Κούριερ

Ένα εξαιρετικά σοβαρό περιστατικό καταγγέλλεται για την εταιρεία Γενική Ταχυδρομική, με εργαζόμενο να νοσηλεύεται στο ΚΑΤ με σπασμένη μύτη, έχοντας πέσει θύμα ξυλοδαρμού από εκπρόσωπο της εταιρείας!

Όλα ξεκίνησαν όταν ο υπάλληλος, με 20ετή υπηρεσία στη συγκεκριμένη εταιρεία κούριερ, ανακοίνωσε πως δεν μπόρεσε -λόγω των ιδιαιτέρως δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν- να ανταπεξέλθει στον αυξημένο φόρτο εργασίας, δεδομένης και της πίεσης που υφίστανται τον τελευταίο καιρό οι ταχυμεταφορικές εταιρείες. Ο εργαζόμενος δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στον ημερήσιο στόχο, παραδίδοντας τελικά μόλις τα 70 από τα 160 δέματα που ήταν προγραμματισμένα για χθες.

Ο προϊστάμενος, οργισμένος από αυτή την έκβαση, απαίτησε να παραδοθούν όλα τα δέματα άμεσα, αδιαφορώντας για τα εμπόδια που προέκυψαν λόγω κακοκαιρίας. Τότε ο εργαζόμενος, φανερά εκνευρισμένος λόγω έλλειψης κατανόησης, απάντησε στον προϊστάμενό του… «να τα παραδόσεις εσύ!». Και ο προϊστάμενος του… απάντησε με μία δυνατή γροθιά στο πρόσωπο, σπάζοντάς του τη μύτη.

Ευθύς αμέσως ο διανομέας, σοκαρισμένος από τη χειροδικία, επικοινώνησε με την αστυνομία για να καταγγείλει την επίθεση. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η αστυνομία συμβούλεψε το θύμα να παραστεί στη ΓΑΔΑ προκειμένου να καταγγείλει το γεγονός και να εξεταστεί από ιατροδικαστή προτού μεταβεί στο νοσοκομείο ΚΑΤ.

Το περιστατικό επιβεβαιώνει η πρόεδρος του Συνδικάτου Εργατοϋπαλλήλων Ταχυδρομείων Ταχυμεταφορών Αττικής. Ο εργαζόμενος είναι μέλος του σωματείου και η υπόθεση έχει ήδη λάβει τη νομική οδό.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του συνδικάτου:

«Το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Ταχυδρομείων Ταχυμεταφορών Αττικής εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

Καταγγέλλουμε το περιστατικό εργοδοτικής βίας που αντιμετώπισε ο συνάδελφός μας στο πρακτορείο της Γενικής Ταχυδρομικής στα Γλυκά Νερά, στην λήξη της βάρδιας του την Δευτέρα 4 Γενάρη 2021. Η ήδη απαράδεκτη ένταση της δουλειάς και πίεση προς τους εργαζόμενους τώρα, έφτασε στο απαράδεκτο γεγονός του χτεσινού ξυλοδαρμού με αποτέλεσμα το σοβαρό τραυματισμό ενός συναδέλφου μας. Μέχρι και εκεί μπορεί να φτάσει η ασυδοσία και το θράσος της εργοδοσίας στο κυνήγι του κέρδους.

Η συγκεκριμένη πράξη της εργοδοσίας δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Είναι η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος που βιώνουμε, της εκμετάλλευσης. Όλοι οι συνάδελφοι εδώ και ένα χρόνο τουλάχιστον, που η εντατικοποίηση έχει βαρέσει κόκκινο. Η εργοδοσία με τις πλάτες της κυβέρνησης έχει αποθρασυνθεί τελείως. Η εργοδοτική αυθαιρεσία που βιώνουμε όλο το τελευταίο διάστημα που ξεκινάει από τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας και προστασίας της υγείας μας που δεν παίρνονται, συνεχίζει με τις 10 και 12 ώρες δουλειάς και τελειώνει με 6ήμερη και 7ήμερη δουλειά μες στη βδομάδα με την πίεση προς τους εργαζόμενους για να βγει η δουλειά χτυπάει κόκκινο, πήρε τη μορφή του ξυλοδαρμού του συναδέλφου μας.

Το Συνδικάτο προειδοποιεί την εργοδοσία ότι θα μας βρει μπροστά της σε κάθε τέτοιο περιστατικό, σε κάθε εργοδοτική αυθαιρεσία. Καλεί κάθε συνάδελφο να καταγγείλει τέτοια περιστατικά, να δίνουμε απάντηση με τον αγώνα μας, να υπερασπιζόμαστε τις κατακτήσεις τα δικαιώματα μας, να βάζουμε φρένο στην αυθαιρεσία της εργοδοσίας που φυσικά γίνεται με τις πλάτες της κυβέρνησης. Χαιρετίζουμε την παλικαρίσια στάση του συναδέλφου που δεν φοβήθηκε και κατήγγειλε το περιστατικό. Καλούμε όλους τους συναδέλφους του κλάδου, επιχειρησιακά σωματεία να εκφράσουν την αλληλεγγύη και στήριξη τους το συνάδελφο μας, να καταδικάσουν το γεγονός. Χρειάζεται να είμαστε όλοι σε εγρήγορση και ετοιμότητα αγωνιστικής απάντησης σε τέτοιες καταστάσεις. Στέλνουμε μήνυμα ότι δεν μας φοβίζουν και δεν υποχωρούμε, ότι πιο δυναμικά θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας!

Η μητρική εταιρεία να αναλάβει τώρα την ευθύνη για τις αυθαιρεσίες και τον ξυλοδαρμό του εργαζόμενου. Τις ευθύνες της να αναλάβει και η κυβέρνηση για την κατάσταση που υπάρχει στους χώρους δουλειάς που έχει ολόκλειστά τα αυτιά της μήνες τώρα στις καταγγελίες και τις προτάσεις των εργατικών σωματείων με μέτρα για την προστασία μας. Να μπει φρένο τώρα στην εργοδοτική αυθαιρεσία.

Θα μας βρουν μπροστά τους, τους εργαζόμενους του κλάδου μας, το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα.

Η καλύτερη απάντηση σε αυτήν την κατάσταση είναι η οργάνωση στο Συνδικάτο. Μόνο με οργάνωση της πάλης μας για αγώνα μπορούμε να διεκδικήσουμε την ζωή που μας αξίζει, αυτή με δικαιώματα που θα βάζει στο επίκεντρο τις βασικές μας ανάγκες! Μόνο ο δρόμος της πάλης μπορεί να ανατρέψει το άθλιο εργασιακό καθεστώς που ζούμε!

ΣΠΑΜΕ ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΒΑΖΟΥΜΕ ΦΡΕΝΟ ΣΤΗΝ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΗ αυθαιρεσια
η δική μας φωνή μπορεί να γίνει ο δικός τους φόβος!»

Κούριερ: Η κοροϊδία των εταιρειών

Σου έχει συμβεί κι εσένα να βρίσκεις ειδοποιητήριο από εταιρία courier έξω από την πόρτα σου και να αναρωτιέσαι “πως και δεν άκουσα το κουδούνι, αφού ήμουν εδώ όλη μέρα”; Αν ναι, δεν είσαι ο μόνος.

Όχι δεν χάλασε το κουδούνι σου, δεν ήσουν τουαλέτα όταν ήρθε ο courier, ούτε μιλούσες στο τηλέφωνο και δεν άκουσες.

Απλώς οι εταιρίες courier έχουν βρει μια πάρα πολύ ωραία πατέντα για να μειώνουν τα έξοδά τους.

Αντί να σου φέρνουν το δέμα στο σπίτι, έρχονται και σου αφήνουν απλώς το ειδοποιητήριο! Ναι αυτό που ακούς. Δεν έχουν καν το δέμα μαζί τους.

Απλώς έρχονται και σου αφήνουν το χαρτάκι. Εσύ το βλέπεις, λες θα ήρθαν οι άνθρωποι και δεν τους άκουσα και πας να παραλάβεις το δέμα από το κατάστημά τους.

Με αυτό τον τρόπο οι εταιρίες courier και τα franchise καταστήματά τους, γλιτώνουν ένα σωρό λεφτά.

Φαντάσου πως το κάθε μηχανάκι μπορεί στο κουτί του να μεταφέρει πχ 40 δέματα. Αν για κάθε δέμα ο οδηγός κατεβαίνει, χτυπάει κουδούνι, ανεβαίνει στον όροφο, κάνει την παράδοση, πάρει υπογραφές κλπ, χάνει περίπου 10 λεπτά. Άρα θέλει 400 λεπτά για αυτά τα 40 δέματα. Δηλαδή 6,5 ώρες. Βάλε και τα πήγαινε έλα, το έφαγε το μεροκάματό του.

