vodafone

Vodafone: Αυτό που έγινε με τη Vodafone δεν έχει προηγούμενο. Κατέρρευσαν τα πάντα, ίντερνετ, τηλεφωνία και κάθε παροχή, με τους πολίτες να είναι έξαλλοι. Στα 45 λεπτά η εκτιμώμενη αναμονή στη γραμμή υποστήριξης. Κινδύνευσαν να απολυθούν εργαζόμενοι που δούλευαν με τηλεργασία. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Τα εκτεταμένα προβλήματα στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας ξεκίνησαν λίγο μετά τις 9.30 πμ.

«Εχουμε πλήρη αποκατάσταση των υπηρεσιών μας».

Αυτό ανέφερε, περίπου, στις 15:00 σε επίσημη δήλωσή της η Vodafone, της οποίας το δίκτυο αντιμετώπισε εκτεταμένα προβλήματα από το πρωί της Παρασκευής. Ωρες μετά τις εκτεταμένες διαμαρτυρίες των συνδρομητών της, η Vodafone δήλωσε ότι τα προβλήματα που επηρέασαν το 4G ‘’σποραδικά και σε διάσπαρτες περιοχές ανά την Ελλάδα’’ όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, αποκαταστάθηκαν πλήρως και σε όλες τις περιοχές της χώρας.

Στις 15.30- 16.00, το μεσημέρι της Παρασκευής, αναμενόταν να αποκατασταθεί το πρόβλημα στο δίκτυο 4G της Vodafone, όπως υποστήριξε νωρίτερα η εταιρεία. Σύμφωνα με ενημέρωσή της, είχε ήδη αποκατασταθεί η υπηρεσία 4G στο μεγαλύτερο κομμάτι του δικτύου και αναμενόταν να ολοκληρωθεί περίπου στις 15:30, όπως και συνέβη.

Νωρίτερα, την ίδια ημέρα, προβλήματα παρουσίασε το δίκτυο της Vodafone από τις 9.30 το πρωί, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των συνδρομητών.

Η εταιρεία, με ανακοίνωσή της, ανέφερε: «Το προσωρινό ζήτημα επηρέασε το 4G σποραδικά, σε διάσπαρτες περιοχές. Η αποκατάσταση είναι σε εξέλιξη και σταδιακά το δίκτυο επανέρχεται». Ωστόσο δεν προσδιοριζόταν το πότε το πρόβλημα θα έχει αποκατασταθεί πλήρως, ούτε ποιες περιοχές, ιδιαίτερα, αντιμετώπισαν το μεγαλύτερο πρόβλημα.

Όπως ανέφερε σε μια προηγούμενη ανακοίνωση της Vodafone, «υπάρχει ένα προσωρινό πρόβλημα με το 4G το οποίο αποκαθίσταται».

Ηδη από το πρωί πολλαπλές ήταν οι αναφορές χρηστών για προβλήματα τόσο στο Iντερνετ όσο και στην τηλεφωνία.

Τα τηλέφωνα φαίνονταν να είναι απενεργοποιημένα, ενώ δεν ήταν, ενώ πολλοί συνδρομητές ανέφεραν προβλήματα και στο δίκτυο 4G.

Με αναρτήσεις τους από το πρωί οι χρήστες ζητούσαν να μάθουν τους λόγους για την αδυναμία επικοινωνίας, δεδομένου ότι όπως έλεγαν, δεν είχαν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν ούτε με τη γραμμή υποστήριξης. Μάλιστα όπως προκύπτει από τις αναφορές, τα εκτεταμένα προβλήματα στο δίκτυο στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας ξεκίνησαν λίγο μετά τις 9.30 το πρωί.

Τα σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα έκαναν λόγο για 45 λεπτη εκτιμώμενη αναμονή στη γραμμή υποστήριξης.

