Έναν απίστευτο τρόπο σκέφτηκαν ορισμένες επιχειρήσεις για να παρακάμψουν την ψηφιακή κάρτα εργασίας. Και το κατάφεραν μέχρι που έγιναν τσακωτοί.
Οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ το εντόπισαν και το μπλόκαραν σε συνεργασία και με το υπουργείο Εργασίας.
Υπενθυμίζεται πως η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας καταγράφει την κατηγορία και τις ώρες απασχόλησης των εργαζομένων και αποτρέπει (ή περιορίζει) τις παράνομες και (απλήρωτες) υπερωρίες και την υπερεργασία.
Έτσι πολλές επιχειρήσεις προσπάθησαν να κάνουν μία απάτη για να την αποφύγουν, ενώ ένας επιπλέον λόγος για την αποφυγή της χρήσης της είναι η πρόσθετη γραφειοκρατική και λογιστική δουλειά που απαιτεί για την εγκατάσταση των μηχανισμών και τη σύνδεσή της με το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ και την αποστολή δεδομένων.
Στο πλαίσιο αυτό, κατά την επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας από τις αρχές του 2024 και σε άλλους κλάδους επιχειρήσεων, ορισμένες εξ αυτών επιχείρησαν να εξαιρεθούν, με τη χρήση ενός τρικ.
Ποιοι είναι αυτό το τρικ με την ψηφιακή κάρτα;
Οι επιχειρήσεις που έπρεπε να την υιοθετήσουν όπως και δήποτε έκαναν το… τρικ να αλλάξουν ΚΑΔ.
Δηλαδή πριν την εφαρμογή του μέτρου προχώρησαν σε αλλαγή ΚΑΔ, επιλέγοντας εκείνο που δεν υποχρεούται στην εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας.
Ωστόσο, με «ντιρεκτίβα» που εκδόθηκε από το Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ, ξεκαθαρίζεται ότι «δεν υφίσταται διαδικασία απένταξης από την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας για λόγους αλλαγής ΚΑΔ».
Πρόκειται για επιχειρήσεις οι οποίες διέθεταν και δευτερεύοντα ΚΑΔ τον οποίο επιχείρησαν να τον καταστήσουν πρωτεύοντα.
Ωστόσο, το τρυκ αυτό εντοπίστηκε και με την απόφαση του υπουργείου Εργασίας μπλοκαρίστηκε, καθώς θεωρήθηκε άκυρη η αλλαγή ΚΑΔ και οι επιχειρήσεις που μηχανεύτηκαν το συγκεκριμένο κόλπο αναγκάστηκαν τελικά να ενταχθούν στο σύστημα της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας.
Ήδη από την 1η Ιανουαρίου 2024 η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας επεκτάθηκε στη Βιομηχανία, με εξαίρεση τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας, στα πετρελαιοειδή και τα ορυχεία, και στο Λιανεμπόριο, σε πιλοτική μορφή αρχικά και από τον Απρίλιο υποχρεωτικά.
Ειδικότερα, για τις επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο της βιομηχανίας, οι διοικητικές κυρώσεις σε περίπτωση που δεν εφαρμόζεται το μέτρο, ισχύουν από την 1η Απριλίου 2024, καθώς προβλέπεται περίοδος χάριτος 3 μηνών, ενώ για τις επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο του λιανεμπορίου η περίοδος χάριτος είναι 4 μήνες και οι κυρώσεις θα επιβάλλονται από τις 2 Μαΐου 2024.
Επίσης, για τις μικρές επιχειρήσεις της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου, με αριθμό εργαζομένων έως 10, οι διοικητικές κυρώσεις και τα πρόστιμα θα επιβάλλονται από την 13η Μαΐου 2024.
Ραγδαίες εξελίξεις για τα μπλοκάκια – Δυστυχώς είναι πραγματικότητα
Τέλος επιτηδεύματος: Με τη «σφραγίδα» του Συμβουλίου της Επικρατείας, κρίνεται συνταγματική και σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, η επιβολή του τέλους επιτηδεύματος στους ελεύθερους επαγγελματίες.
Η Ολομέλεια του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, με προεδρεύουσα την πρόεδρο Ευαγγελία Νίκα και εισηγήτρια την Ευσταθία Σκούρα, έκρινε ότι το τέλος επιτηδεύματος, που βαρύνει τους ελεύθερους επαγγελματίες, συνολικής δαπάνης 650 € ετησίως, δεν παραβιάζει τις διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 1 και 5, 17, 25 παρ. 1 και 78 του Συντάγματος, τις αρχές της καθολικότητας και της ισότητας του φόρου, την αρχή της αναλογικότητας, καθώς και το άρθρο 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ.
Οι ανώτατοι διοικητικοί δικαστές έκριναν το συγκεκριμένο φόρο συνταγματικό, λόγω του χαμηλού ύψους του, την πρόβλεψη εξαιρέσεων στον νόμο και το υπό διαμόρφωση τεκμήριο, ώστε να απαλλάσσονται οι φορολογούμενοι για τους οποίους προκύπτει ότι δεν έχει αποκτηθεί το αντίστοιχο εισόδημα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση επεξεργάζεται σχέδιο σταδιακού «κουρέματος» του τέλους επιτηδεύματος από την επόμενη χρονιά και οριστική κατάργησή του από το 2027, στο πλαίσιο περαιτέρω ελάφρυνσης των ελευθέρων επαγγελματιών και των επιχειρήσεων.
Τέλος επιτηδεύματος: Χρωστάτε έστω και 1 ευρώ; Σας φακέλωσε ο… υπερ-Τειρεσίας
Η Ανεξάρτητη Αρχή Πιστοληπτικής Αξιολόγησης θα καταγράφει τα χρέη πολιτών και επιχειρήσεων προς Εφορία, ΕΦΚΑ, δήμους, τράπεζες και άλλους φορείς.
Το φακέλωμα όλων των πολιτών για τα χρέη τους προς Εφορία, ΕΦΚΑ, δήμους, τράπεζες και άλλους φορείς προβλέπει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή, σφίγγοντας ακόμη περισσότερο τον κλοιό σε όσους χρωστάνε.
Πρόκειται για την Ανεξάρτητη Αρχή Πιστοληπτικής Αξιολόγησης, όπως αποκαλείται ο νέος υπερ-ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ, ο οποίος θα αποτελεί το σύστημα πιστοληπτικής βαθμολόγησης φυσικών και νομικών προσώπων βάσει δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς που αφορούν σε οφειλές προς το δημόσιο τομέα.
Με το νομοσχέδιο καθορίζεται η διαδικασία για τη χορήγηση πιστοληπτικής βαθμολόγησης στα υποκείμενα δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς φυσικά ή νομικά πρόσωπα, ενώ προβλέπεται η χορήγηση, έναντι αντιτίμου, ενημέρωσης πιστοληπτικής βαθμολόγησης σε φορείς του ιδιωτικού τομέα και η ανταλλαγή πληροφοριών με φορείς πιστοληπτικής αξιολόγησης, εντός ή εκτός της Ευρωπαϊκής ΈνωσηςΠρόσβαση στα δεδομένα οικονομικής συμπεριφοράς των πολιτών και των επιχειρήσεων θα έχουν:
Ο ίδιος ο οφειλέτης.
Οι δικαστικές και εισαγγελικές αρχές και οι υπηρεσίες που ενεργούν υπό την άμεση εποπτεία τους.
Η Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες,
Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Η πρόσβαση φορέων του ιδιωτικού τομέα ή φορέων πιστοληπτικής αξιολόγησης στα δεδομένα οικονομικής συμπεριφοράς που είναι καταχωρισμένα στο Σύστημα απαγορεύεται.
Ο οφειλέτης μπορεί να ζητήσει από την Αρχή τη διόρθωση ή συμπλήρωση των δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς που το αφορούν και είναι καταχωρισμένα στο Σύστημα, με αίτηση που υποβάλλεται ηλεκτρονικά σε αυτό και συνοδεύεται από την απαραίτητη κατά περίπτωση τεκμηρίωση.
Προβλέπεται επίσης ότι:
Η Αρχή παράγει και χορηγεί ενημέρωση πιστοληπτικής βαθμολόγησης στο υποκείμενο δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς, ύστερα από αίτησή του που υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο σύστημα.
Η χορήγηση ενημέρωσης πιστοληπτικής βαθμολόγησης σύμφωνα με το παρόν άρθρο γίνεται ατελώς.
Η Αρχή παράγει και χορηγεί ενημέρωση πιστοληπτικής βαθμολόγησης υποκειμένου δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς σε φορέα του ιδιωτικού τομέα που έχει συνάψει σύμβαση με την Αρχή, μετά από αίτηση του φορέα, με την προϋπόθεση ρητής, ειδικής και διακριτής από άλλους όρους συγκατάθεσης του υποκειμένου στην επεξεργασία των δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς, την άρση του φορολογικού απορρήτου και τη χορήγηση και διαβίβαση της ενημέρωσης πιστοληπτικής βαθμολόγησης στον αιτούντα φορέα του ιδιωτικού τομέα, η οποία παρέχεται μέσω του Συστήματος.
Η ενημέρωση πιστοληπτικής βαθμολόγησης διαβιβάζεται στον φορέα του ιδιωτικού τομέα ηλεκτρονικά.
Στην αίτηση του φορέα του ιδιωτικού τομέα αναφέρεται ο σκοπός, για τον οποίο ζητείται η χορήγηση ενημέρωσης πιστοληπτικής βαθμολόγησης.
Η ενημέρωση αυτή μπορεί να ζητείται για τους εξής σκοπούς:
- Την επαλήθευση των πληροφοριών που παρασχέθηκαν από το υποκείμενο δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς, σχετικά με αίτησή του για χορήγηση πίστωσης από τον φορέα του ιδιωτικού τομέα,
- Την αξιολόγηση των κινδύνων που πηγάζουν από τη χορήγηση πίστωσης από φορέα του ιδιωτικού τομέα προς το υποκείμενο δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς, ή από την αποδοχή από φορέα του ιδιωτικού τομέα της παροχής εγγύησης για μια πιστωτική σύμβαση από το υποκείμενο δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς,
- Την αξιολόγηση των κινδύνων που πηγάζουν από χορηγηθείσα πίστωση, ή τη μετατροπή της φύσης ή της διάρκειας μιας πιστωτικής σύμβασης ή εγγύησης που έχει χορηγηθεί για μια πιστωτική σύμβαση από το υποκείμενο δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς,
- Την παρακολούθηση και αξιολόγηση της μη τήρησης οποιουδήποτε όρου πιστωτικής σύμβασης που χορηγήθηκε από φορέα του ιδιωτικού τομέα στο υποκείμενο δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς ή εγγύησης που παρασχέθηκε από αυτό,
- Την αξιολόγηση αίτησης υπαγωγής του υποκειμένου δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς σε διακανονισμό οφειλών προς φορέα του ιδιωτικού τομέα, και
- Την ανάλυση των χαρτοφυλακίων πιστωτικών συμβάσεων