Το επενδυτικό σχέδιο που αλλάζει το ελληνικό σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης.

Με ένα από τα πιο φιλόδοξα επενδυτικά πλάνα της τελευταίας δεκαετίας, ο όμιλος Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης ανεβάζει ταχύτητα και αλλάζει τους κανόνες στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων. Σε μια περίοδο έντονων πιέσεων για τα νοικοκυριά, αλλά και σκληρού ανταγωνισμού μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων, ο Σκλαβενίτης επιλέγει να επενδύσει δυναμικά στο μέλλον.

Το επενδυτικό πρόγραμμα της διετίας 2026–2027, ύψους 350 εκατ. ευρώ, επικεντρώνεται στην ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας, στον εκσυγχρονισμό του δικτύου καταστημάτων και στη δημιουργία νέων, καινοτόμων χώρων για τον καταναλωτή. Κεντρικό ρόλο στο σχέδιο κατέχει η ανέγερση ενός νέου υπερσύγχρονου κέντρου διανομής ελεγχόμενης θερμοκρασίας 45.000 τ.μ. στη Φούσα, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία εντός του 2027 και να ενισχύσει καθοριστικά την τροφοδοσία του δικτύου.

Παράλληλα, ο όμιλος προχωρά στην ίδρυση 15 νέων καταστημάτων, ενώ έχουν προγραμματιστεί περίπου 60 ανακαινίσεις υφιστάμενων σημείων, με στόχο τη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας. Σημαντική αλλαγή αποτελεί και η τοποθέτηση ηλεκτρονικών ετικετών τιμών σε όλο το δίκτυο, ένα βήμα που ενισχύει τη διαφάνεια και τον ψηφιακό μετασχηματισμό των καταστημάτων.

Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλεί και το μεγάλο project στον Ρέντη, στις εγκαταστάσεις του πρώην εργοστασίου της ΠΙΤΣΟΣ. Εκεί ο Σκλαβενίτης σχεδιάζει τη δημιουργία του μεγαλύτερου Food Hall στην Ελλάδα, ενός πολυχώρου γαστρονομίας, ψυχαγωγίας και πολιτισμού, συνολικής έκτασης 50.000 τ.μ.. Η επένδυση, που θα ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ, αναμένεται να δημιουργήσει πάνω από 1.200 νέες θέσεις εργασίας και να προσελκύει περισσότερους από 20.000 επισκέπτες καθημερινά, μετατρέποντας την περιοχή σε νέο σημείο αναφοράς για την Αττική.

Με τις κινήσεις αυτές, ο Σκλαβενίτης δείχνει ξεκάθαρα ότι δεν περιορίζεται στην παραδοσιακή έννοια του σούπερ μάρκετ, αλλά επενδύει σε ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εμπειρίας για τον καταναλωτή, θέτοντας τις βάσεις για την επόμενη μέρα του ελληνικού λιανεμπορίου.

Αλλαγή – βόμβα στην ετήσια άδεια το 2026: Τι θα μπορούν πλέον να παίρνουν

Η νέα νομοθεσία που αφορά την ετήσια άδεια αναψυχής φέρνει σημαντικές αλλαγές τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους εργαζόμενους, με στόχο την απλούστευση των διαδικασιών και την ενίσχυση της ευελιξίας. Από το 2026, η υποχρέωση προδήλωσης της άδειας στο πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» καταργείται και αντικαθίσταται από απολογιστική δήλωση, η οποία θα υποβάλλεται τον μήνα που ακολουθεί τη χορήγηση της άδειας.

Εργασιακό νομοσχέδιο: Τι ισχύει με 13ωρο και άδειες – Όσα πρέπει να γνωρίζετε

Οι εργαζόμενοι αποκτούν πλέον το δικαίωμα, μέσω έγγραφου αιτήματος, να «σπάνε» την άδειά τους σε περισσότερα επιμέρους τμήματα, με την προϋπόθεση ότι ένα από αυτά θα έχει διάρκεια τουλάχιστον 5 ή 6 συνεχόμενων εργάσιμων ημερών. Σε περίπτωση διαφωνίας μεταξύ εργαζομένου και εργοδότη για τον χρόνο λήψης της άδειας, η επίλυση θα γίνεται από την Επιθεώρηση Εργασίας.

Παράλληλα, η νέα ρύθμιση επιτρέπει την ηλεκτρονική τήρηση του αρχείου με τις αιτήσεις άδειας, περιορίζοντας τη γραφειοκρατία και διευκολύνοντας τον έλεγχο και την οργάνωση των σχετικών διαδικασιών στις επιχειρήσεις.

Έκτακτο – ΕΕ: «Τέλος τα καινούρια αμάξια με βενζίνη»

Ένα νέο πακέτο μέτρων για τη στήριξη του αυτοκινητοβιομηχανικού τομέα ενδέχεται να ανακοινώσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 16 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με πηγή του κλάδου που επικαλείται το Reuters.

Σύμφωνα με πληροφορίες, θεωρείται πιθανό να παρουσιαστεί μια πιο «ήπια» εκδοχή του κανονισμού για την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2035, σε σχέση με όσα σχεδιάζονταν μέχρι σήμερα.

Αν και οι Βρυξέλλες μέχρι στιγμής σχεδιάζουν να κάνουν τις ανακοινώσεις στις 10 Δεκεμβρίου, ο επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, Απόστολος Τζιτζικώστας, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο το πακέτο να μετατεθεί για τον Ιανουάριο. Πηγή που μίλησε στο Reuters ανέφερε πως η 16η Δεκεμβρίου είναι η νέα «στόχευση», αλλά η ημερομηνία δεν θεωρείται οριστική.

Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν σχολίασε το νέο χρονοδιάγραμμα, το οποίο αναφέρθηκε πρώτα από τη γερμανική Tagesspiegel Background.

Τι ζητούν έξι χώρες της ΕΕ

Έξι κράτη–μέλη ζήτησαν από την Κομισιόν να μετριάσει την προγραμματισμένη απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, ενόψει της παρουσίασης του νέου πακέτου μέτρων.

Οι χώρες –Βουλγαρία, Τσεχία, Ουγγαρία, Ιταλία, Πολωνία και Σλοβακία– ζητούν να επιτραπεί και μετά το 2035 η πώληση υβριδικών ή οχημάτων που χρησιμοποιούν άλλες τεχνολογίες οι οποίες θα μπορούσαν να συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών.

Ζητούν επίσης να ενταχθούν στη συζήτηση τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών και τα ανανεώσιμα καύσιμα, ώστε να υπάρξουν περισσότερες επιλογές για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των μεταφορών.

Το «πακέτο» που σκόπευε να παρουσιάσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 10 Δεκεμβρίου αφορά χαλαρώσεις στους κανόνες που ουσιαστικά οδηγούν στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035.

Οι πρωθυπουργοί των έξι χωρών σημειώνουν ότι ο κλιματικός στόχος πρέπει να επιτευχθεί με τρόπο που να μην πλήττει την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «δεν υπάρχει τίποτα πράσινο σε μία βιομηχανική έρημο».

Σούπερ μάρκετ σου δίνει 150 ευρώ χωρίς να αγοράσεις τίποτα – Είναι νόμος

Ο νέος κανονισμός που δημοσιεύτηκε σε επίσημο δελτίο τύπου της ΕΕ τον περασμένο Νοέμβριο φέρνει μεγάλες ανατροπές στις ηλεκτρονικές πληρωμές, την ασφάλεια συναλλαγών αλλά και –το πιο εντυπωσιακό από όλα– στην πρόσβαση των πολιτών σε μετρητά.

Καταργούνται οι πινακίδες στα αμάξια: Θα μπουν tablet

Στο πλαίσιο της προσπάθειας για ισχυρότερα μέτρα κατά της απάτης, η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωράει και σε μία πρωτοφανή ρύθμιση: τα καταστήματα λιανικής θα μπορούν να παρέχουν αναλήψεις μετρητών έως 150 ευρώ, με ελάχιστο ποσό τα 100 ευρώ χωρίς καν ο πολίτης να χρειάζεται να κάνει αγορά.

Με απλά λόγια, το σούπερ μάρκετ, το μπακάλικο, ακόμη και το μικρό παντοπωλείο στο χωριό θα μπορούν να λειτουργούν ως… mini ATM. Στόχος είναι να εξασφαλιστεί πρόσβαση σε μετρητά, ειδικά σε απομακρυσμένες και αγροτικές περιοχές, όπου τα ATM έχουν μειωθεί δραστικά τα τελευταία χρόνια.

Αναμφίβολα, θα έχει τεράστιο ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εφαρμοστεί στη χώρα μας ένα τέτοιο μέτρο – ειδικά όταν μέχρι πριν λίγα χρόνια σε πολλές επαρχιακές περιοχές έδειχνες κάρτα και σε κοιτούσαν με μισό μάτι.

Προς το παρόν πάντως, το μέτρο δεν έχει τεθεί σε εφαρμογή, καθώς –όπως επισημαίνεται και στο επίσημο δελτίο της ΕΕ– πρέπει πρώτα να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.

Αν τελικά «περάσει», η καθημερινότητα εκατομμυρίων πολιτών σε όλη την Ευρώπη –και στην Ελλάδα– αναμένεται να αλλάξει ριζικά. Θα μιλάμε για ένα νέο τοπίο, όπου κάθε κατάστημα μπορεί να γίνει και… μηχάνημα ανάληψης.