Skroutz: Σε μια πρωτοποριακή κίνηση προχωρά το Skroutz καθώς δίνει τη δυνατότητα μιας νέας συνδρομητικής υπηρεσίας, η οποία εξασφαλίζει δωρεάν παραγγελίες.
Το Skroutz προχωρά στη δημιουργία του Skroutz Plus, της νέας συνδρομητικής υπηρεσίας που φέρνει δωρεάν μεταφορικά στις online αγορές μέσω του Skroutz.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας η νέα υπηρεσία δίνει λύση στο ζήτημα του κόστους των μεταφορικών στις online αγορές και κάνει την εμπειρία αγορών ακόμα πιο εύκολη.
Το Skroutz Plus, με ετήσια συνδρομή 17€, προσφέρει δωρεάν μεταφορικά για αγορές μέσω Skroutz, αξίας άνω των 20€ και βάρους έως και 14 κιλών.
Ταυτόχρονα, οι συνδρομητές στο Skroutz Plus θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα και οφέλη που προσφέρει κάθε αγορά μέσω του Skroutz, όπως είναι η ασφάλεια αγορών Skroutz με αξιόπιστες συναλλαγές, οι δωρεάν επιστροφές, η εγγύηση επιστροφής χρημάτων, η άμεση εξυπηρέτηση πριν και μετά την παραλαβή της παραγγελίας, αλλά και η απεριόριστη ποικιλία επιλογών από περισσότερα από 10 εκατ. προϊόντα σε 9.500 καταστήματα.
Όπως επεσήμανε σε δηλώσεις του ο κ. Γιάννης Αλιβιζάτος, Chief Operations Officer (COO) του Skroutz: “Το Skroutz Plus είναι μία καινοτόμος υπηρεσία που μεταμορφώνει τον κλάδο και εξελίσσει το Skroutz σε μία ακόμα πιο ολοκληρωμένη πλατφόρμα. Πλέον, ο καταναλωτής θα μπορεί να πραγματοποιεί απρόσκοπτα τις αγορές του, επιλέγοντας ανάμεσα σε εκατομμύρια προϊόντα από χιλιάδες συνεργαζόμενα καταστήματα και απολαμβάνοντας καλύτερη εξυπηρέτηση και τη νέα υπηρεσία Skroutz Plus και προπάντων χωρίς να ανησυχεί συνέχεια για το κόστος των μεταφορικών. Η σημαντική άνοδος των ηλεκτρονικών αγορών απαιτεί από εμάς τις εταιρίες που δραστηριοποιούμαστε στον κλάδο νέες προτάσεις και λύσεις για τον καταναλωτή. Για αυτό και τα δωρεάν μεταφορικά είναι μόνο η αρχή”.
Skroutz: Του βάζουν άριστα οι εργαζόμενοί του
Το Skroutz, η μεγαλύτερη πλατφόρμα ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα, διενήργησε την έρευνα ικανοποίησης εργαζομένων “Skroutz happiness Index” με ιδιαίτερα αυξημένη συμμετοχή από το 89% των εργαζομένων.
Βάσει των συμπερασμάτων της έρευνας, το Skroutz αναδεικνύεται σε μία εταιρία με σύγχρονο, υποστηρικτικό και ανθρωποκεντρικό περιβάλλον εργασίας με υπερήφανους και αφοσιωμένους εργαζόμενους που παράλληλα προσφέρει προοπτικές επαγγελματικής εξέλιξης σε έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της αγοράς στην Ελλάδα και διεθνώς.
Συνοπτικά, η έρευνα αναδεικνύει θετικές αποδόσεις σε όλες τις παραμέτρους της εργασιακής εμπειρίας, καθώς σύμφωνα με το δείκτη μέτρησης ικανοποίησης NPS (Net Promoter Score), η εργασιακή ικανοποίηση αγγίζει το “άριστα” (72/100), αναδεικνύοντας τον Skroutz ως προτιμητέο και προτεινόμενο εργοδότη από τους ίδιους τους εργαζομένους του.
Συγκεκριμένα, η συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων αξιολόγησαν ιδιαίτερα θετικά την εργασιακή εμπειρία καθώς:
- Αισθάνονται υπερήφανοι που εργάζονται στο Skroutz (βαθμολογία 4,5/5)
- Εκτιμούν ότι το Skroutz παρέχει ένα υποστηρικτικό και φιλικό εργασιακό περιβάλλον που προσφέρει ευκαιρίες ώστε να αξιοποιήσουν τις βέλτιστες δεξιότητές τους ενώ ταυτόχρονα αναγνωρίζεται η προσπάθεια για εξαιρετικά αποτελέσματα (βαθμολογία 4/5)
- Αναγνωρίζουν ότι το Skroutz προωθεί την ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, είναι ικανοποιημένοι από τις παροχές και δηλώνουν την εμπιστοσύνη τους προς τη διοίκηση της εταιρίας (βαθμολογία 4,1/5)
- Δηλώνουν με βεβαιότητα ότι το Skroutz επενδύει στους ανθρώπους του, παρέχοντας ευκαιρίες εσωτερικής ανάπτυξης (βαθμολογία 3,9/5)
Η ισχυρή εταιρική κουλτούρα του Skroutz, αλλά και η επιτυχής μετάβαση σε καθεστώς τηλεργασίας –λαμβάνοντας υπόψη την απομακρυσμένη πρόσληψη και ένταξη 179 εργαζομένων στην εταιρία στο πλαίσιο των ιδιαίτερων εργασιακών συνθηκών που επικράτησαν το 2020– αποδεικνύεται από την πεποίθηση που εκφράζουν οι εργαζόμενοι, σε ποσοστό 51%, ότι η τηλεργασία δεν επηρέασε τη δυνατότητα να εργάζονται ως μέλη της ομάδας.
