Skroutz: Το Skroutz μπαίνει και στα μεταχειρισμένα. H εταιρεία διευρύνει τη βεντάλια των δραστηριοτήτων της στη second hand αγορά προϊόντων. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Την επέκτασή της στον χώρο των μεταχειρισμένων αντικειμένων, που αποτελεί σήμερα μια δευτερογενή αγορά διόλου αμελητέα, ετοιμάζεται να κάνει η γνωστή διαδικτυακή πλατφόρμα Skroutz. Το νέο project, το οποίο δοκιμάζεται υπό τη μορφή beta αυτή την εποχή, αναμένεται να ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες διευρύνοντας περαιτέρω τη βεντάλια δραστηριοτήτων της εταιρείας. Κι αυτό σε μια εποχή όπου η ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, που πυροδοτήθηκε κυρίως με την έξαρση της πανδημίας COVID-19, έχει πατήσει φρένο.
«Ουσιαστικά θα υποστηρίζουμε την αγοραπωλησία μεταχειρισμένων προϊόντων από χρήστη σε χρήστη της πλατφόρμας μας», λέει ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Skroutz Γιώργος Χατζηγεωργίου. Και συνεχίζει: «Πρόκειται ήδη για μία μεγάλη αγορά.
Η ανακύκλωση συσκευών, ρούχων και όχι μόνο μέσα από διάφορα marketplaces είναι μεγάλη.
Εκεί που θα διαφέρει η δική μας πλατφόρμα από τις υφιστάμενες είναι ότι εμείς επί της ουσίας θα μπαίνουμε ως εγγυητής ότι η συναλλαγή δεν θα ολοκληρώνεται εάν πρώτα δεν παραδοθεί το προϊόν και διαπιστωθεί ότι αυτό είναι έτσι όπως διαφημιζόταν.
Μια κίνηση με την οποία ουσιαστικά θα αποτρέπονται φαινόμενα απάτης, τα οποία δυστυχώς υπάρχουν στα markeplaces όσο μεγάλα κι αν είναι.
Σήμερα μπορεί κάποιος να δει μια αγγελία, να καταβάλλει το ποσό και τελικά να πέσει σε απατεώνα που είτε δεν θα το στείλει είτε θα του στείλει κάτι άλλο απ’ αυτό που διαφήμιζε.
Εκεί λοιπόν θα παρέμβουμε εμείς ελέγχοντας την ολοκλήρωση της συναλλαγής όπως θα έπρεπε», εξηγεί.
Παράλληλα, όμως, με αυτό η Skroutz, όπως εξηγεί, θα αναπτύξει και τις υπηρεσίες που προσφέρει ήδη στους αντισυμβαλλόμενους. «Θα μπορούμε να αναλαμβάνουμε όλη την υπηρεσία.
Για παράδειγμα, θα μπορεί ο πωλητής να αφήνει το αντικείμενο σε ένα locker της Skroutz, να το παραλαμβάνουμε εμείς και να το παραδίδουμε στον καταναλωτή. Και όλα να γίνονται αυτοματοποιημένα μέσω της πλατφόρμας», λέει ο κ. Χατζηγεωργίου.
Ο ίδιος εκτιμά ότι με αυτό τον τρόπο μπορεί να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο και η κουλτούρα της μεταπώλησης αντικειμένων από τους καταναλωτές. «Μιλάμε για μια πλατφόρμα όπου κάποιος θα μπορεί να βάζει την αγγελία του και να απευθύνεται στους υπόλοιπους χρήστες της πλατφόρμας».
Μάλιστα, όπως εξηγεί ο ίδιος, η πλατφόρμα μπορεί να λειτουργεί και αμφίδρομα για κάποιον χρήστη. «Για παράδειγμα, θέλεις να πάρεις καινούριο κινητό.
Θα μπορείς να αξιοποιήσεις σε αυτή την κατεύθυνση και το παλιό. Πώς; Πουλώντας το και καλύπτοντας μια διαφορά να αγοράσεις ένα καινούριο μέσα από τα συμβεβλημένα καταστήματα», εξηγεί ο κ. Χατζηγεωργίου.
Skroutz: Ανεβαίνει η second hand αγορά
Η επέκταση αυτή του Skroutz, πάντως, έρχεται σε μια στιγμή όπου ο Ελληνας καταναλωτής φαίνεται ότι πλέον έχει απενοχοποιήσει τις αγορές second hand προϊόντων – είτε αυτά αφορούν ενδύματα και έπιπλα, είτε κινητά τηλέφωνα, λάπτοπ και όποια άλλη ηλεκτρονική συσκευή.
Μάλιστα τα τελευταία χρόνια υπάρχει σημαντική άνοδος στις πωλήσεις μεταχειρισμένων προϊόντων είτε μέσα από διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες αγγελιών και marketplaces είτε μέσα από την ίδρυση νέων καταστημάτων «thrift», όπως αποκαλούνται στις ΗΠΑ.
Παλαιότερη έρευνα της Focus Bari / YouGov σημείωνε πως ένας στους δύο Ελληνες έχει αγοράσει τουλάχιστον ένα είδος από πηγή μεταχειρισμένων ειδών. Συνήθως αυτή η πηγή είναι γνωστές ψηφιακές πλατφόρμες για second hand προϊόντα.
Ωστόσο, εκτός των ρούχων, κοινό έχει αποκτήσει στην Ελλάδα και η αγορά μεταχειρισμένων συσκευών, κυρίως των smartphones.
Μέσα στο 2023 το 1/3 των Ελλήνων αγόρασε μια μεταχειρισμένη συσκευή, κατά κύριο λόγο κινητό τηλέφωνο, ενώ το 49% των καταναλωτών εξετάζει θετικά το ενδεχόμενο κάποιας αγοράς.
Η ανάπτυξη της αγοράς προϊόντων από δεύτερο χέρι στην Ελλάδα φαίνεται και από τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, σύμφωνα με τα οποία το δεύτερο τρίμηνο του 2023 το λιανικό εμπόριο μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα καταγράφει αύξηση 49,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, με τον τζίρο να διαμορφώνεται στα 8,92 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα την τελευταία διετία υπάρχει άνθηση στον χώρο της λιανικής στο συγκεκριμένο κομμάτι, με αρκετές ευρωπαϊκές αλυσίδες που ειδικεύονται στο second hand να ανοίγουν τα πρώτα τους καταστήματα στην Ελλάδα. Μεταξύ αυτών η λιθουανική Humana και η βουλγαρική Mania.
Την πώληση μεταχειρισμένων, πάντως, προωθούν και οι ίδιες οι αλυσίδες, με τελευταίο παράδειγμα την ανακοίνωση της αλυσίδας Zara που έθεσε σε λειτουργία την πλατφόρμα Pre-Owned από τις 12 Δεκεμβρίου και στην Ελλάδα, μέσω της οποίας οι πελάτες της μπορούν να πωλούν ή να αγοράζουν ρούχα και αξεσουάρ από δεύτερο χέρι.