Σχολεία: Το Δ.Σ. της ΔΟΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε μαζική συγκέντρωση στα δικαστήρια Ευελπίδων, την Τρίτη 27 Φεβρουαρίου και ώρα 13:00, και γι’ αυτό προκηρύσσει 2ωρη διευκολυντική στάση εργασίας (2 τελευταίες ώρες του πρωινού προγράμματος και 2 πρώτες του απογευματινού).
“Η προσφυγή της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., για πολλοστή φορά, στα δικαστήρια κατά των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών ΔΟΕ-ΟΛΜΕ προκειμένου να κάμψει τον νικηφόρο αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική – αντιεπιστημονική «αξιολόγηση» των νόμων 4692/20 και 4823/21, πέρα από ομολογία ήττας της πολιτικής της (η απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση είναι σε ισχύ από τις 8/2/2023) και αναγνώριση της αποτελεσματικής αντίστασης των εκπαιδευτικών, αποτελεί ένα ακόμα βήμα στον κατήφορο της αυταρχικής επιβολής που έχει επιλέξει ως υποκατάστατο του θεσμικού διαλόγου που όφειλε να διεξάγει και αρνείται να πράξει” αναφέρει η ΔΟΕ.
“Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα στην Απεργία, το Δημόσιο Σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας” καταλήγει η ανακοίνωση.
Σχολεία: Πότε κλείνουν για Πάσχα
Μπορεί το Πάσχα να απέχει αρκετά ωστόσο οι μαθητές ήδη έχουν ξεκινήσει τον προγραμματισμό των διακοπών τους.
Φέτος το Πάσχα πέφτει αργά ήτοι στις 5 Μαΐου. Τα σχολεία κλείνουν κάθε χρόνο την Παρασκευή πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα και η σχολική ανάπαυλα διαρκεί 15 ολόκληρες μέρες.
Επομένως, οι μαθητές θα πάνε τελευταία φορά σχολείο πριν το Πάσχα την Παρασκευή 26 Απριλίου και θα επιστρέψουν στα θρανία τη Δευτέρα 13 Μαΐου.
Η Μεγάλη Εβδομάδα ξεκινάει τη Δευτέρα, 28 Απριλίου, η Μεγάλη Παρασκευή είναι στις 3 Μαΐου και η Δευτέρα του Πάσχα είναι στις 6 Μαΐου.
Οι σχολικές αργίες του 2024
18 Μαρτίου 2024, Καθαρά Δευτέρα
22 Μαρτίου 2024, Παρασκευή, σχολική γιορτή, Επέτειος της Επανάστασης του 1821
25 Μαρτίου 2024, Δευτέρα, σχολική γιορτή, Επέτειος της Επανάστασης του 1821
Διακοπές Πάσχα 2024, από 27 Απριλίου έως και 12 Μαϊου
24 Ιουνίου 2024, Δευτέρα, Αγίου Πνεύματος
Στις παραπάνω αργίες πρέπει να συνυπολογιστούν και οι κατά τόπους σχολικές αργίες λόγω θρησκευτικών ή σημαντικών τοπικών επετείων
Σχολεία: Δυσάρεστα νέα για τους μαθητές – Τι θα πηγαίνει στα κινητά των γονιών τους
Η ψηφιοποίηση όλων των υπηρεσιών έφτασε και στα Σχολεία!
Μέσα στη νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει να λειτουργεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα «e-Parents» με την οποία οι γονείς θα έχουν άμεση ενημέρωση για τα πεπραγμένα των παιδιών τους.
Πιο αναλυτικά, θα υπάρχει ενημέρωση μέσω του κινητού για την πορεία των βαθμολογικών επιδόσεων των παιδιών τους σε τεστ, προφορικά κτλ., τον αριθμό απουσιών, τις παρατηρήσεις και σχόλια που κάνει το σχολείο για το παιδί τους, ενώ επιπρόσθετα, οι γονείς θα μπορούν να κλείνουν τα ραντεβού τους με τους εκπαιδευτικούς για ενημέρωση.
Μιλώντας στο Action24, η Δόμνα Μιχαηλίδου δήλωσε σχετικά πως ο Κυριάκος Πιερρακάκης δρομολογεί το πρόγραμμα «e-Parents», το οποίο «δρομολογούσε» κι από το προηγούμενο υπουργείο για το υπουργείο Παιδείας.
Όπως διευκρίνισε, μέσω «e-Parents» ο γονιός πλέον θα έχει έναν φάκελο, μια ανοικτή επικοινωνία με το σχολείο, για να μπορεί να βλέπει αν έγινε κάτι στην τάξη, να μπορεί να μαθαίνει αν είχε κάτι το φαγητό του παιδιού, έπεσε κάτω, έκανε απουσία, που ήταν τις δυο πρώτες ώρες.
Αυτό είναι κάτι που έχουν πολλά ιδιωτικά σχολεία, τα δημόσια σχολεία έχουν μείνει πίσω και πρέπει άμεσα να δώσουμε τη δυνατότητα αυτή.
Σχολεία: Ριζικές αλλαγές με αξιολόγηση και από τους γονείς
Μετά τις αλλαγές που επιχειρήθηκαν στα σχολεία τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια, το σχέδιο της εκπαιδευτικής πολιτικής διευρύνεται, σύμφωνα με το πρόγραμμα της Κυβέρνησης με την ελεύθερη επιλογή σχολείου από τους γονείς.
Οι εκπαιδευτικοί προειδοποιούν τους γονείς ότι η εφαρμογή αυτού του μέτρου θα δημιουργήσει προβλήματα στις οικογένειές τους. Από την άλλη το Υπουργείο Παιδείας τους διαβεβαιώνει ότι πρόκειται για ένα μέτρο που θα κάνει τα σχολεία καλύτερα.
Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι η ελεύθερη επιλογή σχολείου ενώ παρουσιάζεται ως προνόμιο στους γονείς, θα οδηγήσει σε υποβάθμιση σχολείων και επιλογή και μαθητών από τα σχολεία (κάτι που έχει ήδη συμβεί όπου εφαρμόστηκαν ανάλογα συστήματα).
Η ΟΙΕΛΕ τονίζει ότι: «μπορεί θεωρητικά η «ανοικτή εγγραφή» να προτάσσει το δικαίωμα της ελευθερίας των γονιών να επιλέγουν την εκπαίδευση των παιδιών τους ελεύθερα και ανεμπόδιστα, όμως στη μεγάλη πλειονότητα των περιπτώσεων αποδείχθηκε πως δεν είναι οι γονείς τελικά που διαλέγουν σχολεία αλλά τα σχολεία που διαλέγουν μαθητές και γονείς επιζητώντας ουσιαστικά το κουπόνι τους προκειμένου έτσι να διασφαλίζουν την χρηματοδότηση άρα και την επιβίωσή τους».
Στις προγραμματικές δηλώσεις για την εκπαίδευση δεν μπορεί να γίνει λόγος για ελεύθερη επιλογή σχολείου , αν δεν συνοδεύεται με ριζικές αλλαγές στο πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων και στο επάγγελμα των εκπαιδευτικών, όπως: αναλυτική ενημέρωση γονέων για την αξιολόγηση των σχολείων, συμμετοχή γονέων στην αξιολόγηση των σχολείων, πραγματική αυτονομία (π.χ. προτεινόμενα προγράμματα δραστηριοτήτων και όχι εργαστήρια δεξιοτήτων «κονσέρβες»), επιλογή εκπαιδευτικού προσωπικού από τις διευθύνσεις , αλλαγή καθεστώτος εργασίας εκπαιδευτικών, επάρκεια χώρων στα «καλά» σχολεία, μεταφορά αρμοδιοτήτων στους Δήμους και άλλα πολλά.
Σχολεία: Το σχέδιο Πιερρακάκη
Πιο αναλυτικά, την αναβάθµιση των σπουδών από την προσχολική αγωγή, την Πρωτοβάθµια και ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση έως τα πανεπιστήµια, µε έµφαση στην απόκτηση δεξιοτήτων, παράλληλα µε τη βελτίωση της εκπαιδευτικής καθηµερινότητας , προβλέπει το σχέδιο του υπουργού Παιδείας για καλύτερες συνθήκες µάθησης και καλύτερες συνθήκες διδασκαλίας.
«Μότο» του Κυριάκου Πιερρακάκη είναι ότι οι δύο «πρωταγωνιστές» της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι οι µαθητές και οι δάσκαλοι.
Τις πρωτοβουλίες και δράσεις που περιλαµβάνει η στρατηγική του για την αναβάθµιση όλων των βαθµίδων της Εκπαίδευσης περιέγραψε στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» ο νέος υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος έχει δεσµευθεί ότι το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευµάτων θα είναι το πρώτο πλήρως ψηφιοποιηµένο υπουργείο και επιπλέον φιλοδοξεί οι πολιτικές που θα εφαρµοστούν να λειτουργούν πολλαπλασιαστικά και όχι απλώς αθροιστικά. Οπως χαρακτηριστικά λέει ο κ. Πιερρακάκης, δίνοντας το «στίγµα» του οράµατός του για την προώθηση του νέου έργου που του έχει αναθέσει ο πρωθυπουργός, αντιλαµβάνεται την Παιδεία «σαν ένα ψηφιδωτό: κάθε κοµµάτι είναι µοναδικό και, ταυτόχρονα, συνθέτει και διαµορφώνει µια “µεγάλη εικόνα”».
Αναλυτικά, το σχέδιο Πιερρακάκη εστιάζεται στα ακόλουθα επτά σηµεία: Αναµόρφωση των προγραµµάτων σπουδών σε σχολεία, ∆ηµοτικά, Γυµνάσια και Λύκεια, ώστε να εκσυγχρονιστούν και να ανταποκρίνονται ακόµα περισσότερο στις ανάγκες της νέας εποχής. Ανάπτυξη soft skills, καθώς οι δεξιότητες αποτελούν σήµερα τη νέα «γνώση», που οδηγεί ουσιαστικά στην απορρόφηση από την αγορά εργασίας. Αυτό ισχύει σε όλες τις βαθµίδες της Εκπαίδευσης, µε αποκορύφωµα το πανεπιστήµιο. ∆ιαµόρφωση κατάλληλου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος και αλλαγή επί τα βελτίω της εκπαιδευτικής καθηµερινότητας, η οποία κατά τον υπουργό αποτελεί καταλύτη της προόδου. Νέο πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας των εκπαιδευτικών µονάδων για ένα σχολείο σύγχρονο. Ενίσχυση των υποδοµών της Εκπαίδευσης προκειµένου να µην υπάρχουν ελλείψεις στον κρίσιµο αυτό τοµέα και να βοηθούνται, αντί να αντιµετωπίζουν προβλήµατα, µαθητές και εκπαιδευτικοί.
Αναβάθµιση του κύρους των δασκάλων και των καθηγητών, καθώς το ανθρώπινο δυναµικό της Εκπαίδευσης αποτελεί τον βασικό πυλώνα της Παιδείας και χωρίς αυτό οποιαδήποτε µεταρρυθµιστική προσπάθεια δεν µπορεί να έχει συνέχεια. Βελτίωση των συνθηκών µάθησης και διδασκαλίας, ώστε και οι εκπαιδευτικοί να διευκολύνονται για να µπορούν να φέρουν σε πέρας µε επιτυχία το έργο τους, αλλά και οι µαθητές να κατακτούν τη γνώση και να σηµειώνουν καλύτερες επιδόσεις.
Τι προβλέπει και πώς θα επιτευχθεί η αναβάθµιση;
Ο κ. Πιερρακάκης απάντησε ότι «η στρατηγική µας για την Παιδεία περιλαµβάνει πρωτοβουλίες και δράσεις που εκτείνονται σε όλο το εύρος των αρµοδιοτήτων µας. Από την προσχολική αγωγή µέχρι την Τριτοβάθµια Εκπαίδευση, από τα προγράµµατα σπουδών µέχρι την ανάπτυξη soft skills και από το κατάλληλο εκπαιδευτικό περιβάλλον µέχρι το πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας των εκπαιδευτικών µονάδων, αντιλαµβανόµαστε την Παιδεία σαν ένα ψηφιδωτό: κάθε κοµµάτι είναι µοναδικό και, ταυτόχρονα, συνθέτει και διαµορφώνει µια “µεγάλη εικόνα”.
Περιγράφοντας τη στρατηγική µας µε όρους αριθµητικής, φιλοδοξία µας είναι οι πολιτικές µας να παράγουν γινόµενο και όχι απλώς άθροισµα. Γι’ αυτό και εστιάζουµε ταυτόχρονα τόσο στις αναγκαίες µεγάλες τοµές όσο και στην εκπαιδευτική καθηµερινότητα, η οποία αποτελεί καταλύτη της προόδου. Και οι δύο άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθούµε είναι οι δυο “πρωταγωνιστές” της εκπαιδευτικής διαδικασίας: οι µαθητές και οι δάσκαλοι. Πιστεύουµε βαθιά ότι η σχέση µαθητών και δασκάλων είναι συµπληρωµατική και όχι ανταγωνιστική. Μέσα, λοιπόν, από τη συνολική αναβάθµιση της Παιδείας, ο στόχος µας είναι διπλός: καλύτερες συνθήκες µάθησης και καλύτερες συνθήκες διδασκαλίας».