Ακόμα, σε σημαντικά υψηλό ποσοστό (70%) δηλώνουν ότι επιθυμούν να συνεχίσουν να εργάζονται σε ένα υβριδικό μοντέλο που συνδυάζει τη φυσική παρουσία και την τηλεργασία.
Σημειώνεται ότι το Skroutz είναι μία από τις πρώτες εταιρίες στην Ελλάδα που εφαρμόζει την απομακρυσμένη εργασία κατά 100% των εργαζομένων του από τον Μάρτιο 2020 έως σήμερα.
H κα Ρόζα Ταπίνη, Head of People Operations του Skroutz, επεσήμανε ότι “Τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας ικανοποίησης εργαζομένων αποδεικνύουν ότι –παρά τις δύσκολες συνθήκες– το Skroutz παραμένει πιστό στις εργασιακές αρχές του και συνεχίζει να εξελίσσεται ως οργανισμός. Οι άνθρωποί μας επιβεβαιώνουν την εμπιστοσύνη και δέσμευσή τους προς την εταιρία αλλά και προς τους πελάτες και καταναλωτές να κάνουν πράξη το όραμά μας, προσφέροντας τη βέλτιστη εμπειρία ηλεκτρονικών αγορών”.
Skroutz: To απόλυτο success story
Καλοκαίρι του 2006, με μια σχετικά λιτή ανακοίνωση η Dionic, εταιρεία συμμετοχών με πληθώρα δραστηριοτήτων που καλύπτουν το εμπόριο, την ενέργεια, τις υπηρεσίες λογισμικού και τα logistics, μεταξύ άλλων, γνωστοποιεί ότι αποκτά έναντι 300.000 ευρώ το 50% του μετοχικού κεφαλαίου της Skroutz.
Η συγκεκριμένη εταιρεία που είχε αναπτύξει την ομώνυμη πλατφόρμα και ήδη είχε αρχίσει να γίνεται γνωστή τότε ως μηχανή αναζήτησης και σύγκρισης τιμών και προϊόντων, ξεκίνησε λίγα χρόνια νωρίτερα ως ένα side project τριών φίλων, των Γιώργου Αυγουστίδη, Βασίλη Δήμου και Γιώργου Χατζηγεωργίου, μηχανικοί υπολογιστών και λάτρεις των νέων τεχνολογιών.
Η ανάπτυξη του Skroutz.gr ήταν όλα αυτά τα χρόνια αλματώδης, παρά τις δυσκολίες και τα εμπόδια που συνάντησαν.
Το όνομα (σ.σ. εμπνευσμένο από τον Ebenezer Scrooge του Κάρολου Ντίκενς ή πιο πιθανό τον Scrooge ΜcDuck της Walt Disney ) και το concept ήταν εξαιρετικά “πιασάρικο” και αυτό φάνηκε εξ αρχής.
Τα εύσημα για την επιλογή της (προσαρμοσμένης στα… greeklish) ονομασίας αποδίδονται στον Μπάμπη Θεοχάρη, συνάδελφο των τριών ιδρυτών και, όπως οι ίδιοι έχουν πει παλαιότερα, φανατικό της έρευνας αγοράς και σύγκρισης τιμών μεταξύ προϊόντων.
Σχεδόν από την πρώτη στιγμή η ιδέα αυτής της σύγκρισης και κατά συνέπεια της εξοικονόμησης χρημάτων για τους καταναλωτές βρήκε μεγάλη ανταπόκριση, τόσο στον ιστότοπο insomnia όπου πρωτοανακοινώθηκε το Φεβρουάριο του 2005, όσο και στο αγοραστικό κοινό που τότε έκανε τα πρώτα τολμηρά του βήματα στον κόσμο των online αγορών.
Το βασικό “κλειδί” της επιτυχίας του skroutz ήταν πως δεν απευθυνόταν απλώς στην τσέπη των καταναλωτών αλλά και των εμπόρων, αφού ουσιαστικά δημιουργούσε ένα νέο κανάλι πωλήσεων για τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην πλατφόρμα.
Τα πρώτα χρόνια, η συμμετοχή στην πλατφόρμα ήταν δωρεάν, μετά υιοθετήθηκε μια συνδρομή και αργότερα τα καταστήματα κατέβαλαν ένα ποσό ανάλογα με τον αριθμό των επισκέψεων που δέχονταν μέσα από το skroutz.
