Σάλος με την Vodafone: Χιλιάδες απολύσεις σε μια ημέρα – Φόβοι για λουκέτο!

Vodafone: Ο κολοσσός τηλεπικοινωνιών Vodafone απολύει 11.000 άτομα μέσα σε μια ημέρα!

Ο βρετανικός όμιλος τηλεφωνίας Vodafone ανακοίνωσε σήμερα πως θα καταργήσει 11.000 θέσεις εργασίας σε διάστημα τριών ετών, στο πλαίσιο ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης έπειτα από επιδόσεις τις οποίες η νέα γενική διευθύντρια Μαργκερίτα Ντέλα Βάλε έκρινε «όχι αρκετά καλές».

Η Ντέλα Βάλε λέει πως θέλει «να απλουστεύσει τον οργανισμό για να ανακτήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας», σε ανακοίνωση για τα αποτελέσματα χρήσης 2022/2023, η οποία κάνει λόγο για στασιμότητα των εσόδων στα 45,7 δισεκ. ευρώ.

Η Vodafone είχε ανακοινώσει στις αρχές Δεκεμβρίου την αποχώρηση του προηγούμενου επικεφαλής της, του Νικ Ριντ, έπειτα από τέσσερα χρόνια στην κορυφή του βρετανικού ομίλου τηλεπικοινωνιών, σε ένα πλαίσιο κακών επιδόσεων.

Η Ντέλα Βάλε είχε αναλάβει τότε προσωρινά τα καθήκοντά της, μέχρι την επικύρωση του διορισμού της τον περασμένο μήνα.

Η Vodafone διεξάγει εδώ και χρόνια μια αναδιάρθρωση που την έχει οδηγήσει κυρίως στο να επικεντρωθεί στην Ευρώπη και την Αφρική.

Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία και η Emirates Telecommunications (e&), η οποία έγινε πριν από ένα χρόνο ο μεγαλύτερος μέτοχος του βρετανικού ομίλου τηλεφωνίας, ανακοίνωσαν μια συμφωνία «στρατηγικής σύμπραξης».

Ο όμιλος e&, ο οποίος αύξησε σταδιακά εδώ και ένα χρόνο τη συμμετοχή του στη βρετανική εταιρεία ώστε να φθάνει σήμερα το 14,6% του κεφαλαίου, χαρακτηρίζεται επισήμως σε ανακοίνωση «μέτοχος αναφοράς της Vodafone».

Στις αρχές Μαΐου, δημοσιογραφικές πληροφορίες έκαναν λόγο για επικείμενη συγχώνευση 15 δισεκ. στερλινών της Vodafone με την εταιρεία συμμετοχών του Χονγκ Κονγκ CK Hutchison στην κινητή τηλεφωνία στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Vodafone, η οποία δεν είχε θελήσει να σχολιάσει τις πληροφορίες αυτές, είχε δηλώσει τον Οκτώβριο πως βρίσκεται σε συζητήσεις για να συγχωνεύσει τις δραστηριότητές της στη χώρα με την Three UK, θυγατρική της CK Hutchison, ώστε να ενώσουν τις δυνάμεις τους στην 5G.

Vodafone: Τέλος το internet σε χιλιάδες κινητά! Τι αποφάσισε η εταιρεία

Την κατάργηση του δικτύου 3G ανακοίνωσε η Vodafone, κάτι που σημαίνει πως οι κάτοχοι πιο παλιών συσκευών μένουν χωρίς internet!

Σε συνέχεια των σχετικών ανακοινώσεων της εταιρείας μας στις 15/1/2020 και στις 22/12/2021, σας ενημερώνουμε ότι η σταδιακή απενεργοποίηση του δικτύου 3G (η οποία γίνεται στο πλαίσιο αναβάθμισης των δικτύων 4G και 5G) βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε όλη τη χώρα εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023.

Υπενθυμίζουμε ότι όλοι οι συνδρομητές μπορούν να ελέγξουν τον τύπο της τεχνολογίας της συσκευής τους (δηλαδή εάν είναι 2G, 3G, 4G ή 5G) καθώς και την κάρτα SIM τους σε οποιοδήποτε κατάστημα του δικτύου της Vodafone.

Η Vodafone έχει φροντίσει, ώστε όλοι οι συνδρομητές της που χρησιμοποιούν κάρτα SIM παλαιάς τεχνολογίας, να μπορούν να την αντικαταστήσουν άμεσα και δωρεάν στα ίδια σημεία.

Πλέον, η πρόσβαση στο διαδίκτυο (Internet) θα γίνεται μέσα από τα προηγμένα δίκτυα 4G και 5G από συσκευές που υποστηρίζουν δίκτυο 4G ή 5G, με κάρτες τεχνολογίας U-SIM, ενώ οι υπηρεσίες φωνής και μηνυμάτων (SMS) δεν επηρεάζονται και θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται κανονικά.

