Σχολεία: Κλειστά αύριο – Πού δεν θα γίνει μάθημα

Σχολεία: Κλειστά θα είναι τα σχολεία στο Δήμο Κύμης – Αλιβερίου μετά τον σεισμό των 4,4 Ρίχτερ.

Η σεισμική δόνηση που σημειώθηκε στις 17:55 το απόγευμα της Πέμπτης 30 Ιανουαρίου οδήγησε τον Δήμο να πάρει την απόφαση για αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων για λόγους ασφαλείας.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία αναφορά για ζημιές από τον σεισμό στην Εύβοια, με την Πυροσβεστική Υπηρεσία του Αλιβερίου να συνεχίζει τους ελέγχους.

Σχολεία: Ποιες μέρες δεν θα γίνει μάθημα τον Φεβρουάριο

Ο Ιανουάριος πλησιάζει σιγά – σιγά προς το τέλος του, με τους μαθητές να μετράνε αντίστροφα για τον επόμενο μήνα, τον Φεβρουάριο, όπου θα έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν μερικές ημέρες έξτρα ξεκούρασης.

Η αρχή γίνεται την προσεχή Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου όπου τιμάται η γιορτή των Αγίων Σταματίου και Ιωάννου που είναι πολιούχοι των Σπετσών. Οι μαθητές είναι τυχεροί καθώς λόγω Δευτέρας δημιουργείται ένα τριήμερο με το σαββατοκύριακο άρα θα ξεκουραστούν για τρεις μέρες γεμάτες.

Η επόμενη αργία που φέρνει πάλι τριήμερο για τους μαθητές είναι την Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου που τιμάται η γιορτή του Αγίου Χαραλάμπους.

Ο Άγιος Χαράλαμπος τιμάται ως πολιούχος στα Φιλιατρά, την Πρέβεζα, τον Πύργο, το Ληξούρι, την Κέα, τους Παξούς, το Παλαιομονάστηρο Τρικάλων, στον Κρουσώνα Ηρακλείου, στις Θεσπιές Βοιωτίας και στην Κορησό Καστοριάς. Επομένως οι μαθητές αυτών των σχολείων θα έχουν τρεις μέρες ανάπαυλας.

Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου τιμάται η γιορτή του Άγιου Βλάσση, πολιούχο του Ξυλοκάστρου. Η πόλη έχει αργία ανήμερα ως φόρο τιμής στον πολιούχος και προστάτης της.

Να σημειωθεί ότι οι μέρες της αργίας για τους πολιούχους αφορούν και τις εξωσχολικές εκπαιδευτικές δομές

Σχολεία: Πού θα λειτουργήσουν τα 22 Ωνάσεια – Τι είναι

Επικυρώθηκε και επίσημα, με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, η δωρεά του Ιδρύματος Ωνάση με τα 22 πρότυπα δημόσια σχολεία σε περιοχές με κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις.

Οι 11 περιοχές που επελέγησαν είναι: Κολωνός και Κυψέλη, Μενίδι, Πέραμα, Περιστέρι, Κορδελιό, Κοζάνη, Ξάνθη, Ρόδος και Ηράκλειο Κρήτης, ενώ στόχος είναι τα 6 πρώτα σχολεία να είναι έτοιμα στην έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς και τα υπόλοιπα να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 18μηνου, δηλαδή τον Σεπτέμβριο του 2026.

Σχολεία: Κλειστά αύριο - Πού δεν θα γίνει μάθημα

Μεταξύ άλλων χαρακτηριστικών των Ωνάσειων σχολείων θα είναι μαθήματα και δραστηριότητες με έμφαση την πληροφορική, τις ξένες γλώσσες, το STEM, τις τέχνες και τον πολιτισμό και τέλος ενισχυτική διδασκαλία προετοιμασίας για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. 

Η εισαγωγή θα γίνεται στην Α’ Γυμνασίου ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα και στην Α’ Λυκείου να γίνει εισαγωγή μαθητών.

Παράλληλα, όπως επισήμανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης η σύμπραξη αυτή βεβαιώνει ότι είναι κεντρική επιλογή οι ίσες ευκαιρίες για όλους σημειώνοντας ότι από το Ίδρυμα Ωνάση θα δοθούν συνολικά 160 εκατ. ευρώ σε βάθος 12ετιας και εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι τα σχολεία αυτά θα γίνουν περιζήτητα.

Σχολεία: Οι αργίες της νέας χρονιάς

Η Καθαρά Δευτέρα το 2025 πέφτει στις 3 Μαρτίου οπότε οι μαθητές απολαμβάνουν ένα τριήμερο. Ο εορτασμός της επετείου της Επάναστασης του 1821 πέφτει την Τρίτη 25 Μαρτίου οπότε η σχολική γιορτή θα γίνει την Δευτέρα 24 Μαρτίου.

Διακοπές Πάσχα 2025: Το Πάσχα 2025 θα εορταστεί στις 20 Απριλίου. Παραδοσιακά τα σχολεία θα κλείσουν παραμονές της Μεγάλης Εβδομάδας και θα ανοίξουν μετά την εβδομάδα της Διακαινησίμου ήτοι θα κλείσουν την Παρασκευή 11 Απριλίου και θα ανοίξουν την Δευτέρα 28 Απριλίου.

Η 1η Μαΐου «πέφτει» Πέμπτη και εκείνη τη μέρα τα σχολεία θα είναι κλειστά λόγω της καθιερωμένης αργίας της Πρωτομαγιάς.

Η τελευταία σχολική αργία είναι αυτή του Αγίου Πνεύματος που πέφτει την Δευτέρα 9 Ιουνίου χαρίζοντας ένα ακόμη τριήμερο στους μαθητές.

Φυσικά στις σχολικές αργίες θα πρέπει να υπολογίσετε και την ημέρα της εορτής του Πολιούχου της έδρας του σχολείου και την ημέρα της τοπικής εθνικής εορτής.

Σχολεία: Κυλικεία… τέλος – Χιλιάδες παιδιά χωρίς τρόφιμα

Ένας ολόκληρος κλάδος απειλείται με αφανισμό όπως καταγγέλλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Κυλικείων Δημοσίων και Ιδιωτικών Σχολείων (ΠΟΚΔΙΣ).

Όπως καταγγέλουν το πρόβλημα είναι το εξής: ενώ με απόφαση της κυβέρνησης που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ τα κυλικεία α) εξαιρούνται του μέτρου της τεκμαρτής φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών και β) ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα για περιορισμένο χρονικό διάστημα», μετέπειτα απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ «διατάσσει» προσδιορισμό του φόρου με βάση 255 μέρες ετησίως για τα κυλικεία σε Δημοτικά σχολεία και 274 μέρες για τα κυλικεία σε Γυμνάσια – Λύκεια.

Ο φόρος που καταλογίζεται είναι αυξημένος σε επίπεδα δυσβάστακτα με κίνδυνο μαζικών κλεισιμάτων κυλικείων. Συγκεκριμένα είναι 2.000-3.000 παραπάνω.

Επιπλέον η «εμβόλιμη» απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, την 1η Οκτωβρίου του 2024, οδηγεί σε μεγάλες καθυστερήσεις την εκκαθάριση των φορολογικών τους δηλώσεων, με αποτέλεσμα να παρέρχονται κρίσιμες προθεσμίες και να χάνονται δικαιώματα όπως αιτήσεις για φοιτητικά επιδόματα, παιδικούς σταθμούς κ.λ.π., που οδηγεί σε επιπλέον και κατά περίπτωση ακόμη πιο μεγάλες οικονομικές επιβαρύνσεις.

Το συνδυασμένο αποτέλεσμα των παραπάνω είναι δυσβάστακτες οικονομικές επιβαρύνσεις που δημιουργούν κίνδυνο κύματος φυγής από τον κλάδο με μαζικά κλεισίματα κυλικείων. Ηδη πριν προκύψει η «διαταγή» της ΑΑΔΕ της 1ης Οκτωβρίου από σύνολο 4.000 δηλώσεων του κλάδου είχαν εκκαθαριστεί περίπου 200.

Η ΠΟΚΔΙΣ με υπόμνημά της με αφορμή τη συζήτηση για την τεκμαρτή φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών είχε επισημάνει τις ιδιαιτερότητες και δυσκολίες του επαγγέλματος:

«1. Εξυπηρετούμε συγκεκριμένο αριθμό ανήλικων μαθητών για τον οποίο πληρώνουμε ανάλογο μίσθωμα στο σχολείο. Αυτονόητο είναι ότι από το κυλικείο ψωνίζει κατά μέσο όρο το 1/3 των φοιτούντων παιδιών.

  1. Υπάρχει συγκεκριμένη περιοριστική λίστα με επιτρεπόμενα προϊόντα προς πώληση, η οποία είναι πολύ μικρή και δεν καλύπτει το εύρος των αναγκών της σχολικής κοινότητας.
  2. Υπάρχει διατίμηση για τα περισσότερα από τα επιτρεπτά προϊόντα, η οποία έχει να αναθεωρηθεί από τον Σεπτέμβριο του 2022, ενώ ο πληθωρισμό έχει αλλάξει ριζικά το κόστος των πρώτων υλών και λοιπών αγαθών. Σημειωτέον δε ότι δεν έχουμε μειωμένο ΦΠΑ όπως θα ήταν αυτονόητο σε διατιμημένα προϊόντα.
  3. Ο μέσος όρος ημερών εργασίας πανελλαδικά δεν ξεπερνά τις 135, ενώ πολύ συχνά χάνουμε το αναμενόμενο μεροκάματό μας για πάρα πολλούς λόγους (απουσία εκπαιδευτικών η οποία συνεπάγεται κενές ώρες σε πολλαπλά τμήματα, εκδρομές, γιορτές, συνελεύσεις εκπαιδευτικών, τοπικές γιορτές, καταλήψεις μαθητών, καιρικά φαινόμενα κ.λπ.). Τις ημέρες αυτές έχουμε και ζημιά από το εμπόρευμα που δεν πωλείται, ενώ έχει ετοιμαστεί.
  4. Μεγάλη οικονομική πληγή για εμάς είναι η μη τήρηση των κανονισμών του σχολείου, όταν στην πλειοψηφία οι εξώπορτες των σχολείων παραμένουν ανοιχτές και οι μαθητές παραγγέλνουν delivery οτιδήποτε άλλο εκτός από αυτά που έχει το κυλικείο. Πέραν της οικονομικής απώλειας για εμάς, προκύπτει συχνά να είναι και πολύ επικίνδυνο για την ασφάλεια των μαθητών, όταν στο σχολείο μπορεί να εισέλθει το οτιδήποτε.
  5. Κάθε χρόνο οι μαθητές σε όλα τα σχολεία μειώνονται, με αποτέλεσμα να μειώνεται και το εισόδημα.

Στις 24 Απριλίου εκδόθηκε το ΦΕΚ 2436/Β, παράγραφος 7, Γ που αναφέρει επακριβώς ότι: «Οι νέοι κωδικοί 45-46 εμπίπτουν στις διατάξεις των περί β ή δ της παραγράφου 6 του άρθρου 28Α ΚΦΕ και εξαιρείστε από την εφαρμογή του ελάχιστου καθαρού εισοδήματος. […] Γ) Ασκείται επιχειρηματική δραστηριότητα για περιορισμένο χρονικό διάστημα βάσει νομοθετικής ή κανονιστικής ρύθμισης».

Σχολεία: Τέλος το κινητό – Νέος νόμος αλλάζει τα πάντα

Στις Βρυξέλλες, οι μαθητές θα ξεκινήσουν τη νέα τους σχολική χρονιά με διαφορετικούς κανόνες καθώς στο Διεθνές Σχολείο Bogaerts, απαγορεύεται το κινητό και καλούνται να βάζουν τα smartphones τους σε ένα ντουλάπι.

«Αν τους πιάσουμε με κινητό, το κατάσχουμε και τους το επιστρέφουμε στο τέλος της ημέρας», δηλώνει ο διευθυντής του σχολείου, David Bogaerts.

Σύμφωνα με το Politico, πρόκειται για μια πολιτική που σύντομα θα εφαρμόζεται από εκατοντάδες σχολεία στις Βρυξέλλες και τη νότια περιφέρεια της Βαλλωνίας στο Βέλγιο, αφού το καλοκαίρι η νέα κυβέρνηση της γαλλόφωνης κοινότητας ανακοίνωσε σχέδια για απαγόρευση των smartphone στα δημοτικά σχολεία και τα τρία πρώτα έτη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Πολλά σχολεία, ωστόσο, δεν περιμένουν την οριστικοποίηση του σχεδίου για να προχωρήσουν σε δικές τους απαγορεύσεις.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα του ιστότοπου, πρόκειται για μια τάση που δεν αφορά μόνο στο Βέλγιο: Η Ολλανδία έχει απαγορεύσει τις κινητές συσκευές και οι υπουργοί Παιδείας στη Γαλλία και την Ιρλανδία δήλωσαν την περασμένη εβδομάδα ότι επίσης εξετάζουν αυτήν την πιθανότητα.

Η απαγόρευση των smartphone στην τάξη μοιάζει με εύκολη λύση εν μέσω αυξανόμενων ανησυχιών ότι τα κινητά και τα tablet οδηγούν σε απόσπαση της προσοχής και αποτελούν «εργαλεία» για διαδικτυακό εκφοβισμό.

Οι επιπτώσεις της υπερβολικής έκθεσης στην οθόνη στην ψυχική υγεία των παιδιών βρίσκεται πλέον πολύ ψηλά στην πολιτική ατζέντα, και αναφέρθηκαν από την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στην ανακοίνωση του προγράμματός της για την επόμενη θητεία της.

«Τα πρώτα και εφηβικά χρόνια είναι κρίσιμα για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και της προσωπικότητας – και αποτελούν επίσης περιόδους κατά τις οποίες οι ανήλικοι είναι ευάλωτοι σε βλάβες από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τον υπερβολικό χρόνο μπροστά στην οθόνη», έγραψε η ίδια.

Τα σχολεία ένας από τους συνηθέστερους χώρους όπου εμφανίζεται αυτό το πρόβλημα, με τους εκπαιδευτικούς να εντοπίζουν πολλές εφαρμογές που έχουν τη δυνατότητα να αποσπάσουν την προσοχή των μαθητών από τη μάθηση. Ορισμένες είναι ιδιαίτερα γνωστές και δημοφιλείς, όπως το TikTok, το Snapchat αλλά και το TenTen, μια εφαρμογή που μετατρέπεται σε… walkie-talkie, επιτρέποντας τους μαθητές να συνομιλούν με φίλους τους σε άλλες τάξεις.

Εφαρμογές όπως οι προαναφερόμενες οδήγησαν τα σχολεία στην αναζήτηση τρόπων «να αποφύγουν καταχρήσεις που θα μπορούσαν να παρεμποδίσουν την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων», ανέφερε σε δήλωσή της η Géraldine Kamps, εκπρόσωπος της γαλλόφωνης σχολικής ομοσπονδίας Wallonie-Bruxelles Enseignement (WBE). Η σχολική ομοσπονδία έχει πλέον καταλήξει στην απλή και ξεκάθαρη λύση της πλήρης απαγόρευσης των smartphones.