Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα αγόρασαν περισσότερο οι Έλληνες το 2020

Σούπερ μάρκετ: Ένας στους τέσσερις καταναλωτές, χρήστες του διαδικτύου, πραγματοποιεί πλέον αγορές από online σούπερ μάρκετ, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2019, έφτανε το 1-2%. Οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ ήταν οι μεγάλοι κερδισμένοι της κρίσης του κορονοϊού, με τους καταναλωτές να ρίχνουν μεγάλο μέρος των χρημάτων τους στην αγορά αγαθών πρώτης ανάγκης. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Σε μία χρονιά κατά την οποία τα Οnline σούπερ μάρκετ κατέγραψαν ανάπτυξη – ρεκόρ, «κερδίζοντας» εν μέσω πανδημίας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, οι αλλαγές ήταν εξίσου σημαντικές και όσον αφορά στα προϊόντα με τα οποία γεμίζει πλέον το ηλεκτρονικό καλάθι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Convert Group, το 2020 ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης των Online σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, σημείωσε αύξηση 262% και έφτασε τα 163 εκατ. ευρώ, ενώ η προηγούμενη πρόβλεψη των στελεχών της εταιρείας τον Ιούλιο του 2020 ήταν για συνολικά 100 εκατ. στο τέλος τους έτους. Έτσι πλέον, το μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών στον συνολικό τζίρο του κλάδου έφτασε, την περασμένη χρονιά, το 1,8% έναντι μόλις 0,4% το 2019.

Αν και τους πρώτους μήνες της πανδημίας οι καταναλωτές περισσότερο λόγω των συνθηκών και όχι τόσο από επιλογή, στράφηκαν στα ηλεκτρονικά σούπερ μαρκέτ και αντίστοιχα ο κλάδος δεν ήταν κατάλληλα προετοιμασμένος για τη ραγδαία ανάπτυξη, οι επόμενοι μήνες έδειξαν ότι η νέα αυτή συνήθεια ήρθε για να μείνει. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των Online σούπερ μάρκετ κορυφώθηκε τον τελευταίο μήνα του έτους τον Δεκέμβριο, όπου καταγράφηκε αύξηση 669% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.

Επιπλέον, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Convert Group, οι καταναλωτές άρχισαν να προσθέτουν στο ηλεκτρονικό τους καλάθι προϊόντα πρώτης ανάγκης όπως φρέσκα και κατεψυγμένα τρόφιμα, που μέχρι το 2019 δεν ήταν στις κύριες προτιμήσεις τους. Άρχισαν δηλαδή να εμπιστεύονται τα Οnline σούπερ μάρκετ για τα συνολικά ψώνια της εβδομάδας και όχι για κάποια μεμονωμένα προϊόντα. Σ’ αυτό βέβαια βοήθησε και το γεγονός ότι ο μεγάλες αλυσίδες βλέποντας τη νέα τάση των καταναλωτών, προχώρησαν άμεσα σε σημαντικές επενδύσεις στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα, βελτιώνοντας τόσο τις υποδομές τους όσο και τους χρόνους παράδοσης.

Έτσι, το 2020, οι Οnline πωλήσεις σε φρέσκα τρόφιμα κατέγραψαν αύξηση 486% τους μήνες της πρώτης καραντίνας (Απρίλιος, Μάιος, Ιούνιος) και 658% τους μήνες της δεύτερης (Οκτώβριος, Νοέμβριος, Δεκέμβριος), σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περιόδους του 2019.

Αναλυτικά ανά κατηγορία και σε σχέση με το 2019, καταγράφηκε άνοδος 494% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, 446% σε φρέσκα τρόφιμα, 420% σε προϊόντα αρτοποιίας, 397% σε συσκευασμένα τρόφιμα, 363% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, 337% σε ποτά και αναψυκτικά, 302% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, 233% σε προϊόντα για κατοικίδια και 88% σε προϊόντα περιποίησης για παιδιά.

