Peugeot - Citroen

Peugeot – Citroen: Πάγκοσμιος σάλος και διώξεις για την μεγάλη κομπίνα των γαλλικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Τι «σκάρωσαν» με τους κινητήρες πετρελαίου. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Δίωξη κατά των θυγατρικών της Stellantis, Peugeot και Citroen, για απάτη κατά των καταναλωτών σε σχέση με τους κινητήρες diesel άσκησαν οι αρχές της Γαλλίας, σε μια ευρύτερη υπόθεση η οποία έχει κοστίσει ήδη πολλά στη γαλλική Renault, αλλά και στη γερμανική Volkswagen.

Οι δύο εταιρείες, που έγιναν μέρος του μεγαθηρίου Stellantis, όταν ο όμιλος PSA συγχωνεύθηκε με την Fiat Chrysler, νωρίτερα μέσα στο 2021, θα πρέπει να καταβάλουν αθροιστικά 18 εκατ. ευρώ (22 εκατ. δολ.) εγγύηση και να παράσχουν δύο τραπεζικές εγγυήσεις συνολικού ύψους 55 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο της έρευνας.

Οι κατηγορίες κατά της Citroen ανακοινώθηκαν σήμερα, μία ημέρα μετά από εκείνες κατά της Peugeot, αναφέρει το πρακτορείο Bloomberg. Αμφότερες ανέφεραν ότι εξετάζουν την υπερασπιστική τακτική τους. Η Stellantis πρόσθεσε ότι η θυγατρική της, Fiat Chrysler, θα εξεταστεί στην ίδια υπόθεση τον Ιούλιο.

Η αποκάλυψη ακολουθεί ανάλογες ανακοινώσεις από VW και Renault για ανάλογες κατηγορίες, οι οποίες αποκαλύφθηκαν αυτή την εβδομάδα. Η έρευνα έχει ξεκινήσει εδώ και πάνω από τέσσερα χρόνια, την ίδια περίοδο που η VW ρύθμιζε ανάλογη ποινική και αστική υπόθεση στις ΗΠΑ σχετική με παράνομη τοποθέτηση συσκευών σε οχήματά της για να μειώνουν τεχνητά τους εκπεμπόμενους ρύπους από κινητήρες diesel.

Η υπόθεση αποτελεί ακόμη μία περίσπαση στην προσπάθεια του CEO της Stellantis, Carlos Tavares, να ενοποιήσει τις PSA και Fiat σε έναν συνεκτικό παγκόσμιο κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας. Από τον Ιανουάριο, οπότε και ολοκληρώθηκε η συγχώνευση, έχει να αντιμετωπίσει την παγκόσμια κρίση έλλειψης ημιαγωγών, η οποία έχει επηρεάσει την παραγωγή σε παγκόσμια κλίμακα.

Τόσο η Peugeot όσο και η Citroen αντιμετωπίζουν κατηγορίες περί εξαπάτησης του κοινού σχετικά με την πώληση οχημάτων κινητήρων Euro 5 diesel οχημάτων στη Γαλλία μεταξύ 2009 και 2015, σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι ίδιες.

Peugeot – Citroen: Η απόφαση – κόλαφος κατά της Volkswagen – Πληρώνει τα δάνεια των πελατών της

Το… φυσάει και δεν κρυώνει το χουνέρι που έπαθε η Volkswagen καθώς πρέπει να αποζημιώσει τους πελάτες της, πληρώνοντας τα δάνειά τους!

Το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο, με έδρα την Καρλσρούη, απέρριψε την Τρίτη την έφεση της αυτοκινητοβιομηχανίας και αποφάσισε ότι εκείνη οφείλει να πληρώσει 3.300 ευρώ σε πελάτη η οποία αγόρασε ένα τέτοιο όχημα το 2013, καθώς και τους τόκους του δανείου του.

“Ο αγοραστής πρέπει να αποζημιωθεί πλήρως, έτσι που να είναι σαν η αγορά να μην έγινε ποτέ”, τόνισε ο δικαστής Stephan Seiters, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.

Η υπόθεση στο ανώτατο διοικητικό δικαστήριο της Γερμανίας είναι μόνον μία από αρκετές με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπη η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, η οποία προσπαθεί να τραβήξει μια γραμμή και να αφήσει πίσω της το σκάνδαλο dieselgate του 2015.

Μέχρι στιγμής, το τελευταίο έχει κοστίσει στην Volkswagen 32 δισ. ευρώ.

Η υπόθεση αφορούσε πελάτη ο οποίος αγόρασε μεταχειρισμένο VW Golf με δάνειο από την VW Bank, θυγατρική του ομίλου. Μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου, η πελάτης επέστρεψε το αυτοκίνητο και ζήτησε αποζημίωση.

Η Volkswagen, η οποία δεν ήθελε να αποζημιώσει την πελάτη για τους τόκους του δανείου, τόνισε ότι η ετυμηγορία δεν μπορεί να αφορά όλα τα οχήματά της τα οποία αγοράστηκαν με δανειακή χρηματοδότηση.

Peugeot – Citroen: Το «κόλπο» για να πάρεις φτηνότερα αυτοκίνητο

Πώς θα… ξεγελάσεις την αντιπροσωπεία. Ο νέος φόρος ταξινόμησης ρίχνει τις τελικές τιμές στα Ι.Χ. χωρίς να στερεί έσοδα από το Δημόσιο. Ξεμπλοκάρει και η αγορά για τα μεταχειρισμένα που «καπηλεύονταν» επιτήδειοι. Όλα τα νέα στο xristika.gr.

Η αγορά ενός «λίγο καλύτερου αυτοκίνητου» δεν σημάνει κατ’ ανάγκη ότι πρέπει να μπει βαθειά το χέρι στην τσέπη!

Η φορολογία στις εισαγωγές Ι.Χ έχει βελτιωθεί προς το καλύτερο φέρνοντας τους οδηγούς ένα βήμα πιο κοντά στο να αποκτήσουν το αυτοκίνητο των ονείρων τους.

Το… «μυστικό» βρίσκεται στο νέο τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης για κάθε εισαγόμενο Ι.Χ.

Με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση του υφυπουργού Οικονομικών Απ. Βεσυρόπουλου καθιερώθηκε η προοδευτική φορολόγηση στον υπολογισμό τους Τέλους Ταξινόμησης για τα καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Με τον νέο τρόπο φορολόγησης μειώνονται οι δασμοί, δηλαδή το κόστος εκτελωνισμού, με αποτέλεσμα να πέφτουν οι τελικές τιμές ακόμα και στα λεγόμενα «ακριβά» αυτοκίνητα.

Πλέον, με βάση τη νέα κλίμακα, ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης γίνεται όπως και στη φορολογία εισοδήματος, δηλαδή ανάλογα με την κλίμακα: Για τα αυτοκίνητα με αξία λιανικής προ φόρων έως 14.000 ευρώ, ο συντελεστής είναι 4%.

Πάνω από τις 14.001 ευρώ, φορολογείται μόνο το υπερβάλλον ποσό για κάθε κλίμακα και όχι ολόκληρο το ποσό της αξίας λιανικής προ φόρων όπως ίσχυε παλιά.

Ειδικότερα:

  • Για λιανική προ φόρων από 14.001 ευρώ έως και 17.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 26%.
  • Για λιανική προ φόρων από 17.001 ευρώ έως και 20.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 53%.
  • Για λιανική προ φόρων από 20.001 ευρώ έως και 25.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 62%.
  • Για λιανική προ φόρων από 25.001 ευρώ έως και 30.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 71%.
  • Για λιανική προ φόρων πάνω από 30.001 ευρώ ο συντελεστής είναι 30%.

Η προοδευτική κλίμακα σημαίνει οτι οι καταναλωτές μπορούν να διαλέγουν την έκδοση που επιθυμούν ή και τυχόν εξτρά εξοπλισμό, χωρίς να πρέπει για πληρώσουν υπέρογκους φόρους!

Για παράδειγμα, το τέλος ταξινόμησης σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο με αξία λιανικής προ φόρων 20.000 ευρώ, με το παλιό σύστημα, ανερχόταν σε 3.200 ευρώ.

Με το νέο καθεστώς, το τέλος ταξινόμησης υπολογίζεται ωε εξης:

Έως 14.000 ευρώ επιβάλλεται συντελεστή 4%, και ο φόρος ανέρχεται σε 560 ευρώ. Τα επόμενα 3.000 ευρώ φορολογούνται με συντελεστή 26%, δηλαδή 780 ευρώ, και τα υπόλοιπα 3.000 ευρώ με 53%. Έτσι, το συνολικό τέλος ταξινόμησης διαμορφώνεται σε 2.930 ευρώ.

Με το νέο σύστημα, λοιπόν και ανάλογα με την περίπτωση, νοικοκυριά επαγγελματίες κ.λπ. μπορούν να αναβαθμίσουν το αυτοκίνητο τους χωρίς να υποστούν μεγάλη φορολογική επιβάρυνση (σε σχέση με όσα ίσχυαν).

Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το νέο σύστημα δεν έχει στερήσει έσοδα από τα κρατικά ταμεία. Και αυτό γιατί με το νέο σύστημα, ουσιαστικά, αλλάζει η κατανομή των φόρων γίνεται δικαιότερη.

Επιπροσθέτως έχουν αυξηθεί από 50% έως και 200% τα τέλη ταξινόμησης για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης έως και 31.8.2018.

Έτσι, το υπουργείο Οικονομικών έχει να εισπράττει φόρους και από αυτήν την πηγή εσόδων.

Πρόσφατα στοιχεία του υπουργείου δείχνουν οτι το 2020 η εφορία εισέπραξε επιπλέον 723 ευρώ (κατά μέσο όρο) ανά πωληθέν αυτοκίνητο. Δηλαδή ο μέσος φόρος αυξήθηκε από 5.528 ευρώ σε 6.251 ευρώ.

Την ιδία ώρα ξεμπλοκάρει και η αγορά των μεταχειρισμένων Ι.Χ μετά και από την πάταξης κυκλωμάτων που «έτρωγαν» των φπα εισαγωγής , εν αγνοία των αγοραστών.

Με βάση τα στοιχεία που παρείχε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσιών Εσόδων, από δείγμα αυτοκινήτων που εισήχθησαν το πρώτο τρίμηνο 2021, σε ποσοστό της ταξης 40% δεν ειχε πληρωθεί ο ΦΠΑ.

Αποτέλεσμα ήταν οι ανυποψίαστοι καταναλωτές να βρεθούν με «μπλοκαρισμένα» αυτοκίνητα, που δεν μπορούσαν να μεταβιβάσουν, ωσότου τα τελωνεία τελειώσουν «τους λογαριασμούς τους» με τους εμπόρους που τα εισήγαγαν μεταχειρισμένα.