Αυξάνεται συνεχώς ο ανταγωνισμός στον κλάδο των Σούπερ μάρκετ, με νέους παίκτες να μπαίνουν στην αγορά. Δείτε στο xristika.gr τη νέα επένδυση των ρωσικών Σούπερ μάρκετ MERE.
Με 3+2 καταστήματα κάνει πρεμιέρα μέσα στον μήνα η ρωσική αλυσίδα MERE στην Ελλάδα, όπως αναφέρουν πηγές με γνώση αναφέρουν στο Capital.gr.
Τα τρία πρώτα καταστήματα θα ανοίξουν μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου σε Λάρισα, Τρίπολη και Λαγκαδά και έπονται δύο ακόμη το αμέσως προσεχές διάστημα.
Το σχέδιο, το οποίο χαρακτηρίζεται φιλόδοξο από στελέχη της αγοράς, προβλέπει τη δημιουργία 80 καταστημάτων στην Ελλάδα έως το τέλος του έτους.
Τα καταστήματα, τα οποία θα μοιάζουν περισσότερο με αποθήκη -τα προϊόντα θα είναι σε παλέτες-κούτες- παρά με το πως, ο μέσος Έλληνας, έχει στο μυαλό του ότι είναι ένα σούπερ μάρκετ, θα διαθέτουν σε πρώτη φάση 250 κωδικούς προϊόντων. Δηλαδή θα διαθέτουν έναν κωδικό ανά προϊόν π.χ. μόνο μαρμελάδα φράουλα και όχι και ροδάκινο, και πορτοκάλι, κ.λπ.
Ποικιλία περιορισμένη σε σχέση με τους κωδικούς που προσφέρει σήμερα ένα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα. Παραδείγματος χάριν ένα μίνι μάρκετ διαθέτει 400-500 κωδικούς, περί τους 1.500-1.800 κωδικούς “σερβίρει” ένα μεσαίο σούπερ μάρκετ και πάνω από 3.500 κωδικούς ένα μεγάλο.
Το μειονέκτημα της ποικιλίας η ρωσική αλυσίδα ευελπιστεί να το ξεπεράσει “παίζοντας” το χαρτί των τιμών. Όπως υποστηρίζουν τα στελέχη της σε επαφές που έχουν με Έλληνες προμηθευτές, θα είναι 20-40% χαμηλότερες από τον ανταγωνισμό, και αυτό θα το πετύχει χρεώνοντας 17% επί της τιμής που θα αγοράζει από τους προμηθευτές.
Η πληρωμή για τα προϊόντα που θα παραδίδει ο προμηθευτής -άγνωστο παραμένει ποιοι και πόσοι έχουν υπογράψει συμφωνία με τη MERE- θα πραγματοποιείται εβδομαδιαίως σε τραπεζικό λογαριασμό ανάλογα με το σύνολο των πωλήσεων.
Δηλαδή αν ένας προμηθευτής έχει παραδώσει μια παλέτα με προϊόντα και πουληθούν 5 κούτες τότε θα πληρωθεί εντός της εβδομάδας για τις κούτες που πουλήθηκαν. Σε περίπτωση που τα προϊόντα δεν πουληθούν θα επιστραφούν στον προμηθευτή και τα έξοδα μεταφοράς θα επιβαρύνουν τον τελευταίο.
Η αλυσίδα ζητά από τους προμηθευτές να διασφαλίζουν εκείνοι την παράδοση των προϊόντων σε όλα τα καταστήματα λιανικής σε τουλάχιστον μια περιοχή ενώ σε περίπτωση αποστολής προϊόντων με διάρκεια ζωής μικρότερη του ενός έτους ο χρόνος παράδοσης των προϊόντων κατά τη μεταφορά τους δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 2/3 της προβλεπόμενης διάρκειας ζωής τους που καθορίζεται από τον παραγωγό.
Η ελάχιστη ποσότητα αγοράς προϊόντων από τους προμηθευτές είναι η μία παλέτα, οι δε παλέτες που χρησιμοποιούνται για παραδόσεις δεν επιστρέφονται και το κόστος τους περιλαμβάνεται στην τιμή των εμπορευμάτων. Η αλυσίδα σε πρώτη φάση δεν θα πουλά φρέσκα οπωροκηπευτικά ή νωπά κρέατα και ψάρια.