Ο Γιώργος Χατζηγεωργίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Skroutz δήλωνε πριν χρόνια στο PC Magazine: “Θυμάμαι ακόμα το πόσο ενθουσιάστηκα με την ιδέα, ένα “ρομποτάκι” που θα μαζεύει τις τιμές των προϊόντων από τα ηλεκτρονικά καταστήματα και θα τις δείχνει σε μία απλή σελίδα. Όπως ξεκινούν άλλωστε οι περισσότερες ιδέες, ο σκοπός ήταν να λύσω πρώτα ένα δικό μου πρόβλημα και να πειραματιστώ με τεχνολογίες που ήθελα να μάθω καλύτερα. Η προοπτική μιας εταιρείας δε βρισκόταν καν στο πίσω μέρος του μυαλού μου, η δε έννοια της startup ήταν ακόμα μακριά”.
Η επιτυχία γρήγορα δημιούργησε την ανάγκη για νέα κεφάλαια ώστε να υποστηριχθεί η επέκταση της πλατφόρμας σε τεχνολογικό και εμπορικό επίπεδο.
Η ανάγκη αυτή έφερε τους τρεις ιδρυτές του skroutz να συμφωνήσουν με την Dionic για την παραχώρηση του 50% της εταιρείας, η οποία το 2005 έλαβε τη μορφή Α.Ε.
Το τίμημα, όπως ανακοινώθηκε έκλεισε στις 300.000 ευρώ, ενώ στο δ.σ. της εταιρείας τοποθετήθηκαν επικεφαλής και στελέχη της Dionic, ενώ ο Γ. Χατζηγεωργίου διατήρησε τη θέση του CEO.
Τα κεφάλαια αυτά γρήγορα υποστήριξαν τη στρατηγική επέκτασης της εταιρείας.
Τα γραφεία της μεταφέρθηκαν από το Μενίδι στην Ν. Ιωνία (σε χώρους και παροχές που θύμιζαν… Google), ενώ θωρακίστηκε τεχνολογικά για να υποστηρίζει τη διαρκώς αυξανόμενη επισκεψιμότητα.
Από τους 30 χιλιάδες την πρώτη διετία, το 2007 έφθασε τις 200 χιλιάδες επισκέψεις και σήμερα ο αριθμός τους ξεπερνά πλέον τα 21 εκατομμύρια.
Με δεδομένο το πεπερασμένο της ελληνικής αγοράς, το 2012 ακολούθησε η επέκταση στην Τουρκία μέσω της πλατφόρμας www.alve.com, ενώ το 2015 ακολούθησε η είσοδος στην βρετανική αγορά, αυτή τη φορά με το… ορθογραφικά ορθότερο www.scrooge.co.uk.
Είναι σαφές πάντως ότι το συντριπτικό μέρος των εσόδων της εξακολουθεί να προέρχεται από την ελληνική αγορά.
Σήμερα οι ιδρυτές της Skroutz Α.Ε. περιγράφουν την εταιρεία ως το κορυφαίο digital brand πίσω από τη δημιουργία και την εξέλιξη των δυνατοτήτων της πρωτοποριακής μηχανής αναζήτησης και σύγκρισης τιμών και προϊόντων www.skroutz.gr. ενώ έχουν επεκτείνει τη δραστηριότητά τους στην ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών τεχνολογίας, δημιουργώντας πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και ιστοσελίδες υψηλής απόδοσης.
Το 2016 η Skroutz Α.Ε. (ΣΚΡΟΥΤΖ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ), εμφάνισε ενοποιημένα έσοδα 7,5 εκατ. ευρώ (από 6,5 εκατ. ευρώ το 2015). Τα κέρδη προ φόρων σε ενοποιημένο επίπεδο ανήλθαν σε 426 χιλ. ευρώ (από 550 χιλ. ευρώ το 2015), ενώ σε επίπεδο εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 764 χιλ. ευρώ (έναντι 908 χιλ. ευρώ το 2015). Το ποσοστό της προ φόρων κερδοφορίας διαμορφώθηκε στο 10%, από 14% το 2015 και οι υποχρεώσεις μόλις στο 1,2 εκατ. ευρώ (όσα σχεδόν τα ταμειακά διαθέσιμα). Σημειωτέον ότι στη χρήση του 2016 δεν υπάρχει τραπεζικός δανεισμός. Η εταιρεία κατέχει επίσης το 33% της Jam Jar ΑΕ και το 25% της Forty Two.
Σήμερα θεωρείται η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης τιμών προϊόντων στην Ελλάδα
Απασχολεί πάνω από 130 εργαζόμενους και όπως αναφέρει η εταιρεία, στην πλατφόρμα βρίσκονται σήμερα 7.000.000 προϊόντα από 2.650 καταστήματα. Σε αυτά, πάντως, εδώ και καιρό δεν περιλαμβάνονται γνωστές μεγάλες αλυσίδες οι οποίες επέλεξαν να αναπτύξουν τα δικά τους ηλεκτρονικά καταστήματα.