Ένα σενάριο «μαχαίρι στην καρδιά» των καταναλωτών ετοιμάζει το υπ. Ανάπτυξης και αφορά όλα τα σούπερ μάρκετ. Ποιο είναι το σκεπτικό της απόφασης πίσω από το τέλος των προωθητικών ενεργειών «1+1».
Δημοσίευμα της Καθημερινής για τα σχέδια του υπ. Ανάπτυξης για τα σούπερ μάρκετ βάζει «φωτιά» στο καλάθι των πολιτών, οι οποίοι στο χάος της ακρίβειας βρίσκουν μία όαση στις προσφορές 1+1. Άλλωστε, αν ρωτήσει κανείς το καταναλωτικό κοινό η πλειοψηφία θα του πει πως επιλέγουν σίγουρα τις προσφορές στα ράφια.
Αυτή η σκέψη του υπουργείου θα αφορά όλες τις αλυσίδες λογικά.
Το σκεπτικό πίσω από το τέλος του 1+1 στα σούπερ μάρκετ
Τρεις είναι οι στόχοι του υπ. Ανάπτυξης στον «κόφτη» στις προωθητικές ενέργειες μέσω ορισμού ανώτατου ποσοστού όγκου αλλά και αξίας του προϊόντος που θα επιτρέπεται να πωλείται υπό καθεστώς προσφοράς.
Πρώτον: οι μειώσεις στις τιμές να έχουν πιο μόνιμο χαρακτήρα
Δεύτερον: να γίνεται πιο εύκολα η σύγκριση τιμών μεταξύ προϊόντων αλλά και μεταξύ αλυσίδων
Τρίτον: να υπάρξει μεγαλύτερη διαφάνεια τόσο στον καθορισμό των τιμών όσο και στις σχέσεις μεταξύ προμηθευτών και λιανεμπόρων.
Όπως μας ενημερώνει το ρεπορτάζ της Καθημερινής ήδη το υπ. Ανάπτυξης βρίσκεται σε συζητήσεις με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Πάμε να δούμε πως θα γίνει αυτό.
Το βασικό σενάριο που εξετάζεται είναι να ορίσει ένα πλαφόν στον όγκο ενός προϊόντος που μπορεί να τίθεται υπό καθεστώς προωθητικής ενέργειας περίπου στο 30% ετησίως.
Ο δεύτερος «κόφτης» που θα μπαίνει, βάσει της νομοθετικής ρύθμισης που επεξεργάζεται το αρμόδιο υπουργείο, είναι στο ποσοστό της αξίας/κόστους της προωθητικής ενέργειας. Εάν, για παράδειγμα, σήμερα το κόστος των προσφορών ανέρχεται στο 30% της αξίας, αυτό νομοθετικά να ανέρχεται μέχρι 10% και το υπόλοιπο να ενσωματώνεται ως μόνιμη μείωση τιμής. Βεβαίως, για να διασφαλισθεί το παραπάνω θα πρέπει να διατηρηθεί ο μηχανισμός του πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους, κάτι που έτσι κι αλλιώς το υπουργείο έχει προαναγγείλει, ενώ αναζητούνται και άλλες δικλίδες ασφαλείας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα περίπου το 70% σε αξία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ πωλείται υπό κάποιο καθεστώς προωθητικής ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, γεγονός που, σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, ουσιαστικά οδηγεί σε παραπλάνηση τον καταναλωτή.
ΑΒ: Τεράστια αλλαγή για το σούπερ μάρκετ – Έκτακτη ανακοίνωση
Σε μία τεράστια αλλαγή προχώρησε το σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, αναφορικά με την διοίκησή της. Προχώρησε σε αλλαγή της «κεφαλής» του.
Η τεράστια αλυσίδα σούπερ μάρκετ, ΑΒ Βασιλόπουλος έχει πλέον άλλη πρόεδρο. Είναι η Ελένη Προβίδη. Η τοποθέτηση της κυρία Προβίδη ως προέδρου μη εκτελεστικού μέλους στο δ.σ. της ΑΒ Βασιλόπουλος, που γνωστοποιήθηκε την Πέμπτη στο ΓΕΜΗ, έρχεται ενάμιση μήνα μετά την παραίτηση του Σοφοκλή Γιαννακού.
Ο κ. Γιαννακού, εκτός από πρόεδρος του δ.σ., κατείχε και τη θέση του SVP Finance & CFO Greece της ΑΒ Βασιλόπουλος από το 2014. Η κυρία Προβίδη, που εργάζεται στην ΑΒ Βασιλόπουλος από τον Μάιο του 2001, κατέχει τη θέση VP Legal & Public Affairs, Head of Corporate Communication, Quality & Sustainability στην αλυσίδα.’Οι αλλαγές στη διοίκηση δεν σταματά εδώ. Πλέον νέο μη εκτελεστικό μέλος στο νέο δ.σ. είναι ο κ. Διονύσης Διονυσόπουλος, strategy director στην ΑΒ Βασιλόπουλος, ο οποίος μετρά 23 εργασίας στην εταιρεία.
Σούπερ μάρκετ: Απίστευτο «ντου»… παντού – Τι ψάχνουν
Σούπερ μάρκετ: Αλλάζουν τα πάντα στα ράφια με τις Αρχές να ξεκινούν ελέγχους παντού.