Το μέσο ηλεκτρονικό «καλάθι» στην αρχή του έτους διαμορφώθηκε στα 100 ευρώ και μειώθηκε στα 80 ευρώ τους τελευταίους μήνες. Άλλωστε όσο περνούσε ο καιρός, οι καταναλωτές προσαρμόζονταν σιγά σιγά στις νέες συνθήκες και έκαναν πιο μικρές παραγγελίες ενώ και η ανταπόκριση των σούπερ μάρκετ βελτιώθηκε σε σχέση με τους πρώτους μήνες.

Όσον αφορά τέλος στις προτιμήσεις των καταναλωτών, τα επώνυμα προϊόντα φαίνεται ότι κερδίζουν συνεχώς έδαφος έναντι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας των οποίων το μερίδιο αξίας στο ηλεκτρονικό καλάθι έχει μειωθεί από το 14,2% το 2017 στο 12,1% το 2020.

Σούπερ μάρκετ: Ποιος κάνει πόλεμο σε Βασιλόπουλο, Σκλαβενίτη, Lidl και My Market

Μπροστά σε έναν νέο διαχωρισμό βρίσκεται το λιανεμπόριο, απόρροια των αναγκών που προκάλεσε η πανδημία, αλλά και των αποφάσεων που ελήφθησαν και συνεχίζουν να λαμβάνονται από την Πολιτεία σχετικά με το ποιες δραστηριότητες επιτρέπονται και ποιες όχι. Έτσι, ενώ μέχρι πρόσφατα ζούσαμε τον βασικό διαχωρισμό μεταξύ «μικρών» και «μεγάλων» του λιανεμπορίου, πλέον ζούμε τον ακόλουθο διαχωρισμό: από τη μία πλευρά τα σούπερ μάρκετ και από την άλλη όλο το υπόλοιπο λιανεμπόριο. Στη μέση, ανήμπορος βρίσκεται ο καταναλωτής, ο οποίος, λόγω του ανοιγοκλεισίματος της αγοράς, καλείται να καλύψει με διαφορετικούς τρόπους τις ανάγκες, ενώ ταυτόχρονα ταλαιπωρείται από αποφάσεις, οι οποίες έχουν ως στόχο περισσότερο να αμβλύνουν τις αντιδράσεις της μίας πλευράς, παρά να περιορίσουν τη διασπορά του κορωνοϊού.

«Διακόπτουμε την λειτουργία του click inside που αποδεδειγμένα επιφέρει λιγότερο από 1% υγειονομική επιβάρυνση σε σχέση με το click away, χωρίς πριν να έχουμε διασφαλίσει τον περιορισμό της ανεξέλεγκτης κινητικότητας στο δημόσιο χώρο από άσκοπες μετακινήσεις, βόλτες, διαδηλώσεις, μεγάλες αγορές τροφίμων και σχολεία», ήταν η αντίδραση του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ) κ. Σταύρου Καφούνη, μετά τις ανακοινώσεις για λειτουργία του λιανεμπορίου στην Αττική και σε άλλες μεγάλες περιοχές της χώρας μόνο με τη μέθοδο του click away. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο πρόεδρος του ΕΣΑ βάζει στο στόχαστρο τα σούπερ μάρκετ. Στις 28 Ιανουαρίου σε επιστολή του προς τον υπουργό Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδη έκανε λόγο για ανεξέλεγκτη λειτουργία των μεγάλων καταστημάτων τροφίμων.

Τον Νοέμβριο, βεβαίως, κατά το δεύτερο μεγάλο lockdown ήταν η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) που είχε ζητήσει -και το πέτυχε τελικά- να μην πωλούν διαρκή προϊόντα τα σούπερ μάρκετ (είδη ένδυσης, υπόδησης, ηλεκτρικές συσκευές κ.α.) για όσο διάστημα ήταν κλειστά τα φυσικά καταστήματα στο λιανεμπόριο. Η απαγόρευση επιβλήθηκε στα σούπερ μάρκετ, κάτι που συνέβη και τώρα, διατηρούν όμως το δικαίωμα να διαθέτουν τα είδη αυτά τόσο από τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα όσο και με τη μέθοδο του click away.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2020 και παρά την απαγόρευση που επιβλήθηκε κατά το δεύτερο lockdown συνολικά οι πωλήσεις των διαρκών αγαθών στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκε σε σύγκριση με το 2019 κατά 10,7% (στοιχεία Nielsen). Ειδικά οι αλυσίδες που διαθέτουν πολλά υπερμάρκετ, καταστήματα όπου συνήθως υπάρχουν πολλές κατηγορίες των διαρκών αγαθών (ή αλλιώς είδη bazaar) κέρδισαν πολλούς νέους πελάτες ακριβώς για τον λόγο αυτό. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η κορυφαία αλυσίδα του κλάδου, η «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» (ΕΥΣ) προτίθεται να εντάξει τις κατηγορίες αυτές στο ηλεκτρονικό της κατάστημα το 2022, αφού προηγουμένως κατασκευάσει ένα ειδικό logistics center, αποκλειστικά για τις κατηγορίες αυτές.

Σούπερ μάρκετ: Μπαράζ «λουκέτων»! Πώς τα προκάλεσαν Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και My Market

Οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ ήταν οι μεγάλοι κερδισμένοι της κρίσης του κορονοϊού, με τους καταναλωτές να ρίχνουν μεγάλο μέρος των χρημάτων τους στην αγορά αγαθών πρώτης ανάγκης. Πώς οι ισχυροί του κλάδου αναγκάζουν τα μπακάλικα να κατεβάσουν ρολά. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Ένας στους τέσσερις καταναλωτές, χρήστες του διαδικτύου, πραγματοποιεί πλέον αγορές από online σούπερ μάρκετ, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2019, έφτανε το 1-2%.

Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από έρευνα του ΙΕΛΚΑ και αποτυπώνει τη ραγδαία ανάπτυξη που κατέγραψε ο κλάδος την περίοδο της πανδημίας, με τις συνολικές πωλήσεις να ξεπερνούν, σύμφωνα με την Convert Group, τα 100 εκατ. ευρώ, υπερδιπλάσιες συγκριτικά με τα 46,7 εκατ. ευρώ του 2019.

Οι Έλληνες καταναλωτές έβαλαν ξαφνικά στην καθημερινότητα τους τις Online αγορές, κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown του περασμένου Μαρτίου, σε μία περίοδο μάλιστα που ο κλάδος δεν ήταν έτοιμος να αντιμετωπίσει την απότομη έκρηξη των παραγγελιών. Μάλιστα, η εξέλιξη αυτή είναι προφανές ότι μειώνει τη δύναμη των μπακάλικων της γειτονιάς, τα οποία αδυνατούν να αντιμετωπίσουν την λαίλαπα των μεγάλων αλυσίδων. Υπενθυμίζεται άλλωστε, ότι το πρώτο διάστημα η αναμονή στις παραδόσεις έφτανε ακόμη και τον έναν μήνα και τα ηλεκτρονικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ «μπλόκαραν» αδυνατώντας να αντεπεξέλθουν στην αυξημένη ζήτηση.

Οι μεγάλες αλυσίδες έσπευσαν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες που φαινόταν ότι διαμορφώνονται στην αγορά και με επενδύσεις στα online καταστήματα τους αλλά και μέσω συνεργασιών με ηλεκτρονικές πλατφόρμες οι οποίες είχαν ήδη τις κατάλληλες υποδομές, να επιταχύνουν την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού τους καναλιού, η οποία εάν δεν υπήρχε η πανδημία θα είχε γίνει σαφώς με πιο αργούς ρυθμούς.

Στο δεύτερο lockdown πλέον, τα Online σούπερ μάρκετ λειτουργήσαν χωρίς προβλήματα, με την αντίδραση ωστόσο των καταναλωτών να είναι και πιο ήπια όσον αφορά στις αγορές τους, σε σχέση με λίγους μήνες νωρίτερα. Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης στο Οnline κανάλι διατηρήθηκαν ακόμη και την περίοδο του καλοκαιριού που είχαν αρθεί τα περιοριστικά μέτρα.

Η πλειονότητα των καταναλωτών πάντως, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ δηλώνει ότι το σημαντικότερο πλεονέκτημα αυτή τη στιγμή για τις ηλεκτρονικές αγορές ειδών σούπερ μάρκετ είναι η ασφάλεια που τους παρέχουν από τον κορονοϊο, σε σχέση με τις αγορές σε φυσικό κατάστημα. Ένα σημαντικό ποσοστό (63% όσων έχουν ψωνίσει τις τελευταίες 15 μέρες), απαντά ότι τους προσφέρουν ευκολία στις αγορές. Το 41% επίσης σημειώνει ότι με αυτό τον τρόπο, κάνει πιο γρήγορες αγορές και το 24% ότι γίνεται πιο εύκολη η αναζήτηση των προσφορών.

Ένας στους δύο καταναλωτές συνεχίζει να επιλέγει το e-shop της αλυσίδας που προτιμά και ως φυσικό κατάστημα, ενώ το 21% δείχνει να έχει εξοικειωθεί με τις πλατφόρμες (efood, box.gr, delivery.gr) με τις οποίες συνεργάζονται οι μεγάλες αλυσίδες, για να κάνει τις παραγγελίες του. Η επιλογή αυτή πιθανότατα έχει σχέση και με το γεγονός ότι μέσα από τις πλατφόρμες, η παραγγελία παραδίδεται αυθημερόν.

Σημειώνεται τέλος ότι με βάση προηγούμενη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το ύψος των συνολικών επενδύσεων στις οποίες προχώρησαν τα σούπερ μάρκετ εντός του 2020 για τη δημιουργία ή την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων άγγιξε τα 8 εκατ. ευρώ. Επενδύσεις οι οποίες σύμφωνα με στελέχη του κλάδου θα συνεχιστούν και μέσα στο 2021, την ίδια στιγμή που τα στοιχεία δείχνουν ότι η συνήθεια που απέκτησαν εν μέσω πανδημίας οι Έλληνες καταναλωτές, ήρθε για να μείνει.

Σούπερ μάρκετ: Δείτε πόσα κέρδισαν τα ελληνικά σούπερ μάρκετ

Σούπερ μάρκετ: Σκλαβενίτης

Ενισχυμένες επιδόσεις πέτυχε ο Όμιλος Σκλαβενίτης και η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης το 2019, χρονιά κατά την οποία ολοκληρώθηκε το πλάνο ανακαίνισης του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος. Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου έφτασε τα 3,28 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 9% το 2019 (έναντι 3,01 δισ. ευρώ το 2018). Σε επίπεδο μικτής κερδοφορίας τα αποτελέσματα εμφανίζονται ενισχυμένα στα 835,2 εκατ. ευρώ (έναντι 735,9 εκατ. ευρώ το 2018). Σε ότι αφορά την μητρική Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 2,63 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 11% (από 2,37 δισ. ευρώ το 2018).

Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 694,5 εκατ. ευρώ από 595,8 εκατ. ευρώ το 2018. Στη σημαντική βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2019 συνέβαλαν, μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση του πλάνου ανακαίνισης συνολικά 99 καταστημάτων και η ενσωμάτωση των 12 καταστημάτων της Κρόνος στην περιοχή της Αχαΐας, τα οποία πλέον λειτουργούν υπό το σήμα της Σκλαβενίτης. Επιπλέον, εντός του 2019, ο Όμιλος Σκλαβενίτης υλοποίησε επενδύσεις ύψους 53 εκατ. ευρώ και προχώρησε στη δημιουργία 1.000 νέων θέσεων εργασίας, ενώ στο ίδιο διάστημα ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση εγκατάστασης και λειτουργίας του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος SAP ERP.

Υπενθυμίζεται πως σήμερα, το δίκτυο του Ομίλου Σκλαβενίτης αριθμεί 497 καταστήματα και ανθρώπινο δυναμικό που ανέρχεται σε 30.000. Όσον αφορά στην πορεία του 2020 και τα επόμενα βήματα του Ομίλου σημειώνεται ότι: κατά το εννεάμηνο του 2020 σημειώνει σταθερά διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Τους πρώτους μήνες του 2020, πραγματοποιήθηκε η είσοδος της εταιρείας στο ψηφιακό λιανεμπόριο, μέσω της επένδυσης στο caremarket.gr.

Σούπερ μάρκετ: Α-Β Βασιλόπουλος

Η πανδημία προσέφερε στην επιχείρηση μια σημαντική ευκαιρία για εδραίωση της θέσης της στην αγορά. Η Α-Β Βασιλόπουλος έχει μονίμως στο μικροσκόπιό της την προσθήκη νέων καταστημάτων λιανικής (εταιρικών και franchising) και χονδρικής, καθώς και την περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της. Έχει ήδη προσθέσει στο δίκτυο της τρία καταστήματα (σε Σαντορίνη, Κυπαρισσία και Ακράτα), εξαγοράζοντας τις εταιρείες «THIRA FOODS» και «K.A.S.T FOODS». Την τελευταία χρονιά πραγματοποίησε επενδύσεις 62,2 εκατ. ευρώ για την επέκταση, αναβάθμιση και ανακαίνιση του δικτύου πωλήσεων. Τέθηκαν σε λειτουργία οκτώ νέα καταστήματα σούπερ-μάρκετ και 45 καταστήματα με το σύστημα δικαιόχρησης.

Έτσι στα τέλη του 2019 το δίκτυο πωλήσεων αριθμούσε 510 καταστήματα, από τα οποία 304 είναι εταιρικά, 191 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 15 είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης. Ο αριθμός των εργαζομένων ανήλθε στα 14.550 άτομα. Κατά την περσινή χρονιά η Α-Β εμφάνισε μικρή μείωση πωλήσεων και μικτών κερδών, με τα υπόλοιπα μεγέθη (EBITDA, κέρδη) να επηρεάζονται από την αλλαγή στη λογιστική απεικόνιση των μισθώσεων λόγω του ΔΠΧΑ 16. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1,95 δισ. ευρώ, από 1,98 δισ. ευρώ το 2018, παρουσιάζοντας μείωση κατά 2%. Τα EBITDA ανήλθαν σε 170,4 εκατ. ευρώ, το 2019 έναντι 130,2 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 30,9%, λόγω υποχώρησης των λειτουργικών δαπανών ως αποτέλεσμα της εφαρμογής του ΔΠΧΑ 16. Τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν κατά 47,2% διαμορφούμενα σε 28,5 εκατ. ευρώ έναντι 54 εκατ. ευρώ το 2018.

Σούπερ μάρκετ: METRO ΑΕΒΕ

Οι επιπτώσεις της πανδημίας αφήνουν θετικό αποτύπωμα στα μεγέθη του ομίλου METRO ΑΕΒΕ, η διοίκηση του οποίου επισημαίνει ότι «για τον κλάδο των super market η εκτίμηση για το 2020 δείχνει συγκρατημένη αύξηση στον τζίρο (της τάξεως περίπου του 2%) ανεξαρτήτως της ύφεσης της ελληνικής οικονομίας λόγω της πανδημίας». Η πρόβλεψη αυτή κρίνεται συντηρητική, αν ληφθεί υπόψη η πρόσφατη μελέτη της IRI που δείχνει μια αύξηση στην αγορά άνω του 9% από την αρχή του έτους. Κατά τις εκτιμήσεις του ΔΣ της METRO, του οποίου ηγείται ο Παντελής Παντελιάδης, οι στρατηγικές της επόμενης μέρας των εμπλεκομένων στην λιανική αγορά τροφίμων- ποτών έχουν ως βάση σταθερές όπως: διατήρηση υφεσιακού περιβάλλοντος σε όρους πραγματικής οικονομίας, υψηλή φορολογία και ανεργία. Σε αυτό το περιβάλλον τα σχέδια της METRO AEBE για το 2020, δίνουν ιδιαίτερο βάρος στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας αλλά και στο δίκτυο χονδρικής (METRO Cash & Carry).

Επίσης, οι πωλήσεις του δικτύου λιανικής της εταιρείας My market αναμένεται να αυξηθούν με ποσοστό που θα υπερβαίνει την τάση της αγοράς, ενώ θα υπάρξει και ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων με νέα σημεία. Οι εκτιμήσεις για ανάπτυξη το 2020 έρχονται σε συνέχεια μιας αποδοτικής χρονιάς όπως αποδείχθηκε το 2019, καθώς ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1, 26 εκατ. ευρώ έναντι 1,19εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση με αύξηση 5,8%. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν το 2019 σε 180.412.754,08 ευρώ έναντι 169.277.169,79 ευρώ αυξημένα κατά 6,58%. Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας προέρχεται από δύο βασικές κατηγορίες καταστημάτων: τις πωλήσεις λιανικής (περίπου τα 2/3) μέσα από τα My market και τις πωλήσεις χονδρικής μέσα από τα METRO Cash & Carry. H πολιτική του ομίλου σχετικά με την επέκταση του δικτύου των καταστημάτων στηρίζεται στη δημιουργία καταστημάτων METRO Cash & Carry και My market, με όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία σε όλη την Ελλάδα.

Αναφορικά με τα σούπερ μάρκετ METRO Cash & Carry, στόχος είναι η ύπαρξη ενός καταστήματος σε κάθε μεσαία και μεγάλη πόλη της Ελλάδας και η γεωγραφική κάλυψη του εμπορίου της πατρίδας μας κατά 95%. Η εταιρεία κατά τη διάρκεια του 2019 συνεργάστηκε με 1.528 προμηθευτές εκ των οποίων το 95,55% προέρχεται από την εγχώρια αγορά και το 4,45% από το εξωτερικό. Διαθέτει τρία Κέντρα Διανομής, 50 καταστήματα χονδρικής πώλησης (προστέθηκε ένα νέο κατάστημα το 2019), εκ των οποίων το ένα είναι delivery center (METRO Cash & Carry), 224 καταστήματα λιανικής (My market / έκλεισαν δύο και άνοιξε ένα νέο το 2019) και 13πρατήρια υγρών καυσίμων. Σημειώνεται ότι το 2019 η Metro συνέχισε να επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό, καθώς απασχολεί πάνω από 10.800 εργαζόμενους αλλά και στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος επενδύοντας σημαντικούς πόρους σε εκπαίδευση και αντικατάσταση/αναβάθμιση στόλου.

Σούπερ μάρκετ: Μασούτης Διαμαντής Σ/Μ

Η εταιρεία βρέθηκε στην τέταρτη καλύτερη θέση της λίστας των αλυσίδων σούπερ μάρκετ με τον μεγαλύτερο τζίρο κατά το 2109. Συγκεκριμένα, η εταιρεία αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 8% για να προσεγγίσει τα 830 εκατ. ευρώ ενώ τα καθαρά της κέρδη διαμορφώθηκαν στο επίπεδο των 11,7 εκατ. ευρώ κατακτώντας την 3η καλύτερη θέση στη λίστα των πιο κερδοφόρων εταιρειών του κλάδου. Η επιχείρηση έκλεισε το 2020 με δύο νέα καταστήματα, στην Πάτρα και την Παραμυθιά Θεσπρωτίας. Η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. ολοκλήρωσε το 2020 με το δίκτυο καταστημάτων της να αριθμεί συνολικά 333 καταστήματα και να απασχολεί 8.900 εργαζόμενους. Αναπτύσσεται στις περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Αττικής, Αχαΐας, Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου.

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr