Σάλος με τα Lidl: Δείτε τι έκαναν και ξεπούλησαν – Δεν γίνονται αυτά…

Τα Lidl έκαναν κίνηση – ματ και πραγματικά ξεπούλησαν. Τα άλλα σούπερ μάρκετ προσπαθούν να τους πιάσουν…

Είναι αδύνατον να μην προσέξει ο πελάτης τη διαφήμιση: «Έκπτωση 10% για την επόμενη αγορά σας». Με αυτή την υπόσχεση, ή με μία παρόμοια, μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη Γερμανία όπως η Lidl, η Rewe και η Penny επιχειρούν να προσδέσουν όλο και περισσότερους καταναλωτές σε Apps δικής τους εμπνεύσεως και σε νέα προγράμματα επιστροφών (cashback) που επιβραβεύουν τους «πιστούς» πελάτες.

«Όλο και περισσότερες προσφορές απευθύνονται αποκλειστικά σε πελάτες που είναι διατεθειμένοι να κατεβάσουν εφαρμογές των σούπερ μάρκετ και να παραχωρήσουν τα στοιχεία τους» εξηγεί ο καθηγητής Οικονομικών Κάρστεν Κόρτουμ. «Όσο για τους υπόλοιπους, ατύχησαν». Ουσιαστικά πρόκειται για ένα δούναι και λαβείν, καθώς οι «πιστοί» πελάτες απολαμβάνουν και άλλα πρόσθετα προνόμια.

Το προϊόν των Lidl που δυσκολεύεσαι να βρεις

Μπορεί να έχουν πρόσβαση σε μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων ή να εξασφαλίζουν επιπλέον έκπτωση. Για παράδειγμα, η αλυσίδα εκπτωτικών σούπερ μάρκετ Lidl προσφέρει τη δική της «σοκολάτα Ντουμπάι», ένα γλύκισμα που γίνεται μόδα αυτή την εποχή, με τους χρήστες της Lidl App να πληρώνουν μία τιμή κατά 45% χαμηλότερη σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους.

Χάνονται οι παλιές, καλές «προσφορές»; Κατ’ αυτόν τον τρόπο οι αλυσίδες του λιανεμπορίου συγκεντρώνουν ένα πλήθος στοιχείων, τα οποία τους βοηθούν να αναλύσουν τις προτιμήσεις των πελατών και τελικά να επηρεάσουν πιο αποτελεσματικά την καταναλωτική συμπεριφορά τους. Ήδη σήμερα τέσσερις στους πέντε καταναλωτές χρησιμοποιούν κάποιο πρόγραμμα μπόνους ή cashback.

Άλλωστε, η ιδέα δεν είναι καινούρια. Ένα από τα πρώτα προγράμματα επιβράβευσης είχε παρουσιάσει η IKEA το 1984, με την επωνυμία «Family Card». Σήμερα μόνο η αλυσίδα εκπτωτικών σούπερ μάρκετ Aldi δεν διαθέτει κάποιο πρόγραμμα επιβράβευσης. Ένας από τους λόγους για τη διάδοση των προγραμμάτων αυτών είναι ότι τα τελευταία χρόνια οι τιμές στα τρόφιμα αυξάνονται συνεχώς, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να «κυνηγάει» με μεγαλύτερο ζήλο τις προσφορές και να εντείνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των σούπερ μάρκετ.

Προβλέπεται μάλιστα να ενταθεί ακόμη περισσότερο το 2025, όταν η αλυσίδα Rewe θα εγκαινιάσει ένα δικό της πρόγραμμα μπόνους, μέσω App. Όπως αναφέρει το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa), το πρόγραμμα προσφέρει «χειροπιαστές» εκπτώσεις – από λίγα λεπτά έως ένα ευρώ – σε συγκεκριμένα προϊόντα, που θα αλλάζουν κάθε τόσο. Όποιος μάλιστα πραγματοποιεί αγορές άνω των 400 ευρώ μέσα σε έναν μήνα, θα κερδίζει μία επιπλέον έκπτωση 10% για τις αγορές του επόμενου μήνα.

Ανακάλυψαν τεράστιο θησαυρό στην Ελλάδα: Ανακοινώσεις του Υπ. Πολιτισμού

Επέστρεψε στην Ελλάδα τεράστιος θησαυρός. Δείτε τι και πού ανακαλύφθηκε στα xristika.gr

Η Ελλάδα έστειλε ισχυρό μήνυμα ενάντια στην αρχαιοκαπηλία, παραδίδοντας στην Τουρκία 1.055 αρχαία νομίσματα που χρονολογούνται από τον 5ο αιώνα π.Χ. Τα νομίσματα, τα οποία είχαν κατασχεθεί το 2019 από Τούρκο υπήκοο που επιχείρησε να τα περάσει παράνομα στη χώρα, παραδόθηκαν από την Υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, στον Τούρκο ομόλογό της, Μεχμέτ Νουρί Ερσόι, σε ειδική τελετή στο Νομισματικό Μουσείο.

Η Μόνιμη Τριμελής Εκτιμητική Επιτροπή προσδιόρισε τη χρηματική αξία των νομισμάτων, τα οποία αποτελούν μέρος θησαυρού που είχε αποκρυφθεί στη Μικρά Ασία στα τέλη του 5ου ή στις αρχές του 4ου αιώνα π.Χ. Ο θησαυρός περιλαμβάνει 61 αργυρούς στατήρες από διάφορες πόλεις, 994 αργυρά αθηναϊκά τετράδραχμα και ένα υπόχαλκο νόμισμα. Τα νομίσματα εντοπίστηκαν τον Ιούλιο του 2019 στο τελωνείο των Κήπων, κρυμμένα σε τσάντα με φαγητό, σε λεωφορείο που ερχόταν από την Τουρκία. Ο Τούρκος κάτοχος παραδέχθηκε ότι του ζητήθηκε να τα μεταφέρει στη Γερμανία έναντι αμοιβής 1.400 ευρώ.

Η Ελλάδα, συμμορφούμενη με τη Διεθνή Σύμβαση της UNESCO και τη διμερή συμφωνία του 2013, προχώρησε στην επιστροφή τους. Η κα Μενδώνη τόνισε τη σημασία του επαναπατρισμού πολιτιστικών αγαθών και την ανάγκη πάταξης της αρχαιοκαπηλίας, ενώ επεσήμανε ότι η Ελλάδα λειτουργεί πάντα σύμφωνα με τις αρχές της UNESCO. Παράλληλα, εξέφρασε την προσδοκία για στήριξη της Τουρκίας στην επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα. Ωστόσο, δεν παρέλειψε να αφήσει αιχμές για τη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς από την Τουρκία, υπογραμμίζοντας ότι η απόδοση αρχαιοτήτων στη χώρα προέλευσής τους είναι νόμιμη, ηθική και δεοντολογικά ορθή.

Μόλις ανακοινώθηκε: Δωρεάν όλα τα Μέσα Μεταφοράς για πάντα

Κι όμως αυτή η πόλη μόλις ανακοίνωσε πως όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα είναι πλέον δωρεάν!

Από την 1η Ιανουαρίου 2025, όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς στο Βελιγράδι θα είναι δωρεάν, σύμφωνα με την ανακοίνωση του δημάρχου της πόλης, Αλεξάνταρ Σάπιτς. Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί πρωτοπορία για την Ευρώπη, καθώς εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε μια πόλη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου κατοίκων. «Αυτό σημαίνει ότι κανείς δεν θα χρειάζεται πλέον να αγοράσει εισιτήρια, μηνιαίο πάσο ή ετήσιο», δήλωσε ο δήμαρχος κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Ο Σάπιτς, που εξελέγη το 2022 με το Σερβικό Προοδευτικό Κόμμα (SNS), υπογράμμισε ότι το Βελιγράδι θα είναι η μοναδική ευρωπαϊκή πόλη αυτού του μεγέθους με εντελώς δωρεάν μέσα μαζικής μεταφοράς.

Σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις

Αν και πόλεις όπως το Ταλίν, το Μονπελιέ και το Λουξεμβούργο έχουν εφαρμόσει αντίστοιχα μέτρα, καμία από αυτές δεν διαθέτει πληθυσμό που να ξεπερνά το ένα εκατομμύριο. Με σχεδόν 1,7 εκατομμύρια κατοίκους, το Βελιγράδι αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης λόγω της εκτεταμένης χρήσης αυτοκινήτων.

Ανανέωση στόλου και υποδομών

Ολόκληρος ο στόλος των λεωφορείων, των τραμ και των τρόλεϊ θα ανανεωθεί μέχρι το 2027, ενώ ο δήμαρχος δεσμεύτηκε ότι μέχρι το τέλος του 2025 κανένα λεωφορείο δεν θα είναι ηλικίας άνω των δύο ετών. Αυτή η κίνηση αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα των δημόσιων συγκοινωνιών.

Περιβαλλοντικά οφέλη και προκλήσεις

Παρότι ο Σάπιτς δεν ανέφερε συγκεκριμένα το περιβάλλον, η δωρεάν πρόσβαση στα μέσα μεταφοράς μπορεί να συμβάλει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Το Βελιγράδι συγκαταλέγεται συχνά στις 10 πιο μολυσμένες πόλεις παγκοσμίως, σύμφωνα με την ελβετική εταιρεία IQ Air. Η Σερβία, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, έχει το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας στην Ευρώπη που σχετίζεται με τη ρύπανση, η οποία αποδίδεται μεταξύ άλλων στην εντατική χρήση άνθρακα και την κυκλοφορία παλαιών, ρυπογόνων οχημάτων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ο αριθμός των οχημάτων στο Βελιγράδι αναμένεται να φτάσει τα 700.000 μέχρι το τέλος του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 250.000 οχημάτων σε σύγκριση με την προηγούμενη δεκαετία. Ο δήμαρχος επισήμανε ότι η μόνη βιώσιμη λύση για τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης είναι η κατασκευή μετρό, ένα έργο που παραμένει στα σχέδια εδώ και πολλά χρόνια.

Η πρωτοβουλία για δωρεάν μέσα μεταφοράς σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή για το Βελιγράδι, με την ελπίδα να βελτιώσει την ποιότητα ζωής και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της ρύπανσης και της κυκλοφοριακής συμφόρησης.