Από τη Δευτέρα 13 Νοεμβρίου ξεκινούν έλεγχοι της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) στα καταστήματα των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Ανάπτυξης, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν έχουν τοποθετήσει τα καρτελάκια «μόνιμης μείωσης τιμής», όπως οφείλουν.
Στο μεταξύ, συνεχίζεται ο έλεγχος σε άλλες έξι πολυεθνικές εταιρείες ενώ ελέγχονται και 10-14 ελληνικές εταιρείες, βάσει του νόμου για αθέμιτη κερδοφορία.
Υπενθυμίζεται ότι τα προϊόντα που έχουν δηλωθεί στο υπουργείο Ανάπτυξης, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για τη «μόνιμη μείωση τιμής», έφτασαν συνολικά τα 629, έως χθες το βράδυ, Δευτέρας 6 Νοεμβρίου. Πρόκειται, κυρίως, για τρόφιμα, απορρυπαντικά, καθαριστικά, προϊόντα προσωπικής φροντίδας κ.ά. Ειδικότερα, φρέσκο γάλα, το σύνολο των χλωρινών, μαρμελάδες, ζάχαρη, δημητριακά, γιαούρτι, αλλαντικά, ρύζι.
Οι αλυσίδες έχουν ένα διάστημα 15-20 ημερών από τη στιγμή που γίνεται κοινοποίηση του προϊόντος στο υπουργείο Ανάπτυξης, μέχρι να το τοποθετήσουν στο ράφι.
Όπως δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, «κάποιες εταιρείες», είπε ο ίδιος, «συνεχίζουν να έχουν προωθητικά πακέτα και επιπλέον έχουν μειώσει την τιμή κατά 5% στο ράφι. Είδαμε ότι κάποια άλλα προϊόντα συμμετέχουν τόσο στο Καλάθι του νοικοκυριού, όσο και στη ‘Μόνιμη Μείωση Τιμής’».
Τέλος, το υπουργείο Ανάπτυξης ετοιμάζει μία προσθήκη στην εφαρμογή «e-katanalotis» ώστε να μπορεί ο πολίτης να στέλνει επιτόπου από το κινητό του μία καταγγελία -με φωτογραφία ή κείμενο- στο υπουργείο, το οποίο θα προχωρά στη σχετική διερεύνηση.
Σε δηλώσεις του τις προηγούμενες μέρες ο Κώστας Σκρέκας δήλωνε σχετικά με την αντιμετώπιση της ακρίβεια: «Προχωρούμε σε 3 άξονες για να αντιμετωπίσουμε τον πληθωρισμό, ο πρώτος έχει να κάνει με ελέγχους στην αγορά, πάταξη της αισχροκέρδειας με την επιβολή προστίμων. Το δεύτερο έχει να κάνει με την τόνωση του ανταγωνισμού μέσα από τις πρωτοβουλίες «καλάθι του νοικοκυριού» αλλά και μόνιμη μείωσης τιμής προϊόντων στα ράφια και το 3ο έχει να κάνει με την ενδυνάμωση του καταναλωτή».
Απίθανη προσφορά από τα LIDL: Χιλιάδες δωρεάν δωροεπιταγές σε όλους μέχρι τα Χριστούγεννα
Lidl: Το κοινωνικό του πρόσωπο δείχνει του σούπερ μάρκετ Lidl για ακόμη μία χρονιά. Αυτή τη φορά προχωρά στην οικονομική ενίσχυση χιλιάδων εργαζομένων του.
Πάμε να δούμε τι θα κάνει το Lidl μέχρι τα Χριστούγεννα και στοιχίζει 6,7 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με δελτίο Τύπου της εταιρείας η διοίκηση των σούπερ μάρκετ Lidl Ελλάς προχωρά σε οικονομική υποστήριξη ύψους 500.000 ευρώ για τους ανθρώπους των καταστημάτων και των logistics centers.
Σύμφωνα με δελτίο Τύπου της εταιρείας η διοίκηση των σούπερ μάρκετ Lidl Ελλάς προχωρά σε οικονομική υποστήριξη ύψους 500.000 ευρώ για τους ανθρώπους των καταστημάτων και των logistics centers.
Η ενίσχυση αυτή έρχεται να ολοκληρώσει την υλοποίηση ενός πακέτου μισθολογικών αυξήσεων και επιπρόσθετων παροχών συνολικού ύψους 6,7 εκατ. ευρώ που ανακοινώθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο.
Ολόκληρο το δελτίο Τύπου:
“Στη Lidl Ελλάς αφουγκραζόμαστε τη δύσκολη οικονομική συγκυρία και προχωράμε σε πράξεις για τους πελάτες και τους ανθρώπους μας. Προσφέρουμε στους πελάτες μας προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας στην καλύτερη δυνατή τιμή της αγοράς, ενώ παράλληλα στηρίζουμε τους ανθρώπους μας μέσα από επιπρόσθετες παροχές”, δήλωσε σχετικά ο Martin Brandenburger, Πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς.
Οι άνθρωποι της Lidl Ελλάς είναι στο επίκεντρο των πράξεών της. Η εταιρεία, Κορυφαίος Εργοδότης για 7η συνεχόμενη χρονιά, αποδεικνύει έμπρακτα, για μία ακόμη φορά, την αφοσίωση και τις συνεχείς επενδύσεις με επίκεντρο τους ανθρώπους της.