Σχολεία: Με διευκρινιστική εγκύκλιο το υπουργείο Παιδείας δίνει την δυνατότητα στους γονείς να στέλνουν το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ) στα σχολεία, ηλεκτρονικά.
Τι λένε πως είναι το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή:
Το Α.Δ.Υ.Μ. έχει προληπτικό χαρακτήρα και αποσκοπεί στην προστασία και στην προάσπιση της υγείας των μαθητών και των μαθητριών.
Αποτελεί μέσο επικοινωνίας του ιατρού με τη σχολική μονάδα και περιέχει τα πορίσματα της ιατρικής εξέτασης του μαθητή/τριας που αφορούν στο σχολείο. Είναι απαραίτητο ως δικαιολογητικό για την εγγραφή των παιδιών στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου καθώς και για την συμμετοχή των μαθητών και των μαθητριών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στις σχολικές αθλητικές δραστηριότητες και γενικότερα στις σχολικές δραστηριότητες.
Η εγκύκλιος:
Σε συνέχεια της με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκυκλίου του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα «Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ) από το έτος 2015-16 για φοίτηση στις Σχολικές Μονάδες Π.Ε. της χώρας», λαμβάνοντας υπόψη την υποχρέωση των υπηρεσιών του Δημοσίου να παραλαμβάνουν και να χορηγούν αριθμό πρωτοκόλλου στα εισερχόμενα έγγραφα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 12 του ν. 2690/1999 (Α 45), στα οποία περιλαμβάνονται και όσα έγγραφα έχουν μορφή σαρωμένου εγγράφου και διακινούνται ως ευκρινή φωτοαντίγραφα και για την απλοποίηση των διαδικασιών, διευκρινίζεται ότι το συμπληρωμένο αρμοδίως ΑΔΥΜ μπορεί να κατατίθεται και ηλεκτρονικά από τους γονείς/κηδεμόνες στην ηλεκτρονική διεύθυνση πουυποδεικνύει ο Διευθυντής της κάθε σχολικής μονάδας.
Σε περίπτωση ηλεκτρονικής κατάθεσης του ΑΔΥΜ αυτό εκτυπώνεται και φυλάσσεται από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας εντός του οικείου ειδικού φακέλου που φυλάσσονται τα ΑΔΥΜ. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις της αριθμ. Φ.6/304/75662/Γ1/21/5/2014 (Β 1296) Απόφασης Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και υγείας με θέμα «Καθορισμός του τύπου, του περιεχομένου, των όρων και προϋποθέσεων κατάρτισης, χορήγησης, φύλαξης, επεξεργασίας και αξιοποίησης του Ατομικού Δελτίου Υγείας του Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.).
Σχολεία: Ανατροπή! Αλλάζουν τα βιβλία – Τι έχει συμβεί
Ο νέος Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Σπύρος Δουκάκης, μίλησε για όλα τα ανοιχτά ζητήματα στην Παιδεία και αποκάλυψε τι θα συμβεί με τα νέα σχολικά βιβλία.
Για τα νέα σχολικά βιβλία που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής μίλησε ο Σπύρος Δουκάκης, αποκαλύπτοντας το χρονοδιάγραμμα του σημαντικού έργου.
«Υπάρχουν σχολικά εγχειρίδια που διδάσκονται από το 1999 στις σχολικές μονάδες, όπως για παράδειγμα στο Λύκειο, ενώ κάποια άλλα έχουν ξεπεράσει τα 20 χρόνια που βρίσκονται στα σχολεία», ανέφερε αρχικά μιλώντας στην «Ενημέρωση» της Κέρκυρας.
Βρισκόμαστε τώρα μπροστά σε ένα μεγάλο πρόγραμμα που στόχο έχει τα νέα προγράμματα σπουδών, τα οποία έχουν ήδη δημοσιευθεί σε ΦΕΚ από τις αρχές του 2023. Τώρα είμαστε στη φάση, όπου εκδηλώνουν ενδιαφέρον συμμετοχής για τη συγγραφή βιβλίων νομικά και φυσικά πρόσωπα και ενώσεις νομικών και φυσικών προσώπων.
Η διαδικασία αυτή ολοκληρώνεται στα τέλη του Σεπτεμβρίου, γίνεται έλεγχος των φακέλων τους και τους δίνεται η έγκριση για να συγγράψουν τα νέα σχολικά εγχειρίδια, τα οποία αναμένονται την Άνοιξη του 2024.
