Σχολεία 2021: Η έναρξη των σχολείων βρίσκει χιλιάδες μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς με το self test στο χέρι. Ποιοι και πότε είναι υποχρεωτικό να το κάνουν και ποιοι εξαιρούνται από τη διαδικασία. Τι αναφέρει η νέα οδηγία του υπουργείου Παιδείας. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Tο άνοιγμα των σχολείων πραγματοποιείται και επίσημα τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου, με τους μαθητές να επιστρέφουν πια, κανονικά στα θρανία.
Έτσι, κατά τη διέλευση του μαθητή στην αίθουσα διδασκαλίας για την πρώτη εβδομάδα ισχύουν διαφορετικές μέρες για τα self test.
Δηλαδή, κάθε μαθητής θα προμηθεύεται έξι δωρεάν self tests με τα οποία θα καλύπτει τις ανάγκες ελέγχου των τριών επόμενων εβδομάδων.
Το self-test θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα, Τρίτη και Παρασκευή, έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο.
Ειδικότερα, την πρώτη εβδομάδα του διδακτικού έτους, το τεστ πρέπει να πραγματοποιηθεί έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα 13/9, δηλαδή είτε την Κυριακή, είτε την Δευτέρα πριν από την προσέλευση στο σχολείο.
Η δήλωση του self test γίνεται εδώ ή με εκτύπωση της κάρτας μαθητή
Ο έλεγχος με self-test είναι υποχρεωτικός για τους μαθητές και τις μαθήτριες. Βεβαίωση self-test οφείλουν να φέρουν οι μαθητές που δεν έχουν πιστοποιητικό εμβολιασμού (για τους μαθητές 12 ετών και άνω) ούτε βεβαίωση παρελθούσας νόσησης (τελευταίου εξαμήνου).
Οι εμβολιασμένοι μαθητές δεν δικαιούνται δωρεάν self-test, καθώς δεν οφείλουν να τα διενεργούν εφόσον δεν προκύψει ειδικός λόγος.
Όπως έγραψε το ethnos.gr, οι εκπαιδευτικοί των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανέλαβαν από σήμερα, Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου, υπηρεσία και και μετά από τις «παρανοήσεις» που είχαν δημιουργηθεί σχετικά με τα τεστ, το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε διευκρινιστική ανακοίνωση στην οποία τονίζει ότι μπορούν να κάνουν ένα self test και ένα πριν προσέλθουν στα σχολεία στις 6 Σεπτεμβρίου.
Συγκεκριμένα η ανακοίνωση τονίζει ότι: «Aπό 13 Σεπτεμβρίου, πρώτη ημέρα έναρξης του νέου διδακτικού έτους 2021-2022, οι εκπαιδευτικοί θα οφείλουν να προσέρχονται στην εργασία τους με πιστοποιητικό εμβολιασμού ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης από κορονοϊό (τελευταίου εξαμήνου) ή βεβαίωση αρνητικού εργαστηριακού τεστ, το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα με ευθύνη του εργαζομένου».
Μέχρι τότε (δηλαδή από σήμερα έως ν΄ ανοίξουν τα σχολεία), θα μπορούν οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν εμβολιαστεί και δεν έχουν νοσήσει το τελευταίο εξάμηνο να παραλαμβάνουν δύο αυτοδιαγνωστικά (σελφ) τεστ από τα φαρμακεία (εργάσιμες ώρες, πλην διημερεύσεων και διανυκτερεύσεων), από την Τρίτη 31 Αυγούστου και ως την ερχόμενη Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου, τα οποία θα διενεργήσουν ως εξής: ένα προ της ανάληψης υπηρεσίας στη σχολική τους μονάδα την Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου, και ένα δεύτερο πριν προσέλθουν στα σχολεία την επόμενη Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου. Η δήλωση του αποτελέσματος θα πραγματοποιείται με την ισχύουσα και κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά διαδικασία.
Από την πλευρά της η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως απηύθυνε έκκληση προς τους εκπαιδευτικούς για άλλη μια φορά να εμβολιαστούν. «Θα ήθελα να απευθύνω έκκληση για να εμβολιαστεί και ο τελευταίος εκπαιδευτικός, δίνοντας με αυτό τον τρόπο και το παράδειγμα στην κοινωνία για τη σημασία του εμβολιασμού», τόνισε η υπουργός υπογραμμίζοντας ότι «προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να λειτουργήσουν τα σχολεία δια ζώσης.
Φέτος έχουμε το εμβόλια που μας βοηθάει να θωρακίσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία». Η ίδια υπενθύμισε ότι για τους εκπαιδευτικούς, που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή έχουν νοσήσει το τελευταίο εξάμηνο προβλέπονται δύο εργαστηριακά τεστ, με δική τους ευθύνη και κόστος, ενώ για τους μαθητές, αντίστοιχα, προβλέπονται δύο self test.
