Σούπερ μάρκετ: Απίστευτες καταγγελίες κατά της ιδιοκτησίας των Σούπερ μάρκετ «Μασούτης». Επιβάλει «σιγή νεκροταφείου» στους χώρους εργασίας. Επιβεβαιώνεται και από υπηρεσιακό σημείωμα. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
«Φίμωτρο» θέλει να βάλει στους εργαζόμενους η αλυσίδα Σούπερ μάρκετ «Μασούτης» όπως φαίνεται ξεκάθαρα σε υπηρεσιακό σημείωμα που δόθηκε στο προσωπικό για τα θέματα που απασχολούν τους υπαλλήλους.
Όπως καταγγέλλει η Ένωση Εμποροϋπαλλήλων Ν. Θεσσαλονίκης, «η πρόσφατη προσπάθεια της εργοδοσίας του Μασούτη να απαγορεύσει στους εργαζόμενους τη συζήτηση σχετικά με επίκαιρα ζητήματα της καθημερινότητάς μας, όπως οι πολιτικές εξελίξεις, η πανδημία και ο εμβολιασμός, με λίγα λόγια τα προβλήματα και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο λαός μας στο σύνολό του, δείχνει ξεκάθαρα για άλλη μια φορά πως θέλουν να επιβάλουν κλίμα τρομοκρατίας και απομόνωσης των εργαζομένων.
Το κεφάλι κάτω και το στόμα κλειστό, ώστε να συνεχίζεται ανενόχλητα η κερδοφορία της εργοδοσίας».
Ταυτόχρονα επισημαίνει πως «το παραπάνω γεγονός, μαζί με πολλά άλλα, πρέπει να γίνει η αφορμή για προβληματισμό αλλά και για εξαγωγή συμπερασμάτων.
Γιατί η εργοδοσία του Μασούτη, που πλασάρεται ως “καλός” εργοδότης, δεν θέλει να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους οι εργαζόμενοι, ειδικά σε μια περίοδο που όλο και μεγαλώνουν τα βάρη για τον ελληνικό λαό, την ώρα που οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ σπάνε το ένα ρεκόρ κερδών πίσω από το άλλο;
Γιατί δεν θέλει να γίνεται συζήτηση για την πανδημία και τον εμβολιασμό και μάλιστα σε χώρο εργασίας που συνάδελφος έχασε τη ζωή του από τον κορονοϊό, εξαιτίας των ανεπαρκών μέτρων προστασίας από κράτος και εργοδοσία, ενώ τα μόνο μέτρα που πάρθηκαν είναι αυτά που θωρακίζουν την κερδοφορία των αφεντικών;».
«Να, τι κλίμα θέλουν να επιβάλουν! Ο καθένας μόνος του, κάτω από την τρομοκρατία της εργοδοσίας και τη σιγή νεκροταφείου, χωρίς δικαιώματα και με την εντατικοποίηση της εργασίας συνεχώς να αυξάνεται», αναφέρει χαρακτηριστικά και συμπληρώνει πως αυτό που φοβούνται είναι «η συλλογική συζήτηση των εργαζομένων για τις σημερινές συνθήκες και τα προβλήματα που όλοι αντιμετωπίζουμε, η συζήτηση που οδηγεί σε οργάνωση, δράση και διεκδίκηση είναι αυτό που τρέμουν, αυτό που τους πονάει.
Για αυτό και προσπαθούν να πάρουν τα μέτρα τους ώστε να μας φιμώσουν, να μας απομονώσουν και να συνεχίζουν ανενόχλητοι την εκμετάλλευσή μας για να βγαίνουν τα κέρδη τους».
Καταλήγοντας ξεκαθαρίζει πως λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο αφού «δεν θα ξεμπερδέψουν έτσι απλά με τη συλλογική, ανεμπόδιστη συζήτηση μέσα σε κάθε χώρο δουλειάς.
Δεν θα επιτρέψουμε να συνηθίσουν οι εργαζόμενοι, ιδιαίτερα οι νέοι συνάδελφοί μας, μια ζωή με το κεφάλι κάτω, μέσα σε κλίμα φόβου και εργοδοτικής ασυδοσίας.
Θα μας βρούνε μπροστά τους» και καλεί από τους εργαζόμενους να δώσουν αγωνιστική απάντηση στην προσπάθειά τους αυτή, σε κάθε χώρο δουλειάς, στον Μασούτη και όχι μόνο».
Γιατί «όλοι μαζί, οργανωμένα, πρέπει και μπορούμε να βάλουμε φρένο στα σχέδιά τους».
