Σχολεία 2021: Ο κορονοϊός έχει φέρει τα… πάνω-κάτω στα σχολεία με αποτέλεσμα αρκετοί μαθητές να έχουν προβλήματα με απουσίες. Διαβάστε στο xristika.gr για ποιους μαθητές θα γίνει εξαίρεση και θα σβηστούν οι απουσίες.
Με Κοινή Υπουργική Απόφαση, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (1512/Β’/14.04.2021), καθορίζονται νέες λεπτομέρειες για το τι ισχύει για τους μαθητές που, αν και οι ίδιοι δεν ανήκουν σε ευπαθή ομάδα, συνοικούν με άτομα σε ευπαθείς ομάδες.
Πιο συγκεκριμένα, η νέα ΚΥΑ των υπουργείων Παιδείας και Υγείας καθορίζει ότι η τηλεκπαίδευση για τους μαθητές αυτούς είναι υποχρεωτική, μέχρις ότου εκδοθεί σχετική αιτιολογημένη έκθεση της ειδικής επιστημονικής Επιτροπής που έχει συσταθεί για τον λόγο αυτό, μετά από την υποβολή δικαιολογητικών από πλευράς κηδεμόνων.
Για την πραγματοποίηση της τηλεκπαίδευσης ισχύουν τα όσα καθορίζει ήδη η κείμενη νομοθεσία.
Όσοι μαθητές μένουν μαζί με άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και δεν προσήλθαν στο σχολείο και στο μάθημα τους κανονικά, παίρνοντας απουσίες, τονίζεται οτι αυτές θα διαγραφούν.
Ειδικότερα, η απόφαση αναφέρει ότι:
«Η δικαιολόγηση των απουσιών, κατά το πρώτο και δεύτερο τετράμηνο του σχολικού έτους 2020-2021 των μαθητών/τριών κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας, στην οποία η εκπαιδευτική διαδικασία πραγματοποιείται δια ζώσης και οι οποίοι δεν πάσχουν οι ίδιοι/ίδιες από κάποιο σοβαρό νόσημα πλην όμως συνοικούν με άτομα, τα οποία ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου σχετικά με τη λοίμωξη COVID – 19, γίνεται ύστερα από αιτιολογημένη απόφαση ειδικής επιστημονικής Επιτροπής […]
Οι ανωτέρω μαθητές/τριες μετά την απόφαση δύνανται να παρακολουθούν μαθήματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τις κείμενες διατάξεις».
Α. Η απόφαση για τη δυνατότητα απουσίας των μαθητών από τη δια ζώσης διδασκαλία και ταυτόχρονα συμμετοχή σε διαδικτυακό τμήμα όσων ανήκουν σε ευπαθή ομάδα ή συνοικούν με άτομο που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου , ισχύει ήδη από το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος σχολικού έτους.
Β. Σχετικά έχουν ενημερωθεί όλοι οι Διευθυντές Εκπαίδευσης από τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Αλ. Κόπτση ότι η απόφαση εξακολουθεί να ισχύει , προκειμένου να ν ενημερώσουν κι εκείνοι με τη σειρά τους , του Διευθυντές των σχολικών μονάδων .
Τα παραπάνω ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας, και σημειώνει πως εξυπακούεται ότι δεν προσμετρώνται οι απουσίες αυτών των μαθητών, καθότι συμμετέχουν σε διαδικτυακά μαθήματα.
Η συμμετοχή σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση γίνεται κατόπιν υπεύθυνης δήλωσης του γονέα ή κηδεμόνα η οποία θα συνοδεύεται με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
Σχολεία 2021: Μαθήματα τον Ιούνιο
Δεν θα πραγματοποιηθούν φέτος προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, όπως ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκης Κεραμέως σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε αναφορικά με τις αποφάσεις της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων, γυμνασίων και των λυκείων.
Επίσης, η κ. Κεραμέως ανακοίνωσε την παράταση του σχολικού έτους μέχρι τις 11 Ιουνίου καθώς και το ότι στις 14 Ιουνίου θα ξεκινήσουν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Η υπουργός Παιδείας ξεκίνησε την ενημέρωσή της λέγοντας ότι φέτος δεν θα γίνουν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, ενώ ανακοίνωσε και την παράταση του σχολικού έτους.
Για την ακρίβεια, γνωστοποίησε πως παρατείνεται η σχολική χρονιά για τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία έως τις 25 Ιουνίου και για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια έως τις 11 Ιουνίου.
Όσον αφορά τις πανελλαδικές εξετάσεις, αυτές θα ξεκινήσουν στις 14 Ιουνίου για τα ΓΕΛ και στις 15 Ιουνίου για τα ΕΠΑΛ.
Υπενθυμίζεται οι μαθητές επιστρέφουν στις αίθουσες στις 10 Μαΐου με τα self test, τους εμβολιασμούς των εκπαιδευτικών και την αυστηρή τήρηση όλων των μέτρων να αποτελούν τα βασικά «όπλα» για το άνοιγμα.
Κατά τα άλλα, αναφερόμενη στα 1.753 θετικά αποτελέσματα από τα self test, η κ. Κεραμέως είπε ότι είναι χρήσιμο εργαλείο για να περιοριστεί η διασπορά του ιού.
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί από τις 10 Μαΐου θα πρέπει να υποβάλλονται σε self test δυο φορές την εβδομάδα για να μπορέσουν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα.
Ανοιχτό το ενδεχόμενο να ανοίξουν τα σχολεία, νωρίτερα το Σεπτέμβριο, άφησε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
«Υπάρχει ενδεχόμενο να αρχίσουμε νωρίτερα τα σχολεία, εντός Σεπτεμβρίου, θα δούμε πώς θα εξελιχθούν τα δεδομένα» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως και ο λόγος είναι για να κερδηθεί περισσότερος χρόνος, καθώς φέτος ήταν κλειστά σχεδόν όλη τη χρονιά σημείωσε η υπουργός μιλώντας στο κεντρικό δελτίο του ΣΚΑΪ.
«Η φετινή χρονιά είναι μια ιδιαίτερη χρονιά, και καταλαβαίνουμε πλήρως την αγωνία την κόπωση των μαθητών, των οικογένειών τους, των εκπαιδευτικών. Οι λόγοι για τους οποίους αποφασίσαμε μετά από σύσταση του αρμόδιου οργάνου της εκπαιδευτικής πολιτικής να μη γίνουν φέτος οι προαγωγικές και οι απολυτήριες εξετάσεις είναι πρώτον γιατί καταλαβαίνουμε τη γενικευμένη πίεση στην εκπαιδευτική κοινότητα όλο αυτό το διάστημα της πανδημίας. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι μάς δίνεται η δυνατότητα να εμβαθύνουμε περισσότερο δια ζώσης στην ύλη και με βάση και τις οδηγίες που έχουν δοθεί για την προτεραιοποίηση της ύλης θέλουμε να αξιοποιήσουμε αυτό τον πολύτιμο χρόνο για να μπορέσουν τα παιδιά μας να εμβαθύνουν περισσότερο στην ύλη» διευκρίνισε.
Όσο για το πότε θα επιστρέψουν οι φοιτητές στα πανεπιστήμια η υπουργός ανέφερε ότι βήμα – βήμα ανοίγουμε δομές και δραστηριότητες. Η επιτροπή των ειδικών είχε εισηγηθεί στην κυβέρνηση το εαρινό εξάμηνο να γίνει εξ αποστάσεως. «Δεν είναι ακριβώς το ίδιο να ανοίγεις σχολεία και πανεπιστήμια. Προχωρά πολύ καλά η τηλεκπαίδευση».
Παράλληλα τόνισε πως πρόθεση της κυβέρνησης είναι να δοθεί η δυνατότητα για επιλογή τρόπου εξετάσεων στα πανεπιστήμια, δηλαδή οι φοιτητές να κάνουν τις εξετάσεις τους δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως όπως έγινε και πέρυσι, ωστόσο αυτό ακόμα δεν έχει συζητηθεί στην επιτροπή. «Είναι απλώς μια σκέψη της κυβέρνησης για τις εξετάσεις του εαρινού εξαμήνου χωρίς να έχει κριθεί ακόμα» είπε.
«Η τηλεκπαίδευση είναι πολύτιμο εργαλείο, επ’ ουδενί δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία, όμως είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο το οποίο χάρη στην τεράστια προσπάθεια που κατέβαλαν οι εκπαιδευτικοί, και οι μαθητές και οι οικογένειές τους, μπόρεσε και κράτησε όρθια την εκπαίδευση, συνεχίστηκε η εκπαιδευτική διαδικασία, προχώρησε η ύλη υπό αυτές τις αντίξοες συνθήκες. Ότι θέλουμε να αξιοποιήσουμε όσο περισσότερο χρόνο μπορούμε για τη δια ζώσης εκπαίδευση νομίζω ότι συνάδει πλήρως και με τη φιλοσοφία ότι δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση. Το σχολείο σαφώς είναι για να μαθαίνει γράμματα στα παιδιά, αλλά είναι και η διάδραση στο σχολείο η διάδραση μεταξύ μαθητών, το ψυχοσυναισθηματικό κομμάτι στο οποίο εστιάζουμε επίσης πέρα από το μαθησιακό» ανέφερε η κ. Κεραμέως.
«Τα self test είναι ένα πολύτιμο εργαλείο γι’ αυτό που είναι… Μας βοηθάει να εντοπίσουμε νωρίτερα ανθρώπους οι οποίοι είναι ως επί το πλείστον ασυμπτωματικοί. Ήδη στην πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σελφ τεστ βρέθηκαν 600 άνθρωποι, μαθητές και εκπαιδευτικοί, οι οποίοι δεν γνώριζαν καν, δεν είχαν την υπόνοια ότι είναι φορείς του ιού, συνεπώς κυκλοφορούσαν και θα είχαν βρεθεί στις τάξεις, με τον κίνδυνο να μεταδώσουν τον ιό σε χιλιάδες άλλους ανθρώπους», τόνισε η κ. Κεραμέως.
«Έχουμε παραπάνω από 1% των τμημάτων της χώρας τα οποία είναι κλειστά. Όταν ένα κρούσμα επιβεβαιώνεται ως θετικό κλείνει όλο το τμήμα. Έχουμε πάνω από 2% των σχολείων της χώρας τα οποία επίσης είναι κλειστά, βάσει του πρωτοκόλλου του ΕΟΔΥ», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών έγινε σε τρεις φάσεις. Στο πρώτο στάδιο πήγαν οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, με ανταπόκριση της τάξης του 58% των εκπαιδευτικών. Στο δεύτερο πάνω από 11.000 οι οποίοι έχουν εμβολιαστεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μέσα από την αξιοποίηση των αδιάθετων δόσεων, και από χθες άνοιξε η πλατφόρμα σε όλους τους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ήδη εμβολιαστεί για να κλείσουν ραντεβού. «Δεν υπάρχει θέμα υποχρεωτικότητας για τους εκπαιδευτικούς αυτή τη στιγμή» ξεκαθάρισε, αν και το θέμα συζητείται σε αρμόδια επιτροπή.
«Ο εμβολιασμός προχωρά με γοργούς ρυθμούς, έχουμε ξεπεράσει τα 2,5 εκατ. εμβολιασμούς, το πιο ευάλωτο τμήμα του πληθυσμού έχει ήδη εμβολιαστεί, προφανώς αυτό θα επιταχυνθεί και τους επόμενους μήνες αυτό το μεγάλο όπλο θα μας επιτρέψει πρωτίστως να επιστρέψουμε σε μια πλήρη κανονικότητα σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές από τη νέα σχολική και εκπαιδευτική χρονιά» τόνισε η υπουργός Παιδείας.
Η κ. Κεραμέως διευκρίνισε πως ο νόμος για την αστυνόμευση στα πανεπιστήμια θα εφαρμοστεί, ενώ η αναβάθμιση των ελάχιστων βάσεων εισαγωγής έχει αρχίζει να υλοποιείται. Υπήρχε, τόνισε συστημική παραβατικότητα, εστίες παραβατικότητας σε κάποια πανεπιστήμια της χώρας εμποδίζοντας φοιτητές και καθηγητές, γι’ αυτό θεσπίσαμε την ομάδα προστασίας των πανεπιστημίων αλλά και την ελεγχόμενη είσοδο. Η εφαρμογή του νέου πλαισίου θα γίνει σε διάφορα στάδια.