Η υπουργός Παιδείας υπογράμμισε πως σε περίπτωση κρούσματος στα σχολεία θα υπάρξει αύξηση των εργαστηριακών τεστ, τονίζοντας ότι «η γενική κατεύθυνση σε περίπτωση κρούσματος είναι να μην κλείνει αυτομάτως το τμήμα, γιατί τώρα έχουμε νέα δεδομένα. Η κατεύθυνση είναι να αυξηθεί ο εργαστηριακός έλεγχος».
Οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι είναι εμβολιασμένοι ήδη σε πολύ υψηλά ποσοστά (80%) και προτείνουν για όσους δεν έχουν εμβολιαστεί να διενεργούνται rapid test ή να χορηγούνται self tests χωρίς οικονομική επιβάρυνση για τους ίδιους.
Mάλιστα δάσκαλοι και καθηγητές που δεν έχουν ακόμη εμβολιαστούν αναρωτιούνται γιατί το υπουργείο Παιδείας δέχεται οι μαθητές να εισέρχονται στο χώρο του σχολείου με την επίδειξη του αποτελέσματος του self test, ενώ για τους εκπαιδευτικούς απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η διενέργεια του rapid test με δικά τους έξοδα.
«Στόχος του υπουργείου είναι να υπάρχει δια ζώσης εκπαίδευση… Σε εξαιρετικές περιπτώσεις θα υπάρχει τηλεκπαίδευση πχ εκπαιδευτικός που νοσεί, ή παιδιά που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, αλλά ο κανόνας θα είναι δια ζώσης εκπαίδευση» υπογράμμισε η υφυπουργός Παιδείας, Ζέτα Μακρή.
«Όλοι μας θέλουμε τα σχολεία μας να λειτουργήσουν τον Σεπτέμβριο, δια ζώσης, κανονικά. Επίσης όλοι μας θέλουμε όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό της χώρας και οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, να λειτουργήσουν σε πλαίσιο μέγιστης δυνατής ασφάλειας. Επίσης, θέλω να πιστεύω ότι όλοι μας θεωρούμε το εμβόλιο το πιο σημαντικό όπλο κατά αυτής της πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης», ανέφερε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Παράλληλα, η αγαπημένη συνήθεια όλων των μαθητών, η παραδοσιακή… κοπάνα, φαίνεται πως φτάνει στο τέλος της, καθώς με τα νέα μέτρα οι γονείς θα ενημερώνονται με μέθοδο Big Brother!
Σύμφωνα με την Βίβλο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, η ενημέρωση των γονέων στα σχολεία σχετικά με την ύλη, της απουσίες αλλά και τις επιδόσεις των μαθητών θα μπορεί να διεξάγεται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας.
Μια σειρά έργων ψηφιακού μετασχηματισμού για την Παιδεία, περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- η Βίβλος για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας, που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ.
Σύμφωνα με την απόφαση αυτή μεταξύ άλλων έρχονται αλλαγές στο πως ενημερώνονται οι κηδεμόνες των μαθητών ακόμα και στην επικοινωνία μαθητών καθηγητών σχετικά με τα μαθήματα, την ύλη αλλά και τις απουσίες των μαθητών μεταξύ άλλων.
O… μαθητικός Big Brother δεν είναι άλλος από το eParents!
Είναι μια νέα πλατφόρμα που στόχο έχει να δώσει στον πολίτη-κηδεμόνα ένα ζωντανό «παράθυρο» στα σχολικά δρώμενα. Ακολουθώντας μια στρατηγική σταδιακής ένταξης νέων υποσυστημάτων, η πλατφόρμα θα υλοποιήσει τις παρακάτω θεματικές:
Τα παραπάνω θα υλοποιηθούν παράλληλα με την εξέλιξη του κανονισμού λειτουργίας των σχολείων, και των υποδομών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Την ίδια ώρα, αλλαγές στα σχολεία από τον Σεπτέμβριο φέρνει το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών, ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας και αλλαγές στην εκκλησιαστική εκπαίδευση.
Οι τέσσερις βασικοί πυλώνες του νομοσχεδίου αφορούν «την αυτονομία του σχολείου, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των στελεχών, την ενίσχυση των δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου και την αναβάθμιση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης».
Στόχος του νομοσχεδίου είναι η δημιουργία ενός ακόμη καλύτερου σχολείου για τα παιδιά μας, που εξασφαλίζει όλα τα απαραίτητα εφόδια για το παρόν και το μέλλον τους, και η απελευθέρωση του δυναμικού των εκπαιδευτικών μας, σε ένα πλαίσιο μεγαλύτερης ελευθερίας, διαρκούς υποστήριξης και αυξημένης λογοδοσίας.
