Αναψυκτικά: Καταιγιστικές εξελίξεις στον τομέα των αναψυκτικών στη χώρα μας. Οι νέες επενδύσεις και οι επιχειρηματικές συμφωνίες. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Ακόμη και μες στην εβδομάδα είναι πιθανό να γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις για την πώληση της Three Cents στην Coca – Cola HBC, καθώς οι σχετικές συζητήσεις βρίσκονται σύμφωνα με πληροφορίες στο τελικό στάδιο.
Αν μη τι άλλο η νέα αυτή συμφωνία δείχνει ότι υπάρχει έντονη κινητικότητα στον κλάδο των μη αλκοολούχων ποτών, καθώς ήδη τις τελευταίες εβδομάδες είχαμε δύο επιχειρηματικές συμφωνίες που σχετίζονται με αναψυκτικά και χυμούς.
Και οι τρεις επιχειρηματικές συμφωνίες, μάλιστα, βλέπουν προοπτικές ανάπτυξης στην αγορά εκτός Ελλάδος.
Ο λόγος; Η αγορά συνολικά των μη αλκοολούχων ποτών (χυμοί, αναψυκτικά και εμφιαλωμένο νερό) υπολογίζεται σε 1,25 τρισ. δολάρια με προβλεπόμενο μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης πάνω από 7% για την επόμενη πενταετία, καθώς ανταποκρίνεται στο πρότυπο της υγιεινής διατροφής που επικρατεί το τελευταίο διάστημα, ενώ βρίσκει πρόσφορο έδαφος σε πολυπληθείς χώρες στις οποίες δεν επιτρέπεται η κατανάλωση αλκοόλ.
Η Three Cents ιδρύθηκε μόλις το 2014 από τέσσερις νέους με εμπειρία στον χώρο των μπαρ και του εμπορίου, τους Δημήτρη Νταφόπουλο, Γιώργο Μπάγκο, Γιώργο Τσιρίκο και Βασίλη Καλαντζή.
Έχοντας βρεθεί στο επενδυτικό στόχαστρο του fund Virtus International Partners από τον Σεπτέμβριο του 2018, πέρασε τελικά το 51% αυτής στο fund στις αρχές του 2020 και στη συνέχεια το 100%. Πέρυσι το fund Virtus έγινε ο κύριος μέτοχος της εισηγμένης στο ΧΑ Ideal Holdings εισφέροντας σε αυτό τις μετοχές και της Three Cents.
Καθώς η Ideal Holdings είναι στην ουσία private equity fund εισηγμένο στο ΧΑ, ήταν βέβαιο ότι αναζητούσε την καλύτερη προσφορά για να αποεπενδύσει, με κέρδος για τους μετόχους του, από την Three Cents.
Οι πωλήσεις της Three Cents στο εξωτερικό αναμένεται να υπερβούν τις πωλήσεις της στην Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι αναμένεται φέτος ρεκόρ πωλήσεων στην εγχώρια αγορά. Η εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της σε πάνω από 34 χώρες.
Tο 2021 οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν σε 7,7 εκατ. ευρώ και τα EBITDA σε 1,5 εκατ. ευρώ. H Three Cents διατηρεί την έδρα της στο Λονδίνο, ενώ η εμφιάλωση των αναψυκτικών γίνεται στην Ελλάδα, στο εργοστάσιο του «Μεταξά» στην Κηφισιά.
Αν και αρχικά τα προϊόντα ήταν διαθέσιμα μόνο στο κανάλι της εστίασης, η εταιρεία τον Νοέμβριο του 2020, αποφάσισε να τα διαθέσει και στο κανάλι του σούπερ μάρκετ, σε μια προσπάθεια να αντισταθμίσει τις απώλειες που υπήρχαν λόγω της αναστολής λειτουργίας για πολλούς μήνες του κλάδου της εστίασης.
Με την επικείμενη προσθήκη των Three Cents στο χαρτοφυλάκιό της η Coca – Cola HBC θα αποκτήσει τα δικά της προϊόντα στην κατηγορία των mixers και μάλιστα προϊόντων που θεωρούνται premium σε σύγκριση με τα υπόλοιπα που υπάρχουν στην αγορά, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη στρατηγική της για την διάθεση ροφημάτων για όλες τις ώρες της ημέρας.
Σήμερα η Coca – Cola HBC παράγει τα mixers Schweppes, σήμα όμως που ανήκει στην The Coca – Cola Company.
Η άλλη επιχειρηματική συμφωνία που αποτελεί ήδη γεγονός είναι αυτή ανάμεσα στην «ΧΗΤΟΣ ΑΕΒΕ» (γνωστή από το νερό ΖΑΓΟΡΙ) και τη Green Cola για τη δημιουργία κοινής εταιρείες με έδρα στο Λονδίνο, την Green Beverages Group Plc.
Οι δύο εταιρείες, οι οποίες έτσι κι αλλιώς είχαν ξεκινήσει συνεργασία από την 1η Ιανουαρίου 2022 με την ανάληψη της διανομής και εμπορίας των προϊόντων της Green Cola από την «ΧΗΤΟΣ ΑΕΒΕ», δημιούργησαν την κοινή εταιρεία με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξή τους στο εξωτερικό μέσω και της αναζήτησης διεθνών κεφαλαίων, ακόμη και μέσω της εισόδου του νέου εταιρικού σχήματος στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου.
Η τρίτη επιχειρηματική συμφωνία που έκλεισε -καθώς φέρεται να έχουν πέσει και οι τελικές υπογραφές – είναι αυτή για την εξαγορά της «Ελληνικοί Χυμοί ΑΕ» από τους Σπύρο Θεοδωρόπουλο και Απόστολο Ταμβακάκη.
Πριν από λίγες ημέρες, άλλωστε, ιδρύθηκε και η Juice Invest μέσω της οποίας περνά ο έλεγχος της «Ελληνικοί Χυμοί ΑΕ» στους προαναφερθέντες επιχειρηματίες.
Το 67,55% της Juice Invest κατέχει η Bespoke SGA Holdings, το νέο επενδυτικό όχημα του Σπ. Θεοδωρόπουλου και το 32,45% στο fund EOS Capital Partners με επικεφαλής τον Απ. Ταμβακάκη.
Η εταιρεία «Ελληνικοί Χυμοί» ιδρύθηκε το 2003 και οι εγκαταστάσεις της βρίσκονται στη Βιομηχανική Περιοχή Λάρισας σε ιδιόκτητο χώρο 20 στρεμμάτων.
Πρόκειται για εγκαταστάσεις 13.500 τ.μ., ενώ το εργοστάσιο καλύπτει επιφάνεια 5.600 τ.μ.
Η εταιρεία είναι γνωστή στην αγορά για τους χυμούς Viva και Belo, ενώ έχει πολύ έντονη δραστηριότητα στην κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, συνεργαζόμενη με πολλές και μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Αυτή, άλλωστε, η δραστηριότητα θεωρείται και το δυνατό της σημείο. H εταιρεία δραστηριοποιείται, επίσης, και στην παραγωγή χυμού ντομάτας.
«Λυπούμαστε πραγματικά για την όποια δυσαρέσκεια προκαλέσαμε», είπε ο πρόεδρος της Coca Cola, Donald Keough.
Με αυτά τα λόγια, έκλεισε ένα κεφάλαιο που έμελλε να μείνει γνωστό ως η μεγαλύτερη γκάφα στην ιστορία του marketing. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Τρεις μήνες μετά την κυκλοφορία της νέας, πιο γλυκιάς New Coke, η Coca Cola αναγκάζεται να υποχωρήσει και να επαναφέρει στα ράφια την συνταγή με την οποία έφτιαχνε το διάσημο αναψυκτικό της επί 99 χρόνια.
Παρά τις εξαντλητικές έρευνες αγοράς του, ο γίγαντας της Ατλάντα δεν μπόρεσε να διαβλέψει το τσουνάμι αντιδράσεων που θα προκαλούσε η αλλαγή της συνταγής.
«Το πάθος για την αυθεντική Coke μας ξάφνιασε. Δεν μπορείς να το μετρήσεις, όπως δεν μπορείς να μετρήσεις την αγάπη, τον πατριωτισμό ή την υπερηφάνεια», παραδέχθηκε ο Keough. Πραγματικά, χιλιάδες καταναλωτές πήραν το θέμα αυτό πατριωτικά.
Όπως έγραφαν στις οργισμένες επιστολές τους προς την εταιρεία, το να αλλάξει τη συνταγή ήταν «σαν να καίει τη σημαία» ή «σαν να κάνει ο Θεός το γρασίδι μοβ».
«Κάποιοι επικριτές λένε ότι η Coca Cola έκανε ένα λάθος marketing. Κάποιοι κυνικοί λένε ότι τα είχαμε όλα σχεδιασμένα. Η αλήθεια είναι ότι δεν είμαστε τόσο χαζοί και δεν είμαστε τόσο έξυπνοι. Ήταν μία ταπεινωτική εμπειρία», εξήγησε ο Keough.
Για τον τότε CEO της Coca Cola, Roberto Goizueta και τους συναδέλφους του στη διοίκηση της εταιρείας, η αλλαγή της συνταγής ήταν «η πιο σίγουρη κίνηση που είχε γίνει ποτέ».
Επί 15 χρόνια, η εταιρεία έχανε μερίδια αγοράς έναντι της λίγο πιο γλυκιάς Pepsi, η οποία εν μέσω του πολέμου των Cola «έτρεχε» την θρυλική διαφημιστική καμπάνια «Pepsi Challenge», τονίζοντας την γευστική υπεροχή του αναψυκτικού της έναντι της Coca Cola, σε «τυφλές» δοκιμές.
Αφότου, λοιπόν, οι ειδικοί της Coca Cola πραγματοποίησαν περισσότερες από 200.000 γευστικές δοκιμές, αποφάσισαν να κάνουν το μεγάλο βήμα.
Το φιάσκο των 77 ημερών: Πώς η Coca Cola έκανε το μεγαλύτερο λάθος στην ιστορία του επιχειρείν-1
O Roberto Goizueta και ο Donald Keough κατά την παρουσίαση της New Coke (φωτ.: AP).
Όμως, η υποδοχή της αγοράς δεν ήταν αυτή που περίμεναν. Ξαφνικά, το τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας κατακλυζόταν από έως και 8.000 τηλεφωνήματα την ημέρα, από εξοργισμένους καταναλωτές που ήθελαν πίσω την κλασική Coca Cola.
«Ο Θεός και η Coca Cola ήταν τα δύο μοναδικά πράγματα που είχα στη ζωή μου. Τώρα, μου πήρατε ένα από αυτά τα δύο πράγματα», έγραφε κάποιος δυσαρεστημένος πελάτης στην επιστολή του.
O Goizueta έλαβε μία επιστολή από κάποιον καταναλωτή που του ζητούσε το αυτόγραφό του, γιατί –όπως έλεγε- το αυτόγραφο «ενός εκ των πιο ηλίθιων μάνατζερ στην ιστορία των αμερικανικών επιχειρήσεων» θα αξίζει μια περιουσία σε μερικά χρόνια.
Στην Καλιφόρνια, ο κόσμος μάζευε υπογραφές για να αλλάξει και πάλι η συνταγή και στο Σιάτλ άνοιξαν τηλεφωνική γραμμή για τον σκοπό αυτό.
Ο απλός κόσμος ξεσηκώθηκε απέναντι σε μία πολυεθνική που ήταν συνώνυμο της Αμερικής.
Συστήθηκε μέχρι και οργανισμός υπό το όνομα Old Cola Drinkers of America, με τον ιδρυτή της, Gay Mullins, να γίνεται διάσημος σε ολόκληρη τη χώρα μέσω των εμφανίσεών του σε τηλεοράσεις και εφημερίδες. «Μου στέρησαν την ελευθερία της επιλογής», έλεγε ο Mullins.
Δημοσκόπηση έδειχνε ότι μόνο στο 13% των αγοραστών αναψυκτικών άρεσε η new Coke. Και η Pepsi έκανε πάρτι. «Μπορεί κάποιος εκεί έξω να μου πει γιατί το έκανε η Coke; Γιατί άλλαξε η Coke;», ρωτούσε ένα κορίτσι σε διαφήμιση της Pepsi.
Τελικά, υπό την πίεση του αγοραστικού κοινού και των media, η Coca Cola υποχώρησε. Με διαφήμισή της στην οποία εμφανιζόταν ο επί πολλά χρόνια πρόεδρός της, Donald Keough, ανακοίνωνε την επιστροφή της κλασικής συνταγής.
«Την φέρνουμε πίσω, η αυθεντική γεύση της Coca Cola επιστρέφει ως Coca Cola Classic και σύντομα η Αμερική θα έχει μία πραγματική επιλογή: Τη νέα γεύση της Coke ή την αυθεντική γεύση της Coca Cola Classic», έλεγε ο Keough.
«Λοιπόν, νομίζω ότι νικήσαμε», είπε ο Gay Mullins.
Όσοι είχαν φτιάξει αποθέματα με εκατοντάδες κουτάκια της «παλιάς» Coca Cola στα υπόγειά τους, μπορούσαν να αρχίσουν να τα πίνουν ελεύθερα.
Αρχικά, η Coca Cola classic πωλούνταν πλάι στην new Coke, με την εταιρεία να «τρέχει» δύο διαφορετικές καμπάνιες (τη νεανική «Catch the Wave» για τη new Coke και την συναισθηματική «Red, White and You» για την κλασική). Αργότερα, η new Coke μετονομάστηκε σε Coke II και στην πορεία καταργήθηκε.
Όσοι είχαν φτιάξει αποθέματα με εκατοντάδες κουτάκια της «παλιάς» Coca Cola στα υπόγειά τους, μπορούσαν να αρχίσουν να τα πίνουν ελεύθερα.
Αρχικά, η Coca Cola classic πωλούνταν πλάι στην new Coke, με την εταιρεία να «τρέχει» δύο διαφορετικές καμπάνιες (τη νεανική «Catch the Wave» για τη new Coke και την συναισθηματική «Red, White and You» για την κλασική). Αργότερα, η new Coke μετονομάστηκε σε Coke II και στην πορεία καταργήθηκε.
Με αφετηρία την Μεγάλη Βρετανία, η Coca-Cola αποφάσισε να αλλάξει τα μπουκάλια των αναψυκτικών της.
Τα αναψυκτικά φαίνεται πως είναι στο προσκήνιο της επικαιρότητας, καθώς πριν από λίγες ημέρες είχε δει το φως της δημοσιότητας το σενάριο πως καταργείται η λεμονίτα, χωρίς ωστόσο να επιβεβαιώνεται. Τώρα ήταν η σειρά, ενός άλλου που αφορά την Coca-Cola, το οποίο μάλιστα επιβεβαιώνεται από την ίδια την εταιρία.
Όπως έγινε γνωστό λοιπόν οι υπεύθυνοι του ομίλου στην Μεγάλη Βρετανία, αποφάσισαν να προχωρήσουν σε μία αλλαγή στα μπουκάλια του 1,5 λίτρου για οικολογικούς λόγους. Σύντομα λοιπόν τα καπάκια της εταιρίας θα μένουν ενσωματωμένα στο στόμιο, προκειμένου ολόκληρη η συσκευασία να πηγαίνει προς ανακύκλωση.
Επειδή λοιπόν αρκετοί πέταγαν τα μπουκάλια στους σχετικούς κάδους, αλλά όχι τα καπάκια, η Coca-Cola στην Μεγάλη Βρετανία, αποφάσισε να προχωρήσει σε αυτή την κίνηση και αρχικά θα την δούμε στις Fanta, Coca-Cola Zero Sugar και Diet Coke.
Μάλιστα, θα γίνει άμεσα, ακόμα και εντός του μήνα στην Σκωτία, καθώς στόχος είναι μέχρι το 2024, αυτό να έχει καθιερωθεί σε όλα τα μπουκάλια της, ενώ ειδικοί εκτιμούν πως η απόφαση αυτή θα υιοθετηθεί και από τις Coca-Cola και άλλων χωρών.
Σχολιάζοντας την κίνηση αυτή, ο γενικός διευθυντής της Coca-Cola Μεγάλης Βρετανίας Jon Woods, είπε: «Αυτή είναι μία μικρή αλλαγή που ελπίζουμε οτι θα έχει μεγάλο αντίκτυπο, διασφαλίζοντας πως οι καταναλωτές θα ανακυκλώνουν τα μπουκάλια μας και δεν θα αφήνουν κανένα καπάκι πίσω.
Ως η μεγαλύτερη εταιρία ποτών στον κόσμο, αναγνωρίζουμε οτι παίζουμε μεγάλο ρόλο στην προώθηση της καινοτομίας και του σχεδιασμού για την παραγωγή περισσότερων ανακυκλώμενων πλαστικών υψηλής ποιότητας που μπορούν να μετατραπούν σε νέα μπουκάλια».
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…