα, που επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς στην υπόλοιπη επικράτεια την τελευταία πενταετία, έχοντας περάσει πλέον τον πήχη του 1 δισ. ευρώ με όρους πωλήσεων. 

Στον προθάλαμο των μεγάλων φαίνεται να βρίσκεται η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, που έχει θέσει στόχο για το 2024 τα 800 εκατ. ευρώ τζίρο. Έπειτα από ένα μπαράζ εξαγορών, έκλεισε το 2023 με κύκλο εργασιών πάνω από 700 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη 41%, έχοντας προσθέσει τζίρο 206 εκατ. ευρώ και 63 νέα καταστήματα στο δίκτυό της. 

Ειδική περίπτωση είναι η ΠΕΝΤΕ ΑΕ, που αναπτύσσει την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Γαλαξίας, καθώς τα κέρδη της αναπτύσσονται με υψηλότερο ρυθμό από τον τζίρο της. Με δίκτυο 173 καταστημάτων, η εταιρεία έκλεισε το 2023 με κύκλο εργασιών 535,6 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 4,3%, κάτω από τον μέσο όρο της αγοράς, αλλά τα καθαρά κέρδη της ενισχύθηκαν κατά 8,52% στα 13,7 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία διαθέτει ισχυρό ταμείο, με διαθέσιμα 63,7 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 7,8%, ενώ λειτουργεί χωρίς χρέη στις τράπεζες.

Mε αύξηση τζίρου 7,5% έκλεισε το 2023 η Market In, της οποίας ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 400 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκε σε 403,3 εκατ. ευρώ, ευνοούμενος μεταξύ άλλων ενεργειών και από την προσθήκη νέων καταστημάτων. Σημειώνεται ότι τα καθαρά κέρδη της εταιρείας μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 43,44% το 2023 και ξεπέρασαν το 1,2 εκατ. ευρώ

Και τα σούπερ μάρκετ – έκπληξη

Στις δέκα μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα περιλαμβάνεται και η εκπτωτική Discount Markt, εδραιωμένη στη Βόρεια Ελλάδα, η οποία επεκτείνεται στην πρωτεύουσα, με κύκλο εργασιών που εκτιμάται στα 180 εκατ. ευρώ το 2023 και δίκτυο 90 καταστημάτων, ενώ ανερχόμενη δύναμη είναι η Carrefour, που αναπτύσσει από το 2022 η Retail & More, συμφερόντων Νίκου Βαρδινογιάννη, η οποία έχει βάλει στόχο τα 70 καταστήματα το 2024.

Τεράστιο «σκάνδαλο» με πασίγνωστο ελληνικό σούπερ μάρκετ: Δείτε ποιο είναι και τι έχει συμβεί

Σε θολά νερά το σούπερ μάρκετ Market In. Τι συμβαίνει; Τι βρήκε ο ορκωτός λογιστής;

Στη δίνη ενός… σκανδάλου φαίνεται πως βρίσκεται το πασίγνωστο ελληνικό σούπερ μάρκετ Market In. Η αλυσίδα κατάφερε να αυξήσει κατά 7,47% τις πωλήσεις της, στα 403,330 εκατ. ευρώ.

Την ίδια περίοδο, το μικτό κέρδος αυξήθηκε 4,41% και τα λοιπά έξοδα και ζημιές ξεπέρασαν το 1,86 εκατ. ευρώ (το 2022 ήταν 932.684 ευρώ). Ενώ τα αποτελέσματα προ τόκων και φόρων αυξήθηκαν 10,43% στο 1,693 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν 14,44% και τα καθαρά κέρδη σημείωσαν άνοδο 43,44% στο 1,2 εκατ. ευρώ.

Πάντως ο Ορκωτός ελεγκτής εκφράζει γνώμη με επιφύλαξη. Όπως αναφέρει, από τον έλεγχό του προέκυψε ότι στον λογαριασμό «Συμμετοχές σε θυγατρικές, συγγενείς και κοινοπραξίες», ποσού 8,874 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνεται και η αξία κτήσης μετοχών δύο εταιρειών μη εισηγμένων στο χρηματιστήριο, ποσού 5,788 εκατ. ευρώ.

Με βάση τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της 31/12/2023 των εταιρειών αυτών, η εύλογη αξία των μετοχών ανέρχεται συνολικά στο ποσό ευρώ 1.192 χιλ. και είναι μικρότερη της αξίας κτήσεώς τους κατά ποσό ευρώ 4,596 εκατ. ευρώ. Κατά παρέκκλιση των λογιστικών αρχών, που προβλέπονται από τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα, δεν έχει διενεργηθεί απομείωση της αξίας των μετοχών των εταιρειών αυτών, για την προκύπτουσα διαφορά ποσού ευρώ 4,596 εκατ. ευρώ, με συνέπεια η αξία του λογαριασμού αυτού και τα ίδια κεφάλαια να εμφανίζονται ισόποσα αυξημένα κατά 4,596 εκατ. ευρώ.

Επίσης κατά παρέκκλιση των λογιστικών αρχών, που προβλέπονται από τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα, δεν σχηματίζεται πρόβλεψη για αποζημίωση προσωπικού λόγω εξόδου από την υπηρεσία.