Ελεύθερη επιλογή βιβλίου, αυτονομία στη μορφή των τετραμηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης (πχ ατομική/ομαδική εργασία, ανεστραμμένη τάξη αντί για ωριαίο διαγώνισμα) και τέλος στην υπερρύθμιση των λοιπών ενδιάμεσων δοκιμασιών, όπως ο αριθμός και η διάρκειά τους.
Αποκεντρώνεται η διαδικασία διεξαγωγής εκπαιδευτικών δράσεων και προγραμμάτων, όπου σήμερα απαιτείται η έγκριση του υπουργείου, δίνεται η δυνατότητα διοργάνωσης εκπαιδευτικών ομίλων και απλοποιείται η διαδικασία διενέργειας ερευνών και πρακτικής άσκησης εντός των σχολικών μονάδων.
Ο διευθυντής αποκτά αρμοδιότητες που του «επιτρέπουν να υπηρετήσει το αυτόνομο σχολείο, ενώ καλείται πλέον να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της σχολικής ζωής».
Συγκεκριμένα, θεσπίζονται υποστηρικτικά όργανα (ενδοσχολικοί συντονιστές, μέντορες, υποδιευθυντές, υπεύθυνοι διασύνδεσης με το μαθητή στα ΕΝΕΕΓΥΛ (Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια Λύκεια), διοργανώνονται υποχρεωτικές ετήσιες επιμορφώσεις.
Ο διευθυντής θα είναι ένας από τους τρεις αξιολογητές των εκπαιδευτικών, θα έχει την αρμοδιότητα για τη διοργάνωση παιδαγωγικών συναντήσεων, την άσκηση πειθαρχικού ελέγχου, τη δυνατότητα αξιοποίησης των σχολικών εγκαταστάσεων εκτός σχολικού ωραρίου, της εξασφάλισης επιπλέον πόρων μέσα από τη διοργάνωση εκδηλώσεων και την ευκολότερη αποδοχή δωρεών και χορηγιών.
Η θητεία τους αυξάνεται από τρία σε τέσσερα χρόνια και παρέχεται η δυνατότητα επαναδιορισμού χωρίς όριο δυο θητειών.
Θα διενεργούνται εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο στην ΣΤ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου (ελληνική PISA), για την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος.
Η ενταξιακή εκπαίδευση ενισχύεται, ακόμα, με τη προσβασιμότητα των ιστοσελίδων όλων των δημόσιων σχολικών μονάδων.
Οι αλλαγές όμως δεν σταματούν εδώ καθώς με μια νέα πολυτροπολογία, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων φέρνει ριζικές αλλαγές από τον Σεπτέμβριο σε σχολεία και νηπιαγωγεία.
Στα Δημοτικά το ωράριο διδασκαλίας αναπροσαρμόζεται καθώς εντάσσονται σε αυτό τα εργαστήρια δεξιοτήτων για όλους τους μαθητές.
Δηλαδή, μαζί με τα μαθήματα που ήδη διδάσκονται -όπως μαθηματικά, γλώσσα, ιστορία κ.λπ.- οι μαθητές θα παρακολουθούν στα εργαστήρια και μαθήματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, ρομποτικής, επαγγελματικού προσανατολισμού, επιχειρηματικότητας, οδικής ασφάλειας και άλλων.
Παράλληλα, η ρύθμιση προβλέπει για το σχολικό έτος 2020-2021 τη λήξη των μαθημάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στις 25 Ιουνίου και του διδακτικού έτους στις 30 Ιουνίου.
Έτσι όπως προβλέπεται στην τροπολογία, οι μαθητές θα παρακολουθούν αυτά τα μαθήματα, κάθε εβδομάδα:
Η ένταξη των εργαστηρίων δεξιοτήτων στο πρόγραμμα των μαθητών, αναπροσαρμόζει το ωράριο διδασκαλίας. Οι αλλαγές ρυθμίζονται στην τροπολογία του υπουργείου Παιδείας.
Στο πρόγραμμα σπουδών εισάγεται η διδακτική ενότητα με τα εργαστήρια δεξιοτήτων για όλους τους τύπους σχολείων (νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων) με σκοπό την ανάπτυξη δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές.
Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα θα ενταχθούν οι εξής 14 θεματικές ενότητες:
Στις ρυθμίσεις παρουσιάζεται αναλυτικά το ωράριο του διδακτικού προγράμματος, στο οποίο εντάσσονται τα εργαστήρια δεξιοτήτων.
Μένουν ως έχουν η ώρα προσέλευσης των μαθητών και έναρξης (στις 8:30) των μαθημάτων, όπως και η λήξη των μαθημάτων στις 13:00.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…