results.it.minedu.gov.gr: Ο κύβος ερρίφθη για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελληνίων 2025 με την αγωνία των υποψηφίων να παίρνει τέλος την Πέμπτη 26 Ιουνίου όπου το αργότερο μέχρι τις 13:00 το μεσημέρι θα έχουν ανακοινωθεί οι βαθμολογίες των μαθημάτων.

Eιδικότερα, με την ανάρτηση των βαθμολογιών και την σχετική ενημέρωση από το Υπουργείο οι υποψήφιοι μπορούν να μπαίνουν στην επίσημη πλατφόρμα https://results.it.minedu.gov.gr και να βλέπουν τις αναλυτικές τους βαθμολογικές επιδόσεις ανά πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

Η είσοδος στην πλατφόρμα των αποτελεσμάτων των Πανελληνίων θα γίνεται αυστηρά με τον τον 8-ψήφιο κωδικό των υποψηφίων και τα αρχικά από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμό τους με κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

Παράλληλα, εφόσον οι υποψήφιοι έχουν καταχωρίσει τον αριθμό κινητού τηλεφώνου τους στην πλατφόρμα smsresults.minedu.gov.gr θα λάβουν αυτομάτως SMS με τις αναλυτικές τους βαθμολογίες.

Ενώ θα τηρηθεί και η παραδοσιακή ανάρτηση των βαθμολογιών στις σχολικές μονάδες με αναρτημένες καταστάσεις κωδικών και βαθμών χωρίς αναφορά στα προσωπικά στοιχεία των υποψηφίων για λόγους προσωπικών δεδομένων.

Η αναφορά στην βαθμολογία κάθε υποψηφίου στα σχολεία θα γίνεται βάσει του Οκταψήφιου Κωδικού του υποψηφίου με τον οποίο πήρε μέρος στις εξετάσεις.

Με τη δημοσιοποίηση των βαθμολογιών, οι υποψήφιοι μπορούν να προχωρήσουν στον υπολογισμό των μορίων τους, ώστε να καταρτίσουν το Μηχανογραφικό τους.

Να σημειωθεί πως οι βαθμολογίες των Ειδικών και Μουσικών Μαθημάτων θα δημοσιευτούν σε δεύτερο χρόνο το αργότερο μέχρι τις αρχές Ιουλίου.

Οι Βάσεις 2025 αναμένονται στα τέλη Ιουλίου με το ρεπορτάζ να αναφέρει ότι η διαδικασία δρομολογείται για τις 28 Ιουλίου.

results.it.minedu.gov.gr: Έσκασε η «βόμβα» – Καταργούνται τελείως!

Τη βούληση της κυβέρνησης να ανοίξει έναν ευρύ και ουσιαστικό διάλογο για το μέλλον των Πανελλαδικών Εξετάσεων εξέφρασε η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, αφήνοντας για πρώτη φορά ξεκάθαρα ανοιχτό το ενδεχόμενο κατάργησης του υφιστάμενου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, η υπουργός ρωτήθηκε για τη σεναριολογία που έχει αναπτυχθεί το τελευταίο διάστημα σχετικά με πιθανές αλλαγές και δεν απέκλεισε την ανατροπή ενός θεσμού που επί δεκαετίες θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας.

«Η κυβέρνηση δεν προχωρά σε πρόχειρες εξαγγελίες και βιαστικές κινήσεις. Θα εξαντλήσουμε τον διάλογο, θα συζητήσουμε με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και, όταν είμαστε απολύτως έτοιμοι, θα ενημερώσουμε εγκαίρως μαθητές και γονείς», τόνισε η κ. Ζαχαράκη, υπογραμμίζοντας πως πρόκειται για μια «συζήτηση ουσίας», η οποία συνδέεται άμεσα με την πολυετή προσπάθεια των παιδιών και τις αγωνίες των οικογενειών τους.

Όπως εξήγησε, στόχος είναι η διαμόρφωση ενός νέου, ολιστικού μοντέλου εισαγωγής στα ΑΕΙ, στο οποίο η αξιολόγηση δεν θα στηρίζεται αποκλειστικά στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, αλλά θα λαμβάνει υπόψη ένα ευρύτερο σύνολο παραμέτρων.

«Συμμεριζόμαστε την αγωνία των γονέων και την ψυχική κόπωση των παιδιών που δίνουν εξετάσεις για τρεις ώρες, με ένα μόνο αποτέλεσμα να καθορίζει το μέλλον τους», είπε χαρακτηριστικά η υπουργός.

Η τοποθέτησή της έρχεται να επιβεβαιώσει πως η ηγεσία του υπουργείου επεξεργάζεται ήδη μια πιθανή ριζική αναθεώρηση του τρόπου εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Ερώτημα πλέον δεν είναι μόνο αν θα καταργηθούν οι Πανελλήνιες, αλλά και πώς, πότε και με ποιο σύστημα θα αντικατασταθούν, ώστε να διασφαλίζεται η ισοτιμία, η διαφάνεια και η αξιοκρατία για όλους τους υποψηφίους.

results.it.minedu.gov.gr: Οι πρώτες εκτιμήσεις – Ποια πεδία… κατρακυλάνε και ποια ανεβαίνουν

Η αγωνία κορυφώνεται για τους χιλιάδες υποψηφίους των Πανελληνίων 2025, καθώς πλησιάζει η ώρα της ανακοίνωσης των βαθμολογιών, οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες, θα αναρτηθούν στα τέλη Ιουνίου.

Tην ίδια περίοδο θα δημοσιευτούν και τα στατιστικά στοιχεία των επιδόσεων, που θα δώσουν και το πρώτο «στίγμα» για τις βάσεις εισαγωγής.

Ακόμα δεν έχει γίνει γνωστός ο τελικός αριθμός των συμμετεχόντων, ούτε πώς αυτοί κατανεμήθηκαν ανά επιστημονικό πεδίο. Παρ’ όλα αυτά, εκπαιδευτικοί αναλυτές εκτιμούν ότι στα τρία πρώτα επιστημονικά πεδία δεν αναμένονται μεγάλες διακυμάνσεις. Τα φετινά θέματα είχαν παρόμοιο βαθμό δυσκολίας με τις προηγούμενες χρονιές, κάτι που προμηνύει σταθερότητα τόσο στις βαθμολογίες όσο και στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ).

Πώς διαμορφώνεται η εικόνα ανά επιστημονικό πεδίο

1ο Πεδίο (Ανθρωπιστικές Σπουδές): Οι επιδόσεις παραμένουν κοντά στα περσινά επίπεδα, όπως και οι βάσεις.
2ο & 3ο Πεδίο (Θετικές και Υγειονομικές Σπουδές): Οι μαθητές εξετάστηκαν σε απαιτητικά μαθήματα, όπως Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Βιολογία. Εδώ, η εφαρμογή της ΕΒΕ συνεχίζει να αποκλείει σημαντικό ποσοστό μαθητών, παρότι πολλές φορές υπάρχουν κενές θέσεις ακόμα και σε κεντρικά ΑΕΙ.
4ο Πεδίο (Οικονομίας και Πληροφορικής): Παρατηρείται βελτίωση στις επιδόσεις. Αν συνυπολογιστεί και η αύξηση των υποψηφίων, είναι πιθανή μικρή άνοδος των βάσεων.

results.it.minedu.gov.gr: Πότε θα ανακοινωθούν – «Κλείδωσε» η ημερομηνία

Όπως γνωστοποίησε η Υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη σε πρόσφατες τηλεοπτικές δηλώσεις της, οι βαθμολογίες των υποψηφίων αναμένεται να ανακοινωθούν το διήμερο 26–27 Ιουνίου, με τις πληροφορίες να συγκλίνουν ότι η Πέμπτη 26 Ιουνίου έχει ήδη «κλειδώσει» ως η επικρατέστερη ημερομηνία.

Ακολούθως, ένα μήνα αργότερα, αναμένεται η δημοσιοποίηση των Βάσεων Εισαγωγής για το 2025, με πιθανότερη ημερομηνία τη Δευτέρα 28 Ιουλίου.

Υπενθυμίζεται ότι, όπως και πέρσι, οι υποψήφιοι που έχουν καταχωρήσει εγκαίρως τον αριθμό του κινητού τους τηλεφώνου στην ειδική πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας, θα λάβουν αυτόματα μέσω SMS τόσο τις αναλυτικές βαθμολογίες τους ανά μάθημα, όσο και το αποτέλεσμα της εισαγωγής τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αμέσως μόλις ανακοινωθούν επίσημα.

results.it.minedu.gov.gr: Πιέσεις σε Μαθηματικά, Έκθεση και Βιολογία «βλέπει» η ΟΕΦΕ

Από πλευράς ΟΕΦΕ ο πρόεδρος και Μαθηματικός Γιάννης Βαφειαδάκης έχει δηλώσει ότι «φέτος τα θέματα ήταν διαβαθμισμένα, δίκαια και σωστά σχεδιασμένα ώστε να αποτυπώνεται η προσπάθεια των υποψηφίων.  Δεν ήταν τα θέματα οι πρωταγωνιστές — ήταν οι ίδιοι οι μαθητές».

Όπως εκτιμά ο κ. Βαφειάδης, παρά την καλή ποιότητα των θεμάτων, σε ορισμένα μαθήματα όπως τα Μαθηματικά, η Έκθεση και η Βιολογία, οι επιδόσεις φαίνεται να είναι ελαφρώς χειρότερες από την περσινή χρονιά. «Δεν μπορούμε ακόμα να κάνουμε ασφαλείς προβλέψεις για τις βάσεις. Η γενική εικόνα πάντως δείχνει ότι δεν θα έχουμε έντονες διακυμάνσεις», τόνισε. Αναφορικά με την Έκθεση, σημείωσε πως «παραδοσιακά δυσκολεύει την αριστεία. Πολύ λίγα γραπτά ξεπερνούν το 18 ή 19 πανελλαδικά».

Παρ’ όλα αυτά, υποστήριξε ότι δεν έχει παρατηρηθεί αισθητή πτώση της επίδοσης λόγω αλλαγής στην εκπαιδευτική κουλτούρα: «Η έκθεση πλέον προσομοιάζει περισσότερο στα Νέα Ελληνικά και λιγότερο στην παλιά μορφή της έκθεσης ιδεών».

results.it.minedu.gov.gr: Το ασανσέρ των μορίων και οι ανατροπές στο 4ο πεδίο

Συνοπτικά, στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο, κυρίως λόγω της έντονης και αυξανομένης ζήτησης τα τελευταία χρόνια, ενδεχομένως να δούμε μια μικρή αύξηση στις σχολές της ψυχολογίας αλλά και της Νομικής λόγω της διαβάθμισης των θεµάτων.

Στο 2ο πεδίο, ενδεχομένως να έχουμε απο τη μια σε σχολές μεσαίας ζήτησης ή παραδοσιακές σχολές (μαθηματικό, φυσικό, γεωπονία) μια μικρή πτώση, αλλά να δούμε σταθερότητα (ή και άνοδο) σε τμήματα μηχανικών που εντάσσονται στις νέες Πολυτεχνικές Σχολές που προέκυψαν στο ΠΑ.Δ.Α., στο ΔΙ.ΠΑ.Ε., στο ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. και στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου καθώς πλέον αποτελούν (ειδικά σε Αττική – Θεσσαλονίκη) θέλγητρο για τους μαθητές των περιοχών αυτών για να μην φύγουν και εκτός της μόνιμης κατοικίας.

Στο 3ο πεδίο, μια προσωπική εκτίμηση που προκύπτει λόγω της τρομερά υψηλής ζήτησης που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια τόσο στις βιοεπιστήμες και στις σχολές πρόνοιας (εργοθεραπεία – λογοθεραπεία κ.λπ.) αλλα και στην σταθερότητα των παραδοσιακών δυνάμεων (Ιατρική, Φαρμακευτική), ίσως να αποτυπωθεί μια ανοδική τάση των 150-300 μορίων σε αυτές τις σχολές, και η οποία να είναι απολύτως φυσιολογική και εύλογη.

Τέλος, στο 4ο πεδίο, αναμένεται μια τρομερά πολύπλοκη και σύνθετη εικόνα λόγω των ανάμεικτων επιδόσεων των υποψηφίων όπου μια σημαντική ημερίδα μαθητών αντιμετωπίζει τρομερή δυσκολία στα Μαθηματικά (και φέτος σύμφωνα με τα λεγόμενα και των ίδιων των μαθητών, ήταν ελαφρώς πιο περίπλοκα απο τα περσινά άρα εδώ έχουμε ένα μεγάλο ερωτηματικό). Ωστόσο, ας μην ξεχνάμε πως σε αυτό το πεδίο παραδοσιακά έχουν καθιερωθεί, στα ρετιρέ της βαθμολογίας, τμήματα όπως το ΔΕΤ του ΟΠΑ, η Πληροφορική του ΑΠΘ κ.λπ. τα οποία δεκάδες αριστούχοι μαθητές τα δηλώνουν δίχως διασπορά των προτιμήσεων τους!

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις από τα βαθμολογικά κέντρα, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) αναμένεται και φέτος να αφήσει εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ένα σημαντικό ποσοστό υποψηφίων. Οι αριθμοί προκαλούν ανησυχία, ειδικά για τους υποψηφίους που θα κινηθούν βαθμολογικά γύρω από τη βάση του 10 αλλά τελικά δεν καταφέρνουν να περάσουν το όριο που θέτει η ΕΒΕ.

Με αυτά τα δεδομένα σε μια πρώτη εκτίμηση φαίνεται ότι περίπου 1 στους 3 υποψηφίους από τα Γενικά Λύκεια δεν θα καταφέρει να περάσει σε ΑΕΙ. Για τα ΕΠΑΛ, το ποσοστό αποκλεισμού ενδέχεται να φτάσετ το 45%. Οι αριθμοί αυτοί, σε συνδυασμό με την απαιτητικότητα των φετινών θεμάτων, επιβεβαιώνουν και φέτος ότι η ΕΒΕ εξακολουθεί να λειτουργεί ως ένας σοβαρός «κόφτης», παρά την προσπάθεια πολλών μαθητών που βελτίωσαν τις επιδόσεις τους συγκριτικά με προηγούμενα χρόνια. Η ΕΒΕ για ακόμα μια χρονιά αποτελεί κομβικό παράγοντα στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Παρά τις αξιόλογες προσπάθειες χιλιάδων υποψηφίων, ο μηχανισμός αυτός λειτουργεί αποκλείοντας μαθητές που σε άλλη συγκυρία θα μπορούσαν να διεκδικήσουν θέση στα ΑΕΙ. Οι επόμενες ημέρες θα κρίνουν πολλά, ειδικά όταν ανακοινωθούν οι επίσημες βαθμολογίες και οι τελικές ΕΒΕ ανά τμήμα.