Αυτοκίνητο: Η δελεαστική τιμή σε συνδυασμό με ένα υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, αποτελεί το ισχυρότερο πλεονέκτημα στην αγορά μεταχειρισμένου. Υπάρχουν όμως και εξοπλιστικά στοιχεία που καλό είναι τα αποφεύγουμε. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Πολλοί είναι οι λόγοι που ένας ενδιαφερόμενος οδηγείται στην αγορά μεταχειρισμένου μοντέλου.
Ένας από αυτούς είναι και η δυνατότητα να αποκτήσει, στο ίδιο μπάτζετ, ένα μοντέλο με πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού ή ακόμη και μεγαλύτερης κατηγορίας, σε σχέση με ένα καινούριο που θα μπορούσε να αγοράσει.
Αν βρίσκεστε και εσείς σε αυτό το αγοραστικό δίλημμα, τότε καλό είναι να αποφύγετε τα μοντέλα που έχουν τα παρακάτω εξοπλιστικά χαρακτηριστικά, γιατί σε περίπτωση βλάβης η αντικατάσταση τους μπορεί να είναι ιδιαίτερα δαπανηρή.
Σίγουρα ένα μοντέλο που φέρει μεγάλη πανοραμική ηλεκτρική οροφή ξεχωρίζει και ως μεταχειρισμένο.
Το συγκεκριμένο εξοπλιστικό στοιχείο υπάρχει σαν επιλογή τα τελευταία 15 περίπου χρόνια, συνήθως στα πολυτελέστερα μοντέλα, αλλά έχει βρει το δρόμο του και στα πιο προσιτά.
Η γυάλινη πανοραμική φέρει έναν πιο πολύπλοκο μηχανισμό για το άνοιγμα της, ο οποίος σε περίπτωση βλάβης έχει αρκετά τσουχτερή τιμή, ενώ σε υψηλά επίπεδα κινούνται και οι τιμές όταν έρθει η ώρα για να αντικαταστήσετε τις «τσιμούχες» στεγανοποίησης της οροφής.
Σε κάποια άλλη χώρα της κεντρικής ή δυτικής Ευρώπης αυτό δεν θα αποτελούσε πρόβλημα.
Στη χώρα μας όμως με τη γνωστή εικόνα που παρουσιάζουν οι δρόμοι στο αστικό περιβάλλον αλλά και το επαρχιακό δίκτυο, ένα αυτοκίνητο με τροχούς μεγάλης διαμέτρου και ελαστικά χαμηλού προφίλ μπορεί να υποφέρει.
Νομοτελειακά το ίδιο θα κάνει και η τσέπη στην περίπτωση κλαταρίσματος από λακκούβα, με την πιθανότητα να γίνει κάτι τέτοιο να είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με ένα αυτοκίνητο που φέρει μεγάλες ζάντες αλλά έχει ελαστικά μεγαλύτερου προφίλ.
Παλιότερα υπήρχαν πολλά αυτοκίνητα που είχαν την κλασική κεραία, με τα πιο πολυτελή να διαθέτουν ηλεκτρικό μηχανισμό για την ανύψωση της.
Αν είναι να αγοράσετε μεταχειρισμένο με τέτοιο αξεσουάρ στον εξοπλισμό του τότε καλό είναι να σιγουρευτείτε ότι δουλεύει κανονικά, ζητώντας να το δείτε σε λειτουργία περισσότερες από μία φορές.
Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, η αντικατάσταση του μηχανισμού είναι ιδιαίτερα δαπανηρή, ενώ επειδή σε αυτές τις περιπτώσεις η κεραία «χωνεύεται» μέσα στο αμάξωμα δεν μπορείτε να την τραβήξετε με το χέρι και έτσι, η ποιότητα του σήματος που λαμβάνετε είναι πολύ κακή.
Πολύ μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δώσετε σε έναν βελτιωμένο κινητήρα, ακόμη και αν ο τελευταίος έχει δεχτεί τροποποιήσεις μόνο στην ηλεκτρονική διαχείριση της τροφοδοσίας του -κοινώς αλλαγή τσιπ με μη εργοστασιακό.
Ακόμη και αυτή η μικρή αλλαγή μπορεί σε βάθος χρόνου να δημιουργήσει προβλήματα στο μοτέρ καθώς το τελευταίο δουλεύει για χρόνια με διαφορετικό μείγμα καύσης από εκείνο που έχει σχεδιαστεί αρχικά.
