Ιαπωνικά αυτοκίνητα: Παρατυπίες στις πιστοποιήσεις ασφάλειας σε πολλά μοντέλα των μεγαλύτερων Ιαπώνων κατασκευαστών. Σείονται κολοσσοί της αυτοκιντοβιομηχανίας. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Aποκαλύψεις για παρατυπίες στις πιστοποιήσεις ασφαλείας από μεγάλες εταιρείες όπως η Toyota, η Mazda και η Honda, έχουν προκαλέσει αναταραχή στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.
Σύμφωνα με το Reuters, οι παρατυπίες περιλαμβάνουν παραποίηση δεδομένων και ανακριβείς αναφορές ελέγχων, με αποτέλεσμα την άμεση αντίδραση του ιαπωνικού υπουργείου μεταφορών.
Οι εταιρείες έχουν αναστείλει αποστολές οχημάτων και αναμένονται επιτόπιες επιθεωρήσεις.
Η Toyota ανέστειλε τις αποστολές και πωλήσεις τριών μοντέλων μετά από αποκάλυψη ότι τα οχήματα δεν είχαν περάσει από τις απαιτούμενες διαδικασίες πιστοποίησης.
Στην Toyota το αφορά λανθασμένα στοιχεία και δεδομένα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια επιβαινόντων και πεζών για τα Corolla Fielder, Corolla Axio και Yaris Cross για τα οποία ήδη από χτες 3 Ιουνίου υπάρχει διακοπή των παραδόσεων στην Ιαπωνία. Πιο πριν είχαν διακοπεί οι παραδόσεις των Toyota Crown, Isis και Sienta καθώς και του Lexus RX.
Η εταιρεία πάντως λέει πως η εσωτερική έρευνα που έγινε έδειξε την πλήρη συμμόρφωση των παραπάνω μοντέλων με τις ισχύουσες προδιαγραφές, ενώ από την πλευρά της Toyota Europe αναφέρθηκε πως τα Yaris και Yaris Cross που κατασκευάζονται στην Ευρώπη, συγκεκριμένα στη Γαλλία, δεν επηρεάζονται και οι παραδόσεις τους συνεχίζονται κανονικά.
Για τη Mazda η έρευνα έδειξε μη νόμιμες παρεμβάσεις σε αυτοκίνητα που υποβλήθηκαν σε δοκιμές πρόσκρουσης (crash tests) -και εδώ η εταιρεία αναφέρει πως τα μοντέλα παραγωγής είναι ακολουθούν απόλυτα τις προδιαγραφές- καθώς και αλλαγές στο λογισμικό ελέγχου των κινητήρων στα MX-5 RF και 2.
Παρόμοιες ενέργειες ακολούθησαν και η Yamaha και η Honda.
Στη Honda ο εσωτερικός έλεγχος έδειξε αποκλίσεις στις δοκιμές εκπομπής θορύβου για 22 μοντέλα, ενώ στη περίπτωση της Suzuki το θέμα αφορά την επαγγελματική έκδοση του Alto της προηγούμενης γενιάς και την απόσταση ακινητοποίησής του.
Μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου μετά την ανακοίνωση του υπουργείου, ο ισχυρός άνδρας της Toyota, Akio Toyoda παραδέχθηκε ότι τα οχήματα παρήχθησαν και πωλήθηκαν χωρίς να περάσουν από τη σωστή διαδικασία πιστοποίησης, προτού υποκλιθεί βαθιά και παρατεταμένα σε ένδειξη μεταμέλειας λέγοντας: «Λυπάμαι ειλικρινά».
Η Toyota δήλωσε ότι η ανεπαρκής εκπαίδευση και η έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων οδήγησαν μερικές φορές σε κατάρρευση της εταιρικής κουλτούρας όσον αφορά την τήρηση των κανόνων συμμόρφωσης και των κατευθυντήριων αρχών.
Η εταιρεία κατηγόρησε επίσης την πίεση των ρυθμών εργασίας ρεκόρ. Η Toyota ανέφερε ρεκόρ πωλήσεων και παραγωγής το 2023, καθώς αύξησε τα εργοστάσια για να τροφοδοτήσει τη συσσωρευμένη ζήτηση.
Όμως η Toyota έχει δηλώσει ότι οι εργαζόμενοι είναι υπεραπασχολημένοι, οι προμηθευτές είναι υπερφορτωμένοι και οι θυγατρικές εταιρείες στην Ιαπωνία παλεύουν με διάφορες προκλήσεις ποιότητας.
Πάντως, Η Toyota διαβεβαιώνει τους ιδιοκτήτες των επηρεαζόμενων αυτοκινήτων ότι δεν υπάρχουν προβλήματα απόδοσης που να αντιβαίνουν στους νόμους και τους κανονισμούς. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει λόγος να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τα επηρεαζόμενα οχήματα.
Αυτές οι αποκαλύψεις υπογραμμίζουν την ανάγκη για αυστηρότερη εποπτεία και διαφάνεια στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι εταιρείες καλούνται να επανεξετάσουν τις εσωτερικές τους διαδικασίες και να διασφαλίσουν την ακεραιότητα και διαφάνεια σε όλες τις λειτουργίες τους.
Ιαπωνικά αυτοκίνητα: Υποχώρησαν οι μετοχές
Η Toyota υποστήριξε ότι η παράνομη πράξη της συνέβη κατά τη διάρκεια έξι διαφορετικών δοκιμών που διεξήχθησαν το 2014, το 2015 και το 2020. Τα οχήματα που εμπλέκονται ήταν τρία μοντέλα παραγωγής – τα Corolla Fielder, Corolla Axio και Yaris Cross – και οι διακοπείσες εκδόσεις τεσσάρων δημοφιλών μοντέλων, συμπεριλαμβανομένου ενός Lexus.
Σε μια δοκιμή, μέτρηση λήφθηκε μόνο για τη ζημιά που προκλήθηκε, μετά από σύγκρουση, στη μία πλευρά του καπό ενός μοντέλου, ενώ έπρεπε να υπάρξει μέτρηση και στις δύο πλευρές.
Σε άλλες περιπτώσεις, διεξάχθηκαν ορισμένες δοκιμές κάτω από πιο αυστηρούς όρους από αυτούς που ορίζει το υπουργείο που δεν πληρούσαν τις απαιτήσεις της κυβέρνησης.
Η Toyota ανακοίνωσε ότι εξακολουθεί να διερευνά ζητήματα που σχετίζονται με την απόδοση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων και σκοπεύει να ολοκληρώσει αυτήν την έρευνα έως τα τέλη Ιουνίου.
Πρόσθεσε ότι δεν υπήρχαν προβλήματα απόδοσης που παραβίαζαν τους κανονισμούς και οι πελάτες δεν έπρεπε να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους.
Η μετοχή της Toyota έκλεισε με πτώση 1,8%, σημειώνοντας χαμηλότερη απόδοση 0,9% στον δείκτη Topix.
Η Mazda ανέστειλε τις αποστολές του σπορ αυτοκινήτου Roadster RF και του χάτσμπακ Mazda2 από την Πέμπτη την περασμένη εβδομάδα, αφού διαπίστωσε ότι οι εργαζόμενοι είχαν τροποποιήσει τα αποτελέσματα δοκιμών λογισμικού ελέγχου κινητήρα, ανέφερε σε ανακοίνωσή της.
Διαπίστωσε επίσης ότι οι δοκιμές σύγκρουσης των μοντέλων Atenza και Axela, τα οποία δεν είναι πλέον σε παραγωγή, είχαν παραβιαστεί με τη χρήση χρονοδιακόπτη για την ενεργοποίηση των αερόσακων κατά τη διάρκεια ορισμένων δοκιμών μετωπικής σύγκρουσης, αντί να βασίζονται σε έναν ενσωματωμένο αισθητήρα για την ανίχνευση της σύγκρουσης
Και η μετοχή της Mazda υποχώρησε 3,3% την Δευτέρα.
Η Yamaha από τη μεριά της ανακοίνωσε ότι έχει σταματήσει τις αποστολές μιας σπορ μοτοσυκλέτας.
Η Honda εντόπισε λανθασμένες ενέργειες σε δοκιμές θορύβου και απόδοσης για μια περίοδο άνω των οκτώ ετών έως τον Οκτώβριο του 2017 σε πάνω από είκοσι μοντέλα που δεν παράγονται πλέον.