Από το πουθενά ήρθε μία επιχειρηματική βόμβα που αναστάτωσε τις αεροπορικές της Ευρώπης. Η Aegean έκανε μία τεράστα αγορά…
Η ελληνική αεροπορική εταιρεία έκανε μία επένδυση ύψους €25 εκατ. στη Volotea S.L., έναν από τους κορυφαίους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους στην Ευρώπη με έδρα τη Βαρκελώνη της Ισπανίας.
Η συμφωνία περιλαμβάνει τα εξης:
Η αρχική επένδυση των €25 εκατ. πραγματοποιείται με την από κοινού συμμετοχή της AEGEAN με τους υφιστάμενους μετόχους της Volotea σε αύξηση κεφαλαίου έως €50 εκατ. μέσω της έκδοσης μετατρέψιμου χρηματοπιστωτικού μέσου (δανείου) με δικαίωμα συμμετοχής στα κέρδη. Υπό την αίρεση συγκεκριμένων προϋποθέσεων, κυρίως σχετικών με την οικονομική απόδοση της Volotea το 2024, δύναται να πραγματοποιηθεί και δεύτερη εκταμίευση του εν λόγω χρηματοπιστωτικού μέσου, το δεύτερο τρίμηνο του 2025, ύψους έως €50 εκατ., στην οποία η AEGEAN θα συμμετέχει επίσης με ποσό ύψους €25 εκατ.
Συνεπώς, η συνολική αύξηση κεφαλαίου δύναται να ανέλθει σε έως €100 εκατ., με τη συμμετοχή της AEGEAN να ανέρχεται σε €50 εκατ. Σε περίπτωση που η αρχική συμμετοχή της πρώτης εκταμίευσης της AEGEAN μετατραπεί σε μετοχές, τότε η επένδυσή της θα ισοδυναμεί σε μερίδιο 13% στη Volotea ενώ στην περίπτωση που εκταμιευτεί και η δεύτερη δόση και μετέπειτα μετατραπεί σε μετοχές τότε το συνολικό ποσοστό της AEGEAN στη Volotea θα ανέλθει στο 21%.
Παράλληλα, η AEGEAN και η Volotea υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας για τη διερεύνηση νέων ευκαιριών συνεργασίας στη διανομή καθώς και σε άλλους εμπορικούς τομείς, με στόχο την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των συνεργιών μεταξύ των δύο εταιρειών. Συγκεκριμένα, η εμπορική συνεργασία αρχικά θα επικεντρωθεί στη διάθεση των προϊόντων του ενός αερομεταφορέα από τον διαδικτυακό τόπο του άλλου, καθώς και στην περαιτέρω εκμετάλλευση του διεθνούς δικτύου από/προς τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας, όπως Ηράκλειο, Ρόδος, Χανιά, προς/από βασικές ευρωπαϊκές αγορές όπως Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία, ούτως ώστε να προσφέρονται περισσότερες επιλογές στους επιβάτες με την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των πόρων και της επένδυσης των δύο εταιρειών.
Τέλος, οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια συνεργασίας στους τομείς παροχής υπηρεσιών Συντήρησης καθώς και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων για την κάλυψη μέρους των αναγκών της Volotea από τον Όμιλο της AEGEAN.
Ποια είναι η Volotea
Η Volotea είναι μία σχετικά καινούρια εταιρεία και ξεκίνησε τις δραστηριότητές της το 2012.
Αυτή τη στιγμή επιχειρεί από 22 βάσεις, κυρίως στη Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία, εξυπηρετώντας πάνω από 450 δρομολόγια, εστιάζοντας κυρίως σε εποχιακές, μικρότερες διαδρομές και αγορές αναψυχής, οι οποίες δεν είχαν προηγούμενη απευθείας κάλυψη και στις όποιες προσφέρει νέες συνδέσεις.
Το 2023 μετέφερε 10,3 εκατ. επιβάτες με έναν στόλο 41 αεροσκαφών Airbus A320/A319.
Οι βάσεις στις αγορές της Γαλλίας, Ιταλίας και Ισπανίας αντιπροσωπεύουν περί το 90% της συνολικής της δραστηριότητας με τις αγορές της Ελλάδας και Γερμανίας να αποτελούν το υπόλοιπο 10%.
Αυτό είναι το νέο giga mall της Αθήνας: Το The Mall είναι μικρό μπροστά του
Σε τροχιά ανέγερσης βρίσκεται το νέο Mall της Αθήνας, που κατασκευάζεται στα νότια προάστια και όταν δοθεί στο κοινό θα προκαλεί δέος τόσο από τη χλιδή όσο και από τα καταστήματα που θα έχει.
Αναφερόμαστε στο The Ellinikon Mall, το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο που θα έχει γίνει στην Ελλάδα, το οποίο γίνεται από τη Lamda Development.
Έτσι, τα νότια προάστια θα φιλοξενούν καθημερινά αναρίθμητους επισκέπτες.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα στο τελευταίο τρίμηνο του 2027 εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή τoυ The Ellinikon Mall, όπως αποκαλείται πλέον το Vouliagmenis Mall, βάσει των στοιχείων που δημοσιοποιεί η Lamda.
Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη τα πρώτα έργα, μεταξύ των οποίων οι εκσκαφές που έχει αναλάβει η Άκτωρ, ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν και θα ανατεθεί σε εργολάβο το έργο της κύριας κατασκευής. Με βάση τα λεγόμενα του Οδυσσέα Αθανασίου, CEO της Lamda, αυτό θα γίνει μέχρι τον Νοέμβριο.
Σχεδιασμένο από το διεθνές αρχιτεκτονικό γραφείο AEDAS το The Ellinikon Mall με 280 καταστήματα θα είναι το μεγαλύτερο εμπορικό συγκρότημα της Ελλάδας (50% μεγαλύτερο από το The Mall Athens στο Μαρούσι) και ένα από τα μεγαλύτερα στη Νότια Ευρώπη.
Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής, σχεδόν τρία χρόνια νωρίτερα από την ολοκλήρωση της κατασκευής εφόσον τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, έχει συμφωνηθεί (Signed Heads of Terms) η μίσθωση του 70% της συνολικής μισθώσιμης επιφάνειας των 90.000 τ.μ. του εμπορικού κέντρου.
Ο στόχος της Lamda είναι μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους να έχει μισθωθεί το 83% του mall, το οποίο ας σημειωθεί ότι επανασχεδιάστηκε στο κομμάτι που αφορούσε τη δημιουργία γραφείων. Οι χώροι αυτοί θα μετατραπούν σε εμπορικά καταστήματα (retail), με δεδομένη και την υψηλή ζήτηση που υπάρχει. Με αυτό το δεδομένο τα 90.000 τ.μ. της μισθώσιμης επιφάνειας «ανεβαίνουν» πλέον στα 100.000 τ.μ.
Ανοίγει πριν τη Black Friday νέο τεράστιο mall στα κρυφά – Πού το χτίζουν
Το νέο mall που θα ανοίξει τις πύλες του τον Οκτώβρη δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει τα υπόλοιπα μεγάλα τύπου McArthur.
To mall που θα φιλοξενεί αλυσίδες τύπου Κωτσόβολος και ΙΚΕΑ θα ανοίξει στις 30 Οκτωβρίου στην Πάτρα και θα είναι άκρως εντυπωσιακό.
Το πρώτο μαγαζί που αναμένεται να λειτουργήσει θα είναι το IKEA, καθώς το κατάστημα της σουηδικής αλυσίδας επίπλων και οικιακού εξοπλισμού, το οποίο καταλαμβάνει το 40% του νέου εμπορικού πάρκου συνολικής εκμισθώσιμης επιφάνειας 13.900 τ.μ.
Πληροφορίες αναφέρουν πως θα ανοίξει και τεράστιο κατάστημα της αλυσίδας Κωτσόβολος, που θα αναπτυχθεί βάσει του νέου concept της εταιρείας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών υπό την ιδιοκτησία της ΔΕΗ.
Στόχος είναι τα εγκαίνια του νέου καταστήματος να γίνουν πριν τη Black Friday με τον επόμενο ορόσημο να είναι η χριστουγεννιάτικη περίοδος.
Επιπλέον, στο νέο εμπορικό πάρκο, το οποίο απαίτησε κεφάλαια ύψους 27 εκατ. ευρώ, θα κάνει ντεμπούτο στην ελληνική αγορά η Kiabi, το «βαρύ πυροβολικό» της γαλλικής μόδας χαμηλού κόστους.
Η αλυσίδα Kiabi της γνωστής γαλλικής επιχειρηματικής οικογένειας Mulliez έχει μισθώσει κατάστημα 1.300 τ.μ.
Η Ελλάδα δεν είναι άγνωστη στην πάμπλουτη οικογένεια Mulliez, καθώς δραστηριοποιείται ήδη στη χώρα μας με την αλυσίδα αθλητικών ειδών και αθλητικού εξοπλισμού Decathlon. Η τελευταία σημειωτέον έχει παρουσία στην Ελλάδα με τρία καταστήματα, όλα σε εμπορικά πάρκα (Smart Park στα Σπάτα, River West στο Αιγάλεω και Mare West στην Κόρινθο).
Με έμφαση στο value retailing, που είναι άλλωστε ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των εμπορικών πάρκων της Trade Estates, υπό την επωνυμία Top Parks, στην Πάτρα θα έχουν παρουσία και οι δύο πολωνικές αλυσίδες, Pepco και Sinsay που επεκτείνονται ταχύτατα στην ελληνική αγορά.
Επιπρόσθετα κατάστημα θα διαθέτει η αλυσίδα παιχνιδιών Μουστάκας, καθώς και η Adidas (outlet).
Από τον κλάδο της εστίασης στο νέο εμπορικό πάρκο παρουσία θα έχει η KFC, η οποία θα αναπτύξει επίσης νέο concept στην Πάτρα.