Coca-Cola: Μεγάλη άνοδο σημειώνουν οι τιμές στα προϊόντα της Coca Cola, με τις αυξήσεις να είναι… δυσθεώρητες για τους καταναλωτές! Δείτε στο xristika.gr τι έχει συμβεί…
Με ανατιμήσεις από 4,5% έως 6,5% σε όλα της τα προϊόντα ξεκίνησε το 2022 η Coca-Cola Τρία Έψιλον, καθώς από τις 17 Ιανουαρίου έστειλε τους αναθεωρημένους τιμοκαταλόγους της στο πελατολόγιο της.
«Είναι θέμα λιανεμπορίου το πότε θα περάσουν οι αυξήσεις στο ράφι» ανέφερε στον Οικονομικό Ταχυδρόμο η κα Μαρία Αναργύρου – Νίκολιτς, γενική διευθύντρια της Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα και Κύπρο.
Μεσοσταθμικά οι αυξήσεις στα προϊόντα της Coca-Cola Τρία Έψιλον στην εγχώρια αγορά κινούνται στο 5,2% και όπως σημείωσε η κα Αναργύρου – Νίκολιτς, στο περιθώριο της παρουσίασης του premium φυσικού μεταλλικού νερού Lurisia στο πλαίσιο της έκθεσης HoReCa 2022, οι μεγαλύτερες αυξήσεις αφορούν τους χυμούς λόγω της μεγάλης ανόδου των πρώτων υλών.
Σε συνεργασία με το λιανεμπόριο, όπως τονίστηκε από τη γενική διευθύντρια της εταιρείας, η Coca-Cola Τρία Έψιλον προτίθεται να αυξήσει τις προσφορές στα προϊόντα της, προκειμένου να μειωθούν έως ένα βαθμό οι επιπτώσεις των ανατιμήσεων.
Να σημειωθεί ότι για επιλεγμένους κωδικούς, η εταιρεία είχε προχωρήσει σε μικρές ανατιμήσεις της τάξης του 1,5% τον Φεβρουάριο του 2021.
Όσον αφορά το ενεργειακό κόστος, η γενική διευθύντρια της εταιρείας επεσήμανε πως έχει κλιμακωθεί τους τελευταίους μήνες, ενώ επεσήμανε ότι ακόμη και να υπάρξει εξισορρόπηση μέσα στο καλοκαίρι «δεν θα επιστρέψουμε ποτέ στο σημείο που ήμασταν». Πάντως σημείωσε πως «σε συνδυασμό με μία πολύ καλή τουριστική σεζόν που θα έρθει, θα αντισταθμιστούν οι επιβαρύνσεις που θα προέλθουν από την ενέργεια».
Το εξάμηνο περσινό «λουκέτο» και οι προσδοκίες για μια καταπληκτική χρονιά εφέτος
Έως τον Ιούνιο του 2021 το κανάλι του HoReCa κατέγραφε πτώση 40% ανέφερε η κα Αναργύρου – Νίκολιτς, υπενθυμίζοντας ότι πέρσι η εστίαση ήταν κλειστή για ένα εξάμηνο.
Ωστόσο σημείωσε πως η κίνηση τον Ιούλιο και τον Αύγουστο άγγιξε τα επίπεδα του 2019, με αποτέλεσμα να υπάρξει μερική ανάκτηση των χαμένων εσόδων για τις επιχειρήσεις. Οι επόμενοι μήνες έως το τέλος του έτους παρουσίασαν σχετική σταθερότητα.
Πάντως για εφέτος οι προσδοκίες είναι πολύ υψηλές λόγω και των θετικών προβλέψεων για τις τουριστικές ροές, με την κα Αναργύρου – Νίκολιτς να χαρακτηρίζει το 2022 ως «μια καταπληκτική χρονιά», ενώ ευχήθηκε η τουριστική σεζόν να ξεκινήσει νωρίτερα.
Coca-Cola: Έρχεται Premium νερό
Την ίδια ώρα η εταιρεία προχωρά σε ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της με το premium φυσικό μεταλλικό νερό Lurisia. Υπενθυμίζεται ότι το 2019 η Coca-Cola HBC σε συνεργασία με την The Coca-Cola Company εξαγόρασε την ιταλική εταιρεία Lurisia, ενισχύοντας το premium χαρτοφυλάκιο της εταιρείας.
Το premium ιταλικό νερό θα είναι διαθέσιμο μόνο στον κλάδο HoReCa και συγκεκριμένα σε χώρους γαστρονομίας, premium ξενοδοχεία και μπαρ/εστιατόρια.
Το προϊόν, που ήδη κυκλοφορεί στη Μύκονο από ιδιωτικές εισαγωγές, θα διατίθεται σε γυάλινες συσκευασίες Ultra Premium Bottle 750ml, Premium Bottle 750ml, Premium Bottle 330ml και θα διατίθενται σε Stille (φυσικό μεταλλικό νερό) όσο και Bolle (ανθρακούχο μεταλλικό νερό).
Ήδη βρίσκεται σε 40 χώρες σ’ όλο τον κόσμο και ο στόχος για την εγχώρια αγορά είναι να «μπει» σε 550 σημεία, τουλάχιστον ένας από τους τρεις κωδικούς.
Η τιμή του Lurisia στην premium κατηγορία δεν θα διαφέρει από τα υπόλοιπα ιταλικά νερά που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, ενώ στην περίπτωση του ultra premium θα είναι 10-15% ακριβότερο. Σε σχέση με το mainstream εμφιαλωμένο νερό η τιμή του θα είναι 25% υψηλότερη.
Coca-Cola: Καταγγελία για στρατηγική εκτοπισμού των ανταγωνιστών
Σύμφωνα με την καταγγελία, η «Coca-Cola 3Ε Ελλάδος» για μεγάλο χρονικό διάστημα παρείχε οικονομική αμοιβή και άλλες παροχές σε τελικά σημεία πώλησης αναψυκτικών με αντάλλαγμα την προφορική δέσμευση για αποκλειστικότητα ή απαγόρευση συνεργασίας με συγκεκριμένους ανταγωνιστές.
Η εταιρεία επέβαλε, αναλυτικότερα, σε σημεία πώλησης αναψυκτικών τον εκτοπισμό προϊόντων ή/ και ψυγείων ή/ και σημάτων ανταγωνιστών της, με την απειλή απομάκρυνσης των προϊόντων της σε περίπτωσή παραβίασης της προφορικής τους συμφωνίας.
Οι όροι αποκλειστικότητας απαγορεύονται ρητά από την νομοθεσία ανταγωνισμού σε επιχειρήσεις με δεσπόζουσα θέση στην αγορά, καθώς τοποθετούν ένα σημαντικό «φράγμα» στην ανάπτυξη και ενίσχυση της παρουσίας μικρότερων ανταγωνιστών στην αγορά, ενώ παράλληλα στερούν από τους καταναλωτές τη δυνατότητα ευρείας γκάμας επιλογών για τη εξυπηρέτηση των αναγκών τους.
Σύμφωνα με την Εισήγηση της Επιτροπής, οι πρακτικές αυτές έχουν ως αποτέλεσμα την περαιτέρω ενίσχυση της κυριαρχίας της Coca Cola 3Ε στην αγορά με παράνομα μέσα και την εξάλειψη υφιστάμενων ανταγωνιστών, αλλά και μελλοντικών που ευελπιστούν να εισέλθουν στην αγορά αναψυκτικών τύπου cola και non-cola, αλλά τους δεν τους δίνεταιπρόσβαση.
Η Εισήγηση αναφέρει ότι από τοσύνολο των εμπορικών πρακτικών που εφαρμόζει η Coca Cola 3Ε, προκύπτει σαφώς σχέδιο εξόντωσης των ανταγωνιστών της, προκειμένου να επιτύχει την αποκλειστικότητα σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία λιανικής διάθεσης επιτόπιας κατανάλωσης.
Η στρατηγική εκτοπισμού, σύμφωνα με την Επιτροπή, ενδεχομένως να έχει ως αποτέλεσμα τoν αποκλεισμό των ανταγωνιστών και την περαιτέρω διείσδυση της εταιρείας στα τελικά σημεία της κρύας αγοράς και την πρόθεση της να εξαλείψει τον ανταγωνισμό από τα σημεία.
Σε περίπτωση που η Επιτροπή δικαιώσει το Σεπτέμβριο την ΒΑΠ και καταδικάσει την Coca-Cola 3Ε, η τελευταία θα έρθει αντιμέτωπη με πρόστιμο που μπορεί να ανέλθει κατ’ ανώτατο όριο στο 10% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών του ομίλου επιχειρήσεων στον οποίο ανήκει η εταιρεία, ανάλογα με τη σοβαρότητα και τη διάρκεια της παράβασης.
Coca-Cola: Η ροδίτικη εταιρεία κόντρα στο βασιλιά των αναψυκτικών
Η εταιρεία αναψυκτικών ‘ΒΑΠ Π. Κουγιός ΑΒΕΕ’ «γεννήθηκε» το 1967 στο νησί της Ρόδου από τον Παντελή Κούγιο, ο οποίος λόγω της τυχαίας πρόσληψής του σε εταιρεία αναψυκτικών στην Αφρική, αποφάσισε να γυρίσει στη γενέτειρά του για να κάνει το επιχειρηματικό του ντεμπούτο,ιδρύοντας τη δική του εταιρεία, σε ένα τομέα που το νησί υστερούσε.