Σούπερ μάρκετ: Νέοι παίκτες στην αγορά – «Πονοκέφαλος» για Σκλαβενίτη, Βασιλόπουλο, Μασούτη, Lidl
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ κατάφεραν να εκτοξεύσουν τα κέρδη τους, ωστόσο, αναδείχθηκαν και νέες επιχειρήσεις που έχουν μπει δυναμικά στην αγορά. Δείτε στο xristika.gr τον νέο παίχτη που έχει μπει δυναμικά στην αγορά.
Σε μια πολύ σημαντική εξαγορά δύο καταστημάτων της αλυσίδας Bio Art στην Νέα Ερυθραία (Τατοΐου 122), και το Νέο Ηράκλειο (Λεωφ. Ηρακλείου 408) προχώρησε το «ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ Χωριό». Με την συγκεκριμένη επενδυτική κίνηση καθώς επίσης και το άνοιγμα του μεγαλύτερου καταστήματος του στον Πειραιά (Λεωφόρος Αθηνών – Πειραιώς 91) το «Βιολογικό Χωριό», ο ηγέτης στην ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά των Βιολογικών Προϊόντων στην Ελλάδα, κάνει ουσιαστικά πράξη το στρατηγικό στόχο του για περαιτέρω επέκταση των σημείων παρουσίας του.
Τα τρία νέα καταστήματα συμπληρώνουν το ήδη υπάρχον και δυναμικό δίκτυο της αλυσίδας που μετρά πλέον 16 καταστήματα σε νευραλγικά σημεία της πόλης και 130 εργαζομένους.
Πλέον οι καταναλωτές της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, του Νέου Ηρακλείου, της Νέας Ερυθραίας και που αναζητούν προϊόντα υψηλής ποιότητας, μπορούν να τα βρουν όλα στα one–stop shop, με μία στάση, σε ένα κατάστημα: Εύκολα, γρήγορα και υγιεινά!
Στα τρία νέα καταστήματα της αλυσίδας, οι καταναλωτές θα βρουν τη μεγαλύτερη γκάμα βιολογικών ειδών: τρόφιμα, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, προϊόντα ψυγείου και κατεψυγμένα, αλλά και μια μεγάλη ποικιλία σε είδη προσωπικής περιποίησης και οικιακής χρήσης. Στο «ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ Χωριό» είναι επίσης διαθέσιμα συμπληρώματα διατροφής, βρεφικά και παιδικά είδη αλλά και είδη σπιτιού.
Το «ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ Χωριό», το οποίο πρόσφατα βραβεύθηκε ως Vegan Friendly Retail Store of the Year στα Vegan Awards 2020, διαθέτει το πλουσιότερο προϊοντικό μείγμα στην ελληνική αγορά στα βιολογικά τρόφιμα, με κατηγορίες εξειδικευμένων προϊόντων όπως vegan, vegetarian, plant based, raw, gluten free, sugar free, keto και πολλές άλλες.
Επιπλέον, στο νέο, σύγχρονο κατάστημα του Πειραιά λειτουργεί βιολογικό κρεοπωλείο με πιστοποιημένα, ελληνικά, εκλεκτής ποιότητας βιολογικά κρέατα και κοτόπουλο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο «ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ Χωριό» πραγματοποιούνται συνεχείς και αυστηροί έλεγχοι, με πρώτιστο μέλημα τη διασφάλιση της άριστης ποιότητας των προϊόντων.
Υπακούοντας τη φιλοσοφία όλων των καταστημάτων, κάθε νέο «ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ Χωριό» ακολουθεί μια μοντέρνα διαρρύθμιση, με σκοπό την άνεση και την ευκολία στα ψώνια. Φυσικά, το εξειδικευμένο και φιλικό προσωπικό παραμένει πάντα στη διάθεση των πελατών, προκειμένου να βρουν τα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους. Τα άρτια εξοπλισμένα καταστήματα βρίσκονται σε κεντρικούς δρόμους και διαθέτουν ελεύθερο parking προς διευκόλυνση των πελατών τους.
Το «ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ Χωριό» διαθέτει μια εύχρηστη πλατφόρμα e-shop www.biologikoxorio.gr αλλά και υπηρεσίες home delivery κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας.
Σούπερ μάρκετ: Δείτε πόσα κέρδισαν τα ελληνικά σούπερ μάρκετ
Σούπερ μάρκετ: Σκλαβενίτης
Ενισχυμένες επιδόσεις πέτυχε ο Όμιλος Σκλαβενίτης και η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης το 2019, χρονιά κατά την οποία ολοκληρώθηκε το πλάνο ανακαίνισης του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος. Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου έφτασε τα 3,28 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 9% το 2019 (έναντι 3,01 δισ. ευρώ το 2018).