Δηλαδή η εταιρία πρέπει να πληρώσει ένα ολόκληρο μεροκάματο μόνο για 40 δέματα. Η εταιρία courier όμως, εκείνη τη μέρα πρέπει να παραδώσει πχ 1.000 δέματα. Άρα χρειάζεται 25 μηχανάκια για να κάνει όλες τις παραδόσεις. Αυτό σημαίνει 25 μεροκάματα, 25 ασφαλιστικές εισφορές, 25 έξοδα για βενζίνες, 25 κινητά τηλέφωνα, 25 POS κλπ.

Κορόιδο είναι λοιπόν η εταιρία να σου φέρει το δέμα; Αντί αυτού σου αφήνει μόνο το ειδοποιητήριο.

Με αυτό τον τρόπο αντί να χρειάζεται 25 μηχανάκια, τώρα χρειάζεται μόνο 3, τα οποία παραδίδουν από 330 χαρτάκια το καθένα! Αυτό είναι όλο. Έτσι οι εταιρείες κάνουν 88% (!) μείωση του κόστους παραδόσεων.

Εσύ το κορόιδο τώρα, παίρνεις τηλέφωνο και λες μπορείτε να μου το ξαναφέρετε;

Η εταιρία είναι έτοιμη για αυτό το ενδεχόμενο. Φυσικά και μπορούμε κύριε, αλλά δεν μπορούμε να σας ορίσουμε συγκεκριμένη ώρα.

Εσύ σκέφτεσαι πως θα πρέπει να πάρεις μια ολόκληρη μέρα άδεια από τη δουλειά να περιμένεις πότε θα έρθει ο courier κι έτσι αποφασίζεις να πας να το πάρεις μόνος σου.

Πάλι είναι κερδισμένη η εταιρία!

Σε πολλές περιπτώσεις δε, συμβαίνει κάτι το ακόμα πιο κωμικό. Δεν αφήνουν ούτε καν ειδοποιητήριο. Απλώς σου έρχεται ένα μήνυμα στο κινητό.

Παίρνεις εσύ τηλέφωνο και λες εδώ ήμουν σπίτι και δεν πέρασε κανείς. Δεν γίνεται αυτό κύριε σου λέει η εταιρία, ο courier πέρασε και δεν ήσασταν εκεί. Άντε βρες το δίκιο σου εσύ. Μα καλά πως πέρασε αφού δεν άφησε ούτε καν ειδοποιητήριο ρωτάς; Δεν ξέρουμε κύριε σου απαντάνε. Μπορεί να το πήρε ο αέρας, ή κάποιος άλλος ένοικος της πολυκατοικίας. Εμείς είμαστε καλυμμένοι από τον νόμο με το SMS μήνυμα που σας στέλνουμε διότι νομικά και αυτό παίζει τον ρόλο ειδοποίησης.

Πάρτο απόφαση φίλε. Είτε θα έρθεις από εδώ να παραλάβεις το δέμα σου είτε δεν θα το παραλάβεις ποτέ. Πάντως άκρη με εμάς δεν θα βρεις. Και στην τελική τυχερός είσαι που σου απαντήσαμε και στο τηλέφωνο. Συνήθως οι περισσότερες τέτοιες εταιρείες σε βάζουν σε αναμονή μισή ώρα μόνο και μόνο για να βαρεθείς, να το κλείσεις και να πας από εκεί.

Κούριερ: Τα δικαιώματα των καταναλωτών

Με αφορμή τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19, η ΕΕΤΤ απευθύνει χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές-χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών και εφιστά την προσοχή στα ακόλουθα:

  • Κόστος αποστολής: Ελέγξτε εάν το κόστος αποστολής είναι ενιαίο ή διαφοροποιείται ανά περιοχή και επίσης, εάν επηρεάζεται από παράγοντες όπως το ογκομετρικό βάρος της αποστολής (για αντικείμενα που ξεπερνούν το καθορισμένο από την εταιρία όριο βάρους ή/και είναι ογκώδη, όπως π.χ. ηλεκτρικές συσκευές), την παράδοση στον χώρο του παραλήπτη ή σε δυσπρόσιτες περιοχές, την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών (π.χ. express).
  • Χρόνος παράδοσης: Ενημερωθείτε από τον ταχυδρομικό πάροχο για τον αναμενόμενο χρόνο παράδοσης ή/και τη δυνατότητα παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών ως προς τον χρόνο παράδοσης (π.χ. αυθημερόν παράδοση, επίδοση σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή σε μη εργάσιμη ημέρα), οι οποίες ενδέχεται να συνεπάγονται επιπλέον χρέωση.
  • Τρόπος παραλαβής: Πληροφορηθείτε για τις διαθέσιμες επιλογές παραλαβής του ταχυδρομικού αντικειμένου (π.χ. στον χώρο σας, από καταστήματα της εταιρίας, από θυρίδα, από σημεία εξυπηρέτησης με διευρυμένο ωράριο κ.λπ.) καθώς και για τη δυνατότητα αλλαγής διεύθυνσης επίδοσης του αντικειμένου (υπηρεσίες ανακατεύθυνσης της αποστολής σε άλλη διεύθυνση).
  • Παρακολούθηση αποστολής: Ενημερωθείτε για την πορεία παράδοσης του ταχυδρομικού αντικειμένου, π.χ. από την ιστοσελίδα της επιχείρησης, μέσω sms, email, τηλεφώνου κ.λπ.
  • Επανάληψη της προσπάθειας επίδοσης: Οι ταχυδρομικοί πάροχοι υποχρεούνται σε δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, σε περίπτωση απουσίας σας κατά την αρχική προσπάθεια, με σχετική έγγραφη ειδοποίησή σας.
  • Παραλαβή με επιφύλαξη: Έχετε τη δυνατότητα είτε να παραλάβετε με επιφύλαξη είτε να δηλώσετε επιφύλαξη εντός μίας ημέρας από την παραλαβή του ταχυδρομικού αντικειμένου, δηλώνοντάς το εγγράφως, εάν το αντικείμενο που σας παραδίδεται έχει υποστεί φθορά ή είναι κατεστραμμένο.
  • Δυνατότητα μη υπογραφής: Με σκοπό την προληπτική προστασία της δημόσιας υγείας, επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση και μόνο προσωρινά, η επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών χωρίς υπογραφή του παραλήπτη. Σε περίπτωση που γίνεται χρήση της δυνατότητας αυτής, ο διανομέας βεβαιώνει την επίδοση και καταγράφει, τουλάχιστον, ημερομηνία, τόπο, ώρα επίδοσης και τα στοιχεία του παραλήπτη, ή/και την καταχώρηση μοναδικού προσωπικού κωδικού αναγνώρισης που θα έχει αποσταλεί στους παραλήπτες.
  • Δικαίωμα αποζημίωσης: Έχετε δικαίωμα να αιτηθείτε αποζημίωση εντός 6 μηνών για την πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, σε περίπτωση ολικής ή μερικής απώλειας/κλοπής/καταστροφής του περιεχομένου επιστολής ή δέματος, καθώς και την εκπρόθεσμη επίδοση του ταχυδρομικού αντικειμένου, σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται στην ατομική σύμβαση που υπογράψατε κατά την αποστολή.
    Επιστροφή προϊόντων: Ενημερωθείτε για τη δυνατότητα επιστροφής προϊόντων και τους διαθέσιμους τρόπους αποστολής που σας δίνει το ηλεκτρονικό κατάστημα (π.χ. μέσω συνεργαζόμενης ταχυδρομικής επιχείρησης ή με εταιρία της επιλογής σας) καθώς και το σχετικό κόστος.
  • Έρευνα αγοράς: Προβείτε σε έρευνα αγοράς και αναζητήστε αναλυτικές πληροφορίες για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τα σχετικά τιμολόγια, μέσω των διαδικτυακών τόπων και των τηλεφωνικών γραμμών εξυπηρέτησης που διαθέτουν οι ταχυδρομικοί πάροχοι. Προς διευκόλυνση της αναζήτησης και επιλογής υπηρεσίας ταχυμεταφορών, είναι διαθέσιμο το διαδικτυακό εργαλείο Pricescope της ΕΕΤΤ, που σας παρέχει τη δυνατότητα αναζήτησης και σύγκρισης τιμών για τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών των μεγαλύτερων ταχυδρομικών παρόχων στην Ελλάδα.

Τροποποίηση υπηρεσιών: Ρωτήστε εάν υπάρχουν τροποποιήσεις στις παρεχόμενες ταχυδρομικές υπηρεσίες, λόγω των μέτρων περιορισμού της πανδημίας (π.χ. αναστολή υπηρεσιών, τροποποίηση όρων παροχής, διαφοροποίηση χρόνων παράδοσης κ.λπ.) μέσω των ιστοσελίδων ή/και των κέντρων εξυπηρέτησης των ταχυδρομικών εταιριών και των ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Για περισσότερες χρηστικές πληροφορίες σχετικά με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες συμβουλευθείτε τον Οδηγό Καταναλωτή για Ταχυδρομικές Υπηρεσίες της ΕΕΤΤ.

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr