Σχολεία 2021: Νέο σχέδιο με ολοήμερα σχολεία μέχρι τις 18:00 το απόγευμα. Έτοιμος για τις επίσημες ανακοινώσεις ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. Πού στοχεύει το μέτρο της αύξησης του ωραρίου στις σχολικές μονάδες, ιδίως στα Δημοτικά. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να ανακοινώσει ξεχωριστές παρεμβάσεις για την λειτουργία των σχολείων με ενισχυτική διδασκαλία και άλλες δραστηριότητες μέχρι τις 6 μ.μ., ώστε να παραταθεί η παραμονή των μικρών μαθητών στο σχολείο.
Στόχος, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι να απαλλαγούν τα νεότερα νοικοκυριά από πρόσθετες δαπάνες φύλαξης και εκπαίδευσης των παιδιών τους και παράλληλα οι νέες μητέρες να ενταχθούν στην αγορά εργασίας.
Έχει εντοπισθεί ότι οι δαπάνες για κατοικία τείνουν να γίνουν δυσβάσταχτες για τους χαμηλόμισθους εργαζόμενους.
Είναι κοινώς παραδεκτό ότι η δαπάνη για στέγαση δεν πρέπει να ξεπερνάει το 15% του μισθού.
Επειδή το κόστος των ενοικίων αυξάνεται ραγδαία, η κυβέρνηση σκοπεύει να ελευθερώσει ακίνητα του δημοσίου και αυτά να διοχετευθούν σε νέους χαμηλόμισθους με ένα μικρό ενοίκιο.
Ταυτόχρονα, αναζητούνται οικοδομήσιμα οικόπεδα προκειμένου με την σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα να ανερερθούν σύγχρονες κατοικίες που θα διατεθούν σε νέα ζευγάρια με ευνοϊκούς όρους.
Σχέδιο εκτεταμένων συγχωνεύσεων σχολικών τμημάτων σχολείων σε όλη τη χώρα, που οδηγεί σε αύξηση των μαθητών ανά τάξη, σε περίοδο μάλιστα πανδημίας, βρίσκεται σε εξέλιξη από το υπουργείο Παιδείας.
Οι συγχωνεύσεις τμημάτων που ανεβάζουν – σε κάποιες περιπτώσεις – στους 27 και 28 τους μαθητές σε σχολικές τάξεις συνδέονται με τα περίπου 6.000 κενά σε εκπαιδευτικούς, τα οποία διαπιστώνονται σε γυμνάσια και λύκεια, παρά τους μόνιμους διορισμούς και τους διορισμούς αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Για τα κενά αυτά, όπως φαίνεται, δεν έχουν προβλεφθεί επαρκείς πιστώσεις, παρότι σύντομα ξεκινάει δεύτερο «κύμα» προσλήψεων αναπληρωτών.
Το εντυπωσιακό στοιχείο στα παραπάνω, ωστόσο, είναι ότι οι αλλαγές στα σχολεία, οι συγχωνεύσεις και οι ανατροπές σχεδιάζονται μόλις 40 ημέρες μετά την έναρξη του νέου σχολικού έτους!
Οπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, η ηγεσία του υπουργείου προσπάθησε να κερδίσει το «στοίχημα» της 1ης Σεπτεμβρίου και να τοποθετήσει τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία πριν από την έναρξη των μαθημάτων.
Ωστόσο, κάθε χρόνο τα στοιχεία για τα κενά καταγράφονταν κυρίως στις αρχές του σχολικού έτους, οπότε και έχουν μετρηθεί αποσπάσεις, κενά, αναρρωτικές άδειες.
Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανέλαβαν από 1 Σεπτεμβρίου, υπηρεσία και και μετά από τις «παρανοήσεις» που είχαν δημιουργηθεί σχετικά με τα τεστ, το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε διευκρινιστική ανακοίνωση στην οποία τονίζει ότι μπορούν να κάνουν ένα self test και ένα πριν προσέλθουν στα σχολεία στις 6 Σεπτεμβρίου.
Συγκεκριμένα η ανακοίνωση τονίζει ότι: «Aπό 13 Σεπτεμβρίου, πρώτη ημέρα έναρξης του νέου διδακτικού έτους 2021-2022, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να προσέρχονται στην εργασία τους με πιστοποιητικό εμβολιασμού ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης από κορονοϊό (τελευταίου εξαμήνου) ή βεβαίωση αρνητικού εργαστηριακού τεστ, το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα με ευθύνη του εργαζομένου».
Μέχρι τότε (δηλαδή από σήμερα έως ν΄ ανοίξουν τα σχολεία), θα μπορούν οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν εμβολιαστεί και δεν έχουν νοσήσει το τελευταίο εξάμηνο να παραλαμβάνουν δύο αυτοδιαγνωστικά (σελφ) τεστ από τα φαρμακεία (εργάσιμες ώρες, πλην διημερεύσεων και διανυκτερεύσεων), από την Τρίτη 31 Αυγούστου και ως την ερχόμενη Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου, τα οποία θα διενεργήσουν ως εξής: ένα προ της ανάληψης υπηρεσίας στη σχολική τους μονάδα την Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου, και ένα δεύτερο πριν προσέλθουν στα σχολεία την επόμενη Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου. Η δήλωση του αποτελέσματος θα πραγματοποιείται με την ισχύουσα και κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά διαδικασία.
Από την πλευρά της η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως απηύθυνε έκκληση προς τους εκπαιδευτικούς για άλλη μια φορά να εμβολιαστούν. «Θα ήθελα να απευθύνω έκκληση για να εμβολιαστεί και ο τελευταίος εκπαιδευτικός, δίνοντας με αυτό τον τρόπο και το παράδειγμα στην κοινωνία για τη σημασία του εμβολιασμού», τόνισε η υπουργός υπογραμμίζοντας ότι «προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να λειτουργήσουν τα σχολεία δια ζώσης.
Φέτος έχουμε το εμβόλια που μας βοηθάει να θωρακίσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία». Η ίδια υπενθύμισε ότι για τους εκπαιδευτικούς, που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή έχουν νοσήσει το τελευταίο εξάμηνο προβλέπονται δύο εργαστηριακά τεστ, με δική τους ευθύνη και κόστος, ενώ για τους μαθητές, αντίστοιχα, προβλέπονται δύο self test.
Η υπουργός Παιδείας υπογράμμισε πως σε περίπτωση κρούσματος στα σχολεία θα υπάρξει αύξηση των εργαστηριακών τεστ, τονίζοντας ότι «η γενική κατεύθυνση σε περίπτωση κρούσματος είναι να μην κλείνει αυτομάτως το τμήμα, γιατί τώρα έχουμε νέα δεδομένα. Η κατεύθυνση είναι να αυξηθεί ο εργαστηριακός έλεγχος».
Οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι είναι εμβολιασμένοι ήδη σε πολύ υψηλά ποσοστά (80%) και προτείνουν για όσους δεν έχουν εμβολιαστεί να διενεργούνται rapid test ή να χορηγούνται self tests χωρίς οικονομική επιβάρυνση για τους ίδιους.
Mάλιστα δάσκαλοι και καθηγητές που δεν έχουν ακόμη εμβολιαστούν αναρωτιούνται γιατί το υπουργείο Παιδείας δέχεται οι μαθητές να εισέρχονται στο χώρο του σχολείου με την επίδειξη του αποτελέσματος του self test, ενώ για τους εκπαιδευτικούς απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η διενέργεια του rapid test με δικά τους έξοδα.
«Στόχος του υπουργείου είναι να υπάρχει δια ζώσης εκπαίδευση… Σε εξαιρετικές περιπτώσεις θα υπάρχει τηλεκπαίδευση πχ εκπαιδευτικός που νοσεί, ή παιδιά που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, αλλά ο κανόνας θα είναι δια ζώσης εκπαίδευση» υπογράμμισε η υφυπουργός Παιδείας, Ζέτα Μακρή.
«Όλοι μας θέλουμε τα σχολεία μας να λειτουργήσουν τον Σεπτέμβριο, δια ζώσης, κανονικά. Επίσης όλοι μας θέλουμε όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό της χώρας και οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, να λειτουργήσουν σε πλαίσιο μέγιστης δυνατής ασφάλειας. Επίσης, θέλω να πιστεύω ότι όλοι μας θεωρούμε το εμβόλιο το πιο σημαντικό όπλο κατά αυτής της πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης», ανέφερε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Παράλληλα, η αγαπημένη συνήθεια όλων των μαθητών, η παραδοσιακή… κοπάνα, φαίνεται πως φτάνει στο τέλος της, καθώς με τα νέα μέτρα οι γονείς θα ενημερώνονται με μέθοδο Big Brother!
Σύμφωνα με την Βίβλο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, η ενημέρωση των γονέων στα σχολεία σχετικά με την ύλη, της απουσίες αλλά και τις επιδόσεις των μαθητών θα μπορεί να διεξάγεται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας.
Μια σειρά έργων ψηφιακού μετασχηματισμού για την Παιδεία, περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- η Βίβλος για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας, που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ.
Σύμφωνα με την απόφαση αυτή μεταξύ άλλων έρχονται αλλαγές στο πως ενημερώνονται οι κηδεμόνες των μαθητών ακόμα και στην επικοινωνία μαθητών καθηγητών σχετικά με τα μαθήματα, την ύλη αλλά και τις απουσίες των μαθητών μεταξύ άλλων.
O… μαθητικός Big Brother δεν είναι άλλος από το eParents!
Είναι μια νέα πλατφόρμα που στόχο έχει να δώσει στον πολίτη-κηδεμόνα ένα ζωντανό «παράθυρο» στα σχολικά δρώμενα. Ακολουθώντας μια στρατηγική σταδιακής ένταξης νέων υποσυστημάτων, η πλατφόρμα θα υλοποιήσει τις παρακάτω θεματικές:
Τα παραπάνω θα υλοποιηθούν παράλληλα με την εξέλιξη του κανονισμού λειτουργίας των σχολείων, και των υποδομών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…