Σε επίπεδο μικτής κερδοφορίας τα αποτελέσματα εμφανίζονται ενισχυμένα στα 835,2 εκατ. ευρώ (έναντι 735,9 εκατ. ευρώ το 2018). Σε ότι αφορά την μητρική Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 2,63 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 11% (από 2,37 δισ. ευρώ το 2018).
Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 694,5 εκατ. ευρώ από 595,8 εκατ. ευρώ το 2018.
Στη σημαντική βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2019 συνέβαλαν, μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση του πλάνου ανακαίνισης συνολικά 99 καταστημάτων και η ενσωμάτωση των 12 καταστημάτων της Κρόνος στην περιοχή της Αχαΐας, τα οποία πλέον λειτουργούν υπό το σήμα της Σκλαβενίτης.
Επιπλέον, εντός του 2019, ο Όμιλος Σκλαβενίτης υλοποίησε επενδύσεις ύψους 53 εκατ. ευρώ και προχώρησε στη δημιουργία 1.000 νέων θέσεων εργασίας, ενώ στο ίδιο διάστημα ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση εγκατάστασης και λειτουργίας του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος SAP ERP.
Υπενθυμίζεται πως σήμερα, το δίκτυο του Ομίλου Σκλαβενίτης αριθμεί 497 καταστήματα και ανθρώπινο δυναμικό που ανέρχεται σε 30.000. Όσον αφορά στην πορεία του 2020 και τα επόμενα βήματα του Ομίλου σημειώνεται ότι: κατά το εννεάμηνο του 2020 σημειώνει σταθερά διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Τους πρώτους μήνες του 2020, πραγματοποιήθηκε η είσοδος της εταιρείας στο ψηφιακό λιανεμπόριο, μέσω της επένδυσης στο caremarket.gr.
Σούπερ μάρκετ: Α-Β Βασιλόπουλος
Η πανδημία προσέφερε στην επιχείρηση μια σημαντική ευκαιρία για εδραίωση της θέσης της στην αγορά. Η Α-Β Βασιλόπουλος έχει μονίμως στο μικροσκόπιό της την προσθήκη νέων καταστημάτων λιανικής (εταιρικών και franchising) και χονδρικής, καθώς και την περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της.
Έχει ήδη προσθέσει στο δίκτυο της τρία καταστήματα (σε Σαντορίνη, Κυπαρισσία και Ακράτα), εξαγοράζοντας τις εταιρείες «THIRA FOODS» και «K.A.S.T FOODS».
Την τελευταία χρονιά πραγματοποίησε επενδύσεις 62,2 εκατ. ευρώ για την επέκταση, αναβάθμιση και ανακαίνιση του δικτύου πωλήσεων. Τέθηκαν σε λειτουργία οκτώ νέα καταστήματα σούπερ-μάρκετ και 45 καταστήματα με το σύστημα δικαιόχρησης.
Έτσι στα τέλη του 2019 το δίκτυο πωλήσεων αριθμούσε 510 καταστήματα, από τα οποία 304 είναι εταιρικά, 191 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 15 είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης.
Ο αριθμός των εργαζομένων ανήλθε στα 14.550 άτομα. Κατά την περσινή χρονιά η Α-Β εμφάνισε μικρή μείωση πωλήσεων και μικτών κερδών, με τα υπόλοιπα μεγέθη (EBITDA, κέρδη) να επηρεάζονται από την αλλαγή στη λογιστική απεικόνιση των μισθώσεων λόγω του ΔΠΧΑ 16.
Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1,95 δισ. ευρώ, από 1,98 δισ. ευρώ το 2018, παρουσιάζοντας μείωση κατά 2%.
Τα EBITDA ανήλθαν σε 170,4 εκατ. ευρώ, το 2019 έναντι 130,2 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 30,9%, λόγω υποχώρησης των λειτουργικών δαπανών ως αποτέλεσμα της εφαρμογής του ΔΠΧΑ 16. Τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν κατά 47,2% διαμορφούμενα σε 28,5 εκατ. ευρώ έναντι 54 εκατ. ευρώ το 2018.
Σούπερ μάρκετ: METRO ΑΕΒΕ
Οι επιπτώσεις της πανδημίας αφήνουν θετικό αποτύπωμα στα μεγέθη του ομίλου METRO ΑΕΒΕ, η διοίκηση του οποίου επισημαίνει ότι «για τον κλάδο των super market η εκτίμηση για το 2020 δείχνει συγκρατημένη αύξηση στον τζίρο (της τάξεως περίπου του 2%) ανεξαρτήτως της ύφεσης της ελληνικής οικονομίας λόγω της πανδημίας».
Η πρόβλεψη αυτή κρίνεται συντηρητική, αν ληφθεί υπόψη η πρόσφατη μελέτη της IRI που δείχνει μια αύξηση στην αγορά άνω του 9% από την αρχή του έτους. Κατά τις εκτιμήσεις του ΔΣ της METRO, του οποίου ηγείται ο Παντελής Παντελιάδης, οι στρατηγικές της επόμενης μέρας των εμπλεκομένων στην λιανική αγορά τροφίμων- ποτών έχουν ως βάση σταθερές όπως: διατήρηση υφεσιακού περιβάλλοντος σε όρους πραγματικής οικονομίας, υψηλή φορολογία και ανεργία. Σε αυτό το περιβάλλον τα σχέδια της METRO AEBE για το 2020, δίνουν ιδιαίτερο βάρος στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας αλλά και στο δίκτυο χονδρικής (METRO Cash & Carry).
Επίσης, οι πωλήσεις του δικτύου λιανικής της εταιρείας My market αναμένεται να αυξηθούν με ποσοστό που θα υπερβαίνει την τάση της αγοράς, ενώ θα υπάρξει και ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων με νέα σημεία.
Οι εκτιμήσεις για ανάπτυξη το 2020 έρχονται σε συνέχεια μιας αποδοτικής χρονιάς όπως αποδείχθηκε το 2019, καθώς ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1, 26 εκατ. ευρώ έναντι 1,19εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση με αύξηση 5,8%.
Τα μικτά κέρδη ανήλθαν το 2019 σε 180.412.754,08 ευρώ έναντι 169.277.169,79 ευρώ αυξημένα κατά 6,58%.
Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας προέρχεται από δύο βασικές κατηγορίες καταστημάτων: τις πωλήσεις λιανικής (περίπου τα 2/3) μέσα από τα My market και τις πωλήσεις χονδρικής μέσα από τα METRO Cash & Carry.
H πολιτική του ομίλου σχετικά με την επέκταση του δικτύου των καταστημάτων στηρίζεται στη δημιουργία καταστημάτων METRO Cash & Carry και My market, με όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία σε όλη την Ελλάδα.
Αναφορικά με τα σούπερ μάρκετ METRO Cash & Carry, στόχος είναι η ύπαρξη ενός καταστήματος σε κάθε μεσαία και μεγάλη πόλη της Ελλάδας και η γεωγραφική κάλυψη του εμπορίου της πατρίδας μας κατά 95%.
Η εταιρεία κατά τη διάρκεια του 2019 συνεργάστηκε με 1.528 προμηθευτές εκ των οποίων το 95,55% προέρχεται από την εγχώρια αγορά και το 4,45% από το εξωτερικό. Διαθέτει τρία Κέντρα Διανομής, 50 καταστήματα χονδρικής πώλησης (προστέθηκε ένα νέο κατάστημα το 2019), εκ των οποίων το ένα είναι delivery center (METRO Cash & Carry), 224 καταστήματα λιανικής (My market / έκλεισαν δύο και άνοιξε ένα νέο το 2019) και 13πρατήρια υγρών καυσίμων.
Σημειώνεται ότι το 2019 η Metro συνέχισε να επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό, καθώς απασχολεί πάνω από 10.800 εργαζόμενους αλλά και στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος επενδύοντας σημαντικούς πόρους σε εκπαίδευση και αντικατάσταση/αναβάθμιση στόλου.
Σούπερ μάρκετ: Μασούτης Διαμαντής Σ/Μ
Η εταιρεία βρέθηκε στην τέταρτη καλύτερη θέση της λίστας των αλυσίδων σούπερ μάρκετ με τον μεγαλύτερο τζίρο κατά το 2109. Συγκεκριμένα, η εταιρεία αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 8% για να προσεγγίσει τα 830 εκατ. ευρώ ενώ τα καθαρά της κέρδη διαμορφώθηκαν στο επίπεδο των 11,7 εκατ. ευρώ κατακτώντας την 3η καλύτερη θέση στη λίστα των πιο κερδοφόρων εταιρειών του κλάδου.
Η επιχείρηση έκλεισε το 2020 με δύο νέα καταστήματα, στην Πάτρα και την Παραμυθιά Θεσπρωτίας. Η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. ολοκλήρωσε το 2020 με το δίκτυο καταστημάτων της να αριθμεί συνολικά 333 καταστήματα και να απασχολεί 8.900 εργαζόμενους. Αναπτύσσεται στις περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Αττικής, Αχαΐας, Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου.
Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr