Σούπερ μάρκετ

Σούπερ μάρκετ: Το γύρο του διαδικτύου κάνει η είδηση για… καψόνι της γνωστής αλυσίδας Σούπερ μάρκετ «Μασούτης» στους υπαλλήλους της εν ώρα εργασίας. Δείτε στο xristika.gr την απίστευτη είδηση.

Το βίντεο που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, απεικονίζει τους εργαζόμενους και τις εργαζόμενες να σταματούν την εργασία τους και να κάθονται προσοχή όταν παίζει ο εθνικός ύμνος από τα μεγάφωνα.

Σύμφωνα μάλιστα με καταγγελίες, για τη συγκεκριμένη κίνηση έχει δοθεί εντολή από τους ανωτέρους.

Με καυστικό τρόπο ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας (ΣΕΑ) σχολιάζει το καψόνι στο οποίο υπέβαλε τους εργαζόμενους η εργοδοσία γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ που τους υποχρέωνε να στέκονται σε στάση προσοχής, ενώ ακούγεται από τα μεγάφωνα του καταστήματος ο Εθνικός Ύμνος…

Το καψόνι της εργοδοσίας κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο από βίντεο που κατέγραψαν πελάτες του σούπερ μάρκετ.

«Τι άλλο θα δούμε!», σχολιάζει ο ΣΕΑ με αφορμή το βίντεο.

«Μετά το χαμογελάστε ακόμα και με 300 ευρώ μισθό, η “ευρηματικότητα” των ιδιοκτητών αλυσίδων σούπερ μάρκετ μας έχει αφήσει άφωνους!

Σε βίντεο που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, εργαζόμενοι εξαναγκάζονται να στέκονται σε θέση “προσοχή” κατά την ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου, που έπαιζε ανά τακτά διαστήματα από τα μεγάφωνα μέσα στα καταστήματα.

Την ίδια στιγμή εργάζονται με εξαντλητικούς ρυθμούς, χωρίς μέτρα προστασίας εν μέσω του τρίτου κύματος της πανδημίας με τις ευθύνες του κράτους και της εργοδοσίας να είναι εγκληματικές», αναφέρει.

Σούπερ μάρκετ: Έξαλλοι οι πελάτες με αυτό που είδα στα ράφια

Εκνευρισμός και απελπισία για τους καταναλωτές που βλέπουν τις τιμές των προϊόντων να αυξάνονται συνεχώς. Οι προσφορές των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ και ο… αναστεναγμός στο ταμείο. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Η τάση ανατιμήσεων φέρεται να διατηρείται στα εγχώρια ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και τους πρώτους δύο μήνες της φετινής χρονιάς, ενώ ταυτόχρονα η αυξημένη ζήτηση περιορίζει σημαντικά την έκταση των προωθητικών ενεργειών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των αναλυτών της αγοράς των Σούπερ μάρκετ, το 2020 τα έσοδα των αλυσίδων εκτοξεύθηκαν εξαιτίας των συνεπειών που επέφερε στην κατανάλωση η πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα για την εξάπλωσή της.

Η συνολική αύξηση των τζίρων προσέγγισε το 10%, που μεταφράζεται σε επιπλέον 1 δισ. ευρώ για τα ταμεία των σούπερ μάρκετ σε σχέση με το 2019.

Σημαντικό στοιχείο αξιολόγησης της περσινής επίδοσης είναι το γεγονός ότι τα στοιχεία των αναλυτών δείχνουν ότι η μέση ανατίμηση στα προϊόντα σταθερού barcode στο ράφι των Σούπερ μάρκετ κινήθηκε πέρυσι στο 1,4%, όταν ο μέσος όρος του Εναρμονισμένου Δείκτης Τιμών Καταναλωτή σε όλη τη διάρκεια του 2020 σημείωσε πτώση της τάξης του 1,3%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του 2019. Δηλαδή μια διαφορά που ξεπερνά 2,5%.

Η αυξημένη ζήτηση οδήγησε σε πρώτη φάση στην ενίσχυση των όγκων, ωστόσο, όπως υποδεικνύουν τα στοιχεία των αναλυτών, γρήγορα η αξία των πωλήσεων ξεπέρασε την ανάπτυξη των όγκων. Κυρίως κατά τις περιόδους χαλάρωσης των μέτρων και κατά το τελευταίο δίμηνο του έτους, δηλαδή στο δεύτερο lockdown και στη χριστουγεννιάτικη περίοδο.

Σε ό,τι αφορά τη φετινή χρονιά, τα πρώτα δείγματα δείχνουν αύξηση εσόδων περί το 17%- 18% στο δίμηνο, ενώ ο ρυθμός ανατίμησης στο ράφι φέρεται να διατηρείται, όπως επίσης και ο γενικός αποπληθωρισμός στο -1,3% (Φεβρουάριος 2021).

Σούπερ μάρκετ: Απίστευτη κοροϊδία

Μπορεί να βλέπουμε τις οικολογικές σακούλες πλέον στα ταμεία των σούπερ μάρκετ, ωστόσο πίσω από την… οικολογική χειρονομία κρύβεται ένας τεράστιος χορός κερδών!

Σε εφαρμογή τέθηκε από την 1η Ιανουαρίου 2021 το περιβαλλοντικό τέλος των 7 λεπτών για τις πλαστικές σακούλες στα σούπερ μάρκετ, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση, “σε εφαρμογή του άρθρου 6Α του νόμου 2939/2001, από 1.1.2021 επιβάλλεται στους καταναλωτές η καταβολή περιβαλλοντικού τέλους ανά τεμάχιο πλαστικής σακούλας μεταφοράς, με εξαίρεση τις βιοαποδομήσιμες (ή βιοαποικοδομήσιμες) και λιπασματοποιήσιμες πλαστικές σακούλες μεταφοράς, όπως αυτές ορίζονται στην παρ.29 του άρθρου 2 του ιδίου νόμου. Το τέλος ορίζεται στο ποσό των επτά (7) λεπτών.

Διευκρινίζεται ότι από την υποχρέωση καταβολής περιβαλλοντικού τέλους εξαιρούνται οι πλαστικές συσκευασίες οι οποίες προορίζονται να πληρούνται από το προσωπικό των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης τροφίμων και ποτών, χρησιμοποιούμενες για λόγους υγιεινής και ασφάλειας, ως πρωτογενείς συσκευασίες χύδην τροφίμων.

Ενδεικτικά παραδείγματα τέτοιων συσκευασιών είναι οι πλαστικές συσκευασίες που χρησιμοποιούνται στα τμήματα κοπής τυριών, αλλαντικών, κρέατος, ιχθύων και θαλασσινών, καθώς και οι πλαστικές συσκευασίες που τοποθετούνται τα αλίπαστα”.

Οι ενισχυμένες σακούλες από σκληρό πλαστικό, που δεν λιώνει ούτε σε 200 χρόνια, είναι σαφώς πολύ μεγαλύτερες και ανθεκτικότερες από τις απλές και κοστίζουν 0,07 ευρώ.

Όμως, επειδή το σούπερ μάρκετ τις βάφτισε “επαναχρησιμοποιούμενες”, τα χρήματα πάνε απευθείας στα ταμεία του!

Οι άλλες, οι απλές βιοδιασπώμενες σακούλες κοστίζουν 0,04 ευρώ και το ποσό χαρακτηρίζεται “περιβαλλοντικό τέλος”…

Ανάμεσα στις δύο κατηγορίες, το κοινό προτιμάει σαφώς τις πρώτες, αφού είναι πιο ανθεκτικές και μεγαλύτερες. Επομένως, τα 0,06 ευρώ πάνε εξολοκλήρου στα ταμεία του σούπερ μάρκετ…!

Την ίδια στιγμή, οι γνωστές κλασικές πλαστικές σακούλες απορριμμάτων (μαύρες, μπλε, πράσινες κ.λ.π), που σίγουρα καταλήγουν στα σκουπίδια, πωλούνται κατά δεκάδες, χωρίς κανένα τέλος!

Όλη αυτή η απάτη-παραλογισμός, έχει βαφτιστεί ως “μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος από το πλαστικό!

Την ίδια στιγμή, η πλήρης ανυπαρξία μιας ενημερωτικής καμπάνιας έκανε τους πολίτες να έχουν πλήρη άγνοια για το τι σημαίνει περιβαλλοντικό τέλος και για το ποιος είναι ο απώτερος στόχος, δηλαδή ο δραστικός περιορισμός της πλαστικής σακούλας.

Σύντομη παρένθεση για το περιβαλλοντικό τέλος: τα έσοδα από την είσπραξη του αποφασίστηκε να πηγαίνουν στον ΕΟΑΝ- «Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης», υπάγεται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος- με την δέσμευση τα ποσά να επιστρέφουν με κάποιον (χρήσιμο) τρόπο στους καταναλωτές. Δυόμιση χρονιά μετά κι ενώ η είσπραξη από το τέλος του 2018 έχει φτάσει τα 10 εκ ευρώ και του 2019 αναμένεται να ανακοινωθούν, τα χρήματα «κάθονται» ακόμα στο ταμείο.

Το αποτέλεσμα; Να καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής, ακόμα πιο βαριές πλαστικές σακούλες (2,5 φορές βαρύτερες από τις λεπτές) χωρίς να έχουν ανακυκλωθεί.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε τον Ιούνιο του 2019 το WWF, κάθε χρόνο η χώρα μας παράγει περίπου 700.000 τόνους πλαστικών απορριμμάτων ή διαφορετικά, 68 κιλά πλαστικών κατά κεφαλήν.

Από αυτούς τους 700.000 τόνους πλαστικών, επανακυκλώθηκαν μόνο οι 70.000- δηλαδή το 7% της συνολικής παραγωγή.

Τουλάχιστον 32 χώρες παγκοσμίως έχουν επιβάλλει ολική ή μερική απαγόρευση στη χρήση πλαστικής σακούλας, ανάμεσα τους η Ιταλία, η Γαλλία, η Μολδαβία, η Βόρεια Μακεδονία , η Ισπανία και η Ολλανδία.

Οι υπόλοιπες, μαζί τους κι η Ελλάδα, αντιμετωπίζουν, άλλες πολύ αποτελεσματικά (όπως η Δανία που έχει πέσει στις 4 σακούλες το έτος ανά πολίτη!) , άλλες λιγότερο, την πλαστική σακούλα με όρους φορολόγησης- τέλους.

Τα φωτεινά παραδείγματα στην ευρωπαϊκή γειτονιά είναι αυτά της Ιταλίας και της Γαλλίας.

Το 2013 η Ιταλία προχώρησε σε πλήρη απαγόρευση της χρήσης πλαστικής σακούλας, δεχόμενη ως επαναχρησιμοποιούμενες μόνο τις πολύ χοντρές άνω των 200mm.

Οι βιοαποικοδομήσιμες χρεώνονται και κατά βάση χρησιμοποιούνται για να εξυπηρετούν την κομποστοποίηση και την «φιλοξενία» των οργανικών αποβλήτων (που είναι μια πολύ διαδεδομένη πρακτική στην Ιταλία).

Η Γαλλία κατήργησε επίσης ολοκληρωτικά τις πλαστικές σακούλες την 1η Ιουλίου 2016, και σταδιακά συνέχισε με πλαστικά ποτήρια και πιάτα μιας χρήσης, πλαστικά καλαμάκια κι άλλα μικροπλαστικά.

Στην πραγματικότητα, η Γαλλία είναι η χώρα που έχει δώσει και την έμπνευση στην Ε.Ε να προωθήσει τη νομοθεσία που απαγορεύσει την χρήση των πλαστικών μιας χρήσης μέχρι το 2021 και να ζητάει όλες οι συσκευασίες να είναι ανακυκλώσιμες μέχρι το 2030.