Η πορεία της δικαίωσε τον ιδρυτή της, καθώς σχεδόν 50 χρόνια μετά αποτελεί από τις κυρίαρχες εταιρείες στην αγορά ροφημάτων, με δικά της εμπορικά σήματα σε αναψυκτικά (ΒΑΠ Fresh), χυμούς, παγωμένο τσάι, εμφιαλωμένο νερό (Απολλώνιο) και μπίρα (Ζύθος ΒΑΠ) και με την εμβληματική συνεργασία με έναν εκ των γιγάντων της αγοράς, την Pepsico.
Η εξέλιξη της είναι ραγδαία με την ανάπτυξη της να πολλαπλασιάζεται ανά τα χρόνια. Το 1980 ξεκινά τη συνεργασία της, με την κυρίαρχη τότε, Pepsico για την εμφιάλωση και πώληση των δημοφιλέστατων ανά τον κόσμο αναψυκτικών Pepsi& 7UP, ενώ λίγα χρόνια μετά αναδεικνύεται ως η πρώτη μη πολυεθνική εταιρεία που εμφιαλώνει αναψυκτικά σε φιάλη P.E.T.
Το συμβόλαιο με την Pepsico αναδεικνύει τη ροδίτικη εταιρεία ως τον αποκλειστικό δικαιοχρήστη (franchisor) της Pepsico στην περιοχή των Δωδεκανήσων, κίνηση που αποτελεί ορόσημο για την μετέπειτα πορεία της.
Το 1996 η εταιρεία…. ταράζει τα «νερά» εγκαινιάζοντας την παραγωγή του εμφιαλωμένου της νερού, το Απολλώνιο, το οποίο αποτελεί σήμα κατατεθέντης Ρόδου, αλλά και ευρύτερα των Δωδεκανήσων. Με τα χρόνια η εταιρεία αναπτύσσει τις μεθόδους παραγωγής της και κάνει χρήση της τελευταίας τεχνολογίας και επιστημονικών μεθόδων για την βελτιστοποίηση των προϊόντων της, καταφέρνοντας να ξεχωρίσει.
Έχοντας κατακτήσει την περιοχή των Δωδεκανήσων, η εταιρεία βάζει, πλέον, πλώρη για Αθήνα.Μέσα σε μια πενταετία, από το 2007 μέχρι το 2012 κάνει το ντεμπούτο τηςστις αγορές φυσικών χυμών, μέσω των χυμών «VAPFRESH», εισέρχεται δυναμικά στην παραγωγή μπίρας, με το σήμα «Ζυθος ΒΑΠ», και λίγο αργότερα συστήνει το παγωμένο της τσάι, «VAPFreshTea».
Η εταιρεία, θέλοντας να εδραιώσει τη θέση της και στον τομέα της ζυθοποιίας προχωρά στη δημιουργία, ιδιόκτητου ζυθοποιείου στο Τσαΐρι της Ρόδου, έκτασης περίπου 20.000 τ.μ., ενώ εφαρμόζει το σύστημα διαχείρισης ποιότητας κατά το πρότυπο ISO 9001/2000 καθώς επίσης και μελέτη HACCP. Πλέον, η Ζυθος ΒΑΠ βρίσκεται στα ράφια των περισσότερων σούπερ-μάρκετ σε πανελλαδικό επίπεδο, και αποτελεί επιλογή των καταναλωτών σε πολλούς χώρους εστίασης.
Το 2015, η ΒΑΠ κάνει ένα ακόμα άνοιγμα, αυτή τη φορά στην αγορά γάλακτος. Το νέο εγχείρημα φρέσκου γάλατος, με την επωνυμία «ΛΙΜΠΕΡ», αποτελείται από μία λιτή διάφανη συσκευασία, και παράγεται τοπικά σε αγελαδοτροφικές μονάδες της Ρόδου. Το νέο φιλόδοξο έργο, σύμφωνα με πληροφορίες, κόστισε στην εταιρεία 3 εκατομμύρια ευρώκαι αποτελεί από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στον κλάδο τα τελευταία χρόνια.
Η ανοδική πορεία της επιχείρησηςγίνεται γρήγορα αντιληπτή από επενδυτές που της δίνουν την ώθηση που χρειάζεται για να επεκταθεί. Την περίοδο 2010 – 2017,η ΒΑΠ καταφέρνει να συγκεντρώσει το ποσό των 14 εκατομμυρίων ευρώ, παρακολουθώντας τα κέρδη της να διαμορφώνονται σε 1,43 εκατομμύρια ευρώ το 2017.
Πλέον, η εταιρεία κατατάσσεται 4η στην κατάταξητης βιομηχανίας αναψυκτικών και είναι αλματωδώς αναπτυσσόμενη στον χώρο της Ελληνικής Μικροζυθοποιίας, ενώ όπως φαίνεται από την πρόσφατη νομική της ενέργεια, διεκδικεί το ζωτικό της χώρο απέναντι σε πιο ισχυρούς παίκτες της αγοράς, όπως η «Coca-Cola 3Ε Ελλάδος».