Μασούτης: Ποια αλυσίδα σούπερ μάρκετ ετοιμάζεται να σαρώσει τα πάντα
Ένας νέος παίκτης εισβάλει «σφήνα» στο μονοπώλιο των «μεγάλων» των σούπερ μάρκετ, φέρνοντας… πανικό! Διαβάστε στο xristika.gr ποιος είναι…
Με ανάπτυξη 12,7% σε τζίρο, δηλαδή πάνω από το μέσο όρο της αγοράς, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός αναδείχθηκε στους μεγάλους κερδισμένους της περσινής χρονιάς. Ανοδική τάση που συνεχίζεται και τους πρώτους μήνες της φετινής χρονιάς όπου οι πωλήσεις της “τρέχουν” πάνω από αυτές της αγοράς.
Πηγές από την αλυσίδα αναφέρουν στο capital.gr πως το πρώτο εξάμηνο οι πωλήσεις της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός αυξήθηκαν κατά 4,5% -το σύνολο της αγοράς σύμφωνα με τη Nielsen IQ ενισχύθηκε κατά 1,1%- με την αλυσίδα να πετυχαίνει βελτίωση μεριδίου κατά 0,12 μονάδες.
Για το σύνολο της χρήσης εκτιμάται ότι θα καταγράψει ανάπτυξη 5% σε σχέση με το 2020, σε μια κορεσμένη αγορά, που σύμφωνα με το αισιόδοξο σενάριο εκτιμάται ότι θα κινηθεί στα περσινά επίπεδα.
Σημαντική συμβολή σε αυτή την ανάπτυξη εκτιμάται ότι θα διαδραματίσουν οι νέες επενδύσεις στο φυσικό και ηλεκτρονικό της δίκτυο και οι νέες συνεργασίες. Στο πλαίσιο αυτό τη φετινή χρονιά υλοποιεί επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ, κεφάλαια που θα κατευθυνθούν στη δημιουργία 15 νέων μικρών και μεσαίων καταστημάτων -εταιρικών και franchise-, για την γεωγραφική κάλυψη της χώρας.
Παράλληλα με την αποχώρηση της από τον EΛΟΜΑΣ, λάνσαρε τη εταιρική της ταυτότητα με έμφαση στην ανάδειξη της μαναβικής ως τη φρουταγορά της γειτονιάς και με παράλληλο λανσάρισμα των προϊόντων “Θησαυροί της Ελλάδας”.
Στρατηγικός στόχος της αλυσίδας, όπως αναφέρουν πηγές της στο Capital.gr, είναι να “ταυτιστεί το brand Κρητικός ως η πρώτη επιλογή στο μυαλό του καταναλωτή για την αγορά παραδοσιακών, αυθεντικών προϊόντων και θα μπορεί να αγοράζει τα υπόλοιπα προϊόντα στις τιμές ενός κλασικού σούπερ μάρκετ”.
Η αλυσίδα ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ στο τέλος του 2020 διέθετε δίκτυο 236 καταστημάτων, -πέρυσι προστέθηκαν 10 νέα σούπερ μάρκετ και 1 cash&carry-, τα οποία παρήγαγαν τζίρο 334,5 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά στο μερίδιο αγοράς, πέρυσι αυτό αυξήθηκε στο 3,8%, με το μερίδιο της στα small stores να είναι πλέον στο 5,17% και στις superettes στο 9,5%.
Σε αυτές τις πωλήσεις δεν προσμετράται ο κύκλος εργασιών της Κρητικής CRΜ ΑΡΙΑΔΝΗ -η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ελέγχει το 100% της κρητικής εταιρείας και θα την ενοποιήσει στην τρέχουσα χρήση- η οποία εξυπηρετεί δίκτυο 140 καταστημάτων στην Κρήτη και σε άλλες περιοχές και τζίραρε πέρυσι 33,4 εκατ. ευρώ.
Εκτός από το φυσικό δίκτυο η αλυσίδα που ξεκίνησε από την Αίγινα, δίνει έμφαση και στην ενίσχυση της θέσης της στο διαδικτυακό κανάλι. Εκτός από το e-shop, το kritikos-sm.gr, έχει προχωρήσει σε συνεργασία με την πλατφόρμα ΒΟΧ της Cosmote επεκτείνοντας τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.
Αποτέλεσμα αυτών ήταν η αύξηση κατά 481,7% των online πωλήσεων της οι οποίες από 766.289 ευρώ που ήταν το 2019 ξεπέρασαν πέρυσι τα 4,456 εκατ. ευρώ και το μερίδιο της το 4,4% των ηλεκτρονικών supermarket από 3,1% που ήταν το 2019.
Σε αυτό συνέβαλε η αύξηση κατά 359% των πωλήσεων των παραφαρμακευτικών προϊόντων, 50% των προϊόντων γενικού καθαρισμού και 18% των τρόφιμων.
