Σχολεία: Στην αύξηση της γυμναστικής στο σχολικό πρόγραμμα, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί και η παιδική παχυσαρκία αλλά και μια από τις επιπτώσεις της καραντίνας και της πολύμηνης αναστολής λειτουργίας των σχολείων –η χώρα μας, δυστυχώς, πρώτευσε σε αυτό το μέτρο– μια εμπειρία που έκανε τα παιδιά να επιλέγουν όλο και λιγότερο τις φυσικές δραστηριότητες, προσανατολίζεται το υπουργείο Παιδείας.
Μάλιστα, όπως αποκάλυψε η «Καθημερινή», ένα άλλο σχέδιο του υπουργείου είναι να επιστρέψουν στον εκπαιδευτικό χάρτη και τα αθλητικά σχολεία, αν και σε άλλο πλαίσιο συγκριτικά με το παρελθόν –τα εν λόγω σχολεία είχαν καταργηθεί το 2011, ύστερα από τρεις δεκαετίες λειτουργίας. Πρόκειται για τις προτάσεις του πορίσματος επιτροπής που σύστησε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ώστε οι μαθητές να εξοικειωθούν με την άθληση και να αποκαταστήσουν την επαφή τους με αυτή, η οποία διαταράχθηκε σοβαρά στα χρόνια της καραντίνας της Covid-19, του εγκλεισμού και των κλειστών σχολικών μονάδων.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», η γυμναστική μπαίνει και στα νηπιαγωγεία, ενώ αυξάνονται και οι ώρες της στο δημοτικό και το γυμνάσιο.
Ο σχεδιασμός είναι να αυξηθούν οι ώρες της φυσικής αγωγής στο νηπιαγωγεία, ενώ στο δημοτικό τα πράγματα είναι πιο σύνθετα και μάλλον προεραιτικά: στο υφιστάμενο πλαίσιο, γυμναστική γίνεται τρεις σχολικές ώρες την εβδομάδα ως και τη Δ’ Δημοτικού και δύο ώρες στην Ε’ και ΣΤ’ –το πόρισμα προτείνει είτε να οργανώνεται ένα επιπλέον δίωρο στο πλαίσιο του ολοήμερου προγράμματος είτε μία ώρα στο πλαίσιο ενός ομίλου φυσικής αγωγής.
Στο γυμνάσιο θα αυξηθούν οι ώρες της γυμναστικής κατά μία την εβδομάδα. Επίσης, στο γυμνάσιο και το λύκειο θα οργανώνεται δίωρο σχολικού αθλητισμού την εβδομάδα, στο οποίο η συμμετοχή θα είναι προαιρετική. Το πόρισμα προβλέπει επίσης τη δημιουργία ενός αθλητικού γυμνασίου και λυκείου σε κάθε μια από τις 13 περιφέρειες της χώρας.
Για την υλοποίηση του σχεδιασμού θα μελετηθεί ποια σχολεία θα μετατραπούν σε αθλητικά, ενώ τα κριτήρια εισαγωγής θα είναι η πορεία κάθε υποψηφίου στον αθλητισμό αλλά και οι επιδόσεις του στα μαθήματα. Ο χρόνος έναρξης της λειτουργίας τους τοποθετείται το σχολικό έτος 2025-2026.
Ως πιλότος θεωρείται το σχέδιο να λειτουργήσουν δύο αθλητικά γυμνάσια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, κοντά στο ΟΑΚΑ και στο Καυταντζόγλειο αντίστοιχα, ώστε οι μαθητές να αξιοποιούν τις εγκαταστάσεις τους.
Σχολεία: «Βόμβα» τον Σεπτέμβριο – Τέλος αυτά τα 7 βιβλία
Σημαντικές αλλαγές στα σχολικά βιβλία Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου θα ενεργοποιηθούν από τον προσεχή Σεπτέμβριο με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Ειδικότερα σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, επτά συνολικά σχολικά βιβλία, πέντε στο Λύκειο και από ένα στο Δημοτικό και Γυμνάσιο, θα αντικατασταθούν το επόμενο σχολικό έτος, 2024-25.
Οι καταργήσεις/αντικαταστάσεις βιβλίων αφορούν τα εξής:
Δημοτικό
Γλώσσα (ΤΕΥΧΟΣ 1) της Ε΄ τάξης
Γυμνάσιο
Η Μαρτυρία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στον Σύγχρονο κόσμο της Γ’ τάξης
Λύκειο
Αρχές Οικονομικής Θεωρίας – Μάθημα Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής (Γενικά Λύκεια Γ’ Λυκείου – Εσπερινά)
Λατινικά (ΤΕΥΧΟΣ Α’) – Μάθημα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών (Γενικά Λύκεια Β’ Λυκείου – Εσπερινά)
Ορθόδοξη πίστη και λατρεία – Μάθημα Γενικής Παιδείας (Γενικά Λύκεια Α’ Λυκείου – Εσπερινά), ΕΠΑΛ-Μάθημα Γενικής Παιδείας (Α ΕΠΑΛ,Α ΕΠΑΛ.ΕΣΠ)
Χριστιανισμός και Θρησκεύματα – Μάθημα Γενικής Παιδείας (Γενικά Λύκεια Β’ Λυκείου – Εσπερινά)
Χριστιανισμός και σύγχρονος κόσμος – Μάθημα Γενικής Παιδείας (Γενικά Λύκεια Γ’ Λυκείου – Εσπερινά)
Σχολεία: Πότε θα ανοίξουν τη νέα χρονιά – Ανατροπή και αλλαγές
H 11η Σεπτεμβρίου είναι η ημερομηνία που ορίζεται ως η επίσημη έναρξη των μαθημάτων.
Ωστόσο, αν αυτή η ημέρα πέσει το Σαββατοκύριακο, τότε τα σχολεία ανοίγουν την αμέσως επόμενη εργάσιμη.
Αυτό βέβαια δεν ισχύει για τους καθηγητές, οι οποίοι είναι στο πόστο τους νωρίτερα. Ποιες είναι λοιπόν οι δύο ημερομηνίες τον Σεπτέμβριο του 2024 που ξεκινά η σχολική χρονιά;
Αναλυτικά:
Τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου οι εκπαιδευτικοί θα ανοίξουν τα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια. Πάντοτε, δάσκαλοι και καθηγητές βρίσκονται σχεδόν 10 ημέρες πριν από την επίσημη έναρξη των σχολείων στο πόστο τους για να προετοιμάσουν τα πάντα.
Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου οι μαθητές επιστρέφουν στα θρανία και θα είναι η φετινή ημερομηνία που θα γίνει ο Αγιασμός.
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, οι αργίες στα σχολεία ορίζονται ως εξής:
Θερινές διακοπές, από την 1η Ιουλίου μέχρι και την 31η Αυγούστου
Διακοπές Χριστουγέννων από την 24η Δεκεμβρίου μέχρι και την 7η Ιανουαρίου
Διακοπές Πάσχα, από τη Μεγάλη Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Θωμά
Τι ώρα ξεκινά ο αγιασμός στα σχολεία
Στις 08:15 χτυπά το πρώτο κουδούνι για τον καθιερωμένο αγιασμό σε όλη την Ελλάδα στα περισσότερα σχολεία της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Από την άλλη, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια ξεκινούν λίγο αργότερα. Η ακριβής ώρα του αγιασμού στέλνεται από τα σχολεία στους γονείς στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Οι σχολικές αργίες μετά τον Σεπτέμβριο
Δευτέρα 28 Οκτωβρίου – Εθνική Εορτή Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου – Χριστούγεννα Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου – Δεύτερη ημέρα Χριστουγέννων
Δείτε ακόμη:afto_favicon
Πανελλαδικές-ΕΠΑΛ: Αυτά τα θέματα έπεσαν σήμερα
Τι αλλάζει στα σχολεία από τον Σεπτέμβριο
Το Ψηφιακό Σχολείο digitalschool.gov.gr προβλέπει διαδικτυακά μαθήματα για τους μαθητές που ζουν σε ακριτικές νησιωτικές ή ορεινές περιοχές, όπου δεν είναι εφικτή η δημιουργία σχολείων.
Παράλληλα, θα γίνει επανασχεδιασμός και αναβάθμιση της πλατφόρμας MySchool, ενώ θα λειτουργήσει και μια νέα πλατφόρμα με το όνομα eParents, στην οποία θα μπορούν να απευθύνονται οι γονείς και οι κηδεμόνες.
Επιπλέον, θα λειτουργήσει το Ψηφιακό Φροντιστήριο για πρόσθετη υποστήριξη.
Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056 – Το Χαμόγελο του Παιδιού
Η εφαρμογή – app θα προσφέρει έναν ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ γονέων – κηδεμόνων και του σχολείου σε πραγματικό χρόνο. Μέσα από την εφαρμογή υπάρχει η δυνατότητα για:
Ενημέρωση για ανακοινώσεις και ειδοποιήσεις
Ηλεκτρονική ενημέρωση για τις βαθμολογίες και τις απουσίες του μαθητή
Συμβουλευτικές υπηρεσίες – προγραμματισμό συναντήσεων
Online επικοινωνία μέσω βιντεοκλήσης
Παρακολούθηση του ημερολογίου εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων του σχολείου/τάξης/τμήματος
Σχολεία: Η μεγάλη αλλαγή από τον Σεπτέμβριο στα ολοήμερα
Ο θεσμός του Ολοήμερου Σχολείου αναμένεται να εφαρμοστεί και την επόμενη σχολική χρονιά 2024-25 για αυτό και το Υπουργείο Παιδείας θέλησε να προετοιμαστεί κατάλληλα ζητώντας λίγο πριν τη λήξη των φετινών μαθημάτων απο τους γονείς να δηλώσουν από τώρα συμμετοχή στα αντίστοιχα τμήματα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και Δημοτικού της νέας χρονιάς.
Σε γενικές γραμμές δεν υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση στην λειτουργία του Ολοήμερου Σχολείου και στις δύο βαθμίδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από όσα ίσχυαν φέτος.
Μοναδική εξαίρεση που πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψιν τους οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού το γεγονός ότι από τον Σεπτέμβριο του 2024, η αποχώρηση των μαθητών που παρακολουθούν το πρόγραμμα του αναβαθμισμένου Ολοήμερου Δημοτικού λαμβάνει χώρα στις 15:50, με το πέρας της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης, ή στις 17:30, με τη λήξη του προγράμματος.
Επιπλέον, δύναται η αποχώρηση να λαμβάνει χώρα και στις 14:55 με το πέρας της 1ης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης.
Πρόκειται για μια αλλαγή που αξίζει να προσεχθεί καθώς πολλά παιδιά αμέσως μετά το μάθημα στο σχολείο παρακολουθούν εξωσχολικές δραστηριότητες οπότε η αναδιαμόρφωση του σχολάσματος από το Ολοήμερο επηρεάζει αυτόματα και το εξωσχολικό τους πρόγραμμα.
Σχολεία: Νέο όριο απουσιών – Στις πόσες θα μένουν οι μαθητές
Αν και ακόμη το επιτελείο του υπουργού Παιδείας δεν έχει οριστικοποιήσει το Σχέδιο, μέλος αυτής της ομάδας παρουσίασε στο esos τα βασικά σημεία των αλλαγών:
Α. Γίνεται επαναφορά της διάταξης για την δυνατότητα αποβολής μαθητή μέχρι πέντε ημερών από τον Σύλλογο Διδασκόντων
Β.Παρέχεται η δυνατότητα στον Διευθυντή του Σχολείου, με απόφασή του, να δίνει μέχρι τρεις ημέρες αποβολή.
Γ. Θα υπάρξει ειδική διάταξη για την ποινική ευθύνη των γονέων για τους μαθητές που κάνουν κατάληψη σχολείου.
Δ. Επίσης ειδική διάταξη για την οικονομική ευθύνη των οικογενειών σε περίπτωση που τα παιδιά τους έχουν προκαλέσει υλικές ζημιές σε σχολείο (π.χ. κατάληψη).
Ε. Μαθητής ου τιμωρείται με αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος δεν θα επανέρχεται στο σχολείο από ο οποίο επιβλήθηκε η ποινή.
Ε. Θα αυστηροποιηθεί ο κανονισμός λειτουργίας των σχολείων .
Ζ. Επανέρχεται ο θεσμός των δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών.
Η. Οι αδικαιολόγητες απουσίες καθιερώνονται στις 40 και οι δικαιολογημένες στις 74.
Το “ποινολόγιο” των μαθητών-Τι ισχύει σήμερα
Το “ποινολόγιο” (παιδαγωγικά μέτρα χαρακτηρίζονται από το υπ. Παιδείας), το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων για την αντιμετώπιση κάθε παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς μαθητών, προβλέπει:
προφορική παρατήρηση,
επίπληξη,
αποβολή από τα μαθήματα μίας (1) ημέρας,
αποβολή από τα μαθήματα δύο (2) ημερών,
αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Πότε επιβάλλεται το παραπάνω “ποινολόγιο”
Η αποβολή μιας ή δύο ημερών επιβάλλεται εφόσον κρίνεται ότι τα παιδαγωγικά μέτρα ( προφορική παρατήρηση και επίπληξη),που έχουν προηγουμένως ήδη εφαρμοστεί δεν έχουν φέρει αλλαγή της στάσης του/της μαθητή/τριας ή αν πρόκειται για σοβαρή παρέκκλιση, έστω και μεμονωμένη.
Η “ποινή” της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται μόνο αν, επιπλέον των ανωτέρω, κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος.
Οι “ποινές” (παιδαγωγικά μέτρα) αξιοποιούνται από τη σχολική μονάδα ως εξής:
Α. Κάθε διδάσκων/ουσα καθηγητής/τρια μπορεί να αξιοποιήσει τα παιδαγωγικά μέτρα:
α) προφορική παρατήρηση,
β) επίπληξη.
Β. Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου μπορεί να δώσει στον μαθητή μόνο μια ημέρα αποβολή ή να κάνει
α) προφορική παρατήρηση,και
β) επίπληξη,
Γ. Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών μπορεί να δώσει στον μαθητή από μία έως δύο ημέρες αποβολή ή εναλλακτικά να προβεί σε προφορική παρατήρηση και επίπληξη.
Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
Την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος μπορεί να την επιβάλει μόνο ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών με απόφαση στην οποία πρέπει να αιτιολογείται ειδικά ο λόγος για τον οποίο κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Κ.Ε.Σ.Υ. εφόσον ο/η μαθητής/τρια έχει αξιολογηθεί ή, σε διαφορετική περίπτωση, του υπεύθυνου παιδαγωγικής ευθύνης Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας.
Μόνο για το τρέχον έτος η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος-Μετά μπορεί να επιστρέψει ο μαθητής: Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει για το σχολικό έτος εντός του οποίου λήφθηκε, και από το επόμενο σχολικό έτος, ο/η μαθητής/ τρια έχει δικαίωμα να επανέλθει στο σχολείο με τη διαδικασία της μετεγγραφής.
Η διαδικασία αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος: Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η εξής:
Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνεται εγγράφως ο/η κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών.
Στην έγγραφη ενημέρωση αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την επιβολή του.
Ο/η μαθητής αν είναι ενήλικος/η ή ο/η κηδεμόνας του, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση καθώς και αντίγραφο της αξιολόγησης του Κ.Ε.Σ.Υ. ή της γνώμης του υπεύθυνου παιδαγωγικής ευθύνης Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας.
Δικαίωμα να παρίστανται στη συνεδρίαση των διδασκόντων: Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματος του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, οι οποίοι αποχωρούν στο σύνολο τους την ώρα της ψηφοφορίας.
Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ ουσών συντάσσεται πρακτικό από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου και στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης.
Καταχωρίζονται στα πρακτικά οι γνώμες: Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών αλλά στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν.
Αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν: Δεν επιτρέπεται η λευκή ψήφος, η δήλωση «παρών» ή η αδικαιολόγητη αποχή. Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του τελευταίου κατά σειρά παιδαγωγικού μέτρου.
Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια: Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια, ώστε να μην περιορίζεται η παιδαγωγική αξία του ληφθέντος παιδαγωγικού μέτρου και να αποφεύγεται η διαπόμπευση του/ της μαθητή/τριας.
Ποιος επιλέγει το σχολείο: Ο/Η Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.
Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην περιοχή.
Οι μαθητές που αποβάλλονται παραμένουν στο σχολείο και απασχολούνται
Οι μαθητές/τριες που αποβάλλονται παραμένουν τις ημέρες της αποβολής στο σχολείο, οι ώρες απουσίας τους από την τάξη καταχωρίζονται και απασχολούνται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου.
Η μορφή της απασχόλησης εντός του σχολείου καθορίζεται από το όργανο που αποφάσισε το συγκεκριμένο παιδαγωγικό μέτρο.
Τι γίνεται εάν ο μαθητής παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος
Εάν μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί προφορική παρατήρηση και να απομακρυνθεί από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία.
Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, το Συμβούλιο του Τμήματος εξετάζει τους ενδεδειγμένους χειρισμούς.