«Θα αξιολογηθούν στη συνέχεια και εφόσον κυλήσουν ομαλά αυτές οι διαδικασίες, οι εκπαιδευτικοί θα τα έχουν αρχικά σε ψηφιακή μορφή από το νέο σχολικό έτος, τον Σεπτέμβριο δηλαδή του 2024. Βάσει του σχεδιασμού, σε έντυπη μορφή θα τα έχουν από το μεθεπόμενο έτος», διευκρίνισε.
«Η διδασκαλία μέχρι τότε θα γίνεται με τα υφιστάμενα σχολικά βιβλία και παράλληλα θα αξιοποιούνται τα νέα προγράμματα σπουδών για να παίρνουν στοιχεία μέσα από αυτά οι εκπαιδευτικοί. Τα νέα σχολικά βιβλία έρχονται να μετασχηματίσουν τον τρόπο με τον οποίο πραγματεύονται τα γνωστικά αντικείμενα οι εκπαιδευτικοί. Ο εκπαιδευτικός στο σχολείο δεν έχει στόχο να διδάσκει το βιβλίο, έχει στόχο να επιτυγχάνει τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα που ορίζονται στο πρόγραμμα σπουδών», συμπλήρωσε ο Σπύρος Δουκάκης.
Σχολεία: Απίστευτο! Κόβεται μια αργία από μεγάλη γιορτή
Απίστευτη καταγγελία για κατάργηση των εορτασμών της «17ης Νοέμβρη»!
Την αντίδραση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος προκάλεσε η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα την οποία δεν προβλέπεται να τιμηθεί φέτος η εξέγερση του Πολυτεχνείου σε δημοτικά και νηπιαγωγεία.
Συγκεκριμένα, στην εγκύκλιο που στάλθηκε στα σχολεία της χώρας την 1 Σεπτεμβρίου ορίστηκαν ποιες θα είναι οι σχολικές δράσεις στο πλαίσιο της σχολικής ζωής. Από αυτές απουσιάζει η αναφορά στην σχολική γιορτή του Πολυτεχνείου και της Εθνικής Αντίστασης.
Το συγκεκριμένο γεγονός έφερε την αντίδραση της ΔΟΕ, που με επιστολή της προς τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, ζητάει την αναδιατύπωση της εγκυκλίου ώστε να περιλαμβάνεται και ο εορτασμός της επετείου του Πολυτεχνείου, οπότε και θα πραγματοποιούνται στα σχολεία οι ανάλογες εκδηλώσεις μνήμης.
Μάλιστα η ΔΟΕ απευθυνόμενη προς τον υπουργό Παιδεία σημειώνει ότι «ιδιαίτερα στη σημερινή συγκυρία όπου ο φασισμός και ο ρατσισμός ενισχύονται ποικιλότροπα από διάφορους κύκλους, είναι το λιγότερο απαράδεκτο να υπάρξει από την πλευρά του ΥΠΑΙΘΑ οποιαδήποτε προσπάθεια κατάργησης της εορτής του Πολυτεχνείου».
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΔΟΕ
Για τον εορτασμό της επετείου της εξέγερσης του Πολυτεχνείου στις σχολικές μονάδες
Στην εγκύκλιο Φ7/ 95955/Δ1/1 – 9 -2023 και συγκεκριμένα στο εδάφιο Β6, γίνεται αναφορά στις σχολικές γιορτές. Με έκπληξη διαπιστώνουμε ότι από το συγκεκριμένο εδάφιο απουσιάζει η σχολική γιορτή του Πολυτεχνείου και της Εθνικής Αντίστασης. Για του λόγου το αληθές, παραθέτουμε αυτούσιο το συγκεκριμένο εδάφιο:
«Σχολικές δράσεις στο πλαίσιο της σχολικής ζωής (Εορταστικές εκδηλώσεις – Διδακτικές επισκέψεις -Εκδρομές – Ενδοσχολικές εκδηλώσεις)
Σε ό,τι αφορά τις εορταστικές εκδηλώσεις της 28ης Οκτωβρίου (27 Οκτωβρίου) και της 25ης Μαρτίου (22 Μαρτίου) στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης : α. Πραγματοποιούνται εκδηλώσεις, σύμφωνα με τις παρ. 2 και 6 του άρθρου 3 του ΠΔ 79/2017(Α΄109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (Α’ 142). β. Οι μαθητές/τριες που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα, συμμετέχουν στις εκδηλώσεις του σχολείου και αποχωρούν με τους/τις άλλους/ες μαθητές/τριες. γ. Με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας/Προϊσταμένου/ης και του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών ειδοποιούνται οι γονείς και οι κηδεμόνες για την ώρα αποχώρησης των μαθητών/τριών από το σχολείο. Κατά την ημέρα του εορτασμού των Τριών Ιεραρχών (30 Ιανουαρίου) πραγματοποιούνται εορταστικές εκδηλώσεις για την προσφορά τους στα γράμματα, ενώ το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων της ημέρας τηρείται κανονικά (άρθρο 3, ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 56 του ν4653/2020 (Α΄12)».
Υπενθυμίζουμε ότι στο άρθρο 3 του ΠΔ 79/2017, προβλέπεται ότι: εορταστικές εκδηλώσεις στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία πραγματοποιούνται «στις 17 Νοεμβρίου για την επέτειο του Πολυτεχνείου, τον αντιδικτατορικό αγώνα και την Εθνική Αντίσταση. Όταν η 17η Νοεμβρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εορταστικές εκδηλώσεις πραγματοποιούνται την προηγούμενη Παρασκευή». Πέρα από το γεγονός ότι μια εγκύκλιος δεν μπορεί να καταργήσει ένα Προεδρικό Διάταγμα, αντιλαμβάνεστε ότι, ιδιαίτερα στη σημερινή συγκυρία όπου ο φασισμός και ο ρατσισμός ενισχύονται ποικιλότροπα από διάφορους κύκλους, είναι το λιγότερο απαράδεκτο να υπάρξει από την πλευρά του ΥΠΑΙΘΑ οποιαδήποτε προσπάθεια κατάργησης της εορτής του Πολυτεχνείου. Σε κάθε περίπτωση, οι εκπαιδευτικοί θα τιμήσουν την εξέγερση του Πολυτεχνείου, τον αντιδικτατορικό αγώνα και την Εθνική Αντίσταση όπως ακριβώς κάνουν κάθε χρόνο.
Απαιτούμε την αναδιατύπωση της εγκυκλίου ώστε να περιλαμβάνεται και ο εορτασμός της επετείου του Πολυτεχνείου, οπότε και θα πραγματοποιούνται στα σχολεία οι ανάλογες εκδηλώσεις μνήμης.
Σχολεία: Δυσάρεστα νέα για τους μαθητές – Τι θα πηγαίνει στα κινητά των γονιών τους
Η ψηφιοποίηση όλων των υπηρεσιών έφτασε και στα Σχολεία!
Μέσα στη νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει να λειτουργεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα «e-Parents» με την οποία οι γονείς θα έχουν άμεση ενημέρωση για τα πεπραγμένα των παιδιών τους.
Πιο αναλυτικά, θα υπάρχει ενημέρωση μέσω του κινητού για την πορεία των βαθμολογικών επιδόσεων των παιδιών τους σε τεστ, προφορικά κτλ., τον αριθμό απουσιών, τις παρατηρήσεις και σχόλια που κάνει το σχολείο για το παιδί τους, ενώ επιπρόσθετα, οι γονείς θα μπορούν να κλείνουν τα ραντεβού τους με τους εκπαιδευτικούς για ενημέρωση.
Μιλώντας στο Action24, η Δόμνα Μιχαηλίδου δήλωσε σχετικά πως ο Κυριάκος Πιερρακάκης δρομολογεί το πρόγραμμα «e-Parents», το οποίο «δρομολογούσε» κι από το προηγούμενο υπουργείο για το υπουργείο Παιδείας.
Όπως διευκρίνισε, μέσω «e-Parents» ο γονιός πλέον θα έχει έναν φάκελο, μια ανοικτή επικοινωνία με το σχολείο, για να μπορεί να βλέπει αν έγινε κάτι στην τάξη, να μπορεί να μαθαίνει αν είχε κάτι το φαγητό του παιδιού, έπεσε κάτω, έκανε απουσία, που ήταν τις δυο πρώτες ώρες.
Αυτό είναι κάτι που έχουν πολλά ιδιωτικά σχολεία, τα δημόσια σχολεία έχουν μείνει πίσω και πρέπει άμεσα να δώσουμε τη δυνατότητα αυτή.
Σχολεία: Ριζικές αλλαγές με αξιολόγηση και από τους γονείς
Μετά τις αλλαγές που επιχειρήθηκαν στα σχολεία τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια, το σχέδιο της εκπαιδευτικής πολιτικής διευρύνεται, σύμφωνα με το πρόγραμμα της Κυβέρνησης με την ελεύθερη επιλογή σχολείου από τους γονείς.
Οι εκπαιδευτικοί προειδοποιούν τους γονείς ότι η εφαρμογή αυτού του μέτρου θα δημιουργήσει προβλήματα στις οικογένειές τους. Από την άλλη το Υπουργείο Παιδείας τους διαβεβαιώνει ότι πρόκειται για ένα μέτρο που θα κάνει τα σχολεία καλύτερα.
Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι η ελεύθερη επιλογή σχολείου ενώ παρουσιάζεται ως προνόμιο στους γονείς, θα οδηγήσει σε υποβάθμιση σχολείων και επιλογή και μαθητών από τα σχολεία (κάτι που έχει ήδη συμβεί όπου εφαρμόστηκαν ανάλογα συστήματα).
Η ΟΙΕΛΕ τονίζει ότι: «μπορεί θεωρητικά η «ανοικτή εγγραφή» να προτάσσει το δικαίωμα της ελευθερίας των γονιών να επιλέγουν την εκπαίδευση των παιδιών τους ελεύθερα και ανεμπόδιστα, όμως στη μεγάλη πλειονότητα των περιπτώσεων αποδείχθηκε πως δεν είναι οι γονείς τελικά που διαλέγουν σχολεία αλλά τα σχολεία που διαλέγουν μαθητές και γονείς επιζητώντας ουσιαστικά το κουπόνι τους προκειμένου έτσι να διασφαλίζουν την χρηματοδότηση άρα και την επιβίωσή τους».
Στις προγραμματικές δηλώσεις για την εκπαίδευση δεν μπορεί να γίνει λόγος για ελεύθερη επιλογή σχολείου , αν δεν συνοδεύεται με ριζικές αλλαγές στο πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων και στο επάγγελμα των εκπαιδευτικών, όπως: αναλυτική ενημέρωση γονέων για την αξιολόγηση των σχολείων, συμμετοχή γονέων στην αξιολόγηση των σχολείων, πραγματική αυτονομία (π.χ. προτεινόμενα προγράμματα δραστηριοτήτων και όχι εργαστήρια δεξιοτήτων «κονσέρβες»), επιλογή εκπαιδευτικού προσωπικού από τις διευθύνσεις , αλλαγή καθεστώτος εργασίας εκπαιδευτικών, επάρκεια χώρων στα «καλά» σχολεία, μεταφορά αρμοδιοτήτων στους Δήμους και άλλα πολλά.
Σχολεία: Το σχέδιο Πιερρακάκη
Πιο αναλυτικά, την αναβάθµιση των σπουδών από την προσχολική αγωγή, την Πρωτοβάθµια και ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση έως τα πανεπιστήµια, µε έµφαση στην απόκτηση δεξιοτήτων, παράλληλα µε τη βελτίωση της εκπαιδευτικής καθηµερινότητας , προβλέπει το σχέδιο του υπουργού Παιδείας για καλύτερες συνθήκες µάθησης και καλύτερες συνθήκες διδασκαλίας.
«Μότο» του Κυριάκου Πιερρακάκη είναι ότι οι δύο «πρωταγωνιστές» της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι οι µαθητές και οι δάσκαλοι.
Τις πρωτοβουλίες και δράσεις που περιλαµβάνει η στρατηγική του για την αναβάθµιση όλων των βαθµίδων της Εκπαίδευσης περιέγραψε στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» ο νέος υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος έχει δεσµευθεί ότι το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευµάτων θα είναι το πρώτο πλήρως ψηφιοποιηµένο υπουργείο και επιπλέον φιλοδοξεί οι πολιτικές που θα εφαρµοστούν να λειτουργούν πολλαπλασιαστικά και όχι απλώς αθροιστικά. Οπως χαρακτηριστικά λέει ο κ. Πιερρακάκης, δίνοντας το «στίγµα» του οράµατός του για την προώθηση του νέου έργου που του έχει αναθέσει ο πρωθυπουργός, αντιλαµβάνεται την Παιδεία «σαν ένα ψηφιδωτό: κάθε κοµµάτι είναι µοναδικό και, ταυτόχρονα, συνθέτει και διαµορφώνει µια “µεγάλη εικόνα”».
Αναλυτικά, το σχέδιο Πιερρακάκη εστιάζεται στα ακόλουθα επτά σηµεία: Αναµόρφωση των προγραµµάτων σπουδών σε σχολεία, ∆ηµοτικά, Γυµνάσια και Λύκεια, ώστε να εκσυγχρονιστούν και να ανταποκρίνονται ακόµα περισσότερο στις ανάγκες της νέας εποχής. Ανάπτυξη soft skills, καθώς οι δεξιότητες αποτελούν σήµερα τη νέα «γνώση», που οδηγεί ουσιαστικά στην απορρόφηση από την αγορά εργασίας. Αυτό ισχύει σε όλες τις βαθµίδες της Εκπαίδευσης, µε αποκορύφωµα το πανεπιστήµιο. ∆ιαµόρφωση κατάλληλου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος και αλλαγή επί τα βελτίω της εκπαιδευτικής καθηµερινότητας, η οποία κατά τον υπουργό αποτελεί καταλύτη της προόδου. Νέο πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας των εκπαιδευτικών µονάδων για ένα σχολείο σύγχρονο. Ενίσχυση των υποδοµών της Εκπαίδευσης προκειµένου να µην υπάρχουν ελλείψεις στον κρίσιµο αυτό τοµέα και να βοηθούνται, αντί να αντιµετωπίζουν προβλήµατα, µαθητές και εκπαιδευτικοί.
Αναβάθµιση του κύρους των δασκάλων και των καθηγητών, καθώς το ανθρώπινο δυναµικό της Εκπαίδευσης αποτελεί τον βασικό πυλώνα της Παιδείας και χωρίς αυτό οποιαδήποτε µεταρρυθµιστική προσπάθεια δεν µπορεί να έχει συνέχεια. Βελτίωση των συνθηκών µάθησης και διδασκαλίας, ώστε και οι εκπαιδευτικοί να διευκολύνονται για να µπορούν να φέρουν σε πέρας µε επιτυχία το έργο τους, αλλά και οι µαθητές να κατακτούν τη γνώση και να σηµειώνουν καλύτερες επιδόσεις.
Τι προβλέπει και πώς θα επιτευχθεί η αναβάθµιση;
Ο κ. Πιερρακάκης απάντησε ότι «η στρατηγική µας για την Παιδεία περιλαµβάνει πρωτοβουλίες και δράσεις που εκτείνονται σε όλο το εύρος των αρµοδιοτήτων µας. Από την προσχολική αγωγή µέχρι την Τριτοβάθµια Εκπαίδευση, από τα προγράµµατα σπουδών µέχρι την ανάπτυξη soft skills και από το κατάλληλο εκπαιδευτικό περιβάλλον µέχρι το πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας των εκπαιδευτικών µονάδων, αντιλαµβανόµαστε την Παιδεία σαν ένα ψηφιδωτό: κάθε κοµµάτι είναι µοναδικό και, ταυτόχρονα, συνθέτει και διαµορφώνει µια “µεγάλη εικόνα”.
Περιγράφοντας τη στρατηγική µας µε όρους αριθµητικής, φιλοδοξία µας είναι οι πολιτικές µας να παράγουν γινόµενο και όχι απλώς άθροισµα. Γι’ αυτό και εστιάζουµε ταυτόχρονα τόσο στις αναγκαίες µεγάλες τοµές όσο και στην εκπαιδευτική καθηµερινότητα, η οποία αποτελεί καταλύτη της προόδου. Και οι δύο άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθούµε είναι οι δυο “πρωταγωνιστές” της εκπαιδευτικής διαδικασίας: οι µαθητές και οι δάσκαλοι. Πιστεύουµε βαθιά ότι η σχέση µαθητών και δασκάλων είναι συµπληρωµατική και όχι ανταγωνιστική. Μέσα, λοιπόν, από τη συνολική αναβάθµιση της Παιδείας, ο στόχος µας είναι διπλός: καλύτερες συνθήκες µάθησης και καλύτερες συνθήκες διδασκαλίας».