Οι συνδρομητές Συμβολαίου, Καρτοπρογράμματος και Καρτοκινητής που επηρεάζονται από την διακοπή του δικτύου 3G στην περιοχή τους, έχουν δικαίωμα αζήμιας καταγγελίας της σύμβασής τους εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία διακοπής, για την οποία θα ενημερωθούν μέσω ενημερωτικού γραπτού μηνύματος – SMS (εξαιρουμένων τυχόν υπολοίπων επιδότησης συσκευής ή τερματικού εξοπλισμού).

Οι συνδρομητές μπορούν να ελέγξουν τον τύπο της τεχνολογίας της συσκευής τους (δηλαδή εάν είναι 2G, 3G, 4G ή 5G) καθώς και την κάρτα SIM τους σε οποιαδήποτε κατάστημα της Vodafone.

Η Vodafone έχει φροντίσει ώστε όλοι οι συνδρομητές της που χρησιμοποιούν κάρτα SIM παλαιάς τεχνολογίας, να μπορούν να την αντικαταστήσουν άμεσα και δωρεάν στα ίδια σημεία.

Μάθετε περισσότερα για την κατάργηση του 3G δικτύου εδώ.

Για περισσότερες πληροφορίες, καλέστε την Εξυπηρέτηση Πελατών της Vodafone (13830 για ιδιώτες και 1399 για εταιρικούς πελάτες) ή επισκεφθείτε ένα οποιοδήποτε κατάστημα της Vodafone.

Vodafone: Ισχυρό… χαστούκι – Τι έχει συμβεί

Αλλάζει ο κώδικας… συμπεριφοράς των εταιρειών τηλεπικοινωνιών προς τους καταναλωτές αλλιώς θα υπάρξουν πρόστιμα!

Σε ΦΕΚ δημοσιεύτηκε ο κώδικας δεοντολογίας για την Παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών στους Καταναλωτές.

Ο συγκεκριμένος κώδικας υποχρεώνει σε συγκεκριμένους κανόνες «συμπεριφοράς» παρόχους όπως Cosmote-ΟΤΕ, Vodafone, Wind, Nova και θέτει όρους που πρέπει να τηρούνται αλλιώς… θα επιβληθούν κυρώσεις!

Ενδεικτικά:

Επικοινωνία με τους καταναλωτές: Ο πάροχος μεριμνά ότι η προώθηση και η πώληση των υπηρεσιών του πραγματοποιείται με σεβασμό προς τους καταναλωτές.

Κατά την επικοινωνία με τους καταναλωτές, το προσωπικό του παρόχου προωθεί και πωλεί τις υπηρεσίες του με δίκαιο, διαφανή, υπεύθυνο και σαφή τρόπο. Επίσης, κατά τη διάρκεια της προώθησης των υπηρεσιών εξηγεί με σαφήνεια και ευκρίνεια τους βασικούς όρους, προϋποθέσεις, τυχόν περιορισμούς, ειδικούς όρους και κόστος των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές.

Ώρες επικοινωνίας: Η επικοινωνία με τους καταναλωτές, είτε πρόκειται για επίσκεψη στην κατοικία, είτε μέσω τηλεφώνου πρέπει να γίνεται σε κατάλληλες ώρες και δεν πραγματοποιείται σε ώρες κοινής ησυχίας, εκτός εάν συμφωνεί προς τούτο ο καλούμενος. Αυτό ισχύει και για τις αυτοματοποιημένες τηλεφωνικές κλήσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται μόνον υπό τους όρους και προϋποθέσεις που ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία για την προστασία προσωπικών δεδομένων.

Μητρώο άρθρου 11 ν. 3471/2006: Ο πάροχος δεν πραγματοποιεί κλήσεις προς καταναλωτές που έχουν ενταχθεί στο Μητρώο του άρθρου 11 του ν. 3471/2006 και έχουν ζητήσει να μην δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις για απ’ ευθείας εμπορική προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς

Προστασία προσωπικών δεδομένων: Όλα τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία με καταναλωτές όταν αναζητούνται υποψήφιοι πελάτες πρέπει να συγκεντρώνονται, να προωθούνται και να διατηρούνται με τρόπο που να συμμορφώνεται με τη νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Παρουσίαση προσωπικού: O πάροχος διασφαλίζει ότι το προσωπικό του κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας με τους καταναλωτές ανακοινώνει αμέσως στην αρχή της επικοινωνίας το επώνυμο τους, τον πάροχο που εκπροσωπούν και τον σκοπό της επικοινωνίας τους. Ειδικότερα, στην περίπτωση υπεργολάβων / συνεργατών / μεταπωλητών, στην επικοινωνία με τους καταναλωτές πρέπει να δηλώνεται σαφώς το όνομα της εταιρίας του υπεργολάβου / συνεργάτη / μεταπωλητή και η σχέση της με τον πάροχο. Δηλαδή, η επικοινωνία θα πρέπει να έχει το περιεχόμενο: «το όνομά μου είναι …………… καλώ από την [όνομα εταιρίας υπεργολάβου / συνεργάτη / μεταπωλητή], που είναι συνεργαζόμενη εταιρία με τον πάροχο [όνομα]».

Δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται παραπλανητικές εκφράσεις που δημιουργούν εσφαλμένες εντυπώσεις στους καταναλωτές, όπως η έκφραση «καλώ εκ μέρους του παρόχου [όνομα]» εάν πρόκειται για προσωπικό υπεργολάβου / συνεργάτη / μεταπωλητή του παρόχου.

Ευάλωτες ομάδες καταναλωτών: Το προσωπικό του παρόχου δεν εκμεταλλεύεται την αδυναμία καταναλωτών που ανήκουν σε ευαίσθητες ομάδες, όπως ηλικιω μένων, ανηλίκων, ατόμων οι οποίοι δεν έχουν επαρκή γνώση της ελληνικής γλώσσας και ατόμων με ειδικές ανάγκες προκειμένου να πραγματοποιήσει πωλήσεις.

Λεξιλόγιο και ευγένεια προσωπικού: Το προσωπικό του παρόχου στην επικοινωνία με τους καταναλωτές, απευθύνεται σε αυτούς με ευγένεια και χρήση κατάλληλου λεξιλογίου. Κάθε πληροφορία πρέπει να είναι απλή και ακριβής και να παρέχεται με τρόπο ώστε να καθίσταται ευθέως και άμεσα αντιληπτή από τον εκάστοτε καταναλωτή. Δεν παραπλανά, ούτε επιδιώκει να παραπλανήσει με κανέναν τρόπο, με πράξεις ή παραλείψεις, τους καταναλωτές δίνοντας λανθασμένες εντυπώσεις για την παρεχόμενη υπηρεσία του παρόχου ή τις παρεχόμενες υπηρεσίες άλλων παρόχων.

Διακοπή προωθητικής επικοινωνίας: Στην περίπτωση όπου ο καταναλωτής δηλώσει ή καταστήσει σαφές ότι δεν ενδιαφέρεται, ή ότι η κλήση ή η επίσκεψη είναι ενοχλητική για αυτόν, το προσωπικό του παρόχου υποχρεούται να διακόπτει αμέσως την κλήση ή την επίσκεψη ευγενικά, χωρίς να επιμένει ενάντια στην θέληση του καταναλωτή και χωρίς να ασκήσει οποιουδήποτε είδους πίεση ή έμμεσο εξαναγκασμό.

Διατήρηση αρχείων: Τα αρχεία των τηλεφωνικών συνομιλιών για την πραγματοποίηση πωλήσεων με τους καταναλωτές, διατηρούνται από την εταιρία που πραγματοποιεί την πώληση για έξι μήνες από την πραγματοποίηση αυτής, σύμφωνα με τους όρους του ισχύοντος πλαισίου. Τα προαναφερθέντα αρχεία περιλαμβάνουν την ημερομηνία και την ώρα της συνομιλίας με τους καταναλωτές καθώς και επαρκείς πληροφορίες για την ταυτοποίηση του εμπλεκόμενου αντιπροσώπου σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, ώστε να χρησιμοποιηθούν για την επίλυση οποιασδήποτε μελλοντικής καταγγελίας ή ζητήματος προκύψει. Ο πάροχος ενημερώνει τον καταναλωτή για τη διάρκεια διατήρησης των εν λόγω στοιχείων και να του παρέχει τα δικαιώματα που ορίζει η σχετική νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, όπως είναι το δικαίωμα εναντίωσης.

Προσφορές: Ο πάροχος κοινοποιεί τους κύριους όρους και τους σημαντικούς περιορισμούς που ισχύουν για την προμήθεια των προσφορών του, όπως η χρονική διάρκεια και η ημερομηνία λήξης της προσφοράς, καθώς και τυχόν ειδικούς όρους για την αγορά της προσφοράς, όπως η δεσμοποίηση με άλλα προϊόντα και υπηρεσίες ή ο περιορισμός της προσφοράς σε μια συγκεκριμένη κατηγορία καταναλωτών.

Εξυπηρέτηση Καταναλωτών: Ο πάροχος διασφαλίζει ότι τα ερωτήματα και τα παράπονα/καταγγελίες των καταναλωτών αντιμετωπίζονται έγκαιρα και αποτελεσματικά. Τα τμήματα διαχείρισης καταγγελιών πρέπει να είναι στελεχωμένα με επαρκείς πόρους και με ικανοποιητικά επίπεδα εξουσιοδότησης.

Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων του παρόντος Κώδικα, η ΕΕΤΤ δύναται να επιβάλει κυρώσεις εφαρμόζοντας τις διατάξεις των άρθρων 137 και 138 του ν. 4727/2020.