Η ανοδική αυτή τάση στις online πωλήσεις συνεχίζει και τη φετινή χρονιά με την εταιρεία να αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο δημιουργίας Dark Store (κεντρικό Hub) για την καλύτερη εξυπηρέτηση των online παραγγελιών των πελατών της.
Σούπερ μάρκετ: Συναγερμός στην αγορά
Παράλληλα, οι νέοι παίκτες έχουν προκαλέσει ανησυχία στις εγχώριες αλυσίδες, κερδίζοντας ολοένα και περισσότερο έδαφος στα κέρδη!
Πρόκειται για τη ρωσική αλυσίδα Mere, το πρώτο κατάστημα της οποίας λειτούργησε πριν από περίπου δύο μήνες στη Λάρισα και σύμφωνα με πληροφορίες θα ακολουθήσει η επέκτασή της στην ελληνική περιφέρεια, με επόμενους «σταθμούς» την Τρίπολη, το Αγρίνιο, την Κόρινθο και τον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης.
Η Mere είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα discount στη Ρωσία, με 1.800 καταστήματα σε όλη τη χώρα, ενώ παρουσία διαθέτει και σε Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Κίνα κ.ά. Η Svetofor, όπως ονομάζεται η αλυσίδα στη Ρωσία, επεκτείνεται και στην Πορτογαλία, στη Γαλλία, στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Αν και τα καταστήματά της δεν έχουν καμία σχέση με τα ελληνικά, θυμίζοντας περισσότερο αποθήκης χονδρικής αγοράς και περιορισμένους κωδικούς προϊόντων, οι τιμές της, όπως υποστηρίζει η εταιρία, είναι 30%-80% χαμηλότερες σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά και συνάπτει απευθείας συνεργασίες με παραγωγούς.
Αλλωστε, όπως αναφέρει και στην ιστοσελίδα της η Mere, απευθύνεται σε «price hunters» (κυνηγούς τιμών) που αναζητούν προϊόντα σε τιμές ευκαιρίας, αλλά και σε καταναλωτές «που θέλουν να ψωνίζουν σε ανταγωνιστικές τιμές χωρίς να πληρώνουν υπερβολικά για μάρκετινγκ, όμορφα σχεδιασμένα και διακοσμημένα ράφια και περιοχές πωλήσεων».
Αν και τα πρώτα στοιχεία από τη λειτουργία της είναι ικανοποιητικά, μένει να φανεί αν οι πελάτες που επισκέφθηκαν το κατάστημα της Λάρισας το έκαναν από «περιέργεια» ή προτιμούν το νέο μοντέλο σούπερ μάρκετ.
Πάντως, στελέχη ανταγωνιστικών της Mere αλυσίδων επισημαίνουν ότι το νεοεισερχόμενο discount σούπερ μάρκετ είναι τελείως διαφορετικό από αυτό που έχουν συνηθίσει οι Ελληνες καταναλωτές και ότι στην πορεία θα αναγκαστεί να προσαρμοστεί στην ελληνική πραγματικότητα με αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του.
Παράλληλα, τα πρώτα της βήματα στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κάνει και η Capital Groups, η οποία έχει εξαγοράσει και την ελαιοκομική εταιρία Ω Products από τη Σκάλα Λακωνίας και έχει λανσάρει στην αγορά το ηπειρωτικό brand αρωματικών φυτών και προϊόντων μελιού «Το Βουνό μας».
Πριν από περίπου 20 ημέρες ο όμιλος εγκαινίασε το πρώτο του κατάστημα στο Κερατσίνι, με την επωνυμία Capital Market. Η φιλοσοφία του δεν είναι να ανταγωνιστεί τους παίκτες της αγοράς, αλλά να παράσχει μια πιο προσωποποιημένη εξυπηρέτηση στους πελάτες. Αρχικά, το σούπερ μάρκετ έχει στα ράφια του περίπου 5.000 κωδικούς, αριθμός που αναμένεται να διευρυνθεί στο προσεχές διάστημα.
Στα σχέδια της Capital Groups, όπως αναφέρει ο eleftherostypos.gr είναι η μεγέθυνση του δικτύου της μέσα στον επόμενο 1,5 χρόνο με το άνοιγμα 10 νέων καταστημάτων, όλα στις δυτικές περιοχές της Αττικής. Το δεύτερο κατάστημα που εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα βρίσκεται στο Αιγάλεω.
Μάλιστα, στα μελλοντικά σχέδια της εταιρίας, αφού ισχυροποιήσει τη φυσική της παρουσία, είναι και η δημιουργία e-shop.
Από την πλευρά τους, οι μεγάλοι παίκτες της εγχώριας αγοράς -Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market, Μασούτης και Γαλαξίας- προκειμένου να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό εστιάζουν σε επενδύσεις που αφορούν προσφορές και προωθητικές ενέργειες.