Jumbo

Η απόφαση του ιδιοκτήτη των Jumbo, Απόστολου Βακάκη να μην ανοίξει τα καταστήματα της αλυσίδας με click away και η κατάρρευση του e-shop πολλές εβδομάδες πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων φαίνεται να του γυρίζει μπούμερανγκ.

Έδωσε χώρο σε μεγάλες εμπορικές αλυσίδες να εκμεταλλευτούν το κενό που δημιουργήθηκε στην ανάγκη για παιχνίδια.

Η κόντρα του κ. Βακάκη με τον υπουργό Ανάπτυξης που προωθούσε την ιδέα του click away ήταν μια κακή επιλογή για το αφεντικό της Jumbo που θα στοιχίσει αρκετά στα αποτελέσματα της εταιρείας.

Όπως αναφέρει το mikrometoxos.gr, το 30% του τζίρου γίνεται τα Χριστούγεννα αλλά παράλληλα θα απομακρύνει και παραδοσιακούς πελάτες από τα καταστήματα του καθώς βρήκαν λύσεις εύκολες και προσιτές στις μεγάλες αλυσίδες που μπήκαν στο χώρο.

Έτσι μετά τον  Κωτσόβολο  που εισέρχεται τουλάχιστον για αυτή την περίοδο στο χώρο τον παιχνιδιών οι καταναλωτές μπορούν να προμηθευτούν παιχνίδια μέσω της υπηρεσίας click away και από τα Lidl.

Ζητούμενο και για τον Κωτσόβολο και για τα LIDL είναι να πάρουν μερίδιο από την αγορά τις γιορτινές μέρες γνωρίζοντας ότι ο τζίρος στον κλάδο αυτό είναι εκατομμύρια ευρώ.

Όπως αναφέρει στην ηλεκτρονική της σελίδα η Κωτσόβολος διατίθενται 100 επιλεγμένοι τίτλοι παιδικών παιχνιδιών αποκλειστικά με την μέθοδο click away. Μάλιστα, διευκρινίζει ότι η παραγγελία των παιχνιδιών μπορεί να είναι έτοιμη σε 20 λεπτά.

Λίγο πιο ερασιτεχνικά επιχειρούν την είσοδο τους τα Lidl, καθώς η αλυσίδα δεν διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα–, με τους καταναλωτές να αναφέρουν τηλεφωνικά την περιγραφή και τον κωδικό του προϊόντος, καθώς και το κατάστημα που τους εξυπηρετεί για την παραλαβή της παραγγελίας.

Την ίδια ώρα, δεν φτάνουν στην εταιρεία Jumbo τα προβλήματα με το e-shop και το click away, χάνοντας τεράστια ποσά από τον τζίρο της, ήρθε και ένας νέος… πονοκέφαλος!

Στη θάλασσα βρίσκονται 6.000 κοντέινερ με εμπορεύματα, τα οποία δεν μπορούν να εκτελωνιστούν καθώς η αλυσίδα δεν έχει χώρους να τα αποθηκεύσει!

Λίγη ώρα μετά τις κυβερνητικές ανακοινώσεις για το πώς θα λειτουργήσει το εγχώριο λιανεμπόριο έως τις 7 Ιανουαρίου, δήλωσε αδυναμία να εξυπηρετήσει τους καταναλωτές της τόσο μέσω του e-shop της όσο και μέσω της υπηρεσίας click away.

Βέβαια η Jumbo, του κ. Απόστολου Βακάκη, έχει τη δυνατότητα, διατηρώντας κλειστό το δίκτυο της να «κάψει” ζεστό χρήμα – τα ταμειακά της διαθέσιμα είναι 600 εκατ. ευρώ και η κεφαλαιποίησή της ξεπερνά τα 1,9 δισ. ευρώ.

Επιπλέον, με αυτή της την κίνηση στέλνει ένα μήνυμα δυσαρέσκειας προς την Κυβέρνηση για τον τρόπο που έχει χειριστεί το άνοιγμα του λιανεμπορίου.

Εν αντιθέσει με την αλυσίδα Jumbo, η αλυσίδα παιχνιδιών Μουστάκας ενημέρωνε τους καταναλωτές της μέσω του site της πως μπορούν να κάνουν τις αγορές τους στο e-shop της, πλέον αποκλειστικά με την υπηρεσία click & pick και να παραλάβουν την παραγγελία τους από όποιο κατάστημα της το επιθυμούν ακόμη και αυθημερόν.

Jumbo: Τεράστια οικονομική χασούρα λόγω lockdown!

Δραματική είναι η κατάσταση στην μεγαλύτερη αλυσίδα παιχνιδιών της χώρας καθώς λόγω lockdown παραμένει κλειστή ενώ η τεράστια ζήτηση από τον κόσμο «έριξε» και το e-shop!

Σε ενημέρωσή της προς το Χρηματιστήριο η εταιρεία, έπειτα από επιστολή που εστάλη από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς προς όλες τις εισηγμένες αναφορικά με την πορεία των δραστηριοτήτων τους και των επιπτώσεων λόγω COVID-19 αναφέρει:

«Καθώς οδεύουμε προς την τελική ευθεία των εορτών των Χριστουγέννων και του τέλους της χρονιάς τα καταστήματα στην Ελλάδα συνεχίζουν να παραμένουν κλειστά.

Η εταιρεία αναφέρει πως με τα καταστήματα να παραμένουν ανοιχτά καταγράφεται τον Ιούλιο θετικός ρυθμός αύξησης των πωλήσεων για τον Όμιλο κατά +8% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Ο Αύγουστος έδειξε αρνητικό πρόσημο (-2%) λόγω της καθίζησης του τουρισμού.

Ο Σεπτέμβριος που παραδοσιακά είναι ο μήνας «επιστροφής στο σχολείο», έκλεισε με αύξηση των πωλήσεων για τον Όμιλο Jumbo κατά +1,2% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Κατά συνέπεια το γ’ τρίμηνο 2020 (Ιούλιος- Σεπτέμβριος 2020) οι πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε €224,57 εκατ. από €219,18 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι (Ιούλιος- Σεπτέμβριος 2019), δηλαδή αυξημένες κατά 2,5%.

Για την περίοδο 01.01.2020-30.09.2020, οι πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε €503,28 εκατ. από €554,93 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή μειωμένες κατά -9,3%.

Κατά το γ’ τρίμηνο 2020, τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ανήλθαν σε €74,97 εκατ. από €64,28 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή αυξημένα κατά 16,6%.

Για την περίοδο 01.01.2020-30.09.2020 τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ανήλθαν σε €150,93 εκατ. από €162,96 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή μειωμένα κατά -7,4%.

Κατά το γ’ τρίμηνο 2020, τα Κέρδη προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) του Ομίλου ανήλθαν σε €65,84 εκατ. από €55,44 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή αυξημένα κατά 18,8%. Για την περίοδο 01.01.2020-30.09.2020 τα Κέρδη προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) του Ομίλου ανήλθαν σε €123,35 εκατ. από €141,44 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή μειωμένα κατά -12,8%.

Ο Όμιλος διαθέτει σημαντική ρευστότητα με τα χρηματικά διαθέσιμα και λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού να ανέρχονται σε 639,57 ευρώ εκατ. από 636,99 εκατ. ευρώ κατά την 31.12.2019, σημειώνει η εταιρεία.

Τον Οκτώβριο του 2020, με τα καταστήματα του Ομίλου να παραμένουν ανοιχτά σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία οι πωλήσεις σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά +12,7% περίπου, σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019.

Όμως, ο Νοέμβριος 2020 επηρεάστηκε από το δεύτερο κύμα της πανδημίας που επέφερε το κλείσιμο του συνόλου των καταστημάτων στην Ελλάδα και των τριών από τα πέντε καταστήματα στην Κύπρο.

H επιβολή των αυστηρών περιορισμών οδήγησε τις πωλήσεις για τον μήνα Νοέμβριο 2020, να καταγράψουν μείωση κατά -35% περίπου διευρύνοντας τις συνολικές απώλειες για το 11μηνο στο -10,7% περίπου, τονίζει η Jumbo.

«Καθώς οδεύουμε προς την τελική ευθεία των εορτών των Χριστουγέννων και του τέλους της χρονιάς τα καταστήματα στην Ελλάδα συνεχίζουν να παραμένουν κλειστά.

Η επιβολή περιορισμών με το κλείσιμο του λιανεμπορίου κατά τη διάρκεια δύο σημαντικών περιόδων για τα μεγέθη της, το Πάσχα που αντιπροσωπεύει το 12% των πωλήσεων και των Χριστουγέννων που αντιπροσωπεύει το 33% των πωλήσεων, επιβεβαιώνει ότι το 2020 είναι μία χαμένη χρονιά», σημειώνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.

Τέλος η Jumbo καταλήγει:

«Η Διοίκηση του Ομίλου εκτιμά διαρκώς την κατάσταση και τις πιθανές επιπτώσεις, και λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για τη διατήρηση της βιωσιμότητας του Ομίλου και της Εταιρείας και την ελαχιστοποίηση επιπτώσεων στις δραστηριότητες τους στο παρόν επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον.

Η διατήρηση ενός οικονομικού μοντέλου με συγκράτηση του λειτουργικού κόστους, η προσαρμογή της πολιτικής των αγορών προϊόντων και η ανάκαμψη των πωλήσεων με την επαναλειτουργία των καταστημάτων είναι παράγοντες που θα ενισχύσουν την προσπάθεια αυτή».

Διαβάστε επίσης:

Έκτακτη ανακοίνωση της COSMOTE: Η προσφορά που όλοι περιμέναμε ήρθε

Κοινωνικό Μέρισμα 2020: Όλη η αλήθεια για τις αιτήσεις και τους δικαιούχους

Έκτακτη ανακοίνωση από ACS, ΕΛΤΑ Courier και Γενική Ταχυδρομική

Μετακίνηση εκτός νομού: Το «παραθυράκι» και οι 4 λόγοι που επιτρέπεται

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr