Skroutz: Η κίνηση που «γονάτισε» το Shopflix

Skroutz: Νέα κίνηση… ματ από το Skroutz που αλλάζει τις ισορροπίες στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Το Skroutz, το #1 marketplace στην Ελλάδα, προσφέρει τη νέα υπηρεσία αυθημερόν παράδοσης, παρέχοντας στους χρήστες τη δυνατότητα να παραλάβουν τις παραγγελίες τους ακόμα και την ίδια ημέρα της παραγγελίας.

Μια ακόμα υπηρεσία για άψογη αγοραστική υπηρεσία με την ασφάλεια και αξιοπιστία των αγορών μέσω Skroutz.

Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη για προϊόντα που βρίσκονται στους χώρους αποθήκευσης του Skroutz, μέσω του Fulfilled by Skroutz που παρέχεται στους εμπόρους, και για non-cargo προϊόντα.

Επιπλέον, αφορά παραγγελίες που έχουν γίνει από τις 00:00 μέχρι τις 16:00, Δευτέρα με Παρασκευή, και παραδίδονται σε κεντρικές περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά μεταξύ 17:00 με 20:00.

Η χρέωση για την αυθημερόν παράδοση είναι 2€, ενώ το κόστος μεταφορικών παραμένει ίδιο με αυτό που θα είχε ο χρήστης για την παράδοση της παραγγελίας του.

Ο Νικόλαος Μπόμπος, Marketplace Operations Director, Skroutz, δήλωσε σχετικά:

“Καθημερινά προσπαθούμε ώστε να προσφέρουμε νέα επίπεδα άνεσης και επιλογές παράδοσης στον καταναλωτή.

Η παράδοση αυθημερόν είναι η πιο πρόσφατη υπηρεσία μας ώστε να υλοποιήσουμε το όραμα μας για ευτυχισμένους καταναλωτές και επιτυχημένους εμπόρους.

Αυτή τη στιγμή προσφέρουμε πέντε διαφορετικούς τρόπους παράδοσης (Skroutz Point, παραλαβή από το κατάστημα, express παράδοση, αυθημερόν παράδοση, παράδοση σε 2-3 εργάσιμες) στον καταναλωτή ώστε να επιλέξει αυτόν που καλύπτει καλύτερα τις δικές του ανάγκες.

Να σημειωθεί ότι η αυθημερόν παράδοση είναι ήδη διαθέσιμη για πάνω από 1000 κατηγορίες προϊόντων, αριθμός που αυξάνει καθημερινά”.

Το Skroutz συνεχίζει να διευρύνει τις διαθέσιμες υπηρεσίες που παρέχει για να εξασφαλίσει μία άψογη αγοραστική εμπειρία και να καλύψει τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή.

Την ίδια στιγμή, μέσω του μοντέλου λειτουργίας Fulfilled by Skroutz, το Skroutz προσφέρει τη δυνατότητα αποθήκευσης του εμπορεύματος των καταστημάτων που συνεργάζονται με το Skroutz Marketplace στους χώρους αποθήκευσής του.

Έτσι, απαλλάσσει τους εμπόρους από τη διαχείριση και αποστολή των παραγγελιών και των επιστροφών, ενώ εγγυάται ασφαλή και άμεση παράδοση.

Skroutz: Πώς έγινε σύμμαχος της Εφορίας

Το ρητό πως η Εφορία και ο Θάνατος είναι τα δυο πράγματα από τα οποία δεν μπορεί να ξεφύγει κανείς επιβεβαιώθηκε περίτρανα.

Δεν υπάρχει αμφιβολία: το να συλλέγεις καθημερινά στοιχεία για εκατοντάδες χιλιάδες συναλλαγές αξίας εκατομμυρίων είναι σαφώς πιο αποδοτικό στη μάχη της φοροδιαφυγής από το να δίνεις εντολή στον ελεγκτή σου να πάει για… σουβλάκια μήπως και εντοπίσει ότι δεν έχει κοπεί η απόδειξη στο διπλανό τραπέζι.

Έτσι, οι πλατφόρμες ηλεκτρονικών συναλλαγών -είτε αυτές που αφορούν σε αγορές προϊόντων όπως είναι η Skroutz είτε αυτές που αφορούν στην αγορά φαγητού όπως είναι η e-food, η Wolt και η Box- αναδεικνύονται (δια νόμου) σε πολύτιμους συνεργάτες της ΑΑΔΕ στην μάχη κατά της φοροδιαφυγής.

Ο νέος κατάλογος που συντάχθηκε αναδεικνύει 14 διαφορετικές περιπτώσεις επιχειρήσεων εστίασης που εντοπίστηκαν να φοροδιαφεύγουν με τα στοιχεία που προέκυψαν από τις εταιρείες διαχείρισης ηλεκτρονικών πλατφορμών.

Τα συνεχή ευρήματα -από τα παπούτσια φτάσαμε στις πίτσες και τώρα στον κατάλογο των 14 επιχειρήσεων με τη φοροδιαφυγή των 5,2 εκατ. ευρώ- ασφαλώς και θα δημιουργήσουν προβληματισμό στις επιχειρήσεις.

Η σύνδεση με τις πλατφόρμες γίνεται πλέον “αναγκαίο κακό” ειδικά για τα καταστήματα εστίασης καθώς χωρίς την προβολή που φέρνει η πλατφόρμα, ο τζίρος μειώνεται αισθητά. Γι’ αυτό άλλωστε ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις θυσιάζουν το 13-30% του τζίρου τους για να εξασφαλίσουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι πλατφόρμες.

Από την άλλη βέβαια, ουκ ολίγοι είχαν μάθει να κάνουν budget για την επιχείρησή τους με την παραδοχή ότι σημαντικός αριθμός αποδείξεων απλώς δεν θα εκδίδεται.

Γνώριμη πρακτική που μειώνει ή μηδενίζει και τον ΦΠΑ αλλά και τον φόρο εισοδήματος καθώς τα τιμολόγια των δαπανών εκδίδονται κανονικά όχι όμως και οι αποδείξεις λιανικής για να πιστοποιούν τον τζίρο.

Είναι δεδομένο ότι η ΑΑΔΕ θα συνεχίσει να αξιοποιεί τα ηλεκτρονικά στοιχεία που συλλέγει ενώ με την ολοένα και μεγαλύτερη στροφή των πολιτών στις ηλεκτρονικές πληρωμές, ανοίγει πεδίο δόξης λαμπρό. Για σήμερα, τα ευρήματα είναι τα εξής:

Η ΑΑΔΕ εντόπισε ακόμη 14 επιχειρήσεις οι οποίες δεν έκοψαν 449.000 αποδείξεις συνολικής αξίας 5,15 εκατομμυρίων ευρώ στερώντας από το δημόσιο ΦΠΑ 592.000 ευρώ.

Αναλυτικά:

Καφετέρια στην Κρήτη, για τις χρήσεις 2019 έως 2020, δεν υπέβαλε δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ, αποκρύπτοντας έσοδα συνολικής αξίας 1.440.000€.

Σε εστιατόριο στον Κεντρικό τομέα Αθηνών, για τις χρήσεις 2019 έως 2021, διαπιστώθηκε η μη έκδοση 91.300 φορολογικών στοιχείων συνολικής καθαρής αξίας 685.000€.

Σε κρεπερί στην Ήπειρο, για τις χρήσεις 2017 έως 2019, διαπιστώθηκε η μη έκδοση 92.800 φορολογικών στοιχείων, αποκρύπτοντας φορολογητέα ύλη 400.000€.

Σε κρεπερί στην Θεσσαλία, για τις χρήσεις 2018 έως 2020, διαπιστώθηκε η μη έκδοση 40.400 φορολογικών στοιχείων, αποκρύπτοντας φορολογητέα ύλη 285.000€.

Σε αναψυκτήριο στην Θεσσαλονίκη, για τις χρήσεις 2018 έως 2020, διαπιστώθηκε η μη έκδοση 42.530 φορολογικών στοιχείων, με συνολικό ύψος αποκρυβείσας ύλης 270.000€.

Σε πιτσαρία στην Μαγνησία, για τις χρήσεις 2018 έως 2020, διαπιστώθηκε η μη έκδοση σε 20.300 περιπτώσεις, συνολικού ύψους αποκρυβείσας ύλης 210.000€.

Σε αναψυκτήριο, στον Νότιο τομέα Αθηνών, για τις χρήσεις 2019 έως 2021, διαπιστώθηκε η μη έκδοση 62.340 φορολογικών στοιχείων, συνολικής αξίας 200.000€.

Σε εστιατόριο στην Αχαΐα, για τις χρήσεις 2017 έως 2019, διαπιστώθηκε η μη έκδοση απροσδιόριστου πλήθους φορολογικών στοιχείων, με συνολικό ύψος αποκρυβείσας ύλης 180.000€.

Σε εστιατόριο στην Αχαΐα, για τις χρήσεις 2017 έως 2019, διαπιστώθηκε η μη έκδοση φορολογικών στοιχείων σε 27.550 περιπτώσεις, με συνολικό ύψος αποκρυβείσας ύλης 175.000€.

Σε μαγειρείο στη Θεσσαλονίκη, για τις χρήσεις 2019 έως 2022, διαπιστώθηκε η μη έκδοση φορολογικών στοιχείων σε 9.023 περιπτώσεις, με συνολικό ύψος αποκρυβείσας ύλης 166.000€.

Σε εστιατόριο στην Αχαΐα, για τις χρήσεις 2017 έως 2019, διαπιστώθηκε η μη έκδοση φορολογικών στοιχείων σε 38.700 περιπτώσεις, συνολικού ύψους αποκρυβείσας ύλης 165.000€.

Σε εστιατόριο στην Αχαΐα, για τις χρήσεις 2017 έως 2020, διαπιστώθηκε η μη έκδοση φορολογικών στοιχείων σε 19.980 περιπτώσεις, συνολικού ύψους αποκρυβείσας ύλης 161.000€.

Σε εστιατόριο στην Αχαΐα, για τις χρήσεις 2017 έως 2020, διαπιστώθηκε η μη έκδοση 3.409 φορολογικών στοιχείων, αποκρύπτοντας φορολογητέα ύλη ύψους 138.000€.

Σε καφετέρια στα Ιωάννινα, για τις χρήσεις 2017 έως 2018, διαπιστώθηκε η μη έκδοση 734 φορολογικών στοιχείων, αποκρύπτοντας φορολογητέα ύλη ύψους 100.800€.

Skroutz: Ζητάει παραπάνω λεφτά, η κίνηση που προκάλεσε οργή

Σάλος έχει προκληθεί στα social media με την απόφαση του Skroutz να χρεώσει επιπλέον τις εταιρείες που συνεργάζεται.

Τις τελευταίες ημέρες η εταιρεία Skroutz φαίνεται ότι άλλαξε την πολιτική της όσον αφορά τους επαγγελματίες που ανεβάζουν τα προϊόντα τους στην διαδικτυακή ιστοσελίδα αγορών.

Μετά από καταγγελίες και βίντεο που έρχονται στο φως της δημοσιότητας, η εταιρεία ζητάει 400 ευρώ ΣΥΝ το ΦΠΑ μέχρι 1 Μαρτίου 2023 για ετήσια συνδρομή.

Όπως ήταν λογικό μια τέτοια κίνηση θα έφερνα αντιδράσεις ειδικά από μικρές επιχειρήσεις που σίγουρα δεν μπορούν να διαθέσουν αυτό το πόσο, ειδικά μέσα σε ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

Δελτίο τύπου σχετικά με αυτή τη νέα πρακτική εξέδωσε ο Σύλλογος Αυτοαπασχολούμενων Επαγγελματιών και Εμπόρων Δήμου Αθήνας και αναφέρει:

«Μια δυσάρεστη έκπληξη περίμενε όσους συναδέλφους είναι συμβεβλημένοι με την πλατφόρμα αγορών skroutz. Η πλατφόρμα ενημέρωσε με ένα απλό email τους επαγγελματίες που πουλάνε τα προϊόντα τους μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμα, ότι από 1/1/2023 υποχρεούνται να καταβάλουν ετήσια συνδρομή αξίας 400 ευρώ + ΦΠΑ».

Βέβαια η πολιτική της συγκεκριμένης εταιρίας γι αυτό το ζήτημα δεν αποτελεί εξαίρεση μιας και οι περισσότερες πλατφόρμες αργά ή γρήγορα ακολουθούν τον ίδιο δρόμο.

Δεν είναι η μοναδική επιβάρυνση που πληρώνουν οι επαγγελματίες που χρησιμοποιούν αυτές τις πλατφόρμες για να προωθούν τα προϊόντα τους μιας και ήδη πληρώνουν σε αυτές αυξημένα ποσοστά επί των πωλήσεων.

Μέχρι τώρα οι πιο μικροί επαγγελματίες που δεν είχαν το δικό τους eshop έβρισκαν μέσα από αυτές τις πλατφόρμες μια διέξοδο να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να αναπληρώσουν μέρος του εισοδήματος τους, που χάνουν μέρα με την ημέρα από τον ανταγωνισμό τους με τις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα.

Μετά και από αυτήν την εξέλιξη, πολλές μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να αντέξουν όλο αυτό το οικονομικό βάρος και βρίσκονται σε αδιέξοδο.

Η μετάβαση στην «ψηφιακή εποχή» τελικά δεν είναι για όλους, μιας και για τους πιο μικρούς επαγγελματίες που δεν έχουν την δυνατότητα να έχουν το δικό τους eshop, τώρα με αυτές τις υπέρογκες συνδρομές «πετιούνται έξω» και από το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Καλούμε τους συναδέλφους να βγάλουν συμπεράσματα για αυτές τις εξελίξεις, και να μπουν πιο δυναμικά στον αγώνα για την διεκδίκηση μόνιμων μέτρων στήριξης του εισοδήματος μας και της ικανοποίησης του συνόλου των αναγκών μας!»