Αν η εργασία δεν έχει γίνει σωστά, οι επικαθήσεις κάπνας και καρβουνίλας στο εσωτερικό του κινητήρα παρουσιάζουν πολύ μεγαλύτερη συγκέντρωση από ότι κανονικά.
Με λίγα λόγια είναι καλύτερο να προβείτε στην αγορά ενός μοντέλου με απείραχτο μοτέρ, το οποίο έχει διπλάσια χιλιόμετρα σε σχέση με το βελτιωμένο που σας ενδιαφέρει.
Για ακόμη μεγαλύτερης έκτασης μετατροπές δεν θα κάνουμε καν λόγο…
Η αερανάρτηση είναι ένα εξαιρετικό στοιχείο εξοπλισμού που βελτιώνει την άνεση και σε πολλές περιπτώσεις και τη συνολική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου.
Στην περίπτωση ενός μεταχειρισμένου μοντέλου όμως με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ του αποτελεί μια «ωρολογιακή βόμβα» που δεν ξέρουμε πότε θα σκάσει.
Οπότε καλό είναι να επιλέγουμε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με συμβατική ανάρτηση για να γλιτώσουμε από ένα έξοδο, το οποίο η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρουμε πότε θα προκύψει.
Αν επιμένετε για την αγορά ενός τέτοιο μοντέλου, τότε θα πρέπει να εξασφαλίσετε ότι συντήρηση της έχει γίνει σωστά, αλλά και να μάθετε το κόστος αντικατάστασης των αναλώσιμων της, πριν προχωρήσετε.
Το μέσο κόστος επισκευής για ένα μικρό, μη πολυτελές ηλεκτρικό αυτοκίνητο (EV) που έχει εμπλακεί σε μετωπική σύγκρουση είναι 26,6% υψηλότερο από ότι για ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης της ίδιας κατηγορίας.
Αυτή η διαφορά αυξάνεται στο 53,3% όταν συγκριθεί το κόστος επισκευής μεταξύ ηλεκτρικoύ και μικρού πολυτελούς SUV εσωτερικής καύσης.
Αυτό οφείλεται στο υψηλότερο κόστος των εξειδικευμένων ανταλλακτικών, στα υψηλότερα ποσοστά εργασίας των μηχανικών που έχουν ειδική γνώση για να επισκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα, στις καθυστερήσεις στη διαθεσιμότητα εξαρτημάτων και στον μεγαλύτερο κίνδυνο διαγραφής των ηλεκτρικών οχημάτων από τους ασφαλιστές, εάν οι μπαταρίες αποδειχθούν ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
Τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την συμβουλευτική εταιρεία τεχνολογίας CCC Intelligent Solutions που έχει έδρα το Σικάγο των ΗΠΑ, έδειξαν ότι το 50% των αξιώσεων για αντικατάσταση μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λόγω του υψηλού κόστους της μπαταρίας, θεωρήθηκαν ως συνολική απώλεια του αυτοκινήτου.
Η ασφάλιση για τα ηλεκτρικά οχήματα είναι συνήθως υψηλότερη, με την ασφαλιστική LeasePlan να προτείνει 12% υψηλότερη τιμή ασφάλισης σε σχέση με τα οχήματα που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Επίσης, ένα μεγάλο μέρος του κόστους της ασφάλειας οφείλεται στην κατασκευή των ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία έχουν ακριβότερα και ελαφρύτερα υλικά, όπως αλουμίνιο και ανθρακονήματα, καθώς και στον σχεδιασμό τους, ο οποίος έχει στόχο να διαχέει την ενέργεια που προέρχεται από σύγκρουση με διαφορετικό τρόπο, αφού δεν υπάρχει κινητήρας στο μπροστινό μέρος για να απορροφήσει την κρούση.
Η φόρτιση εγκυμονεί πρόσθετους κινδύνους στα θέματα ασφάλισης των ηλεκτρικών οχημάτων, όπως ευθύνη έναντι τρίτων εάν κάποιος σκοντάψει σε καλώδιο την στιγμή που φορτίζεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και υποστεί τραυματισμό.
Παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει ασφαλιστική κάλυψη για τη φόρτιση των καλωδίων, των συνδέσμων και των φορτιστών.
Δοκιμές που διεξήχθησαν από το ερευνητικό ινστιτούτο Allianz Center for Technology Automotive διαπίστωσαν ότι τα σχέδια των κατασκευαστών προστατεύουν σε μεγάλο βαθμό τα εξαρτήματα υψηλής τάσης των EV σε περίπτωση σύγκρουσης και προειδοποιούν εάν η μπαταρία πρέπει άμεσα να αντικατασταθεί.