Ενώ στους λογαριασμούς «εμπορικές απαιτήσεις» και «λοιπές απαιτήσεις» περιλαμβάνονται επίδικες και απαιτήσεις σε καθυστέρηση από προηγούμενες χρήσεις, συνολικού ποσού ευρώ 4,405 εκατ. ευρώ. Λόγω του γεγονότος αυτού, τα υπόλοιπα των ως άνω λογαριασμών απαιτήσεων και τα ίδια κεφάλαια εμφανίζονται αυξημένα κατά ευρώ 2,350 εκατ. ευρώ περίπου.

Λέτε να φάει πρόστιμο;

Φοβερό deal: Ο Σκλαβενίτης αγόρασε τεράστια αλυσίδα σούπερ μάρκετ!

Νέο μπαμ από την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης. Ποια σούπερ μάρκετ εξαγόρασε.

Αυτή τη φορά η αλυσίδα έφυγε από την Ελλάδα και κοίταξε προς… Κύπρο μεριά για το νέο της deal.

Η Επιτροπή Προστασίας Ανταγωνισμού στην Κύπρο ενέκρινε την εξαγορά των Υπεραγορών Papantoniou Supermarkets από τον ελληνικό όμιλο Σκλαβενίτης.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση «η Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού ανακοινώνει ότι σε συνεδρία της που πραγματοποιήθηκε στις 17/10/2024, ενέκρινε την πράξη συγκέντρωσης για την απόκτηση του μετοχικού κεφαλαίου της C.A.C. PAPANTONIOU TRADING LIMITED από την ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚH ΕΤΑΙΡΕΙΑ, μέσω της GUEDO HOLDINGS LIMITED.

Η εν λόγω πράξη συγκέντρωσης κοινοποιήθηκε στην Υπηρεσία της Επιτροπής στις 12/07/2024.

Η Επιτροπή, κατά τη συνεδρία της ημερομηνίας 17/10/2024, αφού έλαβε υπόψη τη Γραπτή Έκθεση της Υπηρεσίας ημερομηνίας 15/10/2024, διαπίστωσε ότι η εν λόγω πράξη συγκέντρωσης αν και ενέπιπτε στο πεδίο εφαρμογής του περί Ελέγχου των Συγκεντρώσεων Επιχειρήσεων Νόμου του 2014, Νόμος αρ. 83(Ι)/2014 και στην έννοια της συγκέντρωσης, εντούτοις δεν προκαλεί αμφιβολίες ως προς τη συμβατότητά της με τη λειτουργία του ανταγωνισμού στην αγορά.

Ως εκ τούτου, η Επιτροπή αποφάσισε να μην αντιταχθεί και να κηρύξει συμβατή την πράξη συγκέντρωσης με τη λειτουργία του ανταγωνισμού στην αγορά, σύμφωνα με τις πρόνοιες το άρθρο 22 του Νόμου.

Το πλήρες κείμενο της απόφασης της Επιτροπής θα δημοσιευτεί στην επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας και θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της», καταλήγει η ανακοίνωση.

Η παρουσία του Σκλαβενίτη στην Κύπρο

Η αγορά των εν λόγω σούπερ μάρκετ δεν είναι η πρώτη εξαγορά στην Κύπρο, αφού ο Σκλαβενίτης διαθέτει ήδη ένα δίκτυο 18 καταστημάτων στην κυπριακή αγορά, τα οποία αφορούν στα πρώην Carrefour και τα οποία «πέρασαν» στην αλυσίδα μετά την ιστορική διάσωση της Μαρινόπουλος. Από το σύνολο του δικτύου, οκτώ καταστήματα βρίσκονται στη Λευκωσία, πέντε στη Λεμεσό, από δύο σε Λάρνακα και Πάφο και ένα κατάστημα στο Παραλίμνι.

Μετά την απόκτηση των εννέα καταστημάτων της αλυσίδας Παπαντωνίου, ο όμιλος Σκλαβενίτη ενισχύει το δίκτυό του στην Κύπρο, φτάνοντας συνολικά τα 27 καταστήματα, ενώ εισέρχεται και στο «top 3» στην κυπριακή αγορά της οργανωμένης λιανικής μαζί με τη Lidl Κύπρου και την αλυσίδα Άλφαμεγα του ομίλου Παπαέλληνα. Επόμενος στόχος, να διεκδικήσει ακόμη μεγαλύτερα μερίδια αγοράς και να πρωταγωνιστήσει και στην Κύπρο.

Ποια είναι η κυπριακή αλυσίδα Παπαντωνίου

Η αλυσίδα ιδρύθηκε το 1987. Η πρώτη Υπεραγορά Papantoniou άνοιξε στη Χλώρακα της Πάφου, με χώρο πώλησης μόλις 150 τ.µ. Μετά από αρκετές προσθήκες και ανακαινίσεις, το αρχικό κατάστημα διαθέτει πλέον 2.000 τ.µ. σύγχρονου εµπορικού χώρου.

Με τα χρόνια, η εταιρεία επεκτάθηκε δηµιουργώντας µία αλυσίδα εννέα υπεραγορών, µε συνολικό εµβαδόν εκθεσιακού χώρου πώλησης 23.000 τ.µ. και µε περισσότερα από 80.000 προϊόντα.