Ηλεκτρονικές αγορές: Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού το ζήτημα της κατακόρυφης αύξησης στις χρεώσεις για αγορές μέσω διαδικτύου. Πώς το μοντέλο χρεώσεων που χρησιμοποιούν οι κορυφαίες πλατφόρμες για ηλεκτρονικές αγορές «φουσκώνει» τις τιμές. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Η πανδημία μπορεί να έφερε την «άνοιξη» του ηλεκτρονικού εμπορίου με πολλά φυσικά καταστήματα να προβαίνουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, εν τούτοις έδωσε και την ευκαιρία για γενικευμένο «φούσκωμα» τιμών στις υποδομές του e-commerce.
Μεταξύ άλλων, όπως αποκαλύπτεται στην ενδιάμεση έκθεση της κλαδικής έρευνας που διεξάγει η Επιτροπή Ανταγωνισμού για το e-commerce, καταγράφεται μία κατακόρυφη αύξηση στις χρεώσεις των πλατφορμών προς τα ηλεκτρονικά καταστήματα που φιλοξενούν.
Επιπρόσθετα, η έρευνα, που τέθηκε από χθες σε δημόσια διαβούλευση, εντοπίζει μία σειρά ζητημάτων που κινούνται στο όριο των αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών και αναμένεται να διερευνηθούν περαιτέρω.
Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των χρεώσεων μεταξύ των πλατφορμών και των διαδικτυακών καταστημάτων, η έρευνα εξετάζοντας κυρίως τις μηχανές αναζήτησης ή σύγκρισης τιμών εντοπίζει μία σημαντική αύξηση στις χρεώσεις που φθάνει το 100% μέσα στην τελευταία διετία.
Για παράδειγμα η χρέωση που επέβαλαν σε κάποιο κατάστημα ηλεκτρονικών συσκευών με βάση το μοντέλο χρέωσης ανά επίσκεψη κάποιου δυνητικού πελάτη έφθασε το Δεκέμβριο του 2020 τα 23 – 34 λεπτά του ευρώ όταν ένα χρόνο πριν, το Δεκέμβριο του 2019 ήταν 15 – 19 λεπτά.
Σημειωτέον πως αυτό το μοντέλο χρεώσεων, σύμφωνα με την έκθεση, χρησιμοποιούν οι πλατφόρμες Glami, Bestprice, Kelkoo, Shopistas, Skroutz και Totos.
Η πλατφόρμα Skroutz επίσης ακολουθεί και το μοντέλο της χρέωσης ανά πώληση, κάτι που έχει υιοθετήσει και το marketplace του Public. Μάλιστα η πρώτη δήλωσε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού πως είναι στη διαδικασία για να εφαρμόσει καθολικά αυτό τον τρόπο χρέωσης.
Οι προμήθειες ανά κατηγορία προϊόντων που χρεώνουν οι δύο συγκεκριμένες εταιρείες κυμαίνονται από 3% ως 12%. Παράλληλα όμως υπάρχουν και πρόσθετες χρεώσεις, όπως πχ μπορεί να είναι πάγια μηνιαία χρέωση.
Σύμφωνα με την έκθεση μία πλατφόρμα αναζήτησης προϊόντων και σύγκρισης τιμών, η Snif, έχει ως βασικό μοντέλο χρέωσης το συνδρομητικό, ενώ η πλατφόρμα Shopistas προσφέρει και το συνδρομητικό και το μοντέλο χρέωσης ανά κλικ.
Σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού «η σημαντική θέση της Skroutz έναντι των λοιπών πλατφορμών αναζήτησης και σύγκρισης τιμών στην ελληνική αγορά είναι αδιαμφισβήτητη και αυτό αφορά όχι μόνο τη θέση της πλατφόρμας σε όρους συνεργαζόμενων καταστημάτων, αλλά και σε όρους κύκλου εργασιών, διατιθέμενων κωδικών προϊόντων και πλήθους μοναδικών επισκέψεων στην ιστοσελίδα της πλατφόρμας. Σταθερά στη δεύτερη θέση ως προς τις ανωτέρω διαστάσεις, βρίσκεται η BestPrice. (…)
Όσον αφορά πάντως στην παρουσία της Skroutz ως πλατφόρμα marketplace, φαίνεται ότι η δραστηριότητά της είναι πιο περιορισμένη. Ειδικότερα, συγκρίνοντας την εξέλιξη του κύκλου εργασιών των δύο κύριων πλατφορμών marketplace που λειτουργούν στην ελληνική αγορά (Skroutz και Public) προκύπτει ότι η θέση της Public ως πλατφόρμα marketplace είναι ισχυρότερη σε σχέση με αυτήν της Skroutz».
Σε κάθε περίπτωση έναντι της Skroutz, όπως σημειώνεται στην έρευνα, κάποιοι λιανοπωλητές ισχυρίστηκαν αναφερόμενοι στο καθεστώς χρεώσεων πως «οι μονομερείς αυξήσεις της πλατφόρμας κατά τα τελευταία έτη, η οποία εκμεταλλεύεται την ισχυρή της θέση στην αγορά, έχουν ως αποτέλεσμα είτε να απειλείται η βιωσιμότητα της επιχείρησής τους, ή να αυξάνονται οι τιμές των προϊόντων (λόγω μετακύλισης του κόστους αυτού στον καταναλωτή) ή ακόμα και να στερείται ο επιχειρηματικός χρήστης των αναγκαίων εσόδων για την ανάπτυξή του σε αγορές του εξωτερικού ή για τη διαφήμιση της επιχείρησης και των προϊόντων του».
Επίσης άλλη πλατφόρμα, που δεν κατονομάζεται, ανέφερε πως ουσιαστικά η δύναμη της Skroutz στην αγορά αποτρέπει τους λιανέμπορους να χρησιμοποιούν κι άλλες, εναλλακτικές πλατφόρμες παράλληλα.
Κάτι που μεταξύ άλλων αναμένεται να τεθεί υπό μεγαλύτερη διερεύνηση.
Όπως επίσης και μία σειρά άλλων ζητημάτων που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα και άπτονται των σχέσεων τους με τους προμηθευτές τους.
Σύμφωνα με την έρευνα οι τελευταίοι δεν προβαίνουν μόνο στον καθορισμό προτεινόμενης λιανικής τιμής πώλησης, όπως δήλωσαν, αλλά και στην επιβολή της, όπως τουλάχιστον μαρτυρούν τα καταστήματα λιανικής.
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες ο καθορισμός τιμών μεταπώλησης γίνεται με άμεσο ή έμμεσο τρόπο, ήτοι μέσω της επιβολής συγκεκριμένης κλίμακας εκπτώσεων επί των τιμών λιανικής, ελάχιστης διαφημιζόμενης τιμής, ή καθορισμένου περιθωρίου κέρδους αλλά και ταύτισης των τιμών λιανικής κατά τις διαδικτυακές και μη διαδικτυακές πωλήσεις. Μάλιστα γίνεται αναφορά και σε παρεμβάσεις προμηθευτών προς τις πλατφόρμες ώστε να διακόψουν συνεργασία με λιανεμπόρους που δεν ακολουθούν τις επιταγές τους.
Επίσης ένα άλλο σημείο που χρήζει περισσότερης διερεύνησης είναι η διασφάλιση ότι οι αξιολογήσεις που διαθέτουν οι πλατφόρμες για τα καταστήματα και τα προϊόντα δεν μπορούν να «εργαλειοποιηθούν» από κακόβουλες και ψευδείς κριτικές, συνήθως ανταγωνιστών, με στόχο τη δυσφήμιση.
Όλες οι εισαγωγές δεμάτων αξίας έως 22 ευρώ, που παραγγέλνονται ηλεκτρονικά και σήμερα απαλλάσσονται του ΦΠΑ, υπόκεινται στον φόρο αυτό
Ενόψει της έναρξης ισχύος του νέου πλαισίου της ΕΕ στον τομέα του ΦΠΑ, σε σχέση με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές (e-commerce), και ειδικότερα τη φορολογική επιβάρυνση των μικροδεμάτων, που εισάγονται από τρίτες χώρες, από 1η Ιουλίου 2021, επέρχονται οι ακόλουθες αλλαγές:
• Όλες οι εισαγωγές δεμάτων αξίας έως 22 ευρώ, που παραγγέλνονται ηλεκτρονικά και σήμερα απαλλάσσονται του ΦΠΑ, υπόκεινται στον φόρο αυτό. Συνεπώς, οι καταναλωτές επιβαρύνονται με τον συντελεστή ΦΠΑ, που ισχύει στη χώρα μας (24% ή 13% ή 6%), αναλόγως του είδους του αγαθού.
• Προσοχή! Η επιβολή ΦΠΑ στα μικροδέματα σχετίζεται με τον χρόνο εισόδου τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση και είναι ανεξάρτητη από τον χρόνο της ηλεκτρονικής παραγγελίας ή την έναρξη αποστολής από τον πωλητή.
Συνεπώς, μεμονωμένοι εισαγωγείς ή ταχυδρομικές εταιρείες, που εισάγουν από 1.7.2021 μικροδέματα στη χώρα μας, ανεξαρτήτως ποσού, οφείλουν να τηρήσουν την προβλεπόμενη τελωνειακή διαδικασία και να καταβάλουν – κατά περίπτωση, ανάλογα με το είδος του αγαθού- τον ΦΠΑ, που ισχύει.
Σε μια πρωτοποριακή κίνηση προχωρά το Skroutz καθώς δίνει τη δυνατότητα μιας νέας συνδρομητικής υπηρεσίας, η οποία εξασφαλίζει δωρεάν παραγγελίες.
Το Skroutz προχωρά στη δημιουργία του Skroutz Plus, της νέας συνδρομητικής υπηρεσίας που φέρνει δωρεάν μεταφορικά στις online αγορές μέσω του Skroutz.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας η νέα υπηρεσία δίνει λύση στο ζήτημα του κόστους των μεταφορικών στις online αγορές και κάνει την εμπειρία αγορών ακόμα πιο εύκολη.
Το Skroutz Plus, με ετήσια συνδρομή 17€, προσφέρει δωρεάν μεταφορικά για αγορές μέσω Skroutz, αξίας άνω των 20€ και βάρους έως και 14 κιλών.
Ταυτόχρονα, οι συνδρομητές στο Skroutz Plus θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα και οφέλη που προσφέρει κάθε αγορά μέσω του Skroutz, όπως είναι η ασφάλεια αγορών Skroutz με αξιόπιστες συναλλαγές, οι δωρεάν επιστροφές, η εγγύηση επιστροφής χρημάτων, η άμεση εξυπηρέτηση πριν και μετά την παραλαβή της παραγγελίας, αλλά και η απεριόριστη ποικιλία επιλογών από περισσότερα από 10 εκατ. προϊόντα σε 9.500 καταστήματα.
Όπως επεσήμανε σε δηλώσεις του ο κ. Γιάννης Αλιβιζάτος, Chief Operations Officer (COO) του Skroutz: «Το Skroutz Plus είναι μία καινοτόμος υπηρεσία που μεταμορφώνει τον κλάδο και εξελίσσει το Skroutz σε μία ακόμα πιο ολοκληρωμένη πλατφόρμα.
Πλέον, ο καταναλωτής θα μπορεί να πραγματοποιεί απρόσκοπτα τις αγορές του, επιλέγοντας ανάμεσα σε εκατομμύρια προϊόντα από χιλιάδες συνεργαζόμενα καταστήματα και απολαμβάνοντας καλύτερη εξυπηρέτηση και τη νέα υπηρεσία Skroutz Plus και προπάντων χωρίς να ανησυχεί συνέχεια για το κόστος των μεταφορικών.
Η σημαντική άνοδος των ηλεκτρονικών αγορών απαιτεί από εμάς τις εταιρίες που δραστηριοποιούμαστε στον κλάδο νέες προτάσεις και λύσεις για τον καταναλωτή. Για αυτό και τα δωρεάν μεταφορικά είναι μόνο η αρχή».
Το συνδρομητικό μοντέλο αναμένεται να προσφέρει ένα πλεονέκτημα στη διατήρηση πελατών που πραγματοποιούν συχνά τις αγορές τους από το διαδίκτυο σε μια περίοδο που η αγορά των ηλεκτρονικών marketplaces, όπως το Skroutz.gr, αυξάνεται διαρκώς.
Η Skroutz, έχοντας και την υποστήριξη της CVC Capital Partners μετά την επενδυτική συμφωνία που πραγματοποιήθηκε πέρσι, επεκτείνει συνεχώς το χαρτοφυλάκιο των υπηρεσιών της ρίχνοντας το βάρος στις παραδόσεις.
Νωρίτερα φέτος η εταιρεία προχώρησε σε στρατηγική επένδυση στον κλάδο του «last-mile», εξαγοράζοντας κατά 100% την εταιρία MYJOBNOW Delivery με την εμπορική επωνυμία SendX.
Η Skroutz Last Mile διαθέτει ήδη έναν στόλο με περισσότερα από 100 μηχανάκια και 20 μίνι βαν, για να μεταφέρει με ασφάλεια και ταχύτητα προϊόντα που πωλούν μέσω της πλατφόρμας Skroutz οι συνεργαζόμενες εταιρείες, που δεν διαθέτουν δικό τους e-shop.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…