Vodafone: Η απάντηση της εταιρείας

Η Vodafone κάνει λόγο «για προσωρινό πρόβλημα με το 4G το οποίο αποκαθίσταται», αναφορικά με τα προβλήματα στο δίκτυό της που παρουσιάστηκαν από νωρίς το πρωί.

Στην προσπάθεια επικοινωνίας με το Live chat του Vodafone.gr αναφέρεται το παρακάτω μήνυμα, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων: «Υπάρχει αυξημένη κίνηση στο τηλεφωνικό κέντρο λόγω προσωρινού τεχνικού θέματος που ενδέχεται να επηρεάζει την ποιότητα της σύνδεσής σας στην κινητή τηλεφωνία. Μείνε στο Live Chat της Vodafone, θα συνδεθούμε μαζί σου σε περίπου 15 λεπτά».

Vodafone: Το χρονικό

Οι χρήστες αντιμετωπίζουν προβλήματα τόσο στο ίντερνετ όσο και στην τηλεφωνία. Συγκεκριμένα, τα τηλέφωνα φαίνονται να είναι απενεργοποιημένα, ενώ δεν είναι, ενώ πολλοί συνδρομητές αναφέρουν προβλήματα και στο δίκτυο 4G.

Οι χρήστες ζητούν, με αναρτήσεις τους, να μάθουν τους λόγους για την αδυναμία επικοινωνίας, δεδομένου ότι όπως καταγγέλλουν, δεν έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν ούτε με τη γραμμή υποστήριξης.

«Δεν έχω δίκτυο κινητού καθόλου και δεν απαντάτε στις γραμμές σας!», ανέφερε χαρακτηριστικά ένας χρήστης στο Facebook.

«Προσπαθούμε να πάρουμε και να μας πάρουν τηλέφωνο και δεν τα καταφέρνουμε. Εξυπηρέτηση εταιρικών πελατών αναμονή 45 λ.», πρόσθεσε ένας άλλος χρήστης.

Όσοι χρήστες μάλιστα προσπαθούν να μπουν στο τμήμα «Επικοινωνία» στην επίσημη ιστοσελίδα της Vodafone βλέπουν το μήνυμα: «Δουλεύουμε σε κάτι πολύ ξεχωριστό. Επισκέψου το vodafone.gr σε λίγο».

Vodafone: Δεν ήταν η πρώτη φορά

Τέταρτη φορά μέσα σε λίγους μήνες χιλιάδες συνδρομητές σταθερών επικοινωνιών της Vodafone έχουν μείνει για ώρα χωρίς ίντερνετ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εντοπίζεται εκτεταμένο πρόβλημα σε κόμβο της εταιρείας στην Μεταμόρφωση.

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι σταδιακά το πρόβλημα αποκαθίσταται και ότι στην Αττική αφορά τα Βόρεια Προάστια.

Το πρόβλημα ωστόσο εμφανίζεται σε πανελλαδική σχεδόν κλίμακα.

Στις περιοχές περιλαμβάνονται η Αττική, η Κρήτη, η Δράμα και η Καβάλα.

Συνδρομητές της εταιρείας λαμβάνουν μήνυμα που αναφέρει ότι «υφίσταται γενικό πρόβλημα δικτύου που επηρεάζει αδιευκρίνιστο αριθμό γραμμών σταθερής σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας».

«Σας ενημερώνουμε ότι λόγω προσωρινού τεχνικού προβλήματος στο δίκτυό μας, ενδέχεται να επηρεαστεί η υπηρεσία Τηλεφωνίας & Internet της/των σύνδεση/ών σας. Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την άμεση επίλυση του προβλήματος» ήταν το μήνυμα της εταιρείας προς τους συνδρομητές.

Τα σχόλια στη σελίδα της εταιρείας είναι δεκάδες, με τους πελάτες της να διαμαρτύρονται εντόνως για το πρόβλημα.

Έντονα είναι τα παράπονα για έλλειψη ενημέρωσης από πλευράς της εταιρείας, ενώ άλλοι εμφανίζονται οργισμένοι καθώς εργάζονται από το σπίτι τους ή έχουν παιδιά που είναι σε τηλεργασία και δεν μπορούν να μπουν στο μάθημά τους.

Αρκετά είναι και τα σχόλια-καταγγελίες για το τηλεφωνικό κέντρο της Vodafone καθώς φαίνεται ότι δεν απαντούσε στις κλήσεις των πελατών.

Vodafone: Στην πραγματική μάχη των τηλεπικοινωνιών

Έντονη κινητικότητα παρατηρείται στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, καθώς με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο ενεργειακές εταιρείες διερευνούν την πιθανότητα δραστηριοποίησής τους στον κλάδο, ενώ οι τρεις πάροχοι (ΟΤΕ, Vodafone, Wind) συνεχίζουν τις επενδύσεις για τα νέα δίκτυα 5G και οπτικών ινών.

Την περασμένη εβδομάδα η εταιρεία παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, Volton, ανακοίνωσε την πρόθεσή της να δραστηριοποιηθεί στην τηλεπικοινωνιακή αγορά ως εικονικός πάροχος (Mobile Virtual Network Operator – MVNO), δηλαδή ως εταιρεία που δεν διαθέτει δικό της δίκτυο αλλά το “νοικιάζει” από τους εγκαταστημένους παρόχους.

Για τον σκοπό αυτό, έστειλε επίσημο αίτημα προς όλες τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας με στόχο την πρόσβαση σε ραδιοδίκτυο και τη σύναψη στρατηγικής συμφωνίας, ενώ ενημέρωσε και την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Volton σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί τόσο στη σταθερή όσο και στην κινητή τηλεφωνία και internet. Σημειώνεται ότι η εταιρεία, μέσω της θυγατρικής της, HRS Mobile, λειτουργεί ένα μεγάλο call center στον Πειραιά, το οποίο συνεργάζεται με τη Vodafone για την προώθηση συνδρομών αλλά και συνδυαστικών πακέτων.

Διεθνώς, την πρακτική των NVMO ακολουθούν πολλές εταιρείες που διαθέτουν ήδη μια πελατειακή βάση, την οποία μπορούν να αξιοποιήσουν προσφέροντας ειδικά προϊόντα κινητής τηλεφωνίας σε ανταγωνιστικές τιμές.

Κατά το παρελθόν πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες, από ενεργειακές έως και αεροπορικές, έχουν δοκιμάσει αυτό το μοντέλο με διάφορα ποσοστά επιτυχίας.

Υποστηρικτής της προοπτικής των MVNO εμφανίζεται ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ, Κωνσταντίνος Μασσέλος, ο οποίος σε ομιλία του το περασμένο φθινόπωρο είχε εκτιμήσει ότι εν όψει της έλευσης του 5G “κάθε εταιρεία με περισσότερους από 80.000 με 100.000 πελάτες στην Ελλάδα θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να γίνει εικονικός πάροχος”.

Πηγές της Volton αναφέρουν, πάντως, πως η είσοδος στην αγορά της τηλεφωνίας δεν γίνεται απλά με τη λογική των συνδυασμένων πωλήσεων στους περίπου 160.000 πελάτες της, αλλά ως μια επενδυτική κίνηση που έχει νόημα στην Ελλάδα, καθώς δημιουργείται χώρος για έναν νέο “παίχτη”.

Τα πάντα, βεβαίως, θα εξαρτηθούν από την ανταπόκριση που θα έχει το αίτημα της Volton από τους παρόχους κινητής. Η Forthnet βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις για περίπου δύο χρόνια για να κλείσει συμφωνία MVNO και τελικά χρειάστηκε η παρέμβαση της ΕΕΤΤ για τους όρους και τιμές χονδρικής πρόσβασης.

Η Forthnet ξεκίνησε την πιλοτική λειτουργία της Nova Mobile το προηγούμενο καλοκαίρι και η κανονική λειτουργία αναμενόταν το φθινόπωρο του 2020.

Ωστόσο οι μετοχικές αλλαγές έφεραν καθυστερήσεις, ενώ η νέα ιδιοκτησία της εταιρείας φαίνεται να προχωρά σε νέα αναβολή της κινητής, καθώς το βάρος πέφτει στη συνδρομητική τηλεόραση και το τηλεοπτικό περιεχόμενο. Οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν την άνοιξη.

Πάντως στην Ελλάδα σήμερα δεν δραστηριοποιείται κανένας εικονικός πάροχος κινητής. Η πιο πρόσφατη ήταν η Cyta Hellas που τελικά εξαγοράστηκε το 2018 από τη Vodafone, σε μια συμφωνία ύψους 118 εκατ. ευρώ.

Κατά την περίοδο της εξαγοράς η εταιρεία είχε 300.000 συνδρομητές σταθερής και internet και μόλις 40.000 πελάτες κινητής, ως εικονικός πάροχος.

Ενδιαφέρον για επενδύσεις στις τηλεπικοινωνίες και συγκεκριμένα στις οπτικές ίνες έχουν δείξει και οι διαχειριστές των δικτύων ενέργειας, τόσο ο ΑΔΜΗΕ όσο και η ΔΕΗ μέσω του ΔΕΔΔΗΕ.

O ΑΔΜΗΕ, μέσω της 100% θυγατρικής του Grid Telecom, που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2019, έχει ως στόχο να δραστηριοποιηθεί ενεργά στη χονδρεμπορική αγορά τηλεπικοινωνιών -στα πρότυπα των μεγάλων Ευρωπαίων Διαχειριστών Μεταφοράς Ενέργειας- εκμεταλλευόμενος μεταξύ άλλων και την ανάπτυξη της αγοράς μεταφοράς δεδομένων που αναμένεται στη χώρα μας με τις επενδύσεις που σχεδιάζουν εταιρείες όπως η Microsoft και η Digital Realty μέσω της Lamda Hellix.

Η Grid Telecom διαχειρίζεται ένα εκτεταμένο δίκτυο οπτικών ινών, άνω των 3.000 χιλιομέτρων, στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα, ενώ μαζί με τη Τέρνα Ενεργειακή διεκδικεί και ένα τμήμα του mega-ΣΔΙΤ των 870 εκατ. ευρώ “Ultra Fast Broadband” για την ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών, ο διαγωνισμός για το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη.

Από την άλλη, η ΔΕΗ μέσω του δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ μπορεί να επιτελέσει έναν διαφορετικό ρόλο. Αυτόν της διασύνδεσης των σπιτιών και των κτιρίων της χώρας με τα δίκτυα οπτικών ινών, το λεγόμενο Fiber To The Home (FTTH).

Χωρίς να μπει στο κομμάτι της λιανικής πώλησης υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών (όπως είχε επιχειρήσει την προηγούμενη δεκαετία με την Tellas) η ΔΕΗ θα μπορεί να μισθώνει την υποδομή δικτύου.

Εκεί βέβαια θα κληθεί να αντιμετωπίσει και τον ανταγωνισμό από τους παρόχους που δημιουργούν με γρήγορες ταχύτητες τα δικά τους δίκτυα FTTH.

Το μεγαλύτερο εκ των οποίων διαθέτει ο ΟΤΕ, ο οποίος ξεπέρασε τις 300.000 συνδέσεις οπτικής ίνας μέχρι την πρίζα, ενώ έχει ως στόχο να φθάσει τις 500.000 συνδέσεις μέχρι το τέλος του 2021. Τα δίκτυα οπτικών ινών, είτε μέχρι το σπίτι είτε μέχρι την καμπίνα (FTTC), επεκτείνουν συνεχώς και οι Vodafone – Wind.