Ενώ τα EV αποδεικνύεται ότι έχουν χαμηλότερο κόστος σέρβις και συντήρησης, λόγω λιγότερων κινούμενων εξαρτημάτων, η ασφαλιστική Allianz προτείνει αύξηση ασφαλίστρων, καθώς όλο και περισσότερα εξαρτήματα είναι συνδεδεμένα με αισθητήρες, γεγονός που καθιστά την αντικατάσταση πιο δαπανηρή και πιο χρονοβόρα.
Ένα ακόμα σημαντικό βήμα για την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας, είναι γεγονός.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έθεσε σε λειτουργία την ηλεκτρονική πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η.), στη διεύθυνση: https://electrokinisi.yme.gov.gr μέσω της οποίας οι φορείς της αγοράς της ηλεκτροκίνησης εγγράφονται στο Μητρώο και αποκτούν μοναδικό κωδικό ταυτοποίησης.
Για να δημιουργηθεί το Μητρώο, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε αναθέσει στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο την ανάπτυξη και λειτουργική υποστήριξη της διαδικτυακής πλατφόρμας του Μ.Υ.Φ.Α.Η., με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, μέσω του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πλέον, οι φορείς της αγοράς της ηλεκτροκίνησης θα μπορούν να «ανεβάζουν» στο Μ.Υ.Φ.Α.Η. δεδομένα όπως η ακριβής θέση των φορτιστών, η διαθεσιμότητα, το κόστος, ο τρόπος πληρωμής κ.λπ. και τα οποία θα είναι άμεσα διαθέσιμα και ορατά στους χρήστες της πλατφόρμας σε πραγματικό χρόνο.
Έτσι θα τηρείται στη διεύθυνση: https://electrokinisi.yme.gov.gr ένας χάρτης για το δίκτυο φόρτισης της χώρας μας ενώ σε επόμενο χρόνο, μέσα στο καλοκαίρι, οι χρήστες θα μπορούν να έχουν ανά πάσα στιγμή πρόσβαση από το κινητό τους σε όλες αυτές τις πληροφορίες μέσω ειδικής εφαρμογής για κινητές συσκευές (για λογισμικό Android και iOS).
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής δήλωσε σχετικά:
«Βήμα-βήμα, η Ελλάδα μπαίνει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Η διαδικτυακή πλατφόρμα που δημιουργήσαμε, σύντομα θα αποτελεί το πλέον αξιόπιστο Εθνικό Σημείο Πρόσβασης για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων.
Οι οδηγοί και ο κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης, θα μπορούν εύκολα να λαμβάνουν σαφείς και έγκυρες πληροφορίες, ώστε να γίνει πιο εύκολο κάθε ταξίδι τους με ηλεκτροκίνητο όχημα.
Συνεχίζουμε την προσπάθειά μας για καλύτερη καθημερινότητα, βιώσιμη ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος.».
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσκαλεί τους φορείς της ηλεκτροκίνησης να εγγραφούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, για την άμεση διάθεση των δεδομένων φόρτισης στον Έλληνα πολίτη.
Με μεγάλο στόχο το ένα στα τρία οχήματα να είναι ηλεκτρικά, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, έκανε την παρουσίαση του πλάνου για την ηλεκτροκίνηση.
Η επιδότηση στα ταξί θα φτάνει έως τα 8.000 ευρώ ενώ υλοποιείται παράλληλα μητρώο για ηλεκτροκίνητα ΙΧ. Στο ίδιο πλαίσιο κατασκευάζονται σταθμοί επαναφόρτισης σε όλη την Ελλάδα αλλά και στις πιάτσες ταξί.
Συγκεκριμένα, τα μέτρα που μπορούν όλοι να χρησιμοποιήσουν για να επωφεληθούν και να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι:
Τα κίνητρα αγοράς προστίθενται στο όφελος από το μειωμένο κόστος χρήσης του ηλεκτρικού οχήματος. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία το κόστος καυσίμου για 10.000 χιλιόμετρα που είναι κατά μέσο όρο 1.200 ευρώ για βενζινοκίνητα, πέφτει στα 420 ευρώ για τα ηλεκτρικά (ή 220 ευρώ αν η φόρτιση γίνεται με νυχτερινό τιμολόγιο).
Αντίστοιχα με 50 ευρώ ο κάτοχος συμβατικού αυτοκινήτου μπορεί να διανύσει 420 χιλιόμετρα, ενώ για το ηλεκτρικό η απόσταση ανεβαίνει στα 1.190 χλμ. (2.270 χλμ. με νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος).
Επιπλέον το ηλεκτρικό όχημα απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, θα σταθμεύει δωρεάν στους δημόσιους χώρους και έχει χαμηλότερο κόστος σέρβις (ενδεικτικά, 100 ευρώ έναντι 350 ευρώ για τα συμβατικά).
«Η ηλεκτροκίνηση είναι το αύριο. Και σε αυτό το αύριο θέλουμε να προχωρήσουμε με σχέδιο και πρόγραμμα», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής κατά την παρουσίαση του σχεδίου νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών καυσίμων:
Μέτρα προώθησης και εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης», από κοινού με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη και τον υφυπουργό Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε «Διεθνώς στον τομέα των μεταφορών αποδίδεται περίπου το 1/3 της τελικής κατανάλωσης ενέργειας και το 30% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Ο ευρύτερος ευρωπαϊκός στόχος είναι μέχρι το 2050 ο τομέας των μεταφορών να μειώσει τις εκπομπές κατά 60% και η κυκλοφορία στις πόλεις να γίνεται αποκλειστικά με μη συμβατικά οχήματα».
Προσέθεσε ότι επομένως η προώθηση της ηλεκτροκίνησης σε όλη τη χώρα εξυπηρετεί τους στόχους αυτούς, αφού συνεισφέρει σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος.
Υπενθύμισε ότι στη χώρα μας κυκλοφορούν λιγότερα από 1.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα, δηλαδή ένα πολύ μικρό ποσοστό, την ώρα που σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις όπως στην Ολλανδία ξεπέρασαν το 10%, και ειδικά στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%.
Στόχος το 2030 ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικά
Ο κ. Καραμανλής συνόψισε τους τέσσερις άξονες του ολοκληρωμένου σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση.
Πρώτον, ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων μας.
«Σήμερα έχουμε έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρώπης. Έχουμε θέσει, όμως, έναν φιλόδοξο αλλά εφικτό στόχο: Σε 10 χρόνια από σήμερα, το 2030, ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα τίθενται σε κυκλοφορία να είναι ηλεκτρικά. Και το σχέδιό μας καλύπτει κάθε κατηγορία ΙΧ.
Όπως θα δείτε, δίνουμε σοβαρά κίνητρα για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων. Και για τα αυτοκίνητα και για τα δίκυκλα» ειπε ο υπουργός και προσέθεσε πως αντίστοιχα κίνητρα θα δοθούν και για τα φορτηγά, αλλά και για την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου των εταιρειών.
Σε ό,τι αφορά την παροχή κινήτρων για την αντικατάσταση των ΤΑΞΙ θα δοθεί επιδότηση που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8.000 ευρώ.
Ο κ. Καραμανλής επανέλαβε επίσης ότι στο διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα.
Από τον επόμενο μήνα, από Ιούλιο ως Οκτώβριο, θα κυκλοφορήσουν δοκιμαστικά δυο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας, ένα από την Ευρώπη και ένα από την Κίνα, «προκειμένου να τεστάρουμε ποιο από τα δύο ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες της πόλης».
Δεύτερος άξονας, υποδομές για εύκολη φόρτιση.
«Στόχος μας είναι, λοιπόν, η δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης.
Τα σημεία αυτά θα βρίσκονται σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους», προσέθεσε ο κ. Καραμανλής και σημείωσε ότι ειδικά για την εξυπηρέτηση των ταξί, προβλέπεται να δημιουργηθούν πιάτσες αποκλειστικής χρήσης από ηλεκτροκίνητα ταξί, με τις απαιτούμενες υποδομές φόρτισης.
Τρίτος άξονας, λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης.
Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα λειτουργεί Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, όπου θα καταγράφονται τους οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς.
Το Μητρώο θα παρέχει τους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία τους π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, την τρέχουσα κατάστασή τους (αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο), καθώς και την τιμή και τον τρόπο πληρωμής, εξήγησε ο κ. Καραμανλής.
Και τέταρτον, προετοιμασία των Μεταφορών για τη νέα εποχή.
«Για να μπούμε πραγματικά ως χώρα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, αναγκαία προϋπόθεση είναι να εκσυγχρονιστούν και οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους χρήστες», σχολίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και σημείωσε:
«Με το νομοσχέδιο ρυθμίζεται, λοιπόν, και η αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων. Και επίσης, διαμορφώνουμε το κατάλληλο πλαίσιο για την ταξινόμηση των ηλεκτρικών οχημάτων